Digi-content – 6. Επενδύσεις που ενισχύονται

Οι  δικαιούχοι των ενισχύσεων που θα επιλεγούν θα λάβουν επιχορήγηση για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου που θα υποβάλλουν.

6.1 Κατηγορίες Ενεργειών που ενισχύονται

Κάθε δικαιούχος που θα συμμετάσχει στη δράση digi-content μπορεί να υποβάλει επενδυτική πρόταση στο πλαίσιο των ακόλουθων ενεργειών (ενδεικτικά):

  • Ε(1): Συστήματα, υπηρεσίες και εφαρμογές τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για την ψηφιοποίηση και δημιουργία περιεχομένου (μέχρι 40% του επενδυτικού σχεδίου)
  • Ε(2): Υπηρεσίες και εφαρμογές επεξεργασίας, εμπλουτισμού, διαχείρισης και μετατροπής ευρυζωνικού πολυμεσικού περιεχομένου  (μέχρι 30% του επενδυτικού σχεδίου)
  • Ε(3): Συστήματα, υπηρεσίες και εφαρμογές ηλεκτρονικής διάθεσης ευρυζωνικού πολυμεσικού υλικού σε πολλαπλά κανάλια (μέχρι 20% του επενδυτικού σχεδίου)
  • Ε(4): Υπηρεσίες προβολής και ενημέρωσης του κοινού μέσω Διαδικτύου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (μέχρι 15% του επενδυτικού σχεδίου)
  • Ε(5): Υπηρεσίες για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση του ευρυζωνικού περιεχομένου, όπως ενδεικτικά δημιουργία πλάνου εμπορικής εκμετάλλευσης, υπηρεσίες μέτρησης της διάχυσης-διάδοσης του περιεχομένου κλπ (μέχρι 10% του επενδυτικού σχεδίου)

Οι επιχειρήσεις που υποβάλλουν επενδυτικές προτάσεις θα πρέπει να φροντίσουν για την  πολυγλωσσικότητα του υλικού και της προς διάθεσης υπηρεσίας καθώς και τη συμβατότητα με προϋποθέσεις και όρους προσβασιμότητας σε ΤΠΕ για άτομα με αναπηρία βασιζόμενες σε διεθνώς αναγνωρισμένους κανόνες (οδηγίες προσβασιμότητας W3C, Web Content Accessibility Guidelines WAI/WCAG).

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίσουν την ολοκλήρωση των ενεργειών που θα υλοποιήσουν στο πλαίσιο της δράσης, με τις υπάρχουσες διαδικασίες  και τα συστήματα της επιχείρησης.

Ο συνδυασμός τουλάχιστον τριών εκ των παραπάνω ενεργειών είναι υποχρεωτικός.

Σημεία προς διαβούλευση:

Δ6. Βάσει της κατηγοριοποίησης των Ενεργειών, προτείνετε τεχνολογικές κατηγορίες, συστήματα, υπηρεσίες ή εφαρμογές που πιστεύετε ότι θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη δράση. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, γίνονται δεκτοί και σύνδεσμοι (links) σε ηλεκτρονικές σελίδες που παρουσιάζουν διεθνείς καλές περιπτώσεις προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών σε επιχειρήσεις ανάπτυξης και διάθεσης δυναμικού ευρυζωνικού περιεχομένου στην ΕΕ, τις ΗΠΑ και αλλού.

Δ7. Ποιες διαφοροποιήσεις θα πραγματοποιούσατε, αναλόγως της κατηγορίας της επιχείρησης;

6.2 Κατηγορίες Δαπανών

Οι Κατηγορίες Δαπανών (Κ.Δ.) που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της δράσης, είναι οι ακόλουθες:

Κ.Δ. (1): «Δαπάνες Προμήθειας Εξοπλισμού» – 0% έως 40%

Κ.Δ.(2): «Δαπάνες Προμήθειας Λογισμικού και Υπηρεσιών Λογισμικού με τη μορφή Software as a Service» – 40% έως 60%

Κ.Δ. (3): «Δαπάνες Υπηρεσιών Υλοποίησης, προπληρωμένων και/ ή συνδρομητικών υπηρεσιών τεχνολογικού περιεχομένου για την υλοποίηση των Ενεργειών Ε(1) έως και Ε(4)» – 40% έως 60%

Σημεία προς διαβούλευση:

Δ8. Για να πετύχει τους στόχους των πέντε κατηγοριών Ενεργειών Ε(1) έως Ε(5), η δράση digi-content δίνει ιεραρχικά μεγαλύτερη έμφαση σε Κατηγορίες Δαπανών που αφορούν στις Υπηρεσίες Υλοποίησης, ακολούθως στο Λογισμικό και τελικά στις δαπάνες Προμήθειας Τεχνολογικού Εξοπλισμού. Θα προτείνατε διαφορετική κατανομή, και αν ναι με πιο σκεπτικό;

  • Δ6: Μπορούν να συμπεριληφθούν στη Δράση: Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών και εφαρμογές διαχείρισης πληροφορίας με γεωγραφικό περιεχόμενο (π.χ. σημεία ενδιαφέροντος, δεδομένα σχετικά με τη θέση που βρίσκονται ή που θέλουν να μεταβούν οι χρήστες, τουριστικός οδηγός, ψηφιακή ξενάγηση και πλοήγηση, περιβαλλοντική παρακολούθηση, παρακολούθηση κινδύνων, διαχείριση πόρων κλπ.)
    Δ7: Στη περίπτωση των επιχειρήσεων που ανήκουν στον κλάδο των Υπηρεσιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, οι ενέργειες Ε1 (Συστήματα, υπηρεσίες και εφαρμογές πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την ψηφιοποίηση και δημιουργία περιεχομένου, Ε3 (Συστήματα Υπηρεσίες και εφαρμογές ηλεκτρονικής διάθεσης ευρυζωνικού πολυμεσικού υλικού σε πολλαπλά κανάλια και Ε4 (Υπηρεσίες προβολής και ενημέρωσης του κοινού μέσω Διαδικτύου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων ηλεκτρονικών μέσων), θα μπορούσαν να κυμαίνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό δηλ. να αφορούν μέχρι το 50%, 30% και 20% του επενδυτικού σχεδίου αντίστοιχα.

    Δ8: Η έμφαση που δίνει η δράση digi-content κυρίως στη παροχή Υπηρεσιών Υλοποίησης και το Λογισμικό και λιγότερο στη προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Δ9: Η δράση digi-content θα μπορούσε να γίνει ιδιαιτέρως ελκυστική στις επιχειρήσεις αν:
    • Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την υποβολή των επενδυτικών σχεδίων μειώνονταν στο ελάχιστο (π.χ. απαραίτητα έγγραφα, δικαιολογητικά κλπ),
    • τα μέγιστα όρια του προϋπολογισμού των επενδυτικών σχεδίων ήταν υψηλοτέρα ιδιαίτερα για τις μικρές επιχειρήσεις (π.χ. έως 150.000-200.000)
    • το ποσοστό επιχορήγησης ήταν υψηλότερο (π.χ. 60%-70% κυρίως για τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις)

    Telenavis Hellas A.E.

  • 20 Αυγούστου 2010, 10:27 | Ελευθέριος Μ

    Δ8
    Η ιεράρχηση της μεγαλύτερης έμφασης στις κατηγορίες δαπανών θεωρώ ότι είναι σωστή. Η παρατήρηση μου είναι ότι
    • Οι υπηρεσίες υλοποίησης και οι συνδρομητικές υπηρεσίες θα πρέπει να καλύπτουν έναν χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον 3 ετών.
    • θα πρέπει να προβλέπεται και να καλύπτεται η δαπάνη για δικαιώματα χρήσης ευρυζωνικού περιεχομένου τρίτων (ελληνικό ή ξένο).
    • Στις δαπάνες υλοποίησης και ψηφιοποίησης του υλικού, για να είναι κατάλληλο προς μετάδοση μέσω internet, να καλύπτονται δαπάνες για τον υποτιτλισμό του ή και την μεταγλώττισή του.

  • 18 Αυγούστου 2010, 12:05 | Σταύρος Δασκαλάκης

    Δ6 :
    Για την καλύτερη επίτευξη του στόχου της δράσης, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις προτάσεις λύσεις προηγμένης τεχνολογίας όπως:
    • Συστήματα ψηφιοποίησης βιβλίων (www.atiz.com)
    • Σαρωτές μεγάλου όκγου εγγράφων με ταχύτητα άνω των 90σελ/λεπ
    (http://graphics.kodak.com/docimaging/GB/en/Products/Document_Scanners/Production/index.htm)
    • Λογισμικό αυτοματοποιημένης σάρωσης και δημιουργίας ευρετηρίου εγγράφων
    (http://www.edocplus.com/greek/products/edoccapture_gr.htm)
    • Λογισμικό δημιουργίας/παραγωγής ψηφιακών βιβλίων (http://www.flipisart.com/)
    • Πλατφόρμες content management βασισμένες σε ανοιχτό κώδικα (http://www.dotnetnuke.com/)
    • Πλατφόρμες παραγωγής και δημοσίευσης διαδραστικού περιεχομένου με βάση ψηφιοποιημένο υλικό.

  • 16 Αυγούστου 2010, 20:17 | Σωτήρης Μπ.

    Προτείνω προσοχή στα ποσοστά του επενδυτικού σχεδίου ανά Κατηγορία Ενεργειών!

    Έτσι όπως είναι δομημένα απαιτούν για κάλυψη του 100% χρήση 4 από 5 Ενεργειών, το οποίο θεωρώ ιδιαίτερα περιοριστικό. Μάλιστα, η Ε1 (Ψηφιοποίηση) στην οποία δίνεται 40%, μπορεί να μην απαιτείται καθόλου! Πρέπει να θεωρείται αρκετά αναμενόμενη η περίπτωση επιχειρήσεων που διαθέτουν ήδη ψηφιοποιημένο υλικό, και σκοπεύουν να το μετατρέψουν (Ε2) και διαθέσουν σε διαφορετικά κανάλια (Ε3).

    Επίσης, συνιστώ να ανέβει σημαντικά το ποσοστό της Ε4 (προώθηση) καθώς η διαφήμιση μέσω Internet είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας ενός νέου content provider.

    Προτεινόμενα ποσοστά:
    Ε1: 0-50%
    Ε2: 0-40%
    Ε3: 0-70%
    Ε4: 0-40%
    Ε5: 5-15%

    Τέλος, θα πρότεινα την ανάγνωση του ακόλουθου άρθρου πρόσφατου τεύχους του Economist, με παραδείγματα από σύγχρονες πρακτικές μετάβασης από παραδοσιακά κανάλια διάθεσης περιεχομένου, σε νέα ψηφιακά:

    http://www.economist.com/node/16486717?story_id=16486717

  • Δ6. Οι επιχειρήσεις που υποβάλλουν επενδυτικές προτάσεις θα πρέπει να φροντίσουν για την συμβατότητα με προϋποθέσεις και όρους προσβασιμότητας σε ΤΠΕ για άτομα με αναπηρία βασιζόμενες σε διεθνώς αναγνωρισμένους κανόνες και πρότυπα κατασκευής. Στην περίπτωση ψηφιακού περιεχομένου για το διαδίκτυο θα πρέπει να τηρηθούν οι Οδηγίες του Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) του διεθνή οργανισμού World Wide Web Consortium (W3C) για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού Έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης «ΑΑΑ».

    Δ8. Το υπάρχον σκεπτικό με το οποίο δίνεται έμφαση στις υπηρεσίες και όχι στην προμήθεια εξοπλισμού είναι ορθό. Με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες θα πρέπει να αξιοποιούν νέες τεχνολογικές συνθήκες κατασκευής/ανάπτυξης ψηφιακού περιεχομένου, θα πρέπει να λαμβάνουν ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό επιδότησης. Εφόσον μεγάλο μέρος του περιεχομένου θα παρέχεται μέσω διαδικτύου, οι συνδρομητικές υπηρεσίες προς τους παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας ιστοχώρων θα αποτελούν πάγιο έξοδο μικρής αξίας, επομένως θα μπορούσαν να λάβουν μεγαλύτερο ποσοστό επιδότησης (ή και 100% για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια).

  • 31 Ιουλίου 2010, 00:17 | Steve Stavropoulos

    Με ελάχιστη δαπάνη 40% στις κατηγορίες δαπανών 2 και 3 το μέγιστο ποσοστό που μένει για εξοπλισμό είναι 20% και όχι 40%. (Κάτι το οποίο μου φαίνετε σωστό, μιας και μια τέτοια πρόταση εκ των πραγμάτων δεν έχει μεγάλες ανάγκες σε hardware.)
    Επίσης θα πρέπει να δωθεί μια μεγαλύτερη προσοχή στα ποσοστά ανά κατηγορία ενέργειας.

  • 30 Ιουλίου 2010, 16:15 | Λαμπρος

    Το σύστημα πρέπει να καλύπτει τις εξής λειτουργίες:
    ►Αυτοματοποιημένο σκανάρισμα των τιμολογίων των προμηθευτών.
    ►Συλλογή των πληροφοριών από τα εισερχόμενα τιμολόγιά που λαμβάνετε – είτε είναι σε χαρτί είτε σε ηλεκτρονική μορφή.
    ►Αυτόματη ταξινόμηση των τιμολογίων αυτών.
    ►Αυτόματη επικύρωση (validation) των δεδομένων που έχουν τα τιμολόγια αυτά (πχ. προμηθευτής, είδη, τιμές κλπ) σε οποιοδήποτε σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP).
    ►On – line διαδικασία έγκρισης των τιμολογίων και δυνατότητα ηλεκτρονική ροή εργασίας.
    ►Το λογισμικό καλύπτει πλήρως κάθε βήμα της διαδικασίας επεξεργασίας των τιμολογίων που λαμβάνει μια επιχείρηση από τους προμηθευτές της, από την εισαγωγή μέχρι την τελική αρχειοθέτηση.

    ΟΦΕΛΗ:απαλλάσσει από την χειρωνακτική διαδικασία και αυτοματοποιεί την ροή των τιμολογίων επιτυγχάνοντας μια μέση εξοικονόμηση της τάξης του 25-50%. Κατά συνέπεια, η επιχείρησή ανεξαρτήτως αριθμού τιμολογίων αυτοματοποιεί πλήρως την εργασία αυτή εξασφαλίζοντας και τον καλύτερο έλεγχο.

  • 24 Ιουλίου 2010, 19:10 | Xenofon.gr

    [Δ8. Για να πετύχει τους στόχους των δύο κατηγοριών Ενεργειών Ε(1) και Ε(2), η δράση digi-retail δίνει ιεραρχικά μεγαλύτερη έμφαση σε Κατηγορίες Δαπανών που αφορούν στις Υπηρεσίες Υλοποίησης, ακολούθως στο Λογισμικό και τελικά στις δαπάνες Προμήθειας Τεχνολογικού Εξοπλισμού. Θα προτείνατε διαφορετική κατανομή, και αν ναι με πιο σκεπτικό;]

    Στα προηγούμενα «προγράμματα», το αποτέλεσμα σε ήτανε, να φορτωθούνε οι επιχειρήσεις με «κουτιά» τα οποία μάλιστα μέρα με την μέρα χάνουν την αξία τους.

    Από την άλλη, άλλες επιχειρήσεις πέσανε στην παγίδα της αγοράς λογισμικού, που κάνει τα πάντα εκτός από αυτό που οι πολύ μικρές και επομένως πολύ ειδικές, επιχειρήσεις χρειάζονται.

    Η ανάπτυξη ειδικού λογισμικού, για την κάθε επιχείρηση χωριστά, θα δώσει σημαντική ενίσχυση στην πρωτοτύπηση των προϊόντων τους.

    Προτείνω την περιορισμένη χρήση «τυποποιημένου λογισμικού».