Άρθρο 2 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

Μετά από το άρθρο 120 του ν. 4442/2016 (Α΄ 230) προστίθεται Κεφάλαιο Κ΄ ως εξής:
«ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ΄
ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.ΙΕΚ), ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Άρθρο 121
Πεδίο εφαρμογής

Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν τα κολλέγια, τα Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ), τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, με κωδικούς NACE 85.41 και 85.59.
Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορούν να ασκούν δραστηριότητα κολλεγίων, ιδιωτικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης, κέντρων δια βίου μάθησης, φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.

Άρθρο 122
Αρμόδια αρχή

Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του παρόντος είναι:
(α) Η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τα κολλέγια, τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και τα κέντρα δια βίου μάθησης,
(β) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Άρθρο 123
Έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κολλέγια και τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης υπάγονται για την ίδρυση και λειτουργία τους σε καθεστώς έγκρισης του άρθρου 7.
Ομοίως σε καθεστώς έγκρισης υπάγονται τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα ή τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων.
2. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας εκδίδεται από την αρμόδια αρχή, έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ειδικά για την έγκριση κολλεγίου και ιδιωτικού ινστιτούτου επαγγελματικής κατάρτισης απαιτείται η διατύπωση γνώμης του ΕΟΠΠΕΠ για τη συνδρομή των νόμιμων κτιριολογικών προϋποθέσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. 13 της υποπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222). Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την προσήκουσα υποβολή της αίτησης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας και των δικαιολογητικών η αρμόδια αρχή εξετάζει τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει την έγκριση για την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας ή απορρίπτει την αίτηση αιτιολογημένα. Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης και εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία στις εγκαταστάσεις της δραστηριότητας, για τη διαπίστωση της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για την έκδοση της έγκρισης, τεκμαίρεται ότι η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 8, και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια αρχή τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης. Η αίτηση χορήγησης έγκρισης κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ). Μετά από την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14, κατά το μέρος που αφορά στην έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η διαδικασία έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας αυτών διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος αυτού. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει αόριστη διάρκεια.
3. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας τροποποιείται μετά από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας. Για την τροποποίηση της έγκρισης τηρείται η διαδικασία χορήγησης της έγκρισης. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή ανάκλησης της έγκρισης, υποχρεούται να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή των προϋποθέσεων χορήγησης της έγκρισης και για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
4. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας μεταβιβάζεται, εφόσον οι κατά νόμο προϋποθέσεις χορήγησης της έγκρισης συντρέχουν στο πρόσωπο του νέου φορέα. Η μεταβίβαση εγκρίνεται από την αρμόδια αρχή που χορηγεί την έγκριση μετά από σχετική αίτηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
5. Για την έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, για την έγκριση της τροποποίησής της, καθώς και για την έγκριση της μεταβίβασής της απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
6. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί τις εγκρίσεις και τις τροποποιήσεις τους στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
7. Η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

 

Άρθρο 124
Γνωστοποίηση λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) δεν υπερβαίνει την αναλογία ενός (1) ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων, υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 6.
2. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ κατά το μέρος που αφορά στη γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η γνωστοποίηση κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ).
3. Η αρμόδια αρχή παραλαμβάνει τη γνωστοποίηση, η οποία υποβάλλεται από τον φορέα της δραστηριότητας με ευθύνη του για τα περιλαμβανόμενα σε αυτήν στοιχεία, και εκδίδει αποδεικτικό υποβολής. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης ο φορέας μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της δραστηριότητας.
4. Αν πρόκειται να μεταβληθούν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται σε προηγούμενη γνωστοποίηση της επιδιωκόμενης μεταβολής. Σε περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας εφαρμόζεται το άρθρο 9. Τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας εκδίδονται στο πρόσωπο του νέου φορέα. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή διακοπής της λειτουργίας, οφείλει να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή σχετική με τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας της δραστηριότητας ή για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
5. Πριν από την υποβολή της αρχικής γνωστοποίησης, ή της γνωστοποίησης μεταβολής, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να διαθέτει όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία δεν συνυποβάλλονται με τη γνωστοποίηση, αλλά τηρούνται μαζί με το αποδεικτικό υποβολής της στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας.
6. Για την υποβολή της γνωστοποίησης λειτουργίας των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
7. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί, τόσο την αρχική γνωστοποίηση, όσο και τις μεταβολές της στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
8. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης, ή από τον χρόνο κατά τον οποίο υπήρχε η υποχρέωση για την υποβολή της, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

Άρθρο 125
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με το πρόσωπο του φορέα

1. Φυσικό πρόσωπο μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον:
(α) έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του,
(β) έχει μόνιμη εγκατάσταση σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.),
(γ) δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και, καθώς επίσης και την ιδιότητα του κληρικού.
(δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξη του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν έχει καταδικαστεί σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26),
(στ) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης αδείας ή διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία.
2. Νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 120, εφόσον:
(α) η καταστατική έδρα του βρίσκεται σε χώρα κράτος – μέλος της Ε.Ε.• από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, σχολεία των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί βάσει του άρθρου 5 του ν. 4862/1931 (Α΄ 2).
(β) ο σκοπός του, σύμφωνα με το καταστατικό του, αφορά και στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης,
(γ) είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερο,
δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξή του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης της αδείας ή της διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία,
(στ) ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, εξαιρουμένων των εκπροσώπων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, πληροί τις προϋποθέσεις των περ. (γ), (δ), (ε) και (στ) της παρ. 1.
3. Τα νομικά πρόσωπα, εκτός των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των νομικών προσώπων των οποίων τα μέλη ή μέρος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Διοικήσεώς τους ορίζονται ως εκ της ιδιότητας τους (ex officio), μπορούν να ασκούν τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον οι μέτοχοι ή οι εταίροι τους ή τα μέλη των διοικήσεών τους, δεν έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.

Άρθρο 126
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με την κτιριολογική υποδομή του φορέα

Για την κτιριολογική υποδομή των δραστηριοτήτων του άρθρου 121 ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή τμήμα κτηρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία σε πολυώροφο κτήριο), απαιτείται:
(α) νόμιμο αυτοτελές κτίριο ή τμήμα κτιρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία ή βεβαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων στον ν. 4495/2017 (Α’ 167) ή σε άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
(β) τήρηση της νομοθεσίας περί πυροπροστασίας,
(γ) επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός,
(δ) επαρκής και ομοιόμορφος τεχνητός φωτισμός και εξαερισμός στις περιπτώσεις υπόγειων χώρων που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικοί χώροι, καθώς και χώροι εργαστηρίων και βιβλιοθηκών,
(ε) ελάχιστο εμβαδόν αίθουσας διδασκαλίας δεκαπέντε (15) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 123 και δώδεκα (12) τ.μ. για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 124,
(στ) ενάμιση (1,5) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στις αίθουσες διδασκαλίας,
(ζ) δύο (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή χώρους εκτόνωσης.
Στον αύλειο χώρο συνυπολογίζονται τα υπόστεγα και οι ανοιχτοί διάδρομοι,
(η) δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο) ανά περιφέρεια,
(θ) ένα (1) WC ανά τριάντα (30) εκπαιδευόμενους.

Άρθρο 127
Κυρώσεις

1. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, η παράλειψη υποβολής αρχικής γνωστοποίησης, ή η παράλειψη υποβολής γνωστοποίησης μεταβολής, ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 1 του άρθρου 15 σε βάρος του φορέα της δραστηριότητας. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, όπου προβλέπεται ως κύρωση η ανάκληση της αδείας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος κεφαλαίου νοείται η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας.
2. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς έγκρισης η λειτουργία της δραστηριότητας χωρίς αυτή να έχει λάβει έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 2 του άρθρου 15. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των ανωτέρω κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
3. Σε περίπτωση παραβίασης επιμέρους όρων και προϋποθέσεων κατά τη λειτουργία των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται οι κυρώσεις της κείμενης νομοθεσίας από τα αρμόδια όργανα που ορίζονται σε αυτή.

Άρθρο 128
Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία της έγκρισης, της τροποποίησης και της μεταβίβασης αυτής, οι αρχές στις οποίες κοινοποιούνται οι εγκρίσεις και οι τροποποιήσεις τους, προκειμένου αυτές να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την έγκριση, την τροποποίηση και τη μεταβίβασή της, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο και η διαδικασία της γνωστοποίησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που τηρούνται στην έδρα της δραστηριότητας, ο τρόπος γνωστοποίησης των στοιχείων σε περίπτωση επικείμενης μεταβολής τους, οι αρχές στις οποίες κοινοποιείται η γνωστοποίηση, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη γνωστοποίηση, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 6.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το ύψος των παραβόλων της παρ. 5 του άρθρου 123, αναφορικά με την έγκριση, και της παρ. 6 του άρθρου 124, αναφορικά με τη γνωστοποίηση, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής τους, ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων στα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 11.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το εύρος του πλαισίου των επιβαλλόμενων κυρώσεων του άρθρου 127, η κλιμάκωση και τα κριτήρια επιμέτρησης αυτών εντός των ορίων της παρ. 1 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε γνωστοποίηση, και της παρ. 2 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε έγκριση, η διαδικασία επιβολής τους, οι περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας των δραστηριοτήτων σε περίπτωση έλλειψης έγκρισης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.

Άρθρο 129
Μεταβατικές διατάξεις

1. Οι δραστηριότητες της παρ. 1 των άρθρων 123 και 124 που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν ήδη λάβει άδεια εξακολουθούν να διέπονται ως προς τη λειτουργία τους από τις διατάξεις βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια. Αν μεσολαβήσει μεταβολή στοιχείου, ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 123 υποχρεούται σε υποβολή αίτησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 123, και ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 124 υποχρεούται σε γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 124. Μετά από τη χορήγηση της έγκρισης ή την υποβολή της γνωστοποίησης η λειτουργία της δραστηριότητας διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.
2. Όπου στη νομοθεσία γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 123 νοείται η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου. Όπου γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 124, νοείται η γνωστοποίηση λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου.

Άρθρο 130
Μη εφαρμοζόμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος όλων των προβλεπόμενων στο παρόν κεφάλαιο κανονιστικών πράξεων δεν εφαρμόζονται, ως προς τις δραστηριότητες του άρθρου 121, η περ. 1, η υποπερ. α της περ. 2, το πρώτο εδάφιο της περ. 3, οι περ. 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 και 18 της υποπαρ. Θ3 και οι περ. 1, 2, 4 και 6 της υποπαρ. Θ5 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222).».

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 00:16 | ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΑ

    Με απόλυτο σεβασμό στις ανάγκες των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα και αναγνωρίζοντας το δικαίωμά τους στην πρόσβαση σε κάθε μορφή εκπαίδευσης,θεωρώ οτι είναι απαραίτητο να επανεξετάσετε την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου στις υφιστάμενες επιχειρήσεις για πολλούς λόγους.
    Η πλειονότητα των ΚΞΓ είναι μικρομεσαίες ή μικρές επιχειρήσεις που έχουν πληγεί σημαντικά και σε ορισμένες περιπτώσεις ανεπανόρθωτα τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, της συνεχιζόμενης κρατικής αδιαφορίας για την αντιμετώπιση των παράνομων ιδιαιτέρων μαθημάτων και της τωρινής πανδημίας. Η υποχρέωση δημιουργίας υποδομών για ΑΜΕΑ , δημιουργεί μια επιπλέον οικονομική επιβάρυνση, δυσβάσταχτη για το σύνολο του κλάδου.
    Επίσης, πολλά κτίρια όπου στεγάζονται ΚΞΓ δεν επιδέχονται κτιριολογικές μετατροπές λόγω της παλαιότητας τους ή δεν διαθέτουν τα απαραίτητα τετραγωνικά μέτρα που απαιτούνται για κάτι τέτοιο.
    Ας μεριμνήσουν οι αρμόδιοι φορείς να δημιουργήσουν υποδομές στα δημόσια σχολεία και υπηρεσίες πριν απαιτήσουν κάτι τέτοιο από έναν κλάδο που συνεχίζει να προσφέρει παρά τις αντίξοες συνθήκες, παρέχονας ποιοτική εκπαίδευση με τον ανάλογο τεχνολογικό εξοπλισμό,διατηρώντας θέσεις εργασίας και πληρώνοντας ασφαλιστικές εισφορές και φόρους.
    Στα πλαίσια της διαβούλευσης για το εν λόγω νομοσχέδιο, πιστεύω θα ήταν απαραίτητο να γίνει δεκτή μια συνάντηση με την Ομοσπονδια Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών, PALSO, το αρμόδιο όργανο που μας εκπροσωπεί.
    Με εκτίμηση
    Ιωάννα Παπαγιάννη. Σπύρου Τσικνιά 49 – Αγρίνιο

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 00:14 | ΓΕΒΡΓΙΑ ΓΥΦΤΟΝΙΚΟΛΟΥ

    Παρακαλώ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις αφού λάβετε υπόψη ότι ένας σημαντικός αριθμός κέντρων ξένων γλωσσών είμαστε μικρά, συνοικιακά φροντιστήρια που δεν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στο κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης για μεμονωμένα περιστατικά που υπάρχει η πιθανότητα να μην ζητήσουν καν τις υπηρεσίες μας.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 00:54 | ΕΛΕΝΗ ΧΡΗΣΤΟΥ

    Οι απαιτησεις σας απο τις μικρες επιχειρησεις μας ειναι απαραδεκτες. Προφανως ειναι ιδανικο να υπαρχει προσβαση ΑΜΕΑ παντου αλλά ας ειμαστε και λιγο ρεαλιστες. Απαιτειτε απο τα ΚΞΓ αυτα που δεν εφαρμοζετε ουτε στα δημοσια σχολεια. Σας παρακαλουμε να αναθεωρησετε, αναλογιζομενοι τις συνεπειες της αποφασης σας σε ολες τις μικρες επιχειρησεις, τις οποιες θα επρεπε να υπερασπιζεστε.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 00:04 | Χρηστου Ελενη

    Οι απαιτησεις σας απο τις μικρες επιχειρησεις μας ειναι απαραδεκτες. Προφανως ειναι ιδανικο να υπαρχει προσβαση ΑΜΕΑ παντου αλλά ας ειμαστε και λιγο ρεαλιστες. Απαιτειτε απο τα ΚΞΓ αυτα που δεν εφαρμοζετε ουτε στα δημοσια σχολεια. Σας παρακαλουμε να αναθεωρησετε, αναλογιζομενοι τις συνεπειες της αποφασης σας σε ολες τις μικρες επιχειρησεις, τις οποιες θα επρεπε να υπερασπιζεστε.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 23:47 | Maria Stratoudaki

    Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 23:10 | Δημήτρης Μαστροπαύλος

    Αιτούμαστε να εξαιρεθούν οι δομές ΚΞΓ δυναμικότητας μικρότερης των 75 ατόμων ανά ώρα από την υποχρέωση εφαρμογής των διατάξεων για ΑΜΕΑ καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτή η υλοποίησή της κατασκευής των υποδομών που απαιτούνται, ενώ πολλά από αυτά εδρεύουν σε ορόφους.

    Συνεπώς, αιτούμαστε να ισχύσει εξαίρεση των ΚΞΓ <75 από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 23:39 | stavroula

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 23:15 | Κοζεβερος Βασιλειος

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 23:12 | Γεωργία Μαλτεζακη

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:59 | ΜΠΟΥΤΖΟΥΚΑ ΑΡΓΥΡΩ

    ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΩΝ 75 ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑ ΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΑ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΜΕΑ.

    ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ.

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,

    ΜΠΟΥΤΖΟΥΚΑ ΑΡΓΥΡΩ

    ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:26 | Κατερίνα Μπάμπαλη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:08 | Κωνσταντίνα Πανούτσου

    Παρακαλώ να επανεξετάσετε τους όρους ΑΜΕΑ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:52 | Κωνσταντινα

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:32 | Ειρήνη Δεπάολη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:32 | Χονδρογιάννης Μάρκος

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις. Οι πλειοψηφία των οποίων στεγάζεται σε κτίρια που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιου είδους υποδομές.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:51 | Φωτεινή Κ

    ΣύνδεσμοςΠαρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:21 | ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    Σύμφωνα με το άρθρο 129-Μεταβατικές διατάξεις η άδεια για υφιστάμενες επιχειρήσεις δεν παύει να ισχύει. Η απαίτηση για ΑΜΕΑ είναι για νέα επιχείρηση ή αν κάποια επιχείρηση με υφιστάμενη άδεια ζητήσει τροποποίηση αυτής.

    Άρθρο 129
    Μεταβατικές διατάξεις

    1. Οι δραστηριότητες της παρ. 1 των άρθρων 123 και 124 που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν ήδη λάβει άδεια εξακολουθούν να διέπονται ως προς τη λειτουργία τους από τις διατάξεις βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια. Αν μεσολαβήσει μεταβολή στοιχείου, ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 123 υποχρεούται σε υποβολή αίτησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 123, και ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 124 υποχρεούται σε γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 124. Μετά από τη χορήγηση της έγκρισης ή την υποβολή της γνωστοποίησης η λειτουργία της δραστηριότητας διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:20 | Χρήστος Τσιρωνης

    ΑφήστΠαρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 22:31 | Στέλλα Κορδίστα

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 21:22 | ΣΤΑΜΟΥ ΜΑΡΙΑ

    Παρακαλω να επαναξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 21:35 | Τσομπανίδου Μαρία

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • Υπάρχει η δυνατότητα να σας κατατεθεί κατάσταση μελών PALSO, που διαθέτουν κτίρια με προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Αυτά τα Κέντρα, σε συνεργασία με το Σύλλογο PALSO της περιοχής τους, θα μπορούσαν να αναλάβουν την εκπαίδευση των ατόμων αυτών, που αφορά στις ξένες γλώσσες. Τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου θα καταθέσουν δήλωση του νόμου 1599/1986 περί μη δυνατότητα πρόσβασης στο κτίριό τους εμποδιζόμενων ατόμων. Θεωρούμε πως είναι σαφώς απαραίτητο να υπάρχουν μια ή δυο δομές ανά νομό που θα που θα διαθέτουν την αναφερόμενη προσβασιμότητα.
    Παρακαλούμε όπως εξετάσετε την πρότασή μας με ιδιαίτερη προσοχή, όσον αφορά υφιστάμενες επιχειρήσεις. Η απόφασή σας μπορεί να καταδικάσει σε αφανισμό ένα ολόκληρο κλάδο «πρωτογενούς» (!) εκπαίδευσης στη χώρα.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 21:04 | Παναγιώτης

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 21:15 | Παναγιώτης

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 20:02 | Αφροδίτη πανταζη

    Παρακαλώ επανεξέταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • Ζητούμε την εξαίρεση των Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερη των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ.

    Το αίτημα είναι λογικό καθώς αυτή η υποχρέωση απαιτεί αλλαγή έδρας.

    Ευχαριστούμε για την προσοχή σας ι αναμένουμε απάντησή σας.

    Με εκτίμηση
    Ευαγγελία Καρύδη
    Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 19:17 | Αναστόπουλος Δημήτρης

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 19:44 | Επαμεινώνδας Μπακολιάς

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 19:42 | Αναστασία Παπαμαργαρίτη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 18:44 | ΑΝΔΡΕΑΔΕΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 18:13 | Μόσχου Δέσποινα

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 18:31 | Λάκης Χιώτης

    Τα Φροντιστήρια ΚΑΙ ΚΞΓ κάτω των 75 ατόμων δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν για τον απλούστατο λόγο οτι οι (μικρες) εγκαταστάσεις τους δεν έχουν ουτε προβλεψη ουτε δυνατότητα για προδιαγραφές ΑΜΕΑ.
    Ακριβώς για αυτο το λόγο ο νομοθέτης προέβλεψε το 2012 τον διαχωρισμό σε ανω των 75 ατομων και την υπχορέωση προδιαγραφών ΑΜΕΑ ωστε να έχουν τα ΑΜΕΑ επιλογές.
    Στην πράξη και ειδικά σε αστικούς (περιορισμένους) χώρους με παλαιότητα θα είναι αδύνατο να γίνει κάτι τέτοιο και τα Φροντιστήρια θα οδηγηθούν είτε σε λουκέτα ειτε στην παρανομία εξ ανάγκης.
    Επίσης είναι μια ευκαιρία να στηριχθούν κάποια στιγμή από το κράτος αυτοί οι εκπαιδευτικοί φορείς καθώς είναι μέσα σε μεγάλο αριθμό οικογενειών και τα παράνομα ιδιαίτερα δεν αντιμετωπίζονται από το κράτος όπως γίνεται σε άλλους τομείς εκπαίδευσης ( οπως σε σχολές οδήγησης και Ωδεία που για να πάρει κάποιος πτυχίο πρέπει να περάσει απο αδειοδοτημένο φορέα και μάλιστα με προβλεπόμενο αριθμό μαθημάτων)
    Και σε αυτό ο νομοθέτης δεν εχει προβλέψει κάτι, αλλα επι της παρούσης οι προδιαγραφές ΑΜΕΑ ειναι στην πράξη ανερφάρμοστες από μικρα Φρονιστήρια και ΚΞΓ

  • Παρακαλώ να επανεξέτασε τε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!! Ευχαριστώ.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:39 | Σεμερτζίδης Παντελής

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:09 | Κωνσταντίνος Χαντζηκωνσταντής

    Στην πλειονότητα μας τα κέντρα ξένων γλωσσών με δυναμικότητα μέχρι 75 εκπαιδευομένων στεγάζονται σε χώρους ενοικιαζόμενους που πρακτικά είναι αδύνατο να τροποποιηθούν για ΑΜΕΑ και δεν θα είναι δυνατή και η συμφωνία του ιδιοκτήτη για τις τροποποιήσεις που χρειάζονται.Σκεφτειτε σας παρακαλώ τους μικρούς επιχειρηματίες και αυτοαπασχολούμενους του χώρου που θα αφανιστούν με αυτά τα δεδομένα.Ευχαριστώ.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:22 | Μ. Κωτσάκη

    Παρακαλώ
    επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:39 | Μ. Κωτσάκη

    Παρακαλώ
    επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις! Υπάρχουν πολλά πρακτικά προβλήματα στην εφαρμογή τους. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθουν σε όλα αυτά που ζητάτε συνεχώς!!

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:24 | Σάββας Μαρίνος

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Θεωρώ ότι η θέσπιση μέτρων για τα ΑΜΕΑ σε σχέση με τις κτηνοτροφικές υποδομές των ΚΞΓ είναι υπερβολική ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη την κτηριακη πραγματικότητα στην Ελλάδα.

    Σε κάθε περίπτωση, αν θεωρείτε ότι είναι τόσο απαραίτητο τα μικτά ΚΞΓ να έχουν τις εν λόγω υποδομές, θα πρότεινα να επιδοτηθούν οι απαραίτητες αλλαγές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο 100% της δαπάνης ώστε ο κλάδος μας ο οποίος έχει πληγεί αρκετά τα τελευταία χρόνια, να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του όχι μόνο με στην κατασκευή υποδομών για ΑΜΕΑ, αλλά και γενικότερα.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:56 | Μαρτυγακη Ευθαλια

    Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:40 | ΘΩΜΑΗ ΛΙΑΜΠΑ

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:54 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΔΑΣΙΟΥ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 17:23 | Σαραντοπουλου Γεωργία

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 16:07 | Γεωργια Χριστοπούλου

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 16:48 | Αρχοντία Ρίζου

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ της παρούσας απόφασης στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 16:23 | Αρχοντία

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 16:58 | ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΓΛΑΊ’Α

    Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 16:31 | Δαμιανού Μαρία

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Με κάθε σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένη στο θέμα για προσωπικούς λόγους θα παρακαλούσα τους αρμόδιους φορείς να ξεκινήσουν την εφαρμογή των νόμων σε όλους τους δημόσιους χώρους, σχολεία και κάθε είδους δημόσια υπηρεσία και έπειτα να απαιτήσουν από τον ιδιωτικό τομέα να ακολουθήσει το παράδειγμα. Δεν θα αναφερθώ σε όλα τα πρόβληματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Θα αναφερθώ όμως στην παιδεία που στερούνται οι συμπολίτες μας σε σχέση με τα ΑΜΕΑ και σίγουρα δεν είμαστε υπεύθυνοι εμείς ως επαγγελματίες να μεριμνήσουμε. Επίσης θα ήθελα να αναφέρω περιστατικό όπου αναγκάστηκα να απομακρύνω καθηγητή με κινητικά προβλήματα έπειτα από απαίτηση μαθητών καθώς δεν μπορούσαν να διαχειριστούν το θέαμα του εκπαιδευτικού με αμαξίδιο στην τάξη. Αλήθεια, υπάρχει κάπου στην Ελλάδα διορισμένος εκπαιδεύτικος ο οποίος βρίσκεται σε αναπηρικό καροτσάκι;
    Επομένως αυτό που προτείνω είναι να επανεξετάσετε το σχέδιο νόμου καθώς υπάρχουν πολλά ηθικά και περισσότερα πρακτικά προβλήματα στην εφαρμογή του.

    Με εκτίμηση
    Δαμιανού Μαρία

  • Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις. Είναι απαράδεκτο να ζητάτε υποχρεωτικά να κάνουμε πρόσβαση για ΑΜΕΑ την στιγμή που δεν κάνετε τίποτα για τα παράνομα ιδιαίτερα στο σπίτι. Έτσι οι ΑΜΕΑ, χωρίς να θέλω να διαχωρίζω τους ανθρώπους, έχουν την ευκαιρία να έχουν ατομικό δάσκαλο σπίτι τους.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 15:15 | Δημήτρης Τριανταφύλλου

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 15:30 | Βαλιάνα Μαρίνη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!