Αρχική «ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ»Άρθρο 12 – Επικύρωση από το δικαστήριοΣχόλιο του χρήστη Μαγδαληνή Χουντή | 23 Φεβρουαρίου 2017, 09:39
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στόχο της διαδικασίας του υπό Διαβούλευση Νομοσχεδίου αποτελεί η διευκόλυνση των υπερχρεωμένων ατομικών επιχειρήσεων αλλά και νομικών προσώπων να αποπληρώσουν τα χρέη τους προς τους πιστωτές τους, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους, η οποία θα έχει ασφαλώς και ανάλογο δημοσιονομικό όφελος. Από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές ότι για την επίτευξη του στόχου αυτού αναδεικνύεται σε κρίσιμο ζήτημα η ταχεία διευθέτηση των υποθέσεων που θα αχθούν ενώπιον του δικαστηρίου. Αναφορικά με το ζήτημα αυτό, κατά την άποψη της γράφουσας, η αρμοδιότητα του εν λόγω υποθέσεων δέον να υπαχθεί στο Ειρηνοδικείο, αντί του Πολυμελούς Πρωτοδικείου. Ως γνωστόν, τα Ειρηνοδικεία της χώρας είναι τα αρμόδια δικαστήρια για την εκδίκαση των υποθέσεων του ν. 3869/2010. Στα δικαστήρια αυτά λειτουργούν ήδη ειδικά τμήματα επιφορτισμένα με τις υποθέσεις αυτές, τα οποία διαθέτουν επαρκή επιστημονική κατάρτιση και παρέχουν τα απαιτούμενα εχέγγυα για την ορθή και ταχεία διευθέτησή τους. Συνεπώς, στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να προτιμηθούν τα Ειρηνοδικεία έναντι των Πολυμελών Πρωτοδικείων, δεδομένης μάλιστα της ομοιότητας που παρουσιάζει το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο με τη διαδικασία του ν. 3869/2010, της απλούστερης διαδικασίας ενώπιον του Ειρηνοδικείου λόγω της μονομελούς του σύνθεσης και της πολυπλοκότητας της διαδικασίας των πολυμελών δικαστηρίων, σε συνδυασμό με τις σύντομες προθεσμίες που τίθενται από το Νομοσχέδιο για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων, την παρεμβολή στη διαδικασία του Μονομελούς Πρωτοδικείου, αλλά και το μεγάλο όγκο υποθέσεων που ήδη εκκρεμούν ενώπιον των πολυμελών δικαστηρίων της χώρας. Εξάλλου, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι υπάρχει ήδη, από τις αρχές του 2016, πίνακας επιτυχόντων Ειρηνοδικών του διαγωνισμού του 2014, που μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα για την απορρόφηση Ειρηνοδικών, χωρίς να απαιτείται προκήρυξη νέου διαγωνισμού ΕΣΔΙ. Περαιτέρω, καθοριστική είναι και η δυνατότητα προσφυγής του κοινού στη διαδικασία του Νομοσχεδίου, που σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το συνολικό κόστος της. Η πρόσβαση στο Ειρηνοδικείο είναι πιό προσιτή για το ήδη υπερχρεωμένο φυσικό ή νομικό πρόσωπο λόγω, αφενός, των χαμηλότερων ελάχιστων αμοιβών που προβλέπονται για τις διαδικαστικές πράξεις ενώπιον του Ειρηνοδικείου σε σχέση με αυτές ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου και αφετέρου, της τοπικής εγγύτητας των Ειρηνοδικείων προς τον αιτούντα, σε αντίθεση με τα Πρωτοδικεία. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω παραμέτρων, οι οποίες αφορούν τόσο το Κράτος, όσο και τους πολίτες (ιδιώτες, δικηγόρους και δικαστές) προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η ανάθεση της αρμοδιότητας της διαδικασίας στα Ειρηνοδικεία, θα υπηρετήσει τους στόχους του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα και θα οδηγήσει στο επιδιωκόμενο οικονομικοκοινωνικό όφελος.