Ως παράνομο εμπόριο ή παραεμπόριο ή παραοικονομία νοείται κάθε παραγωγική διαδικασία ή διακίνηση στην αγορά με κάθε φυσικό ή ηλεκτρονικό μέσο, κάθε είδους εμπορευμάτων, προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία κυκλοφορούν κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 4308/2014 (Α’ 251) και στερούνται των νόμιμων παραστατικών ή σημάνσεων, διατίθενται χωρίς την απαιτούμενη άδεια παραχώρησης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας ή διακινούνται κατά παράβαση διατάξεων σχετικών με την προστασία δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας ή διατάξεων της ενωσιακής τελωνειακής νομοθεσίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄ 265).
Αρχική Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Άρθρο 1 Ορισμοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Άρθρο 1 Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Άρθρο 1 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σύσταση Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αποστολή και αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Οργάνωση και λειτουργία της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Διοικητής της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Διευθύνσεων και Τμημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Αποσπάσεις προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός ΔράσηςΆρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Έκθεση ΠεπραγμένωνΆρθρο 9 Έκθεση Πεπραγμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 10 Οικονομική διαχείριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ελεγκτές της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Εκπαίδευση − Επιμόρφωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προϊστάμενοι μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Κατανομή οργανικών θέσεων Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσειςΆρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Τροποποίηση άρθρου 56 του π.δ. 147/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Τροποποίηση άρθρου 20 του ν. 4354/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4177/2013
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3377/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Ειδικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Άρθρο 23 Ραδιοφάρμακα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Αρμοδιότητα ΤΕΕ για τη διενέργεια πιστοποιήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Παράταση προθεσμίας για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης ή λειτουργίας των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κανονισμοί Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ναυπηγεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίωνΆρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Ένταξη αθλητικών εγκαταστάσεων στα καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4399/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Άρθρο 37 Τροποποίηση άρθρου 22 Α ΚΦΕ σχετικά με την προσαύξηση κατά 100% της έκπτωσης δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και ΤεχνολογίαςΆρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 Εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο ερευνητών σε προγράμματα μη χρηματοδοτούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αναγνώριση προϋπηρεσίας ερευνητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 Δικαίωμα αμοιβής αξιολογητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Παρεμβάσεις για την Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού ΠολιτισμούΆρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού Πολιτισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Καθορισμός του ΕΛΙΑΜΕΠ ως δικαιούχου χρηματοδότησης από το ΕΛΙΔΕΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 Συνεδρίαση επιτροπών μέσω τηλεδιάσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της ΕλλάδαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Ιουνίου 2020, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιουνίου 2020, 17:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Αιτιολογική Έκθεση για το Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ στο Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 99 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
1. Θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση του νόμου αυτού με τις διατάξεις του ν.4512/2018 που αφορούν τον καθορισμό του γενικού πλαισίου εποπτείας των οικονομικών δραστηριοτήτων και της αγοράς προϊόντων (Μέρος Δ’).
2. Στο άρθρο 1 προτείνουμε να προστεθεί διάταξη με την οποία να ισχύουν οι ορισμοί του ν. 4512/2018 για τους όρους που χρησιμοποιούνται σε τούτο το σχέδιο νόμου (π.χ. έλεγχος, προϊόν).
Παρατηρήσεις Προέδρου Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ.Α. Βασίλη Κορκίδη
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου όπως είχε υποσχεθεί, καλώς έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου στη χώρα μας. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση της Πολιτείας απέναντι στο οικονομικό έγκλημα, είτε αυτό εμφανίζεται σε φυσική, είτε σε ψηφιακή μορφή καθώς και σε όλα τα στάδια διακίνησης, δηλαδή την είσοδο, αποθήκευση, διανομή και πώληση. Το Επιμελητήριο μας στην δημόσια διαβούλευση κατέθεσε 12 προτάσεις που να ευνοούν την νόμιμη επιχειρηματικότητα και να μην δημιουργούν εμπόδια στις υγιείς επιχειρήσεις. Η αναδιάρθρωση του ελεγκτικού μηχανισμού με τη σύσταση του ΔΙ.Μ.Ε.Α. αναμένεται να λειτουργήσει στην αγορά συνδυαστικά και αποτελεσματικά, χωρίς επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, κενά νόμου και καθυστέρησεις ελέγχων.
Θεωρούμε, ότι ο καλύτερος τρόπος πάταξης του παρεμπορίου είναι η στήριξη του νόμιμου εμπορίου και η ευνοϊκή φορολογική αντιμετώπιση του καταναλωτή που προμηθεύεται προϊόντα από αυτό.
1. Σύσταση αρμόδιων φορέων ελέγχου παρεμπορίου με το μικρότερο δυνατό αριθμό υπηρεσιών ώστε να καθίσταται απλή και άμεση η ανάθεση ελέγχων και να αυξηθεί ο αριθμός και η αποτελεσματικότητα των ελέγχων.
2. Πλήρης επικαιροποίηση και αυστηρός έλεγχος όλων των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την λειτουργία Κυριακάτικων Αγορών και Λαϊκών Αγορών.
3. Λεπτομερής και ξεκάθαρη γραμμογράφηση των θέσεων έτσι ώστε να καθίσταται απλός και εύκολος ο έλεγχος των νόμιμων αδειών.
4. Μόνιμη παρουσία δημοτικών απορριμματοφόρων ιδιαίτερα τις Κυριακές , ώστε τα παράνομα προϊόντα και τα προϊόντα σε μη αδειοδοτημένους πάγκους να καταστρέφονται άμεσα.
5. Συχνές περιπολίες της Δημοτικής Αστυνομίας και της ΕΛ.ΑΣ. για τον εντοπισμό και την κατάσχεση απομιμητικών προϊόντων και την πάταξη του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων.
6. Δημιουργία δημόσιου και προσβάσιμου (π.χ. Διαύγεια) Μητρώου τόσο των αδειούχων πωλητών υπαίθριου εμπορίου, όσο και των θέσεων που έχουν αδειοδοτηθεί για στάσιμο εμπόριο και έλεγχος για αποφυγή πολλαπλών αδειών στον ίδιο δικαιούχο.
7. Επίσπευση εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
8. Επίσπευση της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με το Υπουργείο Οικονομικών.
9. Δέσμευση του οχήματος έως την επιβολή των προβλεπόμενων προστίμων, ανεξαρτήτου ποσότητας προϊόντων παρεμπορίου.
10. Δειγματοληπτικός έλεγχος και κατάσχεση των παράνομων προϊόντων κατά την είσοδό τους στη χώρα, μέσω της γενικευμένης χρήσης ειδικών μηχανημάτων, όπως τα «X-Ray scanners» και «Electromagnetic field container scanners» στις πύλες εισόδου-εξόδου (τελωνεία και μεγάλα λιμάνια). ‘Ελεγχοι ύπαρξης παραστατικών σε ημιφορτηγά κατά την διάρκεια αναμονής τους για αναχώρησή τους σε νησιά.
11. Λαϊκές Αγορές – επαναθεσμοθέτηση της ποσοτικής αναλογίας διαρκών προϊόντων και προϊόντων γης και θάλασσας. Συγκεκριμένα, η αναλογία πρωτογενών προϊόντων με διαρκή να καθορίζεται σε 9 προς 1. Όπου δεν ισχύει αυτή η ισορροπία, όταν κενώνονται θέσεις, αυτές να αναπληρώνονται από τα προϊόντα γης και θάλασσας, μέχρι να επιτευχθεί το 9 προς 1.
12. Τα Πρόστιμα και οι Ποσότητες στη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων μας προβληματίζουν, αφού γνωρίζουμε καλά πόσο πολυάριθμο είναι το δίκτυο και πόσο πολύ μπορούν να διαιρεθούν οι ποσότητες. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται πρέπει και να εισπράττονται μέσα και όχι να εκκρεμούν για χρόνια. Πέραν των 1.500 ευρώ για αριθμό έως 500 τεμαχίων τις 100.000 ευρώ για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων συνολικού αριθμού από 5001 και άνω τεμαχίων να ισχύει η κατάσχεση και καταστροφή των προϊόντων λαθρεμπορίου και ειδικά των καπνικών προϊόντων με συνοπτικές διαδικασίες.
Παρατηρήσεις Προέδρου Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ.Α. Βασίλη Κορκίδη
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου όπως είχε υποσχεθεί, καλώς έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου στη χώρα μας. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση της Πολιτείας απέναντι στο οικονομικό έγκλημα, είτε αυτό εμφανίζεται σε φυσική, είτε σε ψηφιακή μορφή καθώς και σε όλα τα στάδια διακίνησης, δηλαδή την είσοδο, αποθήκευση, διανομή και πώληση. Το Επιμελητήριο μας στην δημόσια διαβούλευση κατέθεσε 12 προτάσεις που να ευνοούν την νόμιμη επιχειρηματικότητα και να μην δημιουργούν εμπόδια στις υγιείς επιχειρήσεις. Η αναδιάρθρωση του ελεγκτικού μηχανισμού με τη σύσταση του ΔΙ.Μ.Ε.Α. αναμένεται να λειτουργήσει στην αγορά συνδυαστικά και αποτελεσματικά, χωρίς επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, κενά νόμου και καθυστερήσεις ελέγχων.
Θεωρούμε, ότι ο καλύτερος τρόπος πάταξης του παρεμπορίου είναι η στήριξη του νόμιμου εμπορίου και η ευνοϊκή φορολογική αντιμετώπιση του καταναλωτή που προμηθεύεται προϊόντα από αυτό.
1.Σύσταση αρμόδιων φορέων ελέγχου παρεμπορίου με το μικρότερο δυνατό αριθμό υπηρεσιών ώστε να καθίσταται απλή και άμεση η ανάθεση ελέγχων και να αυξηθεί ο αριθμός και η αποτελεσματικότητα των ελέγχων.
Ο νόμος ξεκινά με αναφορά στη Γεν. Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, η οποία σύμφωνα με το άρθρο 1 ασχολείται με το παρεμπόριο.
Εφόσον η ΔΙΜΕΑ είναι ανεξάρτητη δομή & όχι τμήμα της Γεν. Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή γιατί γίνεται αναφορά στην τελευταία;