Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, στην Ελλάδα οι κυριότεροι λόγοι πλοήγησης στο Διαδίκτυο αφορούν στην αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (70% των Ελλήνων στο Internet), στην επικοινωνία με ηλεκτρονικά μηνύματα (62%) ενώ ακολουθούν με σημαντικά ποσοστά η αναζήτηση πληροφοριών για απόκτηση γνώσης (49%), η online ενημέρωση (45%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με κάποια επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης (33%).
Βάσει των παραπάνω, σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων ενδιαφέρεται για την αναζήτηση ευρυζωνικού περιεχομένου που προέρχεται από επιστημονικές εκδόσεις, από περιοδικές εκδόσεις και εκδόσεις τύπου, καθώς και από επιχειρήσεις που επεξεργάζονται και διαθέτουν ελληνικό ευρυζωνικό περιεχόμενο κυρίως στον τομέα της ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες αναλύσεις σχετικά με την εξέλιξη του ευρυζωνικού περιεχομένου διεθνώς, διαπιστώνεται ότι:
- Οι καταναλωτές, και ιδιαιτέρως οι νεότερες γενιές, ελκύονται σε ψηλά ποσοστά (που αγγίζουν το 70%) από τις πιο προχωρημένες και καινοτομικές τεχνολογίες διάθεσης ευρυζωνικού περιεχομένου (τεχνολογίες αφής, καινοτομικές τεχνολογίες προβολής περιεχομένου σε παντός τύπου επιφάνειες κλπ.)
- Ο ρυθμός ανάπτυξης ευρυζωνικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο έχει φθάσει σε πολύ υψηλά ποσοστά. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα τελευταία τρία έτη ο αριθμός των διαδικτυακών websites διεθνώς διπλασιάστηκε. Ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του online κοινού βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο από ποτέ.
- Οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και διαθέτουν ευρυζωνικό περιεχόμενο, δεν θα μπορούν στο άμεσο μέλλον να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για το «προϊόν» τους, εκτός αν προσφέρεται στη βάση τεσσάρων χαρακτηριστικών που θα κυριαρχήσουν:
– Το περιεχόμενο θα είναι παραμετροποιήσιμο από κάθε ξεχωριστό αποδέκτη. Οι πολίτες/ καταναλωτές δεν θα ρυθμίζουν μόνο τι λαμβάνουν, αλλά θα ελέγχουν πλήρως και τη μορφή/ φόρμα του περιεχομένου, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι σήμερα.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο θα «αθροίζεται»/ μαζεύεται από πολλαπλές πηγές στο σημείο του καταναλωτή βάσει των επιλογών του, και όχι στο σημείο του δημιουργού ευρυζωνικού περιεχομένου.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο έχει σημαντική «χρονική» διάσταση, όχι μόνο ως προς την ταχύτητα παραγωγής και διάθεσης, αλλά και ως προς την επιλογή του καταλληλότερου κάθε φορά τεχνολογικού μέσου και καναλιού διάθεσης (υπολογιστής, κινητή συσκευή κλπ) ώστε ο χρήστης να λάβει την πληροφορία εκεί όπου βρίσκεται με πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα.
– Το ευρυζωνικό περιεχόμενο έχει ισχυρή «κοινωνική» διάσταση και θα διασυνδέεται και θα τροφοδοτεί με πολλαπλούς τρόπους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας περισσότερο σύνθετους συσχετισμούς με άλλο ευρυζωνικό περιεχόμενο, με προτιμήσεις των καταναλωτών, ακόμη και με εξελισσόμενα γεγονότα.
Από τα παραπάνω, καθίσταται προφανές ότι η δημιουργία ευρυζωνικού περιεχομένου δεν μπορεί πια να περιορίζεται στην απλή ψηφιοποίηση συμβατικού περιεχομένου (επιστημονικού ή μη) αλλά απαιτεί περισσότερο σύνθετη επεξεργασία, διαμόρφωση και συσχέτιση με άλλες πηγές. Για το λόγο αυτό, η προετοιμασία, η επεξεργασία, η διαχείριση και η διανομή ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου από ελληνικές επιχειρήσεις, απαιτεί ενίσχυση ώστε αυτές να μπορέσουν γρήγορα να ανταποκριθούν στις επερχόμενες αυξημένες απαιτήσεις του κοινού χωρίς να απαξιώσουν το προϊόν τους.