Αντικείμενο του παρόντος είναι η θέσπιση των κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, το συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και των επιμέρους προγραμμάτων του, που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Άρθρο 01 – Αντικείμενο-πεδίο εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο-πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – ΟρισμοίΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – Διάρκεια Προγραμματικής ΠεριόδουΆρθρο 04 – Διάρκεια Προγραμματικής Περιόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Πόροι, επιλέξιμες κατηγορίες και προϋπολογισμός του ΕΠΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κατάρτιση του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση του ΕΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα ΕΠΑ (ΤΠΑ και ΠΠΑ)Άρθρο 08 – Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα ΕΠΑ (ΤΠΑ και ΠΠΑ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ΤΠΑ και ΠΠΑΆρθρο 09 – Αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Κριτήρια αξιολόγησης ΤΠΑ και ΠΠΑ κατά την υποβολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαχείριση και έλεγχος των ΤΠΑ και ΠΠΑ και των έργων τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Ειδικά ΠρογράμματαΆρθρο 13 – Ειδικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑΆρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Υλοποίηση και πληρωμή των Έργων του ΕΠΑΆρθρο 16 – Υλοποίηση και πληρωμή των Έργων του ΕΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Τεχνική ΒοήθειαΆρθρο 17 – Τεχνική Βοήθεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Πληροφοριακό ΣύστημαΆρθρο 18 – Πληροφοριακό Σύστημα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέματα προσωπικού της Υπηρεσίας Συντονισμού και των Υπηρεσιών Διαχείρισης του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων ΠΔΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Πληρωμές στους δικαιούχους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κρατικές ενισχύσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Μεταβατική περίοδοςΆρθρο 23 – Μεταβατική περίοδος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξειςΆρθρο 24 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 25 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 26 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Σεπτεμβρίου 2019, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Σεπτεμβρίου 2019, 17:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 27 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Κύριε Υπουργέ,
Γνωρίζετε πόσο απαραίτητο είναι για τη χώρα μας να καταγράφεται ψηφιακά η οργάνωση και η στελέχωση όλων των φορέων του Δημοσίου. Άλλωστε, στις 25.11.2016, πολύ εύστοχα στηλιτεύσατε στη Βουλή την τότε κυβέρνηση επειδή έφτιαχνε «ένα υποτιθέμενο ηλεκτρονικό οργανόγραμμα, μόνο και μόνο για την παρούσα [εθελούσια] κινητικότητα, μόνο και μόνο για να μπορεί να υλοποιεί ευκολότερα το ρουσφέτι» (https://youtu.be/Jl0Q3nHqB1k?t=225).
Σήμερα, εντάσσοντας ψηφιακά Μητρώα, τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο (ενδεικτικά, Μέρη Γ’, Δ’, ΙΑ’ και ΙΔ’), η κυβέρνηση σηματοδοτεί μια στροφή προς τη συστηματική ψηφιακή καταγραφή δεδομένων στο Δημόσιο. Έχει, λοιπόν, την ευκαιρία να αποκαταστήσει μια τεράστια διαχρονική παράλειψη.
Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν τήρησε καν όσα προέβλεπε ο δικός της χωλαίνων νόμος. Η σχετική πλατφόρμα δεν περιλαμβάνει «τους υπηρετούντες σε κάθε οργανική μονάδα υπαλλήλους» που προβλέπει το άρθρο 16 του Ν. 4440/2016. Και οι οδηγίες χρήσης του Υπουργείου (http://apografi.gov.gr/images/odhgoi_xrisis/Charts_Positions_EPs.pdf) για την καταχώριση «ψηφιακών οργανογραμμάτων» από τους φορείς, επαναπροσδιόρισαν κατά το δοκούν τι περιλαμβάνει το Οργανόγραμμα:
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ένα οργανόγραμμα αποτελείται από
* τις οργανικές μονάδες
* τις προβλεπόμενες θέσεις
* τα περιγράμματά τους
ΟΥΤΕ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, ΟΥΤΕ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ! Δηλαδή, τη Δημόσια Διοίκηση την πληρώνουμε αλλά δεν τη γνωρίζουμε, διαιωνίζοντας έτσι την ακαταστασία στο Δημόσιο.
Πρόσφατα, οι αρχηγοί των δύο κορυφαίων κομμάτων αντιπαρατέθηκαν για το ΠΟΣΟΙ ήταν κάποιοι μετακλητοί. Στη συζήτηση για το Επιτελικό Κράτος, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι διαμορφώνει «μια ψευδή εικόνα για την πραγματικότητα» (https://youtu.be/CkKoqvZT88s?t=94). Αν όμως ο ίδιος είχε δημιουργήσει το Ψηφιακό Οργανόγραμμα του Δημοσίου όπως είχε προτείνει στη Βουλή ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στις 23.11.2016 (https://eellak.ellak.gr/2016/11/24/paremvasi-tou-organismou-anichton-technologion-gia-tis-psifiakes-ipografes-ke-to-organogramma-tou-dimosiou-tomea-sto-schedio-nomou-tis-kinitikotitas/) η πραγματική εικόνα θα ήταν σήμερα στη διάθεση του κάθε πολίτη, με το πλήρες ιστορικό και την εξέλιξή της στον χρόνο, και ουδείς θα μπορούσε να τη «διαμορφώνει». Αλλά, η τότε Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης δεν έκανε την πρόταση δεκτή (https://www.youtube.com/watch?v=4TAEIzQoQ18&t=3m10s).
Στο Delphi Economic Forum 2018, ο τότε Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής είχε απαντήσει θετικά σε σχετικό ερώτημα, καταλήγοντας «θα το συζητήσω αναλυτικά με την Όλγα τη Γεροβασίλη να δούμε πώς μπορούμε πραγματικά να επιταχύνουμε» (https://youtu.be/VSAglkD_bWI?t=87). Όμως όχι μόνον επιτάχυνση δεν υπήρξε αλλά και τα έως σήμερα «ψηφιακά οργανογράμματα» είναι όλα ατελή και ακατάλληλα για να στηρίξει κανείς μεταρρυθμίσεις, καθώς κανένα δεν περιλαμβάνει τους υπηρετούντες σε κάθε μονάδα υπαλλήλους, όπως προέβλεψε ο νόμος (https://hr.apografi.gov.gr/organizations/browse?0).
Μια συνοπτική περιγραφή –μιάμιση σελίδα– δείχνει πόσο απλά, γρήγορα και ανέξοδα μπορεί να γίνει «Ένας ενοποιημένος ψηφιακός χάρτης για πολλές λειτουργίες του Δημοσίου» (https://drive.google.com/open?id=1kYp5fmz4CFtu02GNGPOIu7y-ByIhfnoG). Περιέχει και λίγα παραδείγματα της χρησιμότητας αυτού του χάρτη, ο οποίος μπορεί να δημιουργηθεί παράλληλα με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, και ο οποίος όχι μόνον δεν εμποδίζει άλλες πρωτοβουλίες αλλά αντίθετα θα εξασφαλίσει μια πολύτιμη και αξιόπιστη υποδομή για να αναπτυχθούν ταχύτερα και στοιχειοθετημένα πολλές διαχειριστικές, αξιολογητικές και μεταρρυθμιστικές δράσεις.
Άλλωστε, και ο σημερινός πρωθυπουργός είχε ανταποκριθεί θετικά σε ερώτηση στο Delphi Economic Forum 2018. Είπε ότι δεν είναι δύσκολο να δημιουργηθεί ένας ψηφιακός χάρτης της συνολικής δομής του ελληνικού κράτους, ότι χρειαζόμαστε μεγαλύτερη διαφάνεια και ότι αυτό θα δημιουργήσει καλύτερη λογοδοσία. Αμφισβήτησε ότι η αποτύπωση μπορεί να γίνει σε ένα μήνα αλλά τόνισε ότι αντιλαμβάνεται το ζήτημα με τον ίδιο τρόπο (https://youtu.be/VSAglkD_bWI?t=87).
Το θέμα επανέφερε ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Επιτελικό Κράτος (30.7.2019). Ο αρμόδιος Υπουργός Επικρατείας απάντησε ότι «υπάρχει ένα πρόγραμμα ψηφιοποίησης στο επόμενο νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στο τέλος της εβδομάδας» και «περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες αναφέρονται ακριβώς στα ψηφιακά δεδομένα του Κράτους (…) τα οποία θα επιτρέψουν τις οριζόντιες δράσεις» (https://youtu.be/9T5Zj7aawYk?t=275).
Σήμερα, έπειτα από δέκα χρόνια κρίσης και μεταρρυθμίσεων, ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιοι υπάλληλοι στελεχώνουν την κάθε μονάδα του Δημοσίου. Αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται με την αυξομείωση του αριθμού των υπαλλήλων. Γιατί το πρόβλημα στο Δημόσιο δεν είναι ο αριθμός των υπαλλήλων αλλά αν στελεχώνονται σωστά οι υπηρεσίες του. Η λειτουργική επάρκεια της κάθε μονάδας του Δημοσίου εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, ξεκινώντας βέβαια από τη δομή και τη στελέχωση, που περιλαμβάνεται στο προταθέν από τον Οργανισμό Ανοικτών Τεχνολογιών ψηφιακό οργανόγραμμα. Εκεί θα συναρτώνται σταδιακά και όλα τα άλλα στοιχεία που χρειάζεται να καταγραφούν, να μετρηθούν ή να βελτιωθούν (διαδικασίες, χώροι, υποδομές, εξοπλισμός, κτλ).
Το ψηφιακό κράτος είναι, και πρέπει να είναι, κύριος κυβερνητικός στόχος, η επιτακτική ανάγκη του οποίου ουδέποτε αμφισβητήθηκε.
Η μη αποτύπωση της στελέχωσης του Δημοσίου κλονίζει και την αξιοπιστία του προγραμματισμού νέων προσλήψεων. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα αυξήσουν το μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο. Όμως, χωρίς την ψηφιακή αποτύπωση του Δημοσίου, ουδείς μπορεί να αποδείξει ότι οι προσλήψεις θα καλύψουν τα κρισιμότερα κενά στη χώρα. Όπως ουδείς μπορεί να αποδείξει ότι έχουν εξαντληθεί οι εντός του Δημοσίου δυνατότητες ορθολογικής αξιοποίησης του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού. Αυτά όμως είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ για τη Δημόσια Διοίκηση: «Η αξιοποίηση του δυναμικού της απελευθερώνει και πόρους και χρόνο» (https://youtu.be/jDe1qIddnaY?t=3192).
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι πρώτες μέρες μιας κυβέρνησης είναι οι πιο πρόσφορες για να δημιουργήσει τις πρώτες εντυπώσεις, να θέσει τα θεμέλια της πολιτικής της και να επαληθεύσει τις προσδοκίες των ψηφοφόρων της. Επίσης για να εκπλήξει ευχάριστα όσους δεν την ψήφισαν. Πολλές αποφάσεις και στοιχεία στα πρώτα νομοσχέδια κινήθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση.
Η ψηφιακή αποτύπωση της δομής και της στελέχωσης του Δημοσίου, μπορεί να αποτελέσει για την εκάστοτε κυβέρνηση μια εύκολη νίκη (ανέξοδη, γρήγορη και τεχνικά απλή). Θα πείσει και τους πιο δύσπιστους ότι η κυβέρνηση επιδιώκει ουσιαστικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και τις δρομολογεί αμέσως.
Κύριε Υπουργέ, οι εκλογές απέδειξαν ότι πολλοί Έλληνες πιστεύουν προσωπικά σε σας. Εκτιμούν τις αρχές σας και την τόλμη με την οποία πολιτεύεστε. Έχουν αναγνωρίσει ότι όταν οι συνθήκες σάς εμπόδισαν να εφαρμόζετε όσα πιστεύετε, δε διστάσατε να παραιτηθείτε. Ο πρωθυπουργός σάς ανέθεσε ένα από τα πιο ζωτικά και απαιτητικά υπουργεία, δείχνοντας έμπρακτα τη μεγάλη εμπιστοσύνη που σας έχει. Περιμένει και από σας ουσιώδη βοήθεια για να εκπληρώσει την καθαρή αυθόρμητη εντολή του απλού πολίτη «Κυριάκο φτιάξε κράτος!»
Αυτή τη στιγμή, είναι στη δικαιοδοσία σας να περιλάβετε στο «αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο» τη βασική ψηφιακή αποτύπωση του Δημοσίου. Αν το κάνετε, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και εσείς προσωπικά θα πιστώνεστε ένα ψηφιακό επίτευγμα-ορόσημο για τη Δημόσια Διοίκηση και τη διαφάνεια, ανάλογο με τη Διαύγεια. Ενδεχομένως, να επιλέξετε να μην το κάνετε. Τότε, όμως, θα πρέπει να εξηγήσετε δημόσια, όπως κάνετε πάντοτε, το σκεπτικό που σας οδήγησε σε αυτή την επιλογή. Αλλιώς η αίσθηση πολλών, και όχι μόνον της αντιπολίτευσης, θα είναι ότι επιβεβαιώνεται ο πιθανότατα άδικος για το πολιτικό σύστημα αφορισμός «Όλοι ίδιοι είναι!» και ότι ισχύει και για σας η αλήθεια που είχατε πει για το ίδιο θέμα στην τότε Υπουργό: «το κυριότερο, χάνετε κι άλλη μια τεράστια ευκαιρία» (https://youtu.be/Jl0Q3nHqB1k?t=225).
Με τιμή,
Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος, Ph.D.
Μηχανικός, με ειδίκευση στην υπολογιστική μοντελοποίηση
πρώην Επιθεωρητής-Ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης [2009-2018]
dionysis.rigopoulos@gmail.com
ΥΓ. Σχετικά με την βασική ψηφιακή αποτύπωση, ως θεμελιώδη και απαραίτητη αυτογνωσία του κράτους, είναι και τα σχόλια στις προηγούμενες διαβουλεύσεις του παρόντος αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου:
http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10653&cpage=1#comment-11384
και
http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10450#comments
http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10483#comments
http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10489#comments
http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10448#comments
Το παρόν σχέδιο Νόμου αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία, καθώς θέτει κανόνες στη διαχείριση του Εθνικού ΠΔΕ
Κύριε Υπουργέ μετά τη διαβούλευση του προηγούμενου σχεδιου νόμου (αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο) φαίνεται ότι πάει να σας γίνει κακή συνήθεια η καταστρατήγηση της διάταξης του άρθρου 61 του Ν 4622/2019: «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης..» (νόμου που η κυβέρνησή σας έφερε), η οποία προβλέπει προθεσμία διαβούλευσης στο opengov δύο εβδομάδων και σύντμησής της έως μια εβδομάδα (εφόσον συντρέχουν τεκμηριωμένοι λόγοι) Η πρώτη διαβούλευση , παρότι αφορούσε ένα νομοσχέδιο με διατάξεις που ενδιαφέρουν πολύ τους πολίτες, κράτησε έξι μέρες , ενώ αυτή εδώ ούτε πέντε.
Πιστεύετε ότι δίνεται καλό παράδειγμα στους πολίτες οταν οι ίδιοι οι υπουργοί (προφανώς και δεν είστε ο πρώτος ούτε θα είστε ο τελευταίος) δεν τηρουν τους νόμους; Και κάτι ακόμα. Οταν αυτοαποκαλουμαστε δημοκράτες μήπως αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περάσουμε από το «επειγον» στο «σημαντικό» ;