Αρχική Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντωνΆρθρο 14 – Υπηρεσίες επιφορτισμένες με την ΕποπτείαΣχόλιο του χρήστη WWF | 10 Νοεμβρίου 2017, 12:30
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Το άρθρο 14 ορίζει τις υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με την εποπτεία. Πρόκειται για μία συνοπτική, γενικόλογη, περιγραφική και καθόλου διαφωτιστική απαρίθμηση ενός μεγάλου αριθμού υπουργείων και υπηρεσιών. Είναι πάρα πολύ εύκολο να επαναλαμβάνεται συνέχεια η φράση «αρμόδιες υπηρεσίες». Με δεδομένο ότι υπάρχουν πλέον λεπτομερή οργανογράμματα για όλα τα υπουργεία και τις περισσότερες υπηρεσίες, θα έπρεπε να υπάρχει λεπτομερής αναφορά σε διευθύνσεις και τμήματα που υπάγονται στο παρόν νομοσχέδιο. Η κωδικοποίηση αυτή είναι μία απαιτητική εργασία, αλλά θα ήταν μία ουσιαστική συμβολή στη διασαφήνιση του εποπτικού καθεστώτος. 2. Στην περίπτωση «οικονομικών δραστηριοτήτων» που αναλαμβάνονται από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ή από φορείς με σημαντική συμμετοχή του δημοσίου, θα πρέπει να διασφαλίζεται ο διαχωρισμός μεταξύ εποπτευόμενου φορέα και εποπτικής αρχής. Αυτό αποτελεί βασική αρχή, που θα μπορούσε να προστεθεί και στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου. 3. Η 4η παράγραφος προβλέπει την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την «ενημέρωση» της 2ης παραγράφου με νέες εποπτεύουσες αρχές. Επειδή η 2η παράγραφος απαριθμεί τις υπηρεσίες που υπάγονται στις διατάξεις του «παρόντος», η «ενημέρωση» -τροποποίηση αυτή μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει ουσιαστική νομική σημασία. Κατά πάσα πιθανότητα, για το θέμα χρειάζεται προεδρικό διάταγμα – για παράδειγμα, ήδη έχει προβλεφτεί το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 13 που ορίζει τις εποπτεύουσες αρχές. Σε κάθε περίπτωση, η κοινή αυτή υπουργική απόφαση είναι μία ακόμα πράξη που πρέπει να εκδοθεί για να μπορούν να αναληφθούν ενέργειες ελέγχου: όσο καθυστερεί, θα μπορούν να εγερθούν αμφισβητήσεις για τις ακριβείς αρμοδιότητες των νέων εποπτικών αρχών. Προτείνεται η απαλοιφή της 4ης παραγράφου. Οι νομικές διατάξεις που θεσπίζουν τις νέες εποπτεύουσες αρχές θα πρέπει και να τις υπάγουν στις διατάξεις του παρόντος, καθώς και να τροποποιούν ανάλογα είτε το παρόν άρθρο, είτε τα προεδρικά διατάγματα του άρθρου 13. Μία άλλη επιλογή είναι η αναδιατύπωση της 4ης παραγράφου ως εξής: «Με μία ή περισσότερες κοινές υπουργικές αποφάσεις του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης και των συναρμόδιων υπουργών, κωδικοποιούνται σε ενιαίο κείμενο οι εποπτικές αρχές που υπάγονται στον παρόντα νόμο. Η απόφαση αυτή περιέχει και όλες τις απαραίτητες φυσικές και διαδικτυακές διευθύνσεις για την υποβολή καταγγελιών σύμφωνα με το άρθρο 7, και την υποστήριξη της συμμόρφωσης και παροχή πληροφόρησης σύμφωνα το άρθρο 9. Η απόφαση αυτή επικαιροποιείται κάθε φορά που απαιτείται από νέες διατάξεις, και τουλάχιστον ετησίως.»