Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η θέσπιση των κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και των επιμέρους προγραμμάτων του, που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Άρθρο 01 – Αντικείμενο-Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο-Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διάρκεια Προγραμματικής Περιόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Πόροι, επιλέξιμες κατηγορίες και προϋπολογισμός του ΕΠΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κατάρτιση του ΕΠΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Αναθεώρηση του ΕΠΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα ΕΠΑ (ΤΠΑ και ΠΠΑ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Κριτήρια αξιολόγησης ΤΠΑ και ΠΠΑ κατά την υποβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση των ΤΠΑ και ΠΠΑΆρθρο 11 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαχείριση και Έλεγχος των ΤΠΑ και ΠΠΑ και των έργων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Ειδικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑΆρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Υλοποίηση και πληρωμή των Έργων του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Τεχνική Βοήθεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Πληροφοριακό Σύστημα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Συντονισμού και των Υπηρεσιών Διαχείρισης του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Προσωπικό που απασχολείται σε έργα του ΕΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Πληρωμές στους δικαιούχουςΆρθρο 21 – Πληρωμές στους δικαιούχους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Μεταβατική περίοδος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξειςΆρθρο 23 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 24 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Μαρτίου 2019, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Απριλίου 2019, 15:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΠΑΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 47 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Γενικό σχόλιο: το σχέδιο νόμου αποτελεί πολύ σημαντική πρωτοβουλία, διότι αφ’ ενός θέτει κανόνες στη διαχείριση του εθνικού ΠΔΕ, αφ’ ετέρου αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη ενεργοποίησή του κατά τα πρότυπα του συγχρηματοδοτούμενου ΠΔΕ.
Ένα γενικό σχόλιο: το σχέδιο νόμου αποτελεί πολύ σημαντική πρωτοβουλία, που θέτει κανόνες στη διαχείριση του εθνικού ΠΔΕ και προσβλέπει στην αποτελεσματικότερη ενεργοποίησή του, κατά τα πρότυπα του συγχρηματοδοτούμενου ΠΔΕ.
Πρέπει το ΕΠΑ να αποτελέσει μοναδικό αντικείμενο Δημόσιων Υπηρεσιών και να αξιοποιηθουν οι Διευθυνσεις Αναπτυκιακου Προγραμματισμου που εχουν ήδη την εμπειρια και αρκετες ειναι στελεχωμένες με στελέχη του δημοσίου με τα κατάλληλα προσόντα.
Προτείνεται να συμπεριληφθούν και οι φράσεις:
παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση.
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: http://www.emdydas.gr
Αθήνα, 4-4-2019
Αρ. Πρωτ. : 7764
Προς: 1. Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δραγασάκη
2. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
κ. Σπίρτζη Χρ.
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. A’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέμα : Σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης».
Κοι Υπουργοί
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού). Όπως θα γνωρίζετε η θέση των Διπλωματούχων Μηχανικών στο σχεδιασμό και στην παραγωγή των Δημόσιων Τεχνικών Έργων είναι κομβική. Απευθυνόμαστε σε εσάς ώστε να σας θέσουμε τις παρατηρήσεις μας σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» (http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10203).
Τα Δημόσια έργα είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς που συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας χώρας, στην αύξηση του ΑΕΠ και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Θα όφειλαν να εκσυγχρονίζουν και να συντηρούν τις υποδομές της χώρας, να προστατεύουν το περιβάλλον και να δημιουργούν προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.
Τα τελευταία χρόνια o αριθμός των δημοσίων έργων που εκτελούνται στη χώρα μας, μειώνεται συνεχώς. Σημαντικός παράγοντας στη παραγωγή δημοσίων έργων είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ). Ο σχεδιασμός και εξέλιξη του ΠΔΕ έχουν σημαντικές κοινωνικές, οικονομικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις.
Όλα όμως τα τελευταία χρόνια της κρίσης το ΠΔΕ μειώνεται συνεχώς.
– Το 2010 οι προϋπολογισθείσες δαπάνες του ΠΔΕ κατέληξαν στα 8,454 δισ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης για 9,2 δισ. ευρώ. Απώλεια: 746 εκατ. ευρώ.
– Το 2011 ο αρχικός λογαριασμός των 8,5 δισ. ευρώ μπήκε επανειλημμένα στην προκρούστεια κλίνη και κατέληξε στα 6,608 δισ. ευρώ. Η απώλεια εκτοξεύθηκε στα 1,892 δισ. ευρώ.
– Το 2012 τα 7,7 δισ. ευρώ της αρχικής πρόβλεψης συρρικνώθηκαν σε 6,122 δισ. ευρώ. Δηλαδή, χάθηκαν 1,578 δισ. ευρώ.
– Το 2013 η αρχική πρόβλεψη για 6,85 δισ. ευρώ «ψαλιδίστηκε» κατά 200 εκατ. ευρώ.
– Το 2014 ο προϋπολογισμός είχε προβλέψει 6,8 δισ. ευρώ, όμως διατέθηκαν 6,592 δισ. ευρώ, ήτοι 208 εκατ. ευρώ λιγότερα.
– Το 2015 το ΠΔΕ περιορίστηκε στα 6,4 δισ. ευρώ, έκλεισε εντός στόχου.
– Το 2016 η πρόβλεψη για 6,75 δισ. ευρώ «κουρεύτηκε» στα 6,284 δισ. ευρώ.
– Το 2017 σημειώθηκε η χειρότερη επίδοση της μνημονιακής περιόδου, καθώς οι τελικές δαπάνες του ΠΔΕ υποχώρησαν στα 5,95 δισ. ευρώ, έναντι αρχικής πρόβλεψης για 6,75 δισ. ευρώ. Απώλεια 800 εκατ. ευρώ.
– Το 2018 ανήλθε στα 6,75 δισ. ευρώ, αλλά το 10μηνο του έτους έκλεισε με επίδοση 1,32 δισ. ευρώ κάτω από τον στόχο.
Δηλαδή το ΠΔΕ και συρρικνώνεται και δεν απορροφάται στο σύνολο του. Ουσιαστικά μεγάλο μέρος της «μείωσης των δαπανών» τα μνημονιακά χρόνια προήλθε από την περικοπή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), γεγονός που συνέβαλε στην όξυνση της ύφεσης, εξαιτίας και του υψηλού πολλαπλασιαστή που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τις συγκεκριμένες δαπάνες. Αυτή η μείωση δαπανών είχε και έχει μεγάλες επιπτώσεις τόσο στην οικονομία, όσο και στην άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Δημόσιες Υποδομές.
Όπως περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια στη σελίδα 19 στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, με ημερομηνία 27 Φεβρουαρίου 2019 (SWD, 2019, 1007 final), όπου σχολιάζονται οι επιδόσεις της Ελλάδας στην επίτευξη δημοσιονομικών πλεονασμάτων, «ο κύριος υπαίτιος για την τρέχουσα υπεραπόδοση ήταν οι ελλιπείς δαπάνες σε σύγκριση με τα αρχικά όρια των δαπανών, ειδικότερα στις επενδύσεις». Κατά μέσο όρο μόνο 83% των δημοσίων επενδύσεων, όπως τίθενται ως όρια στον προϋπολογισμό και κατανέμονται στα υπουργεία, δαπανήθηκε πραγματικά την περίοδο 2012-2017. Ξέροντας ότι η συνολική αξία του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων την περίοδο 2012-2017 έφτασε τα 38,01 δισ. ευρώ συνάγεται πώς αφαιρέθηκαν περί τα 6,46 δισ. ευρώ. Περίπου όσο ήταν και το πλεόνασμα του 2018! Κατά συνέπεια, μπορούμε να πούμε ότι το πλεόνασμα του 2018 προήλθε από τα ποσά που σιωπηρά αφαιρέθηκαν από το ΠΔΕ την περίοδο 2012-2017.
Αυτό είναι βαθιά προβληματικό για δύο λόγους», συνεχίζει η έκθεση του κλιμακίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Πρώτο, παρότι οι δημόσιες επενδύσεις έχουν κατά ένα μέρος ανακάμψει από την πτωτική πορεία κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι επενδυτικές ανάγκες της χώρας είναι ακόμη μεγάλες και οι επενδύσεις σε τομείς όπως η παροχή υγείας παραμένουν σημαντικά κάτω από το μέσο όρο της ευρωζώνης (Ελλάδα: 0,05% του ΑΕΠ, ευρωζώνη 0,18%). Δεύτερο, οι πόροι που δε χρησιμοποιούνται θα μπορούσαν να είχαν κατευθυνθεί σε άλλους χρήσιμους σκοπούς, αν η υπολείπουσα δαπάνη είχε διαγνωσθεί αρκετά νωρίς εντός του χρόνου». Βέβαια είναι η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση που επέβαλλε αυτές ακριβώς τις δημοσιονομικές πολιτικές με τα τραγικά αποτελέσματα και το σύνολο των Ελληνικών Κυβερνήσεων που τις υπηρέτησαν.
Συμπερασματικά κάθε συζήτηση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» οφείλει να εκκινεί από την αναγκαιότητα αύξησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και αναπροσανατολισμού του με γενναίες επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές, δίκτυα, έρευνα, εκπαίδευση, προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος κλπ.
Συμπληρωματικά στην παραπάνω βασική διαπίστωση έχουμε να παραθέσουμε και τα εξής:
Στην αιτιολογική έκθεση του ΣΝ αναφέρεται: « Βασική αρχή του ΕΠΑ αποτελεί ο αυτόνομος, μεσοπρόθεσμος προγραμματικός σχεδιασμός που θα συνδυάζεται παράλληλα με τη διαμόρφωση μιας σχέσης συνέργειας/συμπληρωματικότητας με τις συγχρηματοδοτούμενες δράσεις.» Αν σύμφωνα με τα παραπάνω το ΕΠΑ έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό με τις συγχρηματοδοτούμενες δράσεις, δε θα είναι αυτόνομο να καλύψει πραγματικές ανάγκες της κάθε περιφέρειας που ενδεχομένως δε θα εξυπηρετούν μόνο τους κανόνες της ΕΕ στο πλαίσιο της κοινωνικής συνοχής, αλλά και άλλες αναπτυξιακές ανάγκες.
Επειδή το ΕΠΑ δε θα διέπεται από τους κανόνες προγραμματισμού της ΕΕ (θεσμικό πλαίσιο ΕΣΠΑ), η διαχείρισή του δε θα πρέπει να γίνεται από τις ίδιες Υπηρεσίες που διαχειρίζονται το ΕΣΠΑ, γιατί τότε κινδυνεύει να μη δοθεί η απαιτούμενη βαρύτητα και να συνεχίσει να αποτελεί δορυφόρο του ΕΣΠΑ, λόγω τόσο του διαφορετικού θεσμικού πλαισίου, όσο και του ήδη υπάρχοντος φόρτου εργασίας στις υπηρεσίες που διαχειρίζονται τα συγχρηματοδοτούμενα. Πρέπει το ΕΠΑ αποτελέσει μοναδικό αντικείμενο Δημόσιων Υπηρεσιών που θα συσταθούν για αυτό, στελεχωμένες με στελέχη του δημοσίου με τα κατάλληλα προσόντα, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά και αυτόνομα τα κονδύλια του ΠΔΕ.
Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να αξιοποιηθούν ή και να ιδρυθούν και να στελεχωθούν αξιοκρατικά Ειδικές Υπηρεσίες του Δημοσίου για τη διαχείριση του ΠΔΕ, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μετακινήσεις και σχετική επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων.
Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση επί των παραπάνω θεμάτων και παρακαλούμε σε συνάντηση μαζί σας.
Η μη υποβολή σχολίων ελπίζω να σας προβληματίσει.
Τέτοια νομοθετήματα στην αποδρομή σας μάλλον δεν έχουν νόημα.