Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, στην Ελλάδα οι κυριότεροι λόγοι πλοήγησης στο Διαδίκτυο αφορούν στην αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (70% των Ελλήνων στο Internet), στην επικοινωνία με ηλεκτρονικά μηνύματα (62%) ενώ ακολουθούν με σημαντικά ποσοστά η αναζήτηση πληροφοριών για απόκτηση γνώσης (49%), η online ενημέρωση (45%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με κάποια επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης (33%).
Βάσει των παραπάνω, σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων ενδιαφέρεται για την αναζήτηση ευρυζωνικού περιεχομένου που προέρχεται από επιστημονικές εκδόσεις, από περιοδικές εκδόσεις και εκδόσεις τύπου, καθώς και από επιχειρήσεις που επεξεργάζονται και διαθέτουν ελληνικό ευρυζωνικό περιεχόμενο κυρίως στον τομέα της ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες αναλύσεις σχετικά με την εξέλιξη του ευρυζωνικού περιεχομένου διεθνώς, διαπιστώνεται ότι:
- Οι καταναλωτές, και ιδιαιτέρως οι νεότερες γενιές, ελκύονται σε ψηλά ποσοστά (που αγγίζουν το 70%) από τις πιο προχωρημένες και καινοτομικές τεχνολογίες διάθεσης ευρυζωνικού περιεχομένου (τεχνολογίες αφής, καινοτομικές τεχνολογίες προβολής περιεχομένου σε παντός τύπου επιφάνειες κλπ.)
- Ο ρυθμός ανάπτυξης ευρυζωνικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο έχει φθάσει σε πολύ υψηλά ποσοστά. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα τελευταία τρία έτη ο αριθμός των διαδικτυακών websites διεθνώς διπλασιάστηκε. Ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του online κοινού βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο από ποτέ.
- Οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και διαθέτουν ευρυζωνικό περιεχόμενο, δεν θα μπορούν στο άμεσο μέλλον να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για το «προϊόν» τους, εκτός αν προσφέρεται στη βάση τεσσάρων χαρακτηριστικών που θα κυριαρχήσουν:
– Το περιεχόμενο θα είναι παραμετροποιήσιμο από κάθε ξεχωριστό αποδέκτη. Οι πολίτες/ καταναλωτές δεν θα ρυθμίζουν μόνο τι λαμβάνουν, αλλά θα ελέγχουν πλήρως και τη μορφή/ φόρμα του περιεχομένου, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι σήμερα.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο θα «αθροίζεται»/ μαζεύεται από πολλαπλές πηγές στο σημείο του καταναλωτή βάσει των επιλογών του, και όχι στο σημείο του δημιουργού ευρυζωνικού περιεχομένου.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο έχει σημαντική «χρονική» διάσταση, όχι μόνο ως προς την ταχύτητα παραγωγής και διάθεσης, αλλά και ως προς την επιλογή του καταλληλότερου κάθε φορά τεχνολογικού μέσου και καναλιού διάθεσης (υπολογιστής, κινητή συσκευή κλπ) ώστε ο χρήστης να λάβει την πληροφορία εκεί όπου βρίσκεται με πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο έχει ισχυρή «κοινωνική» διάσταση και θα διασυνδέεται και θα τροφοδοτεί με πολλαπλούς τρόπους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας περισσότερο σύνθετους συσχετισμούς με άλλο ευρυζωνικό περιεχόμενο, με προτιμήσεις των καταναλωτών, ακόμη και με εξελισσόμενα γεγονότα.
Από τα παραπάνω, καθίσταται προφανές ότι η δημιουργία ευρυζωνικού περιεχομένου δεν μπορεί πια να περιορίζεται στην απλή ψηφιοποίηση συμβατικού περιεχομένου (επιστημονικού ή μη) αλλά απαιτεί περισσότερο σύνθετη επεξεργασία, διαμόρφωση και συσχέτιση με άλλες πηγές. Για το λόγο αυτό, η προετοιμασία, η επεξεργασία, η διαχείριση και η διανομή ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου από ελληνικές επιχειρήσεις, απαιτεί ενίσχυση ώστε αυτές να μπορέσουν γρήγορα να ανταποκριθούν στις επερχόμενες αυξημένες απαιτήσεις του κοινού χωρίς να απαξιώσουν το προϊόν τους.
Καλημέρα σας,
Χρησιμοποιώ συχνότατα ιστότοπους δημοσίων φορέων & θα ήθελα να τονίσω ότι πολλοί κοινοτικοί, δημοτικοί & νομαρχιακοί επιδοτούμενοι ιστότοποι δεν λειτουργούν σωστά ως προς την ανανέωση & την εγκυρότητα του περιεχομένου.
Να το θέσω πιο απλά, οι Κύριοι που επιμελήθηκαν την ένταξη κοινοτήτων, δήμων, νομαρχιών στη «Ελλάδα της Πληροφορίας» ανάθεσαν το έργο κατασκευής των ιστότοπων σε αναδόχους, αλλά από εκεί και πέρα πολλοί παραμένουν ανενεργοί και δεν ενημερώνονται με τη πληροφορία που χρειάζεται ο πολίτης.
Είναι δυνατόν να υπάρχουν ιστότοποι όπου τα νέα, οι ανακοινώσεις & οι προκηρύξεις να είναι προ 6 μηνών;
Επί της ουσίας, όταν έγινε η κατασκευή δημιουργήθηκε ένα στατικό περιεχόμενο (πχ. ιστορία του δήμου, της κοινότητας, τηλ. επικοινωνίας οργανισμών, ιστορική αναδρομή και βιογραφικά του εκάστοτε δημάρχου) ενώ νέα που αφορούν σε προκηρύξεις, δρώμενα, δράσεις & έργα ΔΕΝ υπάρχει συστηματική ενημέρωση.
Παρατηρήστε μόνοι σας το φαινόμενο, επισκεφτείτε τυχαίες επίσημες ιστοσελίδες δήμων και κοινοτήτων και δείτε τις τελευταίες ανανεώσεις σε ΜΗ-στατικό περιεχόμενο.
Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, τη δημοτική ιστοσελίδα Αργοστολίου Κεφ/νιας (http://www.argostoli.gr/el/argostoli-titles.asp?id=4).
Δείτε τις ελλείψεις περιεχομένου σε ζωτικού τομείς όπως εργασίας & επιχειρηματικότητας.
Συνεχίζοντας στο Νομό Κεφαλληνίας & την τουριστική ιστοσελίδα του (http://www.kefalonia.gr) όπου «Η δράση χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) «Αγροτική Ανάπτυξη – Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000 – 2006″ – Άξονας 7 και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων – Τμήμα Προσανατολισμού.» μπορείτε να «θαυμάσετε» το περιεχόμενο που υποτίθεται θα ενισχύσει το τουρισμό ! Μηνύματα βιαστικά, στατικά, χωρίς ουσιαστικό τουριστικό περιεχόμενο.
Περνώντας σε παράδειγμα από τους Δήμους Αττικής, μπορείτε να δείτε τη περίπτωση του ιστότοπου του Δήμου Βύρωνα. Η τελευταία ανάρτηση διακήρυξης έργων είναι το 2008! (http://www.dimosbyrona.gov.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=1314&cnode=250)
ενώ σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία απολογισμού έργων στην ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων υπάρχουν τρέχοντα έργα ! (http://www.nom-athinas.gov.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=1823:-2003-2010&catid=3:2008-09-06-21-42-59&Itemid=31)
Γιατί να μην είναι αναρτημένα ώστε να ενημερώνεται ο δημότης για διαγωνισμούς, αναθέσεις έργων και πως διαχειρίζονται οι εισφορές του Δήμου με αποδείξεις και οικονομικά μεγέθη προϋπολογισμών και κόστους ; Τέτοιου είδους παρατυπίες παρατήρησα σε πολλούς δημοτικούς & νομαρχιακούς ιστότοπους κατά τη διάρκεια της προσωπικής μου «έρευνας».
Σαν ενεργή πολίτης & δημότης θέλω η αξιοποίηση των ΜΗ ευκαταφρόνητων κονδυλίων να πιάνουν τόπο. Να μη γίνεται μια «τυπική» υλοποίηση έργου και να αφήνεται στη μοίρα του. Στην «εποχή της πληροφορίας» η «πληροφορία» απουσιάζει λόγο αδράνειας που δεν μπορεί να ελεγχθεί γιατί δεν υπάρχει κάποιος ελεγκτικός μηχανισμός διαχείρισης και ποιότητας «πληροφοριακών – ηλεκτρονικών – ψηφιακών» έργων.
Κ. Χάλαρη
Νομίζω αδικείται λίγο η «χρονική διάσταση» του ευρυζωνικού περιεχομένου. Δεν έχει να κάνει μόνο με την ταχύτητα διάδοσης του περιεχομένου (π.χ. real-time πληροφορία) και το μέσο διάδοσης (?), αλλά ασφαλώς και με τη δυνατότητα να παίρνει ο χρήστης την πληροφορία τη στιγμή που τη χρειάζεται αλλά και να είναι σε θέση να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες παρελθοντικού χρόνου (ιστορικό περιεχομένου).
Από την άλλη, υπάρχει η «χωρική διάσταση» του ευρυζωνικού περιεχομένου που σχετίζεται με την ανάκτηση ευρυζωνικού περιεχομένου στο μέρος που βρίσκεται/επιθυμεί ο χρήστης. Συσχετίζεται συνήθως με εφαρμογές εύρεσης θέσης, διαδεδομένες σε κινητές συσκευές.
Τέλος, υπάρχει η «θεματική διάσταση» του ευρυζωνικού περιεχομένου που σχετίζεται με τις προτιμήσεις του χρήστη όσον αφορά το θέμα του περιεχομένου.
Ευχαριστώ,