Άρθρο 2 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

Μετά από το άρθρο 120 του ν. 4442/2016 (Α΄ 230) προστίθεται Κεφάλαιο Κ΄ ως εξής:
«ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ΄
ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.ΙΕΚ), ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Άρθρο 121
Πεδίο εφαρμογής

Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν τα κολλέγια, τα Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ), τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, με κωδικούς NACE 85.41 και 85.59.
Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορούν να ασκούν δραστηριότητα κολλεγίων, ιδιωτικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης, κέντρων δια βίου μάθησης, φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.

Άρθρο 122
Αρμόδια αρχή

Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του παρόντος είναι:
(α) Η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τα κολλέγια, τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και τα κέντρα δια βίου μάθησης,
(β) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Άρθρο 123
Έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κολλέγια και τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης υπάγονται για την ίδρυση και λειτουργία τους σε καθεστώς έγκρισης του άρθρου 7.
Ομοίως σε καθεστώς έγκρισης υπάγονται τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα ή τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων.
2. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας εκδίδεται από την αρμόδια αρχή, έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ειδικά για την έγκριση κολλεγίου και ιδιωτικού ινστιτούτου επαγγελματικής κατάρτισης απαιτείται η διατύπωση γνώμης του ΕΟΠΠΕΠ για τη συνδρομή των νόμιμων κτιριολογικών προϋποθέσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. 13 της υποπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222). Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την προσήκουσα υποβολή της αίτησης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας και των δικαιολογητικών η αρμόδια αρχή εξετάζει τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει την έγκριση για την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας ή απορρίπτει την αίτηση αιτιολογημένα. Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης και εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία στις εγκαταστάσεις της δραστηριότητας, για τη διαπίστωση της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για την έκδοση της έγκρισης, τεκμαίρεται ότι η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 8, και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια αρχή τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης. Η αίτηση χορήγησης έγκρισης κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ). Μετά από την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14, κατά το μέρος που αφορά στην έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η διαδικασία έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας αυτών διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος αυτού. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει αόριστη διάρκεια.
3. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας τροποποιείται μετά από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας. Για την τροποποίηση της έγκρισης τηρείται η διαδικασία χορήγησης της έγκρισης. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή ανάκλησης της έγκρισης, υποχρεούται να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή των προϋποθέσεων χορήγησης της έγκρισης και για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
4. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας μεταβιβάζεται, εφόσον οι κατά νόμο προϋποθέσεις χορήγησης της έγκρισης συντρέχουν στο πρόσωπο του νέου φορέα. Η μεταβίβαση εγκρίνεται από την αρμόδια αρχή που χορηγεί την έγκριση μετά από σχετική αίτηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
5. Για την έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, για την έγκριση της τροποποίησής της, καθώς και για την έγκριση της μεταβίβασής της απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
6. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί τις εγκρίσεις και τις τροποποιήσεις τους στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
7. Η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

 

Άρθρο 124
Γνωστοποίηση λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) δεν υπερβαίνει την αναλογία ενός (1) ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων, υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 6.
2. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ κατά το μέρος που αφορά στη γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η γνωστοποίηση κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ).
3. Η αρμόδια αρχή παραλαμβάνει τη γνωστοποίηση, η οποία υποβάλλεται από τον φορέα της δραστηριότητας με ευθύνη του για τα περιλαμβανόμενα σε αυτήν στοιχεία, και εκδίδει αποδεικτικό υποβολής. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης ο φορέας μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της δραστηριότητας.
4. Αν πρόκειται να μεταβληθούν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται σε προηγούμενη γνωστοποίηση της επιδιωκόμενης μεταβολής. Σε περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας εφαρμόζεται το άρθρο 9. Τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας εκδίδονται στο πρόσωπο του νέου φορέα. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή διακοπής της λειτουργίας, οφείλει να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή σχετική με τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας της δραστηριότητας ή για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
5. Πριν από την υποβολή της αρχικής γνωστοποίησης, ή της γνωστοποίησης μεταβολής, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να διαθέτει όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία δεν συνυποβάλλονται με τη γνωστοποίηση, αλλά τηρούνται μαζί με το αποδεικτικό υποβολής της στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας.
6. Για την υποβολή της γνωστοποίησης λειτουργίας των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
7. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί, τόσο την αρχική γνωστοποίηση, όσο και τις μεταβολές της στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
8. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης, ή από τον χρόνο κατά τον οποίο υπήρχε η υποχρέωση για την υποβολή της, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

Άρθρο 125
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με το πρόσωπο του φορέα

1. Φυσικό πρόσωπο μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον:
(α) έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του,
(β) έχει μόνιμη εγκατάσταση σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.),
(γ) δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και, καθώς επίσης και την ιδιότητα του κληρικού.
(δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξη του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν έχει καταδικαστεί σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26),
(στ) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης αδείας ή διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία.
2. Νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 120, εφόσον:
(α) η καταστατική έδρα του βρίσκεται σε χώρα κράτος – μέλος της Ε.Ε.• από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, σχολεία των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί βάσει του άρθρου 5 του ν. 4862/1931 (Α΄ 2).
(β) ο σκοπός του, σύμφωνα με το καταστατικό του, αφορά και στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης,
(γ) είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερο,
δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξή του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης της αδείας ή της διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία,
(στ) ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, εξαιρουμένων των εκπροσώπων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, πληροί τις προϋποθέσεις των περ. (γ), (δ), (ε) και (στ) της παρ. 1.
3. Τα νομικά πρόσωπα, εκτός των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των νομικών προσώπων των οποίων τα μέλη ή μέρος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Διοικήσεώς τους ορίζονται ως εκ της ιδιότητας τους (ex officio), μπορούν να ασκούν τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον οι μέτοχοι ή οι εταίροι τους ή τα μέλη των διοικήσεών τους, δεν έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.

Άρθρο 126
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με την κτιριολογική υποδομή του φορέα

Για την κτιριολογική υποδομή των δραστηριοτήτων του άρθρου 121 ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή τμήμα κτηρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία σε πολυώροφο κτήριο), απαιτείται:
(α) νόμιμο αυτοτελές κτίριο ή τμήμα κτιρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία ή βεβαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων στον ν. 4495/2017 (Α’ 167) ή σε άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
(β) τήρηση της νομοθεσίας περί πυροπροστασίας,
(γ) επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός,
(δ) επαρκής και ομοιόμορφος τεχνητός φωτισμός και εξαερισμός στις περιπτώσεις υπόγειων χώρων που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικοί χώροι, καθώς και χώροι εργαστηρίων και βιβλιοθηκών,
(ε) ελάχιστο εμβαδόν αίθουσας διδασκαλίας δεκαπέντε (15) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 123 και δώδεκα (12) τ.μ. για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 124,
(στ) ενάμιση (1,5) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στις αίθουσες διδασκαλίας,
(ζ) δύο (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή χώρους εκτόνωσης.
Στον αύλειο χώρο συνυπολογίζονται τα υπόστεγα και οι ανοιχτοί διάδρομοι,
(η) δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο) ανά περιφέρεια,
(θ) ένα (1) WC ανά τριάντα (30) εκπαιδευόμενους.

Άρθρο 127
Κυρώσεις

1. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, η παράλειψη υποβολής αρχικής γνωστοποίησης, ή η παράλειψη υποβολής γνωστοποίησης μεταβολής, ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 1 του άρθρου 15 σε βάρος του φορέα της δραστηριότητας. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, όπου προβλέπεται ως κύρωση η ανάκληση της αδείας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος κεφαλαίου νοείται η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας.
2. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς έγκρισης η λειτουργία της δραστηριότητας χωρίς αυτή να έχει λάβει έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 2 του άρθρου 15. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των ανωτέρω κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
3. Σε περίπτωση παραβίασης επιμέρους όρων και προϋποθέσεων κατά τη λειτουργία των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται οι κυρώσεις της κείμενης νομοθεσίας από τα αρμόδια όργανα που ορίζονται σε αυτή.

Άρθρο 128
Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία της έγκρισης, της τροποποίησης και της μεταβίβασης αυτής, οι αρχές στις οποίες κοινοποιούνται οι εγκρίσεις και οι τροποποιήσεις τους, προκειμένου αυτές να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την έγκριση, την τροποποίηση και τη μεταβίβασή της, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο και η διαδικασία της γνωστοποίησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που τηρούνται στην έδρα της δραστηριότητας, ο τρόπος γνωστοποίησης των στοιχείων σε περίπτωση επικείμενης μεταβολής τους, οι αρχές στις οποίες κοινοποιείται η γνωστοποίηση, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη γνωστοποίηση, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 6.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το ύψος των παραβόλων της παρ. 5 του άρθρου 123, αναφορικά με την έγκριση, και της παρ. 6 του άρθρου 124, αναφορικά με τη γνωστοποίηση, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής τους, ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων στα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 11.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το εύρος του πλαισίου των επιβαλλόμενων κυρώσεων του άρθρου 127, η κλιμάκωση και τα κριτήρια επιμέτρησης αυτών εντός των ορίων της παρ. 1 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε γνωστοποίηση, και της παρ. 2 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε έγκριση, η διαδικασία επιβολής τους, οι περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας των δραστηριοτήτων σε περίπτωση έλλειψης έγκρισης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.

Άρθρο 129
Μεταβατικές διατάξεις

1. Οι δραστηριότητες της παρ. 1 των άρθρων 123 και 124 που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν ήδη λάβει άδεια εξακολουθούν να διέπονται ως προς τη λειτουργία τους από τις διατάξεις βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια. Αν μεσολαβήσει μεταβολή στοιχείου, ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 123 υποχρεούται σε υποβολή αίτησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 123, και ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 124 υποχρεούται σε γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 124. Μετά από τη χορήγηση της έγκρισης ή την υποβολή της γνωστοποίησης η λειτουργία της δραστηριότητας διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.
2. Όπου στη νομοθεσία γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 123 νοείται η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου. Όπου γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 124, νοείται η γνωστοποίηση λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου.

Άρθρο 130
Μη εφαρμοζόμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος όλων των προβλεπόμενων στο παρόν κεφάλαιο κανονιστικών πράξεων δεν εφαρμόζονται, ως προς τις δραστηριότητες του άρθρου 121, η περ. 1, η υποπερ. α της περ. 2, το πρώτο εδάφιο της περ. 3, οι περ. 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 και 18 της υποπαρ. Θ3 και οι περ. 1, 2, 4 και 6 της υποπαρ. Θ5 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222).».

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 17:54 | Elias Diamantis

    “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις”

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 17:32 | Χέλμης Λευτέρης

    Θα πρέπει να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ σε κάτω των 75 ατόμων φροντιστήρια και ΚΞΓ και για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις αλλά γενικών γιατί για τους παρακάτω λόγους που και το επίσημο συνδικαλιστικό όργανο έχει επισημάνει αναλυτικά https://www.ipaidia.gr/paideia/europalso-entoni-diamartiria-ston-ip-anaptiksis-gia-ti-diataksi-gia-amea-gia-kksg-kato-ton-75-atomon

    Οι μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. είναι οι περισσότερες και συνήθως είναι εγκατεστημένες σε χώρους, που δεν επιτρέπεται από πλευράς στατικής να γίνουν κτιριολογικές μετατροπές,
    η ανάγκη εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ είναι μεν υπαρκτή και επιβεβλημένη, αλλά δεν υπάρχει Ευρωπαϊκός Κανονισμός, παρά μόνον Ευρωπαϊκή Οδηγία,
    στον Ν. 4759/2020, άρθρο 119, νομοθετήθηκε ότι τα κτήρια που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις δεν καθίστανται αυθαίρετα, επειδή δεν έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, και μπορούν να χρησιμοποιούνται,
    οι επιχειρήσεις αυτές αδυνατούν οικονομικώς να προβούν στις απαραίτητες κτιριολογικές μετατροπές, ώστε να εξυπηρετείται η προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ, και
    η οικονομική συγκυρία εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού έχει πλήξει ιδιαίτερα τις μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 16:34 | Syavros

    Παρακαλώ επαναξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 16:51 | ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΟΚΚΑΛΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 16:42 | ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    Συνάδελφοι η απαίτηση για ΑΜΕΑ όπως και τα υπόλοιπα κτιριολογικά ισχύει για νέα άδεια!!!!Οι υφιστάμενες άδειες παραμένουν ως έχουν.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 16:51 | ΜΗΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 16:41 | ΧΟΝΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 15:48 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 15:06 | Κυριακή Σταμάτη

    Παρακαλώ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 15:49 | Γ ΧΑΤΖΗΤΕΓΑΣ

    Στο Άρθρο 126, παράγραφος (ζ) η αναφορά για (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή στους χώρους εκτόνωσης δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αφορούν εκπαιδευτικές μονάδες Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών έως 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα. Σας υπενθυμίζουμε άλλωστε ότι και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τις προαναφερόμενες δομές δεν υπάρχει ανάλογη απαίτηση κατά την αδειοδότηση.

    Στο Άρθρο 126, παράγραφος (η) η δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την νομοθεσία θα πρέπει να αφορά 1 κτιριολογική μονάδα από το σύνολο των μονάδων που φέρουν τον ίδιο διακριτικό τίτλο. Ο διακριτικός τίτλος θα πρέπει να αποδεικνύεται όχι μόνο με το ίδιο ΑΦΜ αλλά και στις περιπτώσεις χρήσης συνεργασιών δικαιόχρησης (FRANCHISE).

    Στο Άρθρο 129 οι μεταβατικές διατάξεις δεν μπορούν να αφορούν δομές οι οποίες βρίσκονται ήδη στη διαδικασία αδειοδότησης έχοντας υποβάλλει σχετικό φάκελο.
    Πρέπει ακόμα να αποσαφηνιστεί ότι η άδεια ισχύει ακόμα και αν μεσολαβήσει μεταβολή της μετοχικής σύνθεσης ή αλλαγή της επωνυμίας. Για παράδειγμα σε περίπτωση κατά την οποία υπάρξει κάποια αλλαγή στη μετοχική σύνθεση ή την επωνυμία της εταιρείας χωρίς να υπάρξει αλλαγή του ΑΦΜ να ισχύει κανονικά η άδεια απολαμβάνοντας το προηγούμενο καθεστώς.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 15:25 | ΣΟΦΙΑ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΣΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 14:17 | Φακουρελη Σταματινα

    Αγαπητοί κύριοι,
    αν και συγγενής πρώτου βαθμού με άτομο ΑΜΕΑ, θα ήθελα να διαμαρτυρηθώ για την τροπολογία νε την οποία υφιστάμενες επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων και τα ΚΞΓ υποχρεούνται να γίνουν προσβάσιμες. Τόσο καιρό έχουμε υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και μετά της πανδημίας και το μόνο που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να επιβιώσουμε εμείς και οι οικογένειές μας. Πως μπορείτε να απαιτείτε να επωμιστούμε ένα τέτοιο κόστος; Αν πραγματικά θέλετε να δείξετε το κοινωνικό πρόσωπο του κράτους αρχικά στελεχώστε τα σχολεία για τα ΑΜΕΑ, δώστε τους ίσες ευκαιρίες στη δημόσια εκπαίδευση και αν τόσο επιμένετε καλύψτε το κόστος μετατροπής όπου αυτό είναι δυνατό απο ευρωπαικούς πόρους στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 14:02 | Σχίζα Θεοδώρα

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 14:49 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις των ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 14:20 | ΚΏΤΣΙΚΑ ΤΑΤΙΑΝΗ

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους νόμους για ΑΜΕΑ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 13:20 | ΜΑΡΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ της παρούσας απόφασης στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 13:13 | Stephanie Linardoutsou

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις! Many businesses will close, jobs will be lost and it will also be economically catastrophic for the country which it doesn’t need at this moment in time!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 13:46 | ΖΑΦΕΙΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

    παρακαλω να επανεξετασετε τουσ ορους για τισ υφισταμενες επιχειρησεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 13:04 | Καστή Αντωνία

    Ως ιδιοκτήτρια κέντρου ξένων γλωσσών μέγιστης χωρητικότητας μικρότερης από 75 άτομα, παρακαλω εξεταστε ξανά τους όρους περί πρόσβασης ΑΜΕΑ.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 12:12 | ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΣΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΙΤΕ ΛΟΓΩ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 12:51 | ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΣΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!!! ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΙΤΕ ΛΟΓΩ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ!!!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 12:16 | ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις για τους παρακάτω λόγους

    1.Πρώτα θα πρέπει να υποχρεωθούν οι Δήμοι να δημιουργήσουν συνθήκες πρόσβασης σε ΑΜΕΑ σε όλα τα κτήρια εντός της επικράτειάς τους. Στη συνέχεια, θα μπορούμε να φροντίσουμε και εμείς για την εφαρμογή της απόφασης στο χώρο μας.

    2.Λόγω της ισότιμης μεταχείρισης των επαγγελματιών που πρέπει να υπάρχει από το κράτος προς τους πολίτες, θα πρέπει η απόφαση αυτή να αφορά όλες τις επιχειρήσεις και όχι επιλεκτικά κάποιες.

    3.Επίσης αναρωτιέμαι αν υπάρχει πρόσβαση ΑΜΕΑ σε όλες τις κρατικές υπηρεσίες/ Υπουργεία. Αν όχι προτείνω το κράτος πρώτα να εξασφαλίσει την πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε όλες τις υπηρεσίες του/γραφεία κ.λ.π. και στη συνέχεια να ζητήσει από όλες τις επιχειρήσεις να συμμορφωθούν ακολουθώντας το παράδειγμα του κράτους.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 12:06 | ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ ΣΙΑΜΠΟΥΛΗΣ

    ΠΑΡΑΚΑΛΏ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΑΜΕΑ ΣΤΙΣ ΥΦΙΣΤΆΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΙΣ

  • Στον υφιστάμενο νόμο, Ν. 4093/2012, υπάρχει διαφοροποίηση. Οι μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερης των 75 μαθητών ανά ώρα δεν υποχρεώνονται για ΑΜΕΑ.
    Επιβαλλεται να έχουν ΑΜΕΑ μόνο οι εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. που έχουν δυναμικότητα άνω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα.
    Η διαφοροποίηση πρέπει να διατηρηθεί, διότι οι μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ.:
    1) είναι οι περισσότερες και συνήθως είναι εγκατεστημένες σε χώρους, που δεν επιτρέπεται από πλευράς στατικής να γίνουν κτιριολογικές μετατροπές,
    2) αδυνατούν οικονομικώς να προβούν στις απαραίτητες κτιριολογικές μετατροπές, ώστε να εξυπηρετείται η προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ, και
    3) έχουν πληγεί ιδιαίτερα, σε οικονομικό επίπεδο, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 12:38 | Γκόνη Αικατερίνη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:05 | Αντιγόνη Μελιδονιώτη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • Στο Άρθρο 126, παράγραφος (ζ) η αναφορά για (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή στους χώρους εκτόνωσης δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αφορούν εκπαιδευτικές μονάδες Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών έως 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα. Σας υπενθυμίζουμε άλλωστε ότι και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τις προαναφερόμενες δομές δεν υπάρχει ανάλογη απαίτηση κατά την αδειοδότηση.

    Στο Άρθρο 126, παράγραφος (η) η δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την νομοθεσία θα πρέπει να αφορά 1 κτιριολογική μονάδα από το σύνολο των μονάδων που φέρουν τον ίδιο διακριτικό τίτλο. Ο διακριτικός τίτλος θα πρέπει να αποδεικνύεται όχι μόνο με το ίδιο ΑΦΜ αλλά και στις περιπτώσεις χρήσης συνεργασιών δικαιόχρησης (FRANCHISE).

    Στο Άρθρο 129 οι μεταβατικές διατάξεις δεν μπορούν να αφορούν δομές οι οποίες βρίσκονται ήδη στη διαδικασία αδειοδότησης έχοντας υποβάλλει σχετικό φάκελο.
    Πρέπει ακόμα να αποσαφηνιστεί ότι η άδεια ισχύει ακόμα και αν μεσολαβήσει μεταβολή της μετοχικής σύνθεσης ή αλλαγή της επωνυμίας. Για παράδειγμα σε περίπτωση κατά την οποία υπάρξει κάποια αλλαγή στη μετοχική σύνθεση ή την επωνυμία της εταιρείας χωρίς να υπάρξει αλλαγή του ΑΦΜ να ισχύει κανονικά η άδεια απολαμβάνοντας το προηγούμενο καθεστώς.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:30 | ΚΞΓ Μαρίνα Σπυριδάκη-Δραμητίνου

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:55 | ΣΤΕΛΛΑ ΣΚΟΚΕΑ ΚΑΛΔΗ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις καθώς τόσο οι κτηριολογικές όσο και οι οικονομικές συνθήκες είναι απαγορευτικές

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:05 | Αναστασία Μαράντου

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:27 | ΧΕΡΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ της παρούσας απόφασης στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:24 | Σάσα Μπαμπαλή

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:01 | Kainari Tina

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους πόρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις !

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 11:33 | Koliou Lamprini

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!!!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:40 | Ζιαγκα Σοφια

    Παρακαλω επανεξετασετε τους ορους για ΑΜΕΑ στις υφισταμενες επιχειρησεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:10 | Χρήστος Τσιρωνης

    “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:33 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΞΥΣΤΡΑΣ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:56 | Loukia

    Παρακαλώ επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις διότι πολλά κξγ είναι σε οικοδομές που δεν το επιτρέπει. Έχουμε επίσης πληγή τόσο πολύ με την πανδημία που στρέφουν οι μαθητές στα μαύρα ιδιαίτερα, γιατί το δια ζώσης γίνεται κανονικότητα εκεί, ενώ εμείς σεβόμαστε την απόφαση της κυβερνήσεις και κάνουμε διαδικτυακά. Δεν έχουμε ούτε τα χρήματα αλλά ούτε την άδεια στις οικοδομές που στεγαζόμαστε για να κάνουμε τέτοια επέμβαση. Ας είναι νόμος για τις καινούριες επιχειρήσεις που θα μπορέσουν να κάνουν σωστή επιλογή καταστήματος.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:31 | Αρβανιτη Ζαφειρούλα

    26 Ιανουαρίου 2021 Αρβανιτη Ζαφειρούλα Διαμαρτυρόμαστε έντονα σχετικά με το νομοσχέδιο ΑΜΕΑ στα Κέντρα Ξένων Γλωσσωντο οποίο θα οδηγήσει τον κλάδο μας στον αφανισμό.Ενας κλάδος που συμβάλει σημαντικά στην ξενόγλωσση εκπαίδευση.

  • « Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις» για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:51 | Δασουλα Βίκυ

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 10:08 | Αδαμαντιδου Μαρία

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για Α.Μ.Ε.Α στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:45 | Αγάπη Πρινιανακη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:18 | Καντεράκη Μαίρη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:48 | Βασιλείου Κ.

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:10 | Λαμπρινή Δούναβη

    Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:28 | Λαμπρινή Δούναβη

    Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 09:43 | Ανδρεώτης Γεώργιος

    Παρακαλώ επαναξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 01:24 | Μαγδαληνη Γιαννακουλη

    Παρακαλουμε οπως επανεξετασετε τα των Αμεα στις ηδη υφισταμενες δομες. Μολις εξασφαλισετε την προσβαση τους σε ολες τις δημοσιες αξιωστε και τα αναλογα απο τον ιδιωτικο τομεα. Σαφεστατα οι συνανθρωποι μας θα πρεπει να δυνανται να κινουνται με ασφαλεια παντου… σαν φτιαξετε τα αναλογα πεζοδρομια ζητηστε και απο εμας την αναλογη συμμορφωση. Εξαλλου η τηλεκπαιδευση εξασφαλιζει την προσβαση στο αγαθο της εκπαιδευσης. Βεβαια συνηθες ειναι οι συνανθρωποι μας αυτοι μα και πολλοι αλλοι ων ουκ εστι αριθμος να στρεφονται στα ιδιαιτερα … τα οποια στις περισσοτερες των περιπτωσεων και παρανομα ειναι και λειτουργουν και τωρα … εν καιρω πανδημιας. Παρακαλειστε οπως συναξιολογησετε ολα τα δεδομενα για την ληψη των ορθων αποφασεων …

  • 26 Ιανουαρίου 2021, 01:57 | Μαγδαληνη Γιαννακουλη

    Παρακαλουμε οπως επανεξετασετε τα των Αμεα στις ηδη υφισταμενες δομες. Μολις εξασφαλισετε την προσβαση τους σε ολες τις δημοσιες αξιωστε και τα αναλογα απο τον ιδιωτικο τομεα. Σαφεστατα οι συνανθρωποι μας θα πρεπει να δυνανται να κινουνται με ασφαλεια παντου… σαν φτιαξετε τα αναλογα πεζοδρομια ζητηστε και απο εμας την αναλογη συμμορφωση. Εξαλλου η τηλεκπαιδευση εξασφαλιζει την προσβαση στο αγαθο της εκπαιδευσης. Βεβαια συνηθες ειναι οι συνανθρωποι μας αυτοι μα και πολλοι αλλοι ων ουκ εστι αριθμος να στρεονται στα ιδιαιτερα … τα οποια στις περισσοτερες των περιπτωσεων και παρανομα ειναι και λειτουργουν και τωρα … εν καιρω πανδημιας. Παρακαλειστε οπως συναξιολογησετε ολα τα δεδομενα για την ληωη των ορθων αποφασεων …