Αρχική Αναμόρφωση, τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του ν. 2251/1994 για την «Προστασία των καταναλωτών»Άρθρο 04Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΟΙΖΩ & ΠΟΜΕΚ "Η Παρέμβαση" | 29 Ιουνίου 2017, 15:05
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρα 5α-5β Το άρθρο 5 υπέστη σφοδρές τροποποιήσεις εις βάρος της προστασίας του καταναλωτή, σε τέτοιο βαθμό που η διάταξη καθίσταται σχεδόν χωρίς αντικείμενο. Στην ουσία, όπου ο Έλληνας νομοθέτης είχε εκτείνει την προστασία στα πεδία που η σχετική Οδηγία παρείχε την ευχέρεια, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις γυρίζουν το επίπεδο προστασίας πολλά έτη πίσω. Ειδικότερα: 1. Η διατύπωση της προτεινόμενης παρ. 1 του άρθρου 5 θα μπορούσε να επιτρέψει την ερμηνεία ότι η χωρίς επιπλέον επιβάρυνση υπηρεσίες που απορρέουν από την εγγύηση αποτελεί δυνατότητα και όχι υποχρέωση του προμηθευτή. 2. Καταργείται η υποχρεωτική παροχής γραπτής εγγύησης στην περίπτωση της πώλησης προϊόντων μακράς διάρκειας (ισχύον άρθρο 5 παρ. 4 εδ. β΄). 3. Καταργείται η υποχρέωση η διάρκεια της εγγύησης να είναι εύλογη και σε συνάρτηση με την πιθανή διάρκεια ζωής του αγαθού (ισχύον άρθρο 5 παρ. 4 εδ. στ΄). 4. Δεν προβλέπεται πλέον η υποχρέωση ενημέρωσης για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. 5. Καθίσταται πλέον προαιρετική για τον προμηθευτή η πρόβλεψη ότι σε περίπτωση αντικατάστασης του αγαθού ή ανταλλακτικού του θα επέρχεται αυτόματη ανανέωση της εγγύησης για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο αγαθό ή ανταλλακτικό 6. Στην κατάργηση του δικαιώματος του καταναλωτή να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανιστεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου (ισχύον άρθρο 5 παρ. 5 εδ. γ΄). 7. Περιορίζονται σημαντικά τα δικαιώματα του καταναλωτή και στο στάδιο της εξυπηρέτησης μετά την πώληση (προτεινόμενο άρθρο 5β), καθώς η χρονική διάρκεια της σχετικής υποχρέωσης προς εξυπηρέτηση περιορίζεται 2 χρόνια από την παράδοση του προϊόντος, αντί της ισχύουσας διάρκειας που συναρτάται της πιθανής διάρκειας ζωής του αγαθού.