Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 37 – Αγορές των ΚαταναλωτώνΣχόλιο του χρήστη Κάστρο Αλληλεγγύης - Χωρίς μεσάζοντες Λαμίας | 15 Φεβρουαρίου 2017, 13:42
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγορές καταναλωτών «δήθεν»! Μερικές πρώτες επισημάνσεις πάνω στο άρθρο 37 του σχεδίου: • Οι κινήσεις «Χωρίς μεσάζοντες» (όπως εμείς) δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε πρόταση να κάνουν στον δήμο. • Οι αγορές καταναλωτών μπορούν να διοργανώνονται με συχνότητα όχι μεγαλύτερη της μιας φοράς το δίμηνο. • Η μέρα λειτουργίας δεν θα πρέπει να συμπίπτει με τη λειτουργία άλλης μορφής υπαίθριας αγοράς (κάθε μέρα στον τόπο μας υπάρχει λαϊκή αγορά). Όλο αυτό για μια φορά το δίμηνο? • Μόνο ένας φορέας σε κάθε δήμο μπορεί να αναλάβει τη διοργάνωση αγοράς καταναλωτών. Γενικές παρατηρήσεις: Ορίζονται οι αγορές καταναλωτών (έννοια που μέχρι τώρα δεν υπήρχε τυπικά και έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι είναι κοντά στις αγορές Χωρίς μεσάζοντες, που τόσα χρόνια οργανώνουμε) ουσιαστικά για να αφοπλιστούν. Επίσης ο ορισμός της λειτουργεί ως αντιπαροχή στην (με το ίδιο σχέδιο) ουσιαστική κατάργηση των υφισταμένων πανελλαδικών αδειών υπαίθριου εμπορίου των παραγωγών, κάτι που δεν έχει επισημανθεί (ίσως δεν έγινε κατανοητό) όσο θα έπρεπε στο δημόσιο διάλογο. Το προτεινόμενο σχέδιο, στο άρθρο 37, χαρακτηρίζεται από την γραφειοκρατία, τον εθελοντισμό κατά παραγγελία, ενώ και η αλληλεγγύη τίθεται ως υποχρέωση. Όλα αυτά καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που έχουν καταγραφεί ως αυτοοργανωμένες πρωτοβουλίες και κινήσεις «Χωρίς μεσάζοντες». Κάποιοι όταν είναι αντιπολίτευση λένε όχι σε όλα, όταν γίνουν κυβέρνηση θέλουν την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό να τον εντάξουν στα δικά τους κανάλια με «κυβερνητικό επίτροπο», να κάνουν το κίνημα να δίνει λόγο, με ετήσιο απολογισμό στους «υπεύθυνους θεσμούς». Κάτι ενδεικτικό επίσης, στην παράγραφο 8 με πολύ πρόχειρο τρόπο ορίζεται: «Με τους όρους και τις προϋποθέσεις του παρόντος Αγορές Καταναλωτών δύναται να διοργανώνονται και από την Περιφέρεια μέχρι τρεις (3) φορές το χρόνο σε χώρους ευθύνης της.» Αν προσπαθήσει κάποιος να το συγκεκριμενοποιήσει θα δει ότι μόνο για την τιμή των όπλων μπήκε. Κατά τη γνώμη μας, πρόκειται για «αγορές καταναλωτών» ερήμην των καταναλωτών με πολλούς περιορισμούς. Ορίζεται μια νέα διαδικασία μόνο για να κακοποιηθεί, «το στρίβειν δια του αρραβώνος». Αν εμείς κάνουμε λάθος «ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα». Ας γίνουν δεκτές οι προτάσεις που ήδη έχουν γίνει από πολλούς πριν από μας (με πάρα πολλά σωστά επιχειρήματα) για: • Όχι περιορισμό στη συχνότητα (η πράξη έχει δείξει ότι συνήθως οι δράσεις γίνονται μια φορά το μήνα). • Όχι περιορισμό ημέρας (στις μισές περιοχές έχει καθιερωθεί το Σάββατο). Οι αγορές «Χωρίς μεσάζοντες» δεν ανταγωνίζονται άλλες υπαίθριες αγορές αλλά παρακάμπτουν τους μεσάζοντες. • Όχι περιορισμό φορέα και νομικής μορφής. • Όχι οι πρωτοβουλίες των πολιτών και τα κινήματα υπό την εποπτεία των κρατικών φορέων.