Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014_104_ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του ΣυμβουλίουΆρθρο 6 – Αποδεικτικά στοιχεία σε φάκελο αρχής ανταγωνισμού (άρθρο 6 Οδηγίας)Σχόλιο του χρήστη ΦΛΩΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | 24 Σεπτεμβρίου 2017, 20:24
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 6 ΠΑΡ 3 Η πρόβλεψη της παραγράφου 3 του άρθρου 6, πρόβλεψη που μνημονεύεται και στο άρθρο 7 παράγραφος 2, κάνει μια ουτοπική υπόθεση. Ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανταποκρίνεται με συνέπεια στις καταγγελίες ή στις αυτεπάγγελτες έρευνες που ξεκινάει. Παραβλέπει το σχέδιο Νόμου ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει το ανέλεγκτο δικαίωμα να θέσει μια καταγγελία στην ουρά, βαθμολογώντας την με χαμηλή προτεραιότητα και πρακτικά να μην την εξετάσει ποτέ ενώ ταυτόχρονα δεν την αρχειοθετεί. Ταυτόχρονα δεν οφείλει να ενημερώσει κανέναν για την απόφασή της, απλά ο καταγγέλλων περιμένει χωρίς καμία ελπίδα και γνώση της εξέλιξης. Τα λεπτομερή στατιστικά στοιχεία δράσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού (και όχι οι γενικόλογες δηλώσεις προσώπων) αποδεικνύουν ότι ιστορικά, πλειάδα υποθέσεων αργεί πολλά χρόνια να οδηγηθεί σε απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για πολλούς και διαφόρους λόγους. Για παράδειγμα η υπόθεση της Μπύρας σταμάτησε το 2009 επειδή η ενδιαφερόμενη εταιρεία προσέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο κατά ενδιάμεσης απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού (καθυστέρηση 4 χρόνια). Στην υπόθεση των απορρυπαντικών ενώ ξεκίνησε το 2004, το 2009 εκδόθηκε προδικαστική απόφαση για περαιτέρω έλεγχο και ολοκληρώθηκε το 2017 με έκδοση απόφασης. Επιπλέον των ανωτέρω η Επιτροπή Ανταγωνισμού καθαρογράφει τις αποφάσεις της σε διάστημα 12-24 μηνών, προσθέτοντας επιπλέον χρόνο στην επίμαχη φράση «όταν περατωθεί». Ακόμα και αν ο νέος Νόμος προβλέπει διευκολύνσεις για τις παραγραφές, αυτό που οφείλει να λάβει υπόψη του είναι ότι αυτοί που παραβιάζουν την νομοθεσία είναι συνήθως ισχυρότατες εταιρείες, με απεριόριστα κεφάλαια και μπορούν να αντέξουν πολλά χρόνια. Σε αντίθεση με αυτές, οι εταιρείες που ζημιώνονται είναι μικρομεσαίες, με περιορισμένα κεφάλαια, εταιρείες που η παράνομη δράση όσων τιμωρήθηκαν από τις εθνικές αρχές ανταγωνισμού τις εχει εξοντώσει οικονομικά. Συνεπώς είναι όνειρο θερινής νυκτός ότι θα αντέξουν επί χρόνια να περιμένουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού να φτάσει σε απόφαση για να καταφέρουν να λάβουν αντίγραφα από τα έγγραφα που περιγράφει το παρόν άρθρο. ΑΡΘΡΟ 6 ΠΑΡ 3α Η παράγραφος 3α αναφέρει την φράση «έγγραφα και πληροφορίες …… ειδικά στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διαδικασίας ενώπιον της αρχής ανταγωνισμού». Η λέξη «ειδικά» είναι εκ του περισσού αν ο νομοθέτης αναφέρεται στα έγγραφα και πληροφορίες που συντάχθηκαν ή δόθηκαν λόγω της έρευνας της ΓΔΑ και της διαδικασίας ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Αν όμως αναφέρεται ο νομοθέτης γενικά στα έγγραφα που έχει στην κατοχή της η ΓΔΑ και η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την συγκεκριμένη υπόθεση και με την λέξη «ειδικά» θέλει να τονίσει αυτά που συντάχθηκαν στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διαδικασίας ενώπιον της αρχής ανταγωνισμού, σημαίνει ότι περιλαμβάνει και όλα τα έγγραφα που υπάρχουν στον φάκελο. Αυτό καθιστά εξαιρετικά περιοριστικό, σε τελική ανάλυση, το τελικό αποτέλεσμα καθώς η σημαντική καθυστέρηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα μπλοκάρει κάθε είδους έγγραφο που υπάρχει στην κατοχή της, προς όφελος φυσικά των εταιρειών που παρανομούν.