Αρχική Αναμόρφωση, τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του ν. 2251/1994 για την «Προστασία των καταναλωτών»Άρθρο 01Σχόλιο του χρήστη ΣΠΥΡΟΣ ΓΚΛΙΑΤΗΣ | 22 Ιουνίου 2017, 19:45
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δικαίωμα Υπαναχώρησης Κατά την παροχή προϊόντων / υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει αζημίως και αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών, αν δεν συμφωνήθηκε μεγαλύτερη προθεσμία, επιστρέφοντας στον προμηθευτή το αγαθό στην αρχική του κατάσταση, χωρίς να επιβαρύνεται με οποιαδήποτε δαπάνη, εκτός από τα έξοδα επιστροφής. Για τον λόγο αυτό ο προμηθευτής υποχρεούται να αποστέλλει σε αυτόν μαζί με τα παραγγελθέντα προϊόντα / υπηρεσίες σε έντυπο ή ηλεκτρονικό έγγραφο υπόδειγμα δήλωσης υπαναχώρησης (4 § 10 και 11 Ν. 2251/1994). Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών (άρθρο 3ι § 2 της ΚΥΑ Ζ1-891/13-06-2013). Επομένως, τυχόν άνοιγμα των συσκευασιών των αγαθών από τον καταναλωτή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αιτιολογία για την άρνηση του δικαιώματος υπαναχώρησης από την πλευρά της επιχείρησης. Ας πάρουμε λοιπόν σαν παράδειγμα την περίπτωση όπου ο καταναλωτής αγοράζει από ιντερνετικό κατάστημα (όχι φυσικό) πώλησης καινούργιων συσκευών 10 ολοκαίνουργιες σφραγισμένες συσκευές κινητής τηλεφωνίας κάποιας επώνυμης μάρκας. Απλά τις ξεσφραγίζει (ανοίγει την εργοστασιακή συσκευασία και σφραγίδα) και τις στέλνει πίσω στο κατάστημα επικαλούμενος το δικαίωμα υπαναχώρησης. Αυτόματα η ζημιά στο κατάστημα είναι τεραστίων διαστάσεων μιας και η αξία μιας ολοκαίνουργιας μεν συσκευής, ανοιχτής δε, πολλές φορές πλησιάζει το 50% της αρχικής τιμής! Η λογική η δική μου τουλάχιστον λέει ότι ο πελάτης δεν θα πρέπει να επεμβαίνει στην εργοστασιακή συσκευασία του προϊόντος. Δεν γίνετε κατάστημα λιανικής να πωλεί συσκευές αξίας για παράδειγμα 1000,00 ευρώ με δοκιμή. Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων είναι γραμμένα στην συσκευασία και ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί την κατασκευάστρια εταιρία, από το κατάστημα λιανικής, από τα social media, από μηχανές αναζήτησης και από χιλιάδες άλλους τρόπους πριν κόψει την σφραγίδα ή την ταινία στην εργοστασιακή συσκευασία. Σαφέστατα θα πρέπει να μπορεί να μετανιώσει για την αγορά του και να μπορεί (όπως και γίνετε τακτικότατα) ή να μην παραλάβει εξ αρχής η να αποστείλει το προϊόν όπως του παραδόθηκε. Σε άριστη κατάσταση και χωρίς να έχει αλλοιώσει την εργοστασιακή συσκευασία. Προτείνω ο καταναλωτής να ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών από την αλλοίωση της εργοστασιακής συσκευασίας, της συσκευής αλλά και των παρελκόμενων. Με εκτίμηση Σπύρος Γκλιάτης