Μετά από το άρθρο 120 του ν. 4442/2016 (Α΄ 230) προστίθεται Κεφάλαιο Κ΄ ως εξής:
«ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ΄
ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.ΙΕΚ), ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Άρθρο 121
Πεδίο εφαρμογής
Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν τα κολλέγια, τα Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ), τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, με κωδικούς NACE 85.41 και 85.59.
Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορούν να ασκούν δραστηριότητα κολλεγίων, ιδιωτικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης, κέντρων δια βίου μάθησης, φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.
Άρθρο 122
Αρμόδια αρχή
Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του παρόντος είναι:
(α) Η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τα κολλέγια, τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και τα κέντρα δια βίου μάθησης,
(β) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.
Άρθρο 123
Έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης
1. Τα κολλέγια και τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης υπάγονται για την ίδρυση και λειτουργία τους σε καθεστώς έγκρισης του άρθρου 7.
Ομοίως σε καθεστώς έγκρισης υπάγονται τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα ή τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων.
2. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας εκδίδεται από την αρμόδια αρχή, έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ειδικά για την έγκριση κολλεγίου και ιδιωτικού ινστιτούτου επαγγελματικής κατάρτισης απαιτείται η διατύπωση γνώμης του ΕΟΠΠΕΠ για τη συνδρομή των νόμιμων κτιριολογικών προϋποθέσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. 13 της υποπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222). Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την προσήκουσα υποβολή της αίτησης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας και των δικαιολογητικών η αρμόδια αρχή εξετάζει τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει την έγκριση για την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας ή απορρίπτει την αίτηση αιτιολογημένα. Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης και εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία στις εγκαταστάσεις της δραστηριότητας, για τη διαπίστωση της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για την έκδοση της έγκρισης, τεκμαίρεται ότι η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 8, και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια αρχή τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης. Η αίτηση χορήγησης έγκρισης κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ). Μετά από την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14, κατά το μέρος που αφορά στην έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η διαδικασία έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας αυτών διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος αυτού. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει αόριστη διάρκεια.
3. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας τροποποιείται μετά από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας. Για την τροποποίηση της έγκρισης τηρείται η διαδικασία χορήγησης της έγκρισης. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή ανάκλησης της έγκρισης, υποχρεούται να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή των προϋποθέσεων χορήγησης της έγκρισης και για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
4. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας μεταβιβάζεται, εφόσον οι κατά νόμο προϋποθέσεις χορήγησης της έγκρισης συντρέχουν στο πρόσωπο του νέου φορέα. Η μεταβίβαση εγκρίνεται από την αρμόδια αρχή που χορηγεί την έγκριση μετά από σχετική αίτηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
5. Για την έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, για την έγκριση της τροποποίησής της, καθώς και για την έγκριση της μεταβίβασής της απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
6. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί τις εγκρίσεις και τις τροποποιήσεις τους στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
7. Η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.
Άρθρο 124
Γνωστοποίηση λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης
1. Τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) δεν υπερβαίνει την αναλογία ενός (1) ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων, υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 6.
2. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ κατά το μέρος που αφορά στη γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η γνωστοποίηση κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ).
3. Η αρμόδια αρχή παραλαμβάνει τη γνωστοποίηση, η οποία υποβάλλεται από τον φορέα της δραστηριότητας με ευθύνη του για τα περιλαμβανόμενα σε αυτήν στοιχεία, και εκδίδει αποδεικτικό υποβολής. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης ο φορέας μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της δραστηριότητας.
4. Αν πρόκειται να μεταβληθούν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται σε προηγούμενη γνωστοποίηση της επιδιωκόμενης μεταβολής. Σε περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας εφαρμόζεται το άρθρο 9. Τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας εκδίδονται στο πρόσωπο του νέου φορέα. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή διακοπής της λειτουργίας, οφείλει να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή σχετική με τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας της δραστηριότητας ή για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
5. Πριν από την υποβολή της αρχικής γνωστοποίησης, ή της γνωστοποίησης μεταβολής, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να διαθέτει όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία δεν συνυποβάλλονται με τη γνωστοποίηση, αλλά τηρούνται μαζί με το αποδεικτικό υποβολής της στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας.
6. Για την υποβολή της γνωστοποίησης λειτουργίας των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
7. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί, τόσο την αρχική γνωστοποίηση, όσο και τις μεταβολές της στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
8. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης, ή από τον χρόνο κατά τον οποίο υπήρχε η υποχρέωση για την υποβολή της, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.
Άρθρο 125
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με το πρόσωπο του φορέα
1. Φυσικό πρόσωπο μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον:
(α) έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του,
(β) έχει μόνιμη εγκατάσταση σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.),
(γ) δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και, καθώς επίσης και την ιδιότητα του κληρικού.
(δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξη του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν έχει καταδικαστεί σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26),
(στ) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης αδείας ή διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία.
2. Νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 120, εφόσον:
(α) η καταστατική έδρα του βρίσκεται σε χώρα κράτος – μέλος της Ε.Ε.• από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, σχολεία των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί βάσει του άρθρου 5 του ν. 4862/1931 (Α΄ 2).
(β) ο σκοπός του, σύμφωνα με το καταστατικό του, αφορά και στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης,
(γ) είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερο,
δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξή του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης της αδείας ή της διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία,
(στ) ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, εξαιρουμένων των εκπροσώπων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, πληροί τις προϋποθέσεις των περ. (γ), (δ), (ε) και (στ) της παρ. 1.
3. Τα νομικά πρόσωπα, εκτός των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των νομικών προσώπων των οποίων τα μέλη ή μέρος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Διοικήσεώς τους ορίζονται ως εκ της ιδιότητας τους (ex officio), μπορούν να ασκούν τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον οι μέτοχοι ή οι εταίροι τους ή τα μέλη των διοικήσεών τους, δεν έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.
Άρθρο 126
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με την κτιριολογική υποδομή του φορέα
Για την κτιριολογική υποδομή των δραστηριοτήτων του άρθρου 121 ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή τμήμα κτηρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία σε πολυώροφο κτήριο), απαιτείται:
(α) νόμιμο αυτοτελές κτίριο ή τμήμα κτιρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία ή βεβαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων στον ν. 4495/2017 (Α’ 167) ή σε άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
(β) τήρηση της νομοθεσίας περί πυροπροστασίας,
(γ) επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός,
(δ) επαρκής και ομοιόμορφος τεχνητός φωτισμός και εξαερισμός στις περιπτώσεις υπόγειων χώρων που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικοί χώροι, καθώς και χώροι εργαστηρίων και βιβλιοθηκών,
(ε) ελάχιστο εμβαδόν αίθουσας διδασκαλίας δεκαπέντε (15) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 123 και δώδεκα (12) τ.μ. για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 124,
(στ) ενάμιση (1,5) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στις αίθουσες διδασκαλίας,
(ζ) δύο (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή χώρους εκτόνωσης.
Στον αύλειο χώρο συνυπολογίζονται τα υπόστεγα και οι ανοιχτοί διάδρομοι,
(η) δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο) ανά περιφέρεια,
(θ) ένα (1) WC ανά τριάντα (30) εκπαιδευόμενους.
Άρθρο 127
Κυρώσεις
1. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, η παράλειψη υποβολής αρχικής γνωστοποίησης, ή η παράλειψη υποβολής γνωστοποίησης μεταβολής, ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 1 του άρθρου 15 σε βάρος του φορέα της δραστηριότητας. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, όπου προβλέπεται ως κύρωση η ανάκληση της αδείας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος κεφαλαίου νοείται η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας.
2. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς έγκρισης η λειτουργία της δραστηριότητας χωρίς αυτή να έχει λάβει έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 2 του άρθρου 15. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των ανωτέρω κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
3. Σε περίπτωση παραβίασης επιμέρους όρων και προϋποθέσεων κατά τη λειτουργία των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται οι κυρώσεις της κείμενης νομοθεσίας από τα αρμόδια όργανα που ορίζονται σε αυτή.
Άρθρο 128
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία της έγκρισης, της τροποποίησης και της μεταβίβασης αυτής, οι αρχές στις οποίες κοινοποιούνται οι εγκρίσεις και οι τροποποιήσεις τους, προκειμένου αυτές να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την έγκριση, την τροποποίηση και τη μεταβίβασή της, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο και η διαδικασία της γνωστοποίησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που τηρούνται στην έδρα της δραστηριότητας, ο τρόπος γνωστοποίησης των στοιχείων σε περίπτωση επικείμενης μεταβολής τους, οι αρχές στις οποίες κοινοποιείται η γνωστοποίηση, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη γνωστοποίηση, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 6.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το ύψος των παραβόλων της παρ. 5 του άρθρου 123, αναφορικά με την έγκριση, και της παρ. 6 του άρθρου 124, αναφορικά με τη γνωστοποίηση, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής τους, ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων στα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 11.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το εύρος του πλαισίου των επιβαλλόμενων κυρώσεων του άρθρου 127, η κλιμάκωση και τα κριτήρια επιμέτρησης αυτών εντός των ορίων της παρ. 1 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε γνωστοποίηση, και της παρ. 2 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε έγκριση, η διαδικασία επιβολής τους, οι περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας των δραστηριοτήτων σε περίπτωση έλλειψης έγκρισης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
Άρθρο 129
Μεταβατικές διατάξεις
1. Οι δραστηριότητες της παρ. 1 των άρθρων 123 και 124 που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν ήδη λάβει άδεια εξακολουθούν να διέπονται ως προς τη λειτουργία τους από τις διατάξεις βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια. Αν μεσολαβήσει μεταβολή στοιχείου, ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 123 υποχρεούται σε υποβολή αίτησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 123, και ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 124 υποχρεούται σε γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 124. Μετά από τη χορήγηση της έγκρισης ή την υποβολή της γνωστοποίησης η λειτουργία της δραστηριότητας διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.
2. Όπου στη νομοθεσία γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 123 νοείται η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου. Όπου γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 124, νοείται η γνωστοποίηση λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου.
Άρθρο 130
Μη εφαρμοζόμενες διατάξεις
Από την έναρξη ισχύος όλων των προβλεπόμενων στο παρόν κεφάλαιο κανονιστικών πράξεων δεν εφαρμόζονται, ως προς τις δραστηριότητες του άρθρου 121, η περ. 1, η υποπερ. α της περ. 2, το πρώτο εδάφιο της περ. 3, οι περ. 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 και 18 της υποπαρ. Θ3 και οι περ. 1, 2, 4 και 6 της υποπαρ. Θ5 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222).».
Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ αναθεωρήστε το νομοσχέδιο για πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε κέντρα ξένων γλωσσών
Η απόφαση για δημιουργία τουαλέτας και ράμπας ΑΜΕΑ στους χώρους μας είναι αδύνατη. Μιλάμε για περιρισμένους χώρους και ελάχιστα κέρδη! Το κόστος μια τέτοιας αλλαγής είναι δυσβάστακτο για τα ΚΞΓ.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Είναι απαράδεκτο να ζητείται από ΚΞΓ που στεγάζονται σε όροφο να αποκτήσουν ξαφνικά τέτοια υποδομή, πράγμα πολύ συχνά αδύνατο. Αυτό αυτόματα οδηγεί σε αδιέξοδο και κλείσιμο της επιχείρησης.
Παρακαλω επανεξεταστε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφισταμενες επιχειρησεις.
Παρακαλω επανεξεταστε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφισταμενες επιχειρησεις.Ευχαριστω
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου. Προσπαθούμε να επιβιωσουμε παρα τις δυσκολιες και την τηλεκπαιδευση, παρα τη πολυετή κριση , παρα τα «μαυρα» σχολεια και τα ιδιαιτερα. Η υποχρεωση εφαρμογης ολων των προτεινομενων αρθρων θα οδηγησει σε κλεισιμο εκατονταδες επιχειρησεις που αδυνατουν να τα εφαρμοσουν. Ως αποτελεσμα θα χαθουν ακομα περισσοτερες θεσεις εργασιας και εισφορες στα ασφαλιστικα μας ταμεια ή φοροι για το κρατος. Ειναι αυτο κατι που επιθυμειτε ειδικα στην παρουσα φαση;
Παρακαλω επανεξεταστε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφισταμενες επιχειρησεις
Παρακαλώ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επαναξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. Η πλειοψηφία είναι αδύνατον να ανταποκριθεί.
Παρακαλω για την επανεξεταση του αρθρου 126 σε σχεση με την προσβαση ΑΜΕΑ για φροντιστηρια και κεντρα ξενων γλωσσων με κατω των 75 εκπαιδευομενων ανα ώρα. Είναι η χαριστική βολή σε ενα κλάδο που έχει χτυπηθεί σφοδρά τα τελευταία χρόνια.
Διαφωνούμε με το νομοσχέδιο σε σχέση με την πρόσβαση για ΑΜΕΑ σε κάθε φροντιστήριο ακόμα και κάτω των 75 εκπαιδευμένων ανά ώρα …ζούμε σε περιοχές που δεν υπάρχουν κατάλληλα κτήρια και η επένδυση αυτή απαιτεί μεγάλο κόστος σε δύσκολες εποχές για τον κλάδο
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για την πρόσβαση ΑΜΕΑ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Ευχαριστώ.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
“Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” και να αλλάξει το σχέδιο νόμου.
“Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις επιχειρήσεις μας με δυναμικότητα κάτω των 75 ατόμων.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.
Σ αυτούς τους δύσκολους καιρούς κάτι τέτοιο το μόνο που θα φέρει είναι επιπλέον επιχειρήσεις που θα κλείσουν.
“Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις”
Παρακαλω επανεξεταστε τους ορους Αμεα στις υφισταμενες επιχειρησεις.
Αφήστε εδώ https://bit.ly/3a0gamX
το σχόλιο “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
θεωρώ πως για τα υφιστάμενα κτήρια που λειτουργούν Κέντρα Ξένων Γλωσσών και φροντιστήρια θα πρέπει να υπάρξει εξαίρεση από τον υπό κατάθεση νόμο γιατί τα περισσότερα εδρεύουν σε διαμερίσματα πολυκατοικιών, χωρίς δυνατότητα οποιασδήποτε αλλαγής διαρύθμισης όταν δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών.Ο νόμος αυτός θα οδηγούσε στον αφανισμό των Κ.Ξ.Γ προς όφελος των ιδιαίτερων και αφορολόγητων μαθημάτων.Τα υφιστάμενα αδειοδοτημένα κτήρια θα πρέπει να χαρακτηριστούν ‘ κατάλληλα για στέγαση Κ.Ξ.Γ΄ , ώστε να μην έχουν μελλοντικό πρόβλημα σε τυχόν αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος τους.
Η υποχρεωση wc ΑΜΕΑ, σε κεντρα μικρης δυναμικοτητας <75 ατομων ειναι δυσβασταχτο και πολλές φορες ανεφικτο σε μικρα φροντιστηρια. Επισης και η προσβαση ΑΜΕΑ. Θα κλεισουν τα περισσοτερα συνοικιακα κεντρα Ξενων Γλωσσων και φροντιστηρια
Αγαπητοί Κύριοι,
Θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου στο σχέδιο νόμου που αφορά στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τις υποχρεωτικές παροχές προς Α.Μ.Ε.Α.
Θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι υπάρχουν Κ.Ξ.Γ. που δεν έχουν ούτε την κτιριακή ούτε την οικονομική δυνατότητα να προβούν σε αυτές τις κατασκευές.
Επίσης είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί χώρος που θα επιτρέπει την δημιουργία τέτοιων δομών ιδιαιτέρως σε επαρχιακές πόλεις που η αρχιτεκτονική και η πολεοδομία τους δεν βοηθά προς αυτήν την κατεύθυνση, αφού μιλάμε για παλαιά κτίρια που είναι δύσκολο να διαμορφωθούν αναλόγως.
Υπολογίζοντας και το γεγονός ότι όταν αναφερόμαστε σε Κ.ξ.Γ. που εξυπηρετούν κάτω από 75 άτομα την ώρα μιλάμε και για επιχειρήσεις που η συνολική δύναμή τους δεν υπερβαίνει τον αριθμό αυτό τότε η υποχρέωση αυτή φαντάζει εξωπραγματική!
Χωρίς να θέλω να υποβιβάσω το πρόβλημα πρόσβασης των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα και αναγνωρίζοντας το δικαίωμά τους αυτό αλλά και τον αγώνα των ιδίων και των οικογενειών τους, πιστεύω ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου αδικεί έναν κλάδο που παλεύει να επιβιώσει αφού προβλήματα όπως τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα δεν τον αφήνουν να ορθοποδήσει.
Καταλήγοντας θέλω να τονίσω ότι παρόλο που μιλάμε για επιχειρήσεις, πιστεύω πραγματικά ότι όλοι οι συνάδελφοι αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε θέμα που αφορά άτομα με ειδικές ανάγκες ( οποιασδήποτε φύσης) με την ίδια ευαισθησία που αντιμετωπίζουν κάθε παιδί στην τάξη τους δίνοντας λύση στο υπάρχον πρόβλημα κάθε φορά.
Αφήστε μας λοιπόν να κάνουμε αυτό που κάνουμε πάντα να είμαστε κοντά σε κάθε παιδί όποιο και να είναι το πρόβλημά του, και μην μας οδηγείτε στον αφανισμό προσθέτοντας μας οικονομικά βάρη που ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ δεν μπορούμε να σηκώσουμε.
Μετά τιμής
Δήμητρα Αναγνωστού- Λιάγκα
Ιερά Πόλις Μεσολογγίου
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
θα ήθελα να προσθέσω ακόμα μια φωνή διαμαρτυρίας
στις δεκάδες που θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν πάνω στο νομοσχέδιο σε σχέση με την πρόσβαση για ΑΜΕΑ στα σχολεία μας .(Να είστε σίγουρη πως όλος ο κλάδος διαφωνεί απλά υπάρχει δυσπιστία στο αν εισακούονται αυτές οι διαμαρτυρίες.)
Σας παρακαλούμε να μελετήσετε την αλλαγή που προωθείτε όσο αφορά την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ (σχέδιο νόμου, άρθρο 126) στα κέντρα ξένων γλωσσών σε επιχειρήσεις που έχουν δυναμικότητα μικρότερης των 75 μαθητών την ώρα. Στον υφιστάμενο νόμο, Ν. 4093/2012, υπήρχε διαφοροποίηση: δεν προβλεπόταν η υποχρεωτικότητα απλά η σύσταση.
Σας ζητάμε να διατηρηθεί η διαφοροποίηση διότι:
οι μικρές εκπαιδευτικές μας επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. που είναι οι περισσότερες είναι συνήθως εγκατεστημένες σε χώρους, που δεν επιτρέπεται από πλευράς στατικής να γίνουν κτιριολογικές μετατροπές, και στην περίπτωση που μπορούν να γίνουν το κόστος κατασκευής είναι δυσβάσταχτο ,ιδιαίτερα στις μέρες μας που ,τόσο τα μαύρα ιδιαίτερα, τα παράνομα οικοδιδασκαλία ,όσο και η πανδημία του κωρονοιου έχουν πλήξει ιδιαίτερα τις μικρές μας επιχειρήσεις.
Η αλήθεια είναι πως θα πρέπει κάποια στιγμή να γίνει και αυτό.
Για να μπορέσει όμως ένα άτομο ΑΜΕΑ να φτάσει στα σχολεία μας ,θα πρέπει τόσο οι δρόμοι οι οικοδομές ,οι ανελκυστήρες και οι γειτονιές ,τα πεζοδρόμια τα μαγαζιά τα λεωφορεία, οι δημόσιες υπηρεσίες , να είναι φιλικά προς στα άτομα αυτά, που είναι κομμάτι της ζωής μας. Για του λόγου το αληθές ..δοκιμάστε να συνοδεύσετε άνθρωπο με αναπηρικό καροτσάκι σε μια έξοδό του στην πόλη, στις ράμπες που κατασκεύασαν οι δήμοι. Σε κεντρικούς δρόμους. Πόσο μάλλον σε στενά και σε γειτονιές.Θα απογοητευτείτε.
Έχετε υπόψιν σας ότι η ανάγκη εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ είναι μεν υπαρκτή και επιβεβλημένη, αλλά δεν υπάρχει Ευρωπαϊκός Κανονισμός, παρά μόνον Ευρωπαϊκή Οδηγία. Δεδομένης της οικονομικής δυσκολίας θα μπορούσε η πολιτεία να χρηματοδοτήσει εξ’ολοκληρου το πρόγραμμα εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ στις επιχειρήσεις μας.
Σας ευχαριστώ
Ζητούμε την εξαίρεση των Κέντρων Ξένων Γλωσσών με δυναμικότητα μικρότερη των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν προσβασιμότητα για ΑμεΑ.
Το αίτημα είναι λογικό και αναμένουμε την απάντηση σας.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.
Με εκτίμηση,
Λύρος Ελευθέριος
Ιδιοκτήτης Κέντρου Ξένων Γλωσσών
Παρακαλώ να αναθεωρήσετε σχετικά στο άρθρο 126, με την υποχρέωση να φτιάξουμε τουαλέτες και ράμπα για ΑΜΕΑ στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών κάτω των 75 μαθητών!! Στα Κέντρα μας δεν έχουν χώρο για αυτές τις δομες, και το οικονομικό κοστος θα ήταν δυσβάσταχτο.
Με εκτίμηση
Παρακαλώ να αναθεωρήσετε σχετικά με την υποχρέωση να φτιάξουμε τουαλέτες και ράμπα για ΑΜΕΑ στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών κάτω των 75 μαθητών!! Στα Κέντρα μας δεν έχουν χώρο για αυτές τις δομες, και το οικονομικό κοστος θα ήταν δυσβάσταχτο, ειδικά σε μια περίοδο που παλεύουμε να κρατήσουμε τους μαθητές μας μόνο με Τηλεκπαιδευση!!!
Με εκτίμηση
Σοφία Σιάμκουρη
Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών ΣΟΦΙΑ ΣΙΑΜΚΟΥΡΗ Καλαμαριά Θεσσαλονίκη
Καλημερα.
Θα θελαμε να μην ισχυσει ο παραπανω νομος για τα κ.ξ.γ. κατω των 75 μαθητων. Η συγκεκριμενη κατηγορια κξγ εχει λιγοτερα τετραγωνξκα μετρα στη διαθεση της για να γινουν οποιαδηποτε αλλαγες στον χωρο της. Αυτο σημαινει οτι θα μας οδηγησετε σιγα σιγα σε αφανισμο γιατι εμεις οι ιδιοκτητες δεν μποριυμε να ανταπεξελθουμε σε κτηριακες αλλαγες αλλα ουτε λαι σε μεταφορα του κξγ σε αλλο κτηριο δεδομενου οτι πρεπει να ειναι εκπαιδευτηριο και να εχει συγκεκριμενες προδιαγραφες. Ζηταμε λοιπον την εξαιρεση των κξγ κατω των 75 μαθητων να εξαιρεθουν απο τον νομο για τα ΑΜΕΑ. Ειδικα εμεις που προσπαθουμε να εχουμε τις επιχειρησεις μας σε απομακρυσμενες περιοχες στο Λαιθι της Κρητης σε ενα μικρο χωριο.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΠΕΛΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΣΗ
Ιδιοκτητρια κξγ
Είμαι η Άννα Σάλτη και έχω κέντρο ξένων γλωσσών.
Θα ήθελα να κάνω την διαμαρτυρία μου για το άρθρο 126 .
Σας ευχαριστούμε πολύ εκ των προτέρων.
Έλεος πια!!!! Αφήστε μας επιτέλους να δουλέψουμε ήσυχοι!!! Κάθε τόσο κάτι ζητάτε !!! Οι δάσκαλοι πάνω από όλα είναι άνθρωποι! Και φυσικά όπου απαιτείται θα προβλέψουν όλοι οι συναδέλφοι να διευκολύνουν τα άτομα με δυσκολία στην κίνηση! Αλλά να είναι υποχρεωτικό;;;!!!!!
Αγαπητοί κύριοι της Κυβέρνησης,
Διαμαρτύρομαι έντονα για την σκέψη της υποχρεωτικής κατασκευής για πρόσβαση στα ΑΜΕΑ στα ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ Και ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ .. Αυτό θα είναι άλλο ένα λιθαράκι για τον άφανισμο ενός κλάδου που τόσα έχει προσφέρει και συνεχίζει να προσφέρει. Αναλογιστείτε ότι δεν είναι εφικτό σε όλα τα κτήρια. Μας αναγκάζεται σε κλείσιμο επιχειρήσεων που δίνουν ψωμί σε εργαζόμενους και φέρνουν χρήματα στο κράτος μας. Σας παρακαλούμε να μιλήσετε με την EUROPALSO ,τον φορέα που μας εκπροσωπεί.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και ελπίζω στην κατανόηση εκ μέρους σας των προβλημάτων μας.
Με εκτίμηση
ΤΕΝΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ.
Διαφωνούμε με το νομοσχέδιο σε σχέση με την πρόσβαση για ΑΜΕΑ σε κάθε φροντιστήριο ακόμα και κάτω των 75 εκπαιδευμένων ανά ώρα …ζούμε σε περιοχές που δεν υπάρχουν κατάλληλα κτήρια και η επένδυση αυτή απαιτεί μεγάλο κόστος σε δύσκολες εποχές για τον κλάδο