1. Στο άρθρο 11 του ν. 3982/2011 (Α΄143) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης και τήρησης του εν λόγω Μητρώου, ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας του, ο τρόπος της δημοσιοποίησής του, ο τρόπος εισαγωγής των κατά περίπτωση προβλεπόμενων δικαιολογητικών, η μεταφορά των στοιχείων από το μητρώο του άρθρου 3 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2604), ο χρόνος παύσης λειτουργίας του τελευταίου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων, εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 3 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης, τα υφιστάμενη μητρώα της οποίας καταργούνται από τον χρόνο που θα οριστεί στην κοινή απόφαση του προηγούμενου εδαφίου.».
2. Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης.
3. Η παρ. 3 του άρθρου 15 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης καταργείται.
Αρχική Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Άρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις
Άρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Άρθρο 1 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σύσταση Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αποστολή και αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Οργάνωση και λειτουργία της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Διοικητής της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Διευθύνσεων και Τμημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Αποσπάσεις προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός ΔράσηςΆρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Έκθεση ΠεπραγμένωνΆρθρο 9 Έκθεση Πεπραγμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 10 Οικονομική διαχείριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ελεγκτές της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Εκπαίδευση − Επιμόρφωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προϊστάμενοι μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Κατανομή οργανικών θέσεων Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσειςΆρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Τροποποίηση άρθρου 56 του π.δ. 147/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Τροποποίηση άρθρου 20 του ν. 4354/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4177/2013
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3377/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Ειδικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Άρθρο 23 Ραδιοφάρμακα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Αρμοδιότητα ΤΕΕ για τη διενέργεια πιστοποιήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Παράταση προθεσμίας για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης ή λειτουργίας των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κανονισμοί Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ναυπηγεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίωνΆρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Ένταξη αθλητικών εγκαταστάσεων στα καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4399/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Άρθρο 37 Τροποποίηση άρθρου 22 Α ΚΦΕ σχετικά με την προσαύξηση κατά 100% της έκπτωσης δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και ΤεχνολογίαςΆρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 Εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο ερευνητών σε προγράμματα μη χρηματοδοτούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αναγνώριση προϋπηρεσίας ερευνητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 Δικαίωμα αμοιβής αξιολογητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Παρεμβάσεις για την Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού ΠολιτισμούΆρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού Πολιτισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Καθορισμός του ΕΛΙΑΜΕΠ ως δικαιούχου χρηματοδότησης από το ΕΛΙΔΕΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 Συνεδρίαση επιτροπών μέσω τηλεδιάσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της ΕλλάδαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Ιουνίου 2020, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιουνίου 2020, 17:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Αιτιολογική Έκθεση για το Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ στο Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 99 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Καλησπέρα σας,
Στο άρθρο 11 του ν. 3982/2011 (Α΄143) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους.
Προτείνεται η επαναδιατύπωση ως εξής :
“Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων/Διαδρόμων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι νέοι αλλά και εγκατεστημένοι ανελκυστήρες και οι κυλιόμενες κλίμακες/διάδρομοι, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με ηλεκτρονική αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους ή του νόμιμου συντηρητή (φυσικού ή νομικού προσώπου νομίμως εξουσιοδοτηθέντων από τον ιδιοκτήτη/τες του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, για την διενέργεια της πράξης αυτής.
Οι συντηρητές, οι εγκαταστάτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) καθώς και οι Αναγνωρισμένοι Φορείς Ελέγχου εγγράφονται υποχρεωτικά στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο και θα λαμβάνουν μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.
Ο ιδιοκτήτης ή/ και διαχειριστής του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας ή /και η κυλιόμενη κλίμακας ή/ και ο κυλιόμενο διάδρομο ή/ και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους, θα λαμβάνουν επίσης μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο, ώστε να καταχωρούν ή να εγκρίνουν (εφόσον η καταχώρηση γίνεται από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο) τα προς καταχώρηση στοιχεία που αφορούν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομό ενδεικτικά, χρόνος και είδος εργασιών συντήρησης, χρόνος έκδοσης και λήξης Πιστοποιητικών.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης και τήρησης του εν λόγω Μητρώου, ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας του, ο τρόπος της δημοσιοποίησής του, ο τρόπος εισαγωγής των κατά περίπτωση προβλεπόμενων δικαιολογητικών, η μεταφορά των στοιχείων από το μητρώο του άρθρου 3 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2604), ο χρόνος παύσης λειτουργίας του τελευταίου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
Παραθέτουμε τα σχόλια και προτάσεις μας ως ακολούθως :
1. Κατά την γνώμη μας θα απαιτηθεί τεχνογνωσία κατά τη δημιουργία του ψηφιακού μητρώου, όσον αφορά τα στοιχεία (είδος και πλήθος) που θα χρειαστεί κατ’ ελάχιστο να καταχωρηθούν στο ψηφιακό μητρώο με στόχο την αποφυγή χρονοβόρων και γραφειοκρατικές διαδικασιών (π.χ. καταχώρηση ειδικών εγγράφων για παλαιούς ανελκυστήρες/κυλιόμενες κλίμακες) που θα καταστήσουν τη χρήση του ψηφιακού μητρώου δύσκολη και ίσως ανέφικτη). Κατά την γνώμη μας η διαδικασία συμπλήρωσης/αρχικής καταχώρησης πρέπει να είναι απλοποιημένη και εύχρηστη στο ευρύ κοινό.
2. Προτείνουμε στο ψηφιακό μητρώο να μην αποθηκεύονται μόνο στοιχεία φύσης μητρώου (τεχνικά ή δημογραφικά στοιχεία του ανελκυστήρα ή της κυλιόμενης κλίμακας/διαδρόμου) αλλά επιπλέον:
a. στοιχεία των εκτελεσμένων εργασιών συντήρησης από τους συντηρητές, όπως:
i. η ημερομηνία εκτέλεσης της συντήρησης σε συγκεκριμένο ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομος
ii. το ονοματεπώνυμο του τεχνικού που εκτέλεσε την εργασία
iii. το είδος των εργασιών (checklist) συντήρησης και προληπτικών ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομος.
b. Στοιχεία που αφορούν τους τεχνικούς ελέγχους – καθώς και τα πιστοποιητικά ασφαλούς λειτουργίας (σε ηλεκτρονική μορφή) των ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης.
Τα παραπάνω στοιχεία θα επικαιροποιούνται συνεχώς, δημιουργώντας μία νέα αυτούσια εγγραφή (transaction) για κάθε νέα εργασία των δύο παραπάνω τύπων. Θα πρέπει να προβλεφθεί ηλεκτρονικός και μαζικός τρόπος εισαγωγής των στοιχείων ώστε να μπορεί η εισαγωγή να γίνεται εύκολα και με μορφή upload αρχείου στο ψηφιακό μητρώο. Κατά τον τρόπο αυτό, πέραν του ψηφιακού μητρώου, θα διατηρηθεί πλήρης ψηφιακή εικόνα (αναλυτικό ηλεκτρονικό ιστορικό) παρακολούθησης των εργασιών συντήρησης/πιστοποίησης του κάθε ανελκυστήρα ή κυλιόμενης κλίμακας/διαδρόμου. Η διαδικασία αυτή θα καταστήσει το ρόλο του ελεγκτικού μηχανισμού περισσότερο αποδοτικό, εύκολο και εφαρμόσιμο.
1. Κατά την γνώμη μας σκόπιμο είναι να τεθούν , πέραν του τρόπου χρήσης του μητρώου, καταληκτικές ημερομηνίες σύστασης αυτού και καταχώρησης των στοιχείων των ανελκυστήρων. Πιο συγκεκριμένα :
a. Η δημιουργία του ψηφιακού μητρώου εντός διαστήματος 6 μηνών από την ψήφιση του σχετικού νόμου.
b. Η καταχώρηση όλων των ανελκυστήρων/κυλιόμενων κλιμάκων στο ψηφιακό μητρώο, εντός χρονικού διαστήματος 6 μηνών από την έναρξη λειτουργίας του μητρώου.
Επιπλέον κατά την γνώμη μας σκόπιμο είναι να προβλεφθεί το είδος και ύψος προστίμου σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
3.Μετά την ολοκλήρωση καταχώρησης όλων των ανελκυστήρων στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο, θα πρέπει να δοθεί χρονική προθεσμία από 1 ως 4 έτη, προκειμένου οι ιδιοκτήτες/διαχειριστές/νόμιμοι εκπρόσωποί τους να προβούν σε έλεγχο και έκδοση πιστοποιητικού του ανελκυστήρα τους από ανεξάρτητο πιστοποιημένο φορέα ανάλογα με το έτοςεγκατάστασης
Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης.
Προτείνεται η επαναδιατύπωση ως εξής:
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ή ο διαχειριστής ή ο νόμιμος εκπρόσωπός τους δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του νόμου αναφορικά με τις διατάξεις των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης, ο συντηρητής ( φυσικό ή και νομικό πρόσωπο), δύναται να προβεί στην καταχώρηση του ανελκυστήρα/κυλιόμενης κλίμακα/κυλιόμενου διαδρόμου στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο. Ο ιδιοκτήτης/διαχειριστής/νόμιμος εκπρόσωπός τους θα ενημερώνεται (ηλεκτρονικά) για την ενέργεια αυτή και δύναται σε εύλογο χρονικό διάστημα (10 ημερών) να προβαίνει σε έγκριση ή τροποποίηση των στοιχείων αυτών, εφόσον απαιτείται, όχι όμως σε πλήρη διαγραφή τους. Στη συνέχεια ο συντηρητής και ο ανεξάρτητος φορέας πιστοποίησης θα προβαίνουν στην καταχώρησης και λοιπών στοιχείων λειτουργίας (ενδεικτικά εργασίες συντηρήσεων και πιστοποιήσεων).
Στο άρθρο 11 του ν. 3982/2011 (Α΄143) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους.
Προτείνεται η επαναδιατύπωση ως εξής :
“Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων/Διαδρόμων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι νέοι αλλά και εγκατεστημένοι ανελκυστήρες και οι κυλιόμενες κλίμακες/διάδρομοι, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με ηλεκτρονική αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους ή του νόμιμου συντηρητή (φυσικού ή νομικού προσώπου νομίμως εξουσιοδοτηθέντων από τον ιδιοκτήτη/τες του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, για την διενέργεια της πράξης αυτής.
Οι συντηρητές, οι εγκαταστάτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) καθώς και οι Αναγνωρισμένοι Φορείς Ελέγχου εγγράφονται υποχρεωτικά στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο και θα λαμβάνουν μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.
Ο ιδιοκτήτης ή/ και διαχειριστής του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας ή /και η κυλιόμενη κλίμακας ή/ και ο κυλιόμενο διάδρομο ή/ και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους, θα λαμβάνουν επίσης μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο, ώστε να καταχωρούν ή να εγκρίνουν (εφόσον η καταχώρηση γίνεται από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο) τα προς καταχώρηση στοιχεία που αφορούν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομό ενδεικτικά, χρόνος και είδος εργασιών συντήρησης, χρόνος έκδοσης και λήξης Πιστοποιητικών.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης και τήρησης του εν λόγω Μητρώου, ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας του, ο τρόπος της δημοσιοποίησής του, ο τρόπος εισαγωγής των κατά περίπτωση προβλεπόμενων δικαιολογητικών, η μεταφορά των στοιχείων από το μητρώο του άρθρου 3 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2604), ο χρόνος παύσης λειτουργίας του τελευταίου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
Παραθέτουμε τα σχόλια και προτάσεις μας ως ακολούθως :
1. Κατά την γνώμη μας θα απαιτηθεί τεχνογνωσία κατά τη δημιουργία του ψηφιακού μητρώου, όσον αφορά τα στοιχεία (είδος και πλήθος) που θα χρειαστεί κατ’ ελάχιστο να καταχωρηθούν στο ψηφιακό μητρώο με στόχο την αποφυγή χρονοβόρων και γραφειοκρατικές διαδικασιών (π.χ. καταχώρηση ειδικών εγγράφων για παλαιούς ανελκυστήρες/κυλιόμενες κλίμακες) που θα καταστήσουν τη χρήση του ψηφιακού μητρώου δύσκολη και ίσως ανέφικτη). Κατά την γνώμη μας η διαδικασία συμπλήρωσης/αρχικής καταχώρησης πρέπει να είναι απλοποιημένη και εύχρηστη στο ευρύ κοινό.
2. Προτείνουμε στο ψηφιακό μητρώο να μην αποθηκεύονται μόνο στοιχεία φύσης μητρώου (τεχνικά ή δημογραφικά στοιχεία του ανελκυστήρα ή της κυλιόμενης κλίμακας/διαδρόμου) αλλά επιπλέον:
a. στοιχεία των εκτελεσμένων εργασιών συντήρησης από τους συντηρητές, όπως:
i. η ημερομηνία εκτέλεσης της συντήρησης σε συγκεκριμένο ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομος
ii. το ονοματεπώνυμο του τεχνικού που εκτέλεσε την εργασία
iii. το είδος των εργασιών (checklist) συντήρησης και προληπτικών ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομος.
b. Στοιχεία που αφορούν τους τεχνικούς ελέγχους – καθώς και τα πιστοποιητικά ασφαλούς λειτουργίας (σε ηλεκτρονική μορφή) των ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης.
Τα παραπάνω στοιχεία θα επικαιροποιούνται συνεχώς, δημιουργώντας μία νέα αυτούσια εγγραφή (transaction) για κάθε νέα εργασία των δύο παραπάνω τύπων. Θα πρέπει να προβλεφθεί ηλεκτρονικός και μαζικός τρόπος εισαγωγής των στοιχείων ώστε να μπορεί η εισαγωγή να γίνεται εύκολα και με μορφή upload αρχείου στο ψηφιακό μητρώο. Κατά τον τρόπο αυτό, πέραν του ψηφιακού μητρώου, θα διατηρηθεί πλήρης ψηφιακή εικόνα (αναλυτικό ηλεκτρονικό ιστορικό) παρακολούθησης των εργασιών συντήρησης/πιστοποίησης του κάθε ανελκυστήρα ή κυλιόμενης κλίμακας/διαδρόμου. Η διαδικασία αυτή θα καταστήσει το ρόλο του ελεγκτικού μηχανισμού περισσότερο αποδοτικό, εύκολο και εφαρμόσιμο.
1. Κατά την γνώμη μας σκόπιμο είναι να τεθούν , πέραν του τρόπου χρήσης του μητρώου, καταληκτικές ημερομηνίες σύστασης αυτού και καταχώρησης των στοιχείων των ανελκυστήρων. Πιο συγκεκριμένα :
a. Η δημιουργία του ψηφιακού μητρώου εντός διαστήματος 6 μηνών από την ψήφιση του σχετικού νόμου.
b. Η καταχώρηση όλων των ανελκυστήρων/κυλιόμενων κλιμάκων στο ψηφιακό μητρώο, εντός χρονικού διαστήματος 6 μηνών από την έναρξη λειτουργίας του μητρώου.
Επιπλέον κατά την γνώμη μας σκόπιμο είναι να προβλεφθεί το είδος και ύψος προστίμου σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
3.Μετά την ολοκλήρωση καταχώρησης όλων των ανελκυστήρων στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο, θα πρέπει να δοθεί χρονική προθεσμία από 1 ως 4 έτη, προκειμένου οι ιδιοκτήτες/διαχειριστές/νόμιμοι εκπρόσωποί τους να προβούν σε έλεγχο και έκδοση πιστοποιητικού του ανελκυστήρα τους από ανεξάρτητο πιστοποιημένο φορέα ανάλογα με το έτοςεγκατάστασης
Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης.
Προτείνεται η επαναδιατύπωση ως εξής:
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ή ο διαχειριστής ή ο νόμιμος εκπρόσωπός τους δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του νόμου αναφορικά με τις διατάξεις των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης, ο συντηρητής ( φυσικό ή και νομικό πρόσωπο), δύναται να προβεί στην καταχώρηση του ανελκυστήρα/κυλιόμενης κλίμακα/κυλιόμενου διαδρόμου στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο. Ο ιδιοκτήτης/διαχειριστής/νόμιμος εκπρόσωπός τους θα ενημερώνεται (ηλεκτρονικά) για την ενέργεια αυτή και δύναται σε εύλογο χρονικό διάστημα (10 ημερών) να προβαίνει σε έγκριση ή τροποποίηση των στοιχείων αυτών, εφόσον απαιτείται, όχι όμως σε πλήρη διαγραφή τους. Στη συνέχεια ο συντηρητής και ο ανεξάρτητος φορέας πιστοποίησης θα προβαίνουν στην καταχώρησης και λοιπών στοιχείων λειτουργίας (ενδεικτικά εργασίες συντηρήσεων και πιστοποιήσεων).
Αξιότιμοι κύριοι,
Με τον παρόν θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις βασικές μας προτάσεις σχετικά με το Άρθρο 30 της Διαβούλευσης που αφορά το Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις.
1) Δημιουργία Ψηφιακού Ενιαίου Μητρώου
Α. Στο άρθρο 11 του ν. 3982/2011 (Α΄143) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους.
Προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής:
Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων/Διαδρόμων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι νέοι αλλά και εγκατεστημένοι ανελκυστήρες και οι κυλιόμενες κλίμακες/διάδρομοι, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με ηλεκτρονική αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους ή του νόμιμου συντηρητή (φυσικού ή νομικού προσώπου νομίμως εξουσιοδοτηθέντων από τον ιδιοκτήτη/τες του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, για την διενέργεια της πράξης αυτής).
Β. Οι συντηρητές, οι εγκαταστάτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) καθώς και οι Αναγνωρισμένοι Φορείς Ελέγχου εγγράφονται υποχρεωτικά στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο και θα λαμβάνουν μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.
Γ. Ο ιδιοκτήτης ή/ και διαχειριστής του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας ή /και η κυλιόμενη κλίμακα ή/ και ο κυλιόμενος διάδρομος ή/ και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους θα λαμβάνουν επίσης μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο, ώστε να καταχωρούν ή να εγκρίνουν (εφόσον η καταχώρηση γίνεται από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο) τα προς καταχώρηση στοιχεία που αφορούν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομο.
2) Παράλληλη αναπροσαρμογή προθεσμιών συμμόρφωσης
A. Σε πρώτο στάδιο (στάδιο Α) για όλους τους ανελκυστήρες παρέχεται προθεσμία έξι μηνών (6) μηνών από την έναρξη ισχύος της ΚΥΑ, εντός της οποίας οι ιδιοκτήτες/διαχειριστές ή οι εξουσιοδοτημένοι συντηρητές/εγκαταστάτες υποχρεούνται να εγγράψουν τους ανελκυστήρες/κλίμακες/διαδρόμους στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο.
B. Στη συνέχεια (στάδιο Β) παρέχονται προθεσμίες τελικής συμμόρφωσης για έκδοση πιστοποιητικού από φορέα, μετά τη λήξη της προθεσμίας 6 μηνών του σταδίου Α, με βάση το έτος εγκατάστασής τους ως εξής:
• Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι σε κτίρια ευρύ κοινού (ανεξαρτήτως έτους εγκατάστασης): Προθεσμία 1 έτους
• Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι μετά το 1970: Προθεσμία 2 ετών
• Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι από το 1971 έως το 1990: Προθεσμία 3 ετών
• Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι από το 1991 έως το 2020: Προθεσμία 4 ετών
3) Ένταξη στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου
Α. Ύπαρξη ή όχι πόρτας θαλάμου
Η έλλειψη πόρτας θαλάμου είναι πανευρωπαϊκά η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων. Εδώ και 25 περίπου χρόνια η ύπαρξη της πόρτας θαλάμου απαιτείται σε κάθε νέο ανελκυστήρα. Ωστόσο, υπάρχουν χιλιάδες ανελκυστήρες μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι δεν διαθέτουν πόρτα. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχει αναγνωριστεί το συγκεκριμένο έλλειμμα και πλέον η τοποθέτηση πόρτας έχει καταστεί υποχρεωτική στους παλιούς ανελκυστήρες. Στη χώρα μας, όσον αφορά τους παλιούς ανελκυστήρες η πόρτα θαλάμου απαιτείται μόνο σε ανελκυστήρες εγκατεστημένους σε δημόσιους χώρους. Θεωρούμε πως η πόρτα θαλάμου θα πρέπει να ενταχθεί στα υποχρεωτικά μέτρα αναβάθμισης της ασφάλειας των ανελκυστήρων, και όπως και να έχει, στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, καθώς και είναι το κρισιμότερο στοιχείο ασφάλειας του ανελκυστήρα.
Β. Συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ θαλάμου και συνεργείου διάσωσης
Σε αντίθεση με τους νέους, οι παλαιότεροι ανελκυστήρες δεν διαθέτουν συσκευή επικοινωνίας με συνεργείο διάσωσης. Το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένο εγκλωβισμό επιβατών σε περίπτωση βλάβης του ανελκυστήρα. Η έλλειψη τέτοιου είδους συσκευής συγκαταλέγεται στα πιο επικίνδυνα σημεία του σχετικού ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ 81-80. Στη χώρα μας, όσον αφορά τους παλιούς ανελκυστήρες η συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας απαιτείται μόνο σε ανελκυστήρες εγκατεστημένους σε δημόσιους χώρους. Θεωρούμε πως αυτού του είδους η συσκευή θα πρέπει να ενταχθεί στα υποχρεωτικά μέτρα αναβάθμισης της ασφάλειας των ανελκυστήρων, και όπως και να έχει, στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, καθώς είναι ένα από τα κρισιμότερα στοιχεία ασφάλειας του ανελκυστήρα.
Γ. Πιστοποιητικά ασφαλούς λειτουργίας (σε ηλεκτρονική μορφή) των ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης.
Δ. Συμβόλαιο Συντήρησης Ανελκυστήρα
Μετά τιμής,
Κωνσταντίνος Κουκούντζος
Πρόεδρος Π.Ε.Τ.Α.Κ.
(Πανελλήνια Ένωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων)
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Επικροτούμε την πρόθεση σύστασης και λειτουργίας Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων υπό την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.
Το Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Ανελκυστήρων αποτελεί πάγια θέση της Ένωσής μας HellasCert, την οποία έχει εισηγηθεί και αναπτύξει πολλάκις την τελευταία δεκαετία στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν για την αναθεώρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου (ΚΥΑ Φ.Α/9.2/ΟΙΚ. 28425/2008 – ΦΕΚ 2604/Β/2008), σχετικά με την συντήρηση, βελτίωση της ασφάλειας, περιοδικό έλεγχο από Εγκεκριμένους Φορείς και καταχώρηση σε Μητρώα των υφιστάμενων ανελκυστήρων στη χώρα μας.
Η λειτουργία Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, όπου θα καταχωρούνται τα βασικά στοιχεία των ανελκυστήρων, συνιστά θετική εξέλιξη προς την κατεύθυνση του περιορισμού της γραφειοκρατίας, της διαφάνειας, της διευκόλυνσης των πολιτών και της μείωσης του κόστους λειτουργίας των υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων.
Πεποίθησή μας είναι ότι τα στοιχεία των υφιστάμενων ανελκυστήρων θα πρέπει να εισαχθούν το συντομότερο στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο, προτείνουμε εντός 6 μηνών.
Πρόσθετα ως βασική προϋπόθεση για την καταχώρηση ενός ανελκυστήρα στο Μητρώο κρίνουμε ότι θα πρέπει να τεθεί η προηγούμενη διενέργεια ελέγχου στον ανελκυστήρα από Εγκεκριμένο Φορέα και η καταγραφή των ελλείψεων του ως προς την ασφάλεια.
Έτσι θα καταστεί δυνατή η άντληση στατιστικών δεδομένων για την κατάσταση ως προς την ασφάλεια των ανελκυστήρων στη χώρα μας καθώς και για τη συχνότητα και τη βαρύτητα των ατυχημάτων.
Επιδεικνύοντας έμπρακτα την προσήλωσή μας να συνδράμουμε τα μέγιστα στην ταχύτερη ενημέρωση και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων, σας γνωρίζουμε ότι οι Φορείς Ελέγχου διατίθενται να αναλάβουν την υποχρέωση της εγγραφής στο Μητρώο εκείνων των στοιχείων των ανελκυστήρων (νέων και υφισταμένων) που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους του ελέγχου και της πιστοποίησης.
Τα στοιχεία αυτά είναι:
• Εγκεκριμένος / Κοινοποιημένος Φορέας
• Ημερομηνία ελέγχου
• Αριθμός και ημερομηνία έκθεσης ελέγχου
• Αριθμός και ημερομηνία πιστοποιητικού έλεγχου
• Καταληκτική ημερομηνία διενέργειας επόμενου ελέγχου
Τη δυνατότητα καταχώρησης των παραπάνω στοιχείων θα πρέπει να έχουν αποκλειστικά οι Φορείς Ελέγχου ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοπιστία του συστήματος των καταχωρήσεων.
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Οι ευθύνες, υποχρεώσεις και δικαιώματα κάθε οντότητας (Ιδιοκτήτη / Διαχειριστή, Κατασκευαστή, Εγκαταστάτη, Συντηρητή, Εγκεκριμένου Φορέα, Οργάνου διερεύνησης ατυχημάτων, Ελεγκτικών μηχανισμών της Πολιτείας) που μπορεί να δράσει κατά τον κύκλο ζωής ενός ανελκυστήρα έχουν ρυθμιστεί από την υφιστάμενη νομοθεσία. Επίσης έχουν θεσμοθετηθεί ποινές, κυρώσεις και πρόστιμα για τις περιπτώσεις παραβάσεων.
Από 29/10/2018 η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας με σκοπούς τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων. Σ’ αυτήν την Ομάδα Εργασίας υπάρχει ευρεία συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων στο αντικείμενο ανελκυστήρες και οι εργασίες της είναι σε εξέλιξη, καθώς έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 14 συνεδριάσεις της.
Το ζήτημα των ευθυνών, υποχρεώσεων, ενδεχόμενων ποινών, κυρώσεων και προστίμων του υπεύθυνου συντηρητή ανελκυστήρα αποτελεί ένα από τα σημεία συστηματικής επεξεργασίας της εν λόγω Ομάδας Εργασίας.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η παρακάτω αποσπασματική ρύθμισή του:
«Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης»
σε ένα γενικότερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει διατάξεις για τον έλεγχο της αγοράς, για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία,
κατά την εφαρμογή της, ενδεχομένως να οδηγήσει σε ασάφειες, συγχύσεις, παρανοήσεις και παρελκυστικές ερμηνείες.
Κρίνουμε ότι η ορθολογική προσέγγιση είναι, η επεξεργασία αυτού του ζητήματος να παραμείνει στις αρμοδιότητες της εν λειτουργία Ομάδας Εργασίας, ώστε να αντιμετωπιστεί συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα σημεία που αφορούν τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου για τους ανελκυστήρες.
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 15 «ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 (ΦΕΚ 2604/Β/2008) κοινής υπουργικής απόφασης έχουν αντικατασταθεί με την υπ’ αρ. 68781/28.06.2019 (ΦΕΚ 2760/Β/03.07.2019) τροποποιητική κοινή υπουργική απόφαση.
Με την παραπάνω τροποποιητική ΚΥΑ στις 03.07.2019 δόθηκε νέα παράταση στους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ή νόμιμους εκπροσώπους τους που δεν είχαν έως τότε ολοκληρώσει την διαδικασία καταχώρησης των ανελκυστήρων τους, έως τις 31.12.2021.
Συμφωνούμε λοιπόν ότι, η παρακάτω παράγραφος 3 του άρθρου 15 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης:
«Μετά τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας θα επιβάλλονται ταυτόχρονα οι προβλεπόμενες από την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση κυρώσεις σε όλους όσους συντηρούν ή/και έχουν την ευθύνη λειτουργίας μη νομίμων ανελκυστήρων.»
θα πρέπει να καταργηθεί, δεδομένου ότι αναφέρεται σε καταργηθείσες διατάξεις
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Επικροτούμε την πρόθεση σύστασης και λειτουργίας Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων υπό την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.
Το Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Ανελκυστήρων αποτελεί πάγια θέση της Ένωσής μας HellasCert, την οποία έχει εισηγηθεί και αναπτύξει πολλάκις την τελευταία δεκαετία στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν για την αναθεώρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου (ΚΥΑ Φ.Α/9.2/ΟΙΚ. 28425/2008 – ΦΕΚ 2604/Β/2008), σχετικά με την συντήρηση, βελτίωση της ασφάλειας, περιοδικό έλεγχο από Εγκεκριμένους Φορείς και καταχώρηση σε Μητρώα των υφιστάμενων ανελκυστήρων στη χώρα μας.
Η λειτουργία Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, όπου θα καταχωρούνται τα βασικά στοιχεία των ανελκυστήρων, συνιστά θετική εξέλιξη προς την κατεύθυνση του περιορισμού της γραφειοκρατίας, της διαφάνειας, της διευκόλυνσης των πολιτών και της μείωσης του κόστους λειτουργίας των υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων.
Πεποίθησή μας είναι ότι τα στοιχεία των υφιστάμενων ανελκυστήρων θα πρέπει να εισαχθούν το συντομότερο στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο, προτείνουμε εντός 6 μηνών.
Πρόσθετα ως βασική προϋπόθεση για την καταχώρηση ενός ανελκυστήρα στο Μητρώο κρίνουμε ότι θα πρέπει να τεθεί η προηγούμενη διενέργεια ελέγχου στον ανελκυστήρα από Εγκεκριμένο Φορέα και η καταγραφή των ελλείψεων του ως προς την ασφάλεια.
Έτσι θα καταστεί δυνατή η άντληση στατιστικών δεδομένων για την κατάσταση ως προς την ασφάλεια των ανελκυστήρων στη χώρα μας καθώς και για τη συχνότητα και τη βαρύτητα των ατυχημάτων.
Επιδεικνύοντας έμπρακτα την προσήλωσή μας να συνδράμουμε τα μέγιστα στην ταχύτερη ενημέρωση και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Ανελκυστήρων, σας γνωρίζουμε ότι οι Φορείς Ελέγχου διατίθενται να αναλάβουν την υποχρέωση της εγγραφής στο Μητρώο εκείνων των στοιχείων των ανελκυστήρων (νέων και υφισταμένων) που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους του ελέγχου και της πιστοποίησης.
Τα στοιχεία αυτά είναι:
• Εγκεκριμένος / Κοινοποιημένος Φορέας
• Ημερομηνία ελέγχου
• Αριθμός και ημερομηνία έκθεσης ελέγχου
• Αριθμός και ημερομηνία πιστοποιητικού έλεγχου
• Καταληκτική ημερομηνία διενέργειας επόμενου ελέγχου
Τη δυνατότητα καταχώρησης των παραπάνω στοιχείων θα πρέπει να έχουν αποκλειστικά οι Φορείς Ελέγχου ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοπιστία του συστήματος των καταχωρήσεων.
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Οι ευθύνες, υποχρεώσεις και δικαιώματα κάθε οντότητας (Ιδιοκτήτη / Διαχειριστή, Κατασκευαστή, Εγκαταστάτη, Συντηρητή, Εγκεκριμένου Φορέα, Οργάνου διερεύνησης ατυχημάτων, Ελεγκτικών μηχανισμών της Πολιτείας) που μπορεί να δράσει κατά τον κύκλο ζωής ενός ανελκυστήρα έχουν ρυθμιστεί από την υφιστάμενη νομοθεσία. Επίσης έχουν θεσμοθετηθεί ποινές, κυρώσεις και πρόστιμα για τις περιπτώσεις παραβάσεων.
Από 29/10/2018 η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας με σκοπούς τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων. Σ’ αυτήν την Ομάδα Εργασίας υπάρχει ευρεία συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων στο αντικείμενο ανελκυστήρες και οι εργασίες της είναι σε εξέλιξη, καθώς έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 14 συνεδριάσεις της.
Το ζήτημα των ευθυνών, υποχρεώσεων, ενδεχόμενων ποινών, κυρώσεων και προστίμων του υπεύθυνου συντηρητή ανελκυστήρα αποτελεί ένα από τα σημεία συστηματικής επεξεργασίας της εν λόγω Ομάδας Εργασίας.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η παρακάτω αποσπασματική ρύθμισή του:
«Ο υπεύθυνος συντηρητής του άρθρου 5 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση, εκ μέρους του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, των διατάξεων των άρθρων 3, 8 και 10 της ως άνω απόφασης»
σε ένα γενικότερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει διατάξεις για τον έλεγχο της αγοράς, για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία,
κατά την εφαρμογή της, ενδεχομένως να οδηγήσει σε ασάφειες, συγχύσεις, παρανοήσεις και παρελκυστικές ερμηνείες.
Κρίνουμε ότι η ορθολογική προσέγγιση είναι, η επεξεργασία αυτού του ζητήματος να παραμείνει στις αρμοδιότητες της εν λειτουργία Ομάδας Εργασίας, ώστε να αντιμετωπιστεί συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα σημεία που αφορούν τον συστηματικό εκσυγχρονισμό και απλοποίηση του συνολικού θεσμικού πλαισίου για τους ανελκυστήρες.
ΑΡΘΡΟ 30 – ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 15 «ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 (ΦΕΚ 2604/Β/2008) κοινής υπουργικής απόφασης έχουν αντικατασταθεί με την υπ’ αρ. 68781/28.06.2019 (ΦΕΚ 2760/Β/03.07.2019) τροποποιητική κοινή υπουργική απόφαση.
Με την παραπάνω τροποποιητική ΚΥΑ στις 03.07.2019 δόθηκε νέα παράταση στους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ή νόμιμους εκπροσώπους τους που δεν είχαν έως τότε ολοκληρώσει την διαδικασία καταχώρησης των ανελκυστήρων τους, έως τις 31.12.2021.
Συμφωνούμε λοιπόν ότι, η παρακάτω παράγραφος 3 του άρθρου 15 της υπ’ αρ. οικ. Φ.Α/9.2/ΟΙΚ.28425/2008 κοινής υπουργικής απόφασης:
«Μετά τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας θα επιβάλλονται ταυτόχρονα οι προβλεπόμενες από την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση κυρώσεις σε όλους όσους συντηρούν ή/και έχουν την ευθύνη λειτουργίας μη νομίμων ανελκυστήρων.»
θα πρέπει να καταργηθεί, δεδομένου ότι αναφέρεται σε καταργηθείσες διατάξεις.
Η φιλοσοφία του άρθρου οδηγεί έναν πολύπαθο από την γραφειοκρατία χώρο αυτών των ανελκυστήρων σε λύτρωση μετά από δεκαετίες απίστευτης χαρτούρας, ταλαιπωρίας και χαμένων εργατοωρών σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες. Αρκεί να εκμεταλλευτούμε όλες τις ηλεκτρονικές δυνατότητες του νέου Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων. Επίσης η κατάργηση της ευθύνης του συντηρητή για μή τηρούμενες υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη (πιστοποίηση,ανανέωση,καταχώρηση κλπ) είναι κάτι που έπρεπε να γίνει εδώ και χρόνια, αφού δε του έφταναν οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις που έχει, είχε κυρώσεις και για τη μη τήρηση των ευθυνών άλλων προσώπων. Υποχρέωση του συντηρητή εκτός του να παρέχει καλές υπηρεσίες για την ασφαλή και καλή λειτουργία του ανελκυστήρα, να είναι και να ενημερώνει τον ιδιοκτήτη/διαχειριστή για τις υποχρεώσεις του σύμφωνα με τους κανονισμούς και μέχρι εκεί. Όχι να κάνει τον «χωροφύλακα» και να τσακώνεται για να αναβαθμίσει, πιστοποιήσει, καταχωρήσει, ανανεώσει την καταχώρηση του ανελκυστήρα ο ιδιοκτήτης/διαχειριστής. Θα πρέπει στο νέο Μητρώο να καταχωρηθούν όλοι οι ανελκυστήρες που λειτουργούν στη χώρα, με προέγκριση, με άδεια, με πιστοποίηση, χωρίς κανένα στοιχείο νομιμότητας. Όποιος ανελκυστήρας που λειτουργεί δεν εγγραφεί στο Μητρώο να διακόπτεται η παροχή ρεύματος και στο μέλλον για να γίνει η εγγραφή θα πρέπει να Πιστοποιείται σύμφωνα με τους τρέχοντες κανονισμούς εγκατάστασης. Και στη συνέχεια να γίνουν σωστά και σταθερά βήματα, όχι π.χ. σε δύο ή τέσσερα χρόνια να αναβαθμιστούν και να πιστοποιηθούν 300.000 ανελκυστήρες. Είναι μια αρχή ώστε ο κλάδος των ανελκυστήρων να αναβαθμιστεί και να «καθαρίσει» από κακούς επαγγελματίες προς όφελος όλων και κυρίως της ασφάλειας του επιβατικού κοινού. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ναι μεν αυστηρούς αλλά συγχρόνως και λογικούς κανονισμούς που να επιτρέπουν στους σωστούς επαγγελματίες να κάνουν την δουλειά τους με τον καλύτερο τρόπο και να την χαίρονται και τότε οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι τελικοί χρήστες των ανελκυστήρων.
Με εκτίμηση
Δημ. Γ. Κανελλόπουλος
Μηχανολόγος Μηχανικός
Καλημέρα σε όλους.
1) θα πρέπει τα χρονικά διαστήματα επανελέγχου να γίνουν πιο σύντομα. Ο μέσος όρος επανελέγχου είναι στα 5-6 χρόνια αυτήν την στιγμή, χρονικό διάστημα το οποίο δεν προάγει την ασφάλεια και την υγεία των χρηστών.Σε άλλα κράτη προβλέπεται ανά 1 έτος, ακόμη και ανά εξάμηνο περιοδικός έλεγχος. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΔΙΕΤΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ.
2) Πρέπει να οριστεί κατώτατο πλαφόν στην τιμή επιθεώρησης καθώς η πτώση των τιμών στις επιθεωρήσεις συνεπάγεται και με έκπτωση στην ποιότητα ελέγχου.
3) Θα πρέπει να απλουστευθεί η διαδικασία καταχώρησης των ανελκυστήρων, με την κατάθεση μόνο του πιστοποιητικού, τα υπόλοιπα έγγραφα υπάρχουν σε ηλεκτρονικό αρχείο ή ακόμα και φυσικό στους φορείς επιθεώρησης.
4) ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
ΔΙΠΛ. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ