Αρχική Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντωνΆρθρο 06 – Σχεδιασμός και Στόχευση των ΕλέγχωνΣχόλιο του χρήστη ΔΕΣΗΣ ΑΘ. | 10 Νοεμβρίου 2017, 12:06
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να προστεθεί: Θέσπιση, εκτέλεση και επικαιροποίηση των εθνικών προγραμμάτων εποπτείας της αγοράς και ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών για τα προϊόντα που υπόκεινται στον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 765/2008. Διασυνοριακή συνεργασία Η αρχή εποπτείας της αγοράς: • επικοινωνεί με οικονομικό φορέα (κατασκευαστή ή εισαγωγέα της ΕΕ) ο οποίος ήταν εγκατεστημένος σε άλλο κράτος μέλος για να λάβουν πληροφορίες ή να ζητήσει τη λήψη διορθωτικού εθελοντικού μέτρου σε ολόκληρη την ΕΕ, • συνεργάζεται με τις εθνικές αρχές άλλων χωρών και • κοινοποιεί σε άλλα κράτη μέλη τα μέτρα για την αντιμετώπιση μη συμμορφούμενων προϊόντων και/ή προϊόντων που παρουσιάζουν κίνδυνο μέσω RAPEX ή ICSMS το οποίο είναι ένα εργαλείο ΤΠ που παρέχει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ όλων των αρχών εποπτείας της αγοράς. Το ICSMS αποτελείται από έναν εσωτερικό (προσβάσιμο μόνο στις αρχές εποπτείας της αγοράς) και έναν δημόσιο χώρο. Να προστεθούν οι δείκτες: Παρατίθενται παρακάτω διάφοροι δείκτες στους οποίους μπορεί να βασιστεί η στόχευση προϊόντων ή /και οικονομικών φορέων για επιθεώρηση από τις αρχές εποπτείας της αγοράς. • Αριθμός των προϊόντων που ελέγχθηκαν σε σχέση με τον (εκτιμώμενο) αριθμό προϊόντων στην αγορά. • Παλαιότερες επιθεωρήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό κινδύνων για την υγεία και την ασφάλεια ή για άλλη πτυχή του δημόσιου συμφέροντος (κοινοποιήσεις RAPEX, κοινοποιήσεις βάσει της ρήτρας διασφάλισης ή της διαδικασίας για την αντιμετώπιση προϊόντων που παρουσιάζουν κίνδυνο) σε σύγκριση με επιθεωρήσεις στο πλαίσιο των οποίων διαπιστώθηκαν μόνο περιπτώσεις τυπικής μη συμμόρφωσης. • Αριθμός και είδος των οικονομικών φορέων που αποτέλεσαν αντικείμενο επιθεώρησης σε σύγκριση με τον αριθμό και το είδος των οικονομικών φορέων του τομέα. • Αριθμός και είδος των οικονομικών φορέων που αποτέλεσαν στόχο των δραστηριοτήτων επικοινωνίας σε σύγκριση με τον αριθμό και το είδος των οικονομικών φορέων του τομέα. (Για παράδειγμα: απευθύνθηκαν σωστά οι δραστηριότητες επικοινωνίας σε εκείνους που δεν γνώριζαν τις υποχρεώσεις τους;) • Δημιουργία προφίλ κινδύνου των οικονομικών φορέων με βάση την προθυμία συμμόρφωσης και τη γνώση των νομικών απαιτήσεων. (Για παράδειγμα: εστιάστηκαν σωστά οι επιθεωρήσεις σε εκείνους που δείχνουν «απροθυμία να συμμορφωθούν»; Εστιάστηκαν σωστά οι δραστηριότητες επικοινωνίας σε αυτούς που δεν γνώριζαν τις νομικές απαιτήσεις;)