Αρχική Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντωνΆρθρο 09 – Υποστήριξη συμμόρφωσηςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-CISD | 10 Νοεμβρίου 2017, 03:17
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 9: Η αναφορά στο Πρόγραμμα ελέγχων θα πρέπει να αποσαφηνισθεί, τόσο ως προς τους τακτικούς ελέγχους, όσο και ως προς τους έκτακτους, αναφέροντας τα κριτήρια βάση των οποίων θα διενεργούνται (καταγγελίες, έκτακτα συμβάντα, εντολές, κλπ.) σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται παρακάτω στο άρ. 10. Άρθρο 9 παρ. 9.3: Να συμπληρωθεί ότι το Πρόγραμμα ελέγχων βασίζεται και στα δεδομένα που παρέχουν οι αδειοδοτούσες αρχές. Σύμφωνα με την προηγούμενη παρατήρησή μας, η κατάρτιση του Προγράμματος τακτικών επιθεωρήσεων δεν μπορεί να βασίζεται σε πληροφορίες που προκύπτουν μέσω καταγγελιών. Άρθρο 9, παρ. 9.4: Τα πολυετή προγράμματα ελέγχων δεν θα πρέπει να εγκρίνονται από το Υπουργικό Συμβούλιο, αφού το κάθε τομεακό πρόγραμμα είναι περισσότερο αποτέλεσμα τεχνικής επεξεργασίας, παρά θέμα πολιτικής απόφασης. Άρθρο 9 παρ. 9.6: Για τον Περιβαλλοντικό έλεγχο ήδη υφίσταται σαφές και συνεκτικό νομικό πλαίσιο που ορίζει τη μεθοδολογία σύνταξης του προγραμματισμού των ελέγχων (άρ. 20 του ν.4014/2011), καθώς και τους παράγοντες που θέτει το άρθρο 9 της προτεινόμενης διάταξης, με βάση τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιθεωρητών IMPEL. Με την προτεινόμενη διάταξη, έτσι όπως είναι διατυπωμένη, επιτυγχάνεται ουσιαστικά η κατάργησή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και η ακύρωση του ήδη δρομολογημένου πενταετούς Προγράμματος Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων, θέτοντας αντ΄ αυτών μια αόριστη πρόβλεψη για την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο μέλλον. Επομένως κρίνεται σκόπιμο να διατηρηθεί ο υφιστάμενος νόμος που αφορά στη μεθοδολογία του περιβαλλοντικού ελέγχου. Προτείνεται επομένως: α) να προβλεφθεί η έκδοση ΥΑ από τον καθ΄ύλην αρμόδιο Υπουργό, και όχι ΚΥΑ, για την έγκριση της μεθοδολογίας σχεδιασμού της εποπτείας μόνο για τα θεματικά πεδία εποπτείας όπου δεν υφίστανται προβλέψεις β) να προβλεφθεί εξαίρεση της υποχρέωσης έκδοσης ΥΑ για τα πεδία εποπτείας όπου υφίστανται διατάξεις, «περί μεθοδολογίας σχεδιασμού εποπτείας» όπως στον πεδίο περιβαλλοντικού ελέγχου.