1. Οι κάτοχοι υφιστάμενων αδειών υπαίθριου εμπορίου, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, δραστηριοποιούνται στο εξής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περ. α, β και γ, με την επιφύλαξη της παρ. 6.
α. Κάτοχοι αδειών επαγγελματία πωλητή κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, διατηρούν τις θέσεις στις λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους, καθώς και τη θέση στο στάσιμο εμπόριο και την πλανόδια δραστηριοποίηση για πέντε (5) έτη, καταβάλλοντας το τέλος για τη θέση ή την πλανόδια δραστηριοποίηση, όπως ορίζεται στον κανονισμό λειτουργίας της λαϊκής αγοράς, την απόφαση του δήμου και της περιφέρειας, κατά περίπτωση.
β. Για τους κατόχους αδειών παραγωγού πωλητή κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ισχύουν τα οριζόμενα στην περ. α. Η διατήρηση της θέσης (λαϊκές αγορές και στάσιμο εμπόριο) και της πλανόδιας δραστηριοποίησης ισχύει για το χρονικό διάστημα που αναγράφεται στην άδειά τους. Κατά την πρώτη ανανέωση δηλώνουν τον επιθυμητό χρόνο δραστηριοποίησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 24.
γ. Κάτοχοι υφιστάμενων αδειών παραγωγού και επαγγελματία πωλητή, οι οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν έχουν ανανεωθεί, οφείλουν να ανανεώσουν αυτές εντός έξι (6) μηνών σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος από την έναρξη ισχύος του, άλλως ανακαλούνται οριστικά και αυτοδικαίως και οι κάτοχοί τους λαμβάνουν άδεια δραστηριοποίησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, μέσω προκήρυξης. Επιπροσθέτως για την ανανέωση απαιτείται να είναι ενήμεροι ως προς τις οφειλές τους στον φορέα που δραστηριοποιούνται (φορέας λειτουργίας της αγοράς, δήμο για το στάσιμο και περιφέρεια για το πλανόδιο εμπόριο).
Τα ανωτέρω δεν ισχύουν i) για όσες άδειες έχουν ανακληθεί οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις προγενέστερου νομοθετικού πλαισίου, ii) για τις επαγγελματικές άδειες οι κάτοχοι των οποίων έχουν συνταξιοδοτηθεί λόγω γήρατος, iii) για τους παραγωγούς που υπάγονται στην παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 4497/2017 (Α΄ 171).
δ. Κατά τα λοιπά για τη δραστηριοποίηση των πωλητών (παραγωγών και μη παραγωγών) ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος. Ειδικά οι υφιστάμενες άδειες επαγγελματιών ως προς τα προϊόντα πώλησης αναπροσαρμόζονται με τα οριζόμενα στην παρ. 3 και την περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 8, κατόπιν σχετικής αίτησης με τα επιλεγμένα είδη από των πωλητή. Για τις υφιστάμενες άδειες που δεν έχουν ενταχθεί στις κατηγορίες ειδών του άρθρου 17 του ν. 4497/2017, η ένταξη διενεργείται σύμφωνα με την υπ’ αρ. 56740/29.5.2018 υπουργική απόφαση (Β΄2035), τηρουμένου του προηγούμενου εδαφίου.
2. Οι περιφέρειες υποχρεούνται να προκηρύσσουν θέσεις λαϊκών αγορών για επαγγελματίες πωλητές που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές ευθύνης τους και για λιγότερες από έξι (6) ημέρες εβδομαδιαίως. Στην περίπτωση που η ανωτέρω διαδικασία διεξήχθη δύο φορές και οι θέσεις λαϊκών αγορών παραμένουν αδιάθετες, δύναται οι ίδιες θέσεις να επαναπροκηρυχθούν από τις Περιφέρειες. Στην προκήρυξη συμμετέχουν επαγγελματίες πωλητές που δραστηριοποιούνται σε λαϊκές αγορές κάθε Περιφέρειας για λιγότερες από έξι (6) ημέρες εβδομαδιαίως. Στις ανωτέρω περιπτώσεις, μοναδικό κριτήριο για τη μοριοδότηση είναι οι ημέρες που δεν δραστηριοποιείται ο υποψήφιος και αυτός λαμβάνει ένα (1) μόριο για κάθε ημέρα μη δραστηριοποίησής του. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, οι υποψήφιοι κατατάσσονται με βάση το υψηλότερο οικογενειακό εισόδημα, όπως αυτό προκύπτει με βάση το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος. Σε περιπτώσεις εκ νέου ισοβαθμίας, διενεργείται κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμούντων.
Η προκήρυξη των θέσεων διενεργείται από την περιφέρεια είτε για το σύνολο των περιφερειακών ενοτήτων είτε ανά περιφερειακή/ες ενότητα/ες.
3. Θέσεις που έχουν προκηρυχθεί σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4497/2017 χορηγούνται σύμφωνα με τους όρους της Προκήρυξης που έχει εκδοθεί. Η περιφέρεια δύναται να επαναπροκηρύξει θέσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2.
4. Για υφιστάμενους αδειούχους οι οποίοι δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους σε λαϊκή αγορά, διενεργείται, εντός της ίδιας λαϊκής αγοράς, η διαδικασία αρχικά της «βελτίωσης θέσης» και στη συνέχεια «της χορήγησης θέσης».
i. Για υφιστάμενους αδειούχους οι οποίοι δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους σε λαϊκή αγορά και στους οποίους έχει χορηγηθεί η θέση που κατέχουν με διοικητική πράξη διενεργείται η διαδικασία βελτίωσης θέσης. Η βελτίωση θέσης αφορά τις κενές θέσεις μίας λαϊκής αγοράς.
ii. Σε υφιστάμενους αδειούχους οι οποίοι δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους σε λαϊκή αγορά, χωρίς να τους έχει αποδοθεί η θέση που κατέχουν με διοικητική πράξη σύμφωνα με νομοθετικό πλαίσιο προγενέστερο του ν. 4497/2017 (Α΄ 171), το άρθρο 101 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και το άρθρο 35 του ν. 4497/2017, χορηγείται θέση με διοικητική πράξη του φορέα διαχείρισης της λαϊκής αγοράς.
Η διαδικασία βελτίωσης και χορήγησης θέσης διενεργείται ως ακολούθως:
α. Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ή Δημάρχου (ανάλογα με τον φορέα λειτουργίας) συγκροτούνται πενταμελείς επιτροπές, που αποτελούνται από τρία (3) μέλη του φορέα λειτουργίας της λαϊκής αγοράς και ορίζονται από τον Περιφερειάρχη ή τον Δήμαρχο και δύο (2) εκπροσώπους των πωλητών, έναν παραγωγό και έναν επαγγελματία, που υποδεικνύονται από τα συλλογικά όργανα των πωλητών κατόπιν πρόσκλησης του φορέα λειτουργίας.
β. Με την απόφαση της περ. α΄ ορίζεται προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για όσους πωλητές κατέχουν θέση που τους έχει αποδοθεί με διοικητική πράξη και επιθυμούν βελτίωση αυτής. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στη διαδικασία βελτίωσης καθιστά αυτομάτως τη θέση την οποία κατείχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή κενή.
Μετά την παρέλευση της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η επιτροπή της περ. α΄ καταγράφει τους πωλητές και τις θέσεις που καταλαμβάνουν, καθώς και τις κενές θέσεις στις λαϊκές αγορές που υπάγονται στην αρμοδιότητά της. Ως κενές θέσεις, νοούνται:
βα) όσες έχουν προκύψει μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, συμμετοχής στη διαδικασία,
ββ) όσες καταλαμβάνονται από πωλητές στους οποίους έχει αποδοθεί θέση, σύμφωνα με τα άρθρα 33 και 59 (παρ. 3) του ν. 4497/2017.
βγ) όσες δεν καταλαμβάνονται από πωλητή.
γ. Η ανωτέρω επιτροπή καταγράφει τους πωλητές της περ. i και καταρτίζει προσωρινό πίνακα, σύμφωνα με τον Πίνακα του Παραρτήματος 3, ο οποίος αναρτάται στη λαϊκή αγορά, καθώς και στην ιστοσελίδα του φορέα λειτουργίας. Τυχόν ενστάσεις υποβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών και εξετάζονται από την ίδια επιτροπή. Μετά την εξέταση των ενστάσεων αναρτάται, ως ανωτέρω, ο οριστικός Πίνακας καταγραφής. Ακολουθεί μοριοδότηση των πωλητών από την Επιτροπή, με κριτήρια εξής : γα) παλαιότητα άδειας (αφορά στο έτος έκδοσης της άδειας) 5 μόρια, ανά έτος παλαιότητας, γβ) ενημερότητα του άρθρου 12 του ν. 4174/2013 (φορολογική ενημερότητα) 30 μόρια. Για την απόδειξη των ανωτέρω ο πωλητής υποβάλλει στον φορέα λειτουργίας με αίτησή του αντίγραφο της άδειάς του, καθώς και τις ενημερότητες εντός προθεσμίας που καθορίζει ο φορέας λειτουργίας από την ημερομηνία ανάρτησης του οριστικού πίνακα. Ο υποψήφιος οφείλει να είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερος μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.
Σύμφωνα με τη μοριοδότηση η Επιτροπή καταρτίζει πίνακα με τους πωλητές σε φθίνουσα σειρά προτεραιότητας, καθώς και τη θέση τους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας διενεργείται δημόσια κλήρωση. Στον πίνακα περιλαμβάνονται και οι κενές θέσεις (θέσεις που δεν κατέχει πωλητής). Οι πωλητές, κατά σειρά προτεραιότητας επιλέγουν από τον πίνακα θέση στην αγορά. Η Επιτροπή καταρτίζει πίνακα στον οποίο αναγράφονται οι πωλητές με τις θέσεις επιλογής τους. Μετά και την εξέταση τυχόν ενστάσεων η Επιτροπή καταρτίζει οριστικό πίνακα, σύμφωνα με τον οποίο ο φορέας λειτουργίας χορηγεί με απόφασή του θέση στους πωλητές.
Μετά το πέρας της διαδικασίας βελτίωσης θέσης η επιτροπή της περίπτωσης α΄ καταγράφει τους πωλητές της περίπτωσης ii και διενεργεί τη διαδικασία χορήγησης θέσης, σύμφωνα με την περίπτωση γ΄.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας (βελτίωση και χορήγηση θέσης) σε κάθε λαϊκή αγορά όλοι οι δραστηριοποιούμενοι πωλητές κατέχουν θέση που τους έχει χορηγηθεί με διοικητική πράξη. Οι θέσεις αυτές είναι αριθμημένες από τον φορέα λειτουργίας ο οποίος καταρτίζει το τοπογραφικό διάγραμμα της αγοράς.
5. Δεν επιτρέπεται η προκήρυξη για τη χορήγηση θέσεων δραστηριοποίησης επαγγελματιών πωλητών σε λαϊκές αγορές, σύμφωνα με τα άρθρα 22 έως 25, χωρίς προηγουμένως να έχει διενεργηθεί η διαδικασία των παρ. 2, 3 και 4 του παρόντος.
6. Σε περίπτωση που τα οριζόμενα στις παρ. 2, 3 και 4 δεν έχουν ολοκληρωθεί εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, όλες οι θέσεις της λαϊκής αγοράς προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
7. Κάτοχοι αδειών-θέσης χειροτέχνη-καλλιτέχνη που χορηγήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4497/2017, δραστηριοποιούνται σε θέση αγοράς χειροτεχνών – καλλιτεχνών του οικείου δήμου κατόπιν συμμετοχής στην προκήρυξη του οικείου δήμου . Εναλλακτικά η τοποθέτηση γίνεται με απόφαση του δήμου χορήγησης της άδειας-θέσης χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή σε προκήρυξη, με καταβολή του τέλους της θέσης, όπως ορίζεται στον κανονισμό της αγοράς. Στην περίπτωση αυτή η έναρξη της δραστηριοποίησης και η επαναχορήγηση (ανανέωση) της θέσης τους διενεργούνται ταυτόχρονα με όσους λαμβάνουν για πρώτη φορά θέση μέσω προκήρυξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
8. Υφιστάμενοι, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κάτοχοι άδειας παραγωγού πωλητή λαϊκών αγορών, δύνανται να αιτηθούν στην αρμόδια αρχή του άρθρου 5 τη μετατροπή της άδειάς τους σε άδεια επαγγελματία πωλητή ως ακολούθως :
α) Αρμόδια αρχή για τη μετατροπή της άδειας είναι ο δήμος μόνιμης κατοικίας του πωλητή. Ειδικά για τους παραγωγούς των οποίων ο δήμος μόνιμης κατοικίας ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής ή δραστηριοποιούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους, σε λαϊκές αγορές της Περιφέρειας Αττικής αρμόδια αρχή είναι η Περιφέρεια Αττικής. Επίσης, για τους παραγωγούς των οποίων δήμος μόνιμης κατοικίας ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης ή δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειάς τους σε λαϊκές αγορές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, αρμόδια αρχή είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
β) Μαζί με την αίτησή του ο πωλητής υποβάλλει στην αρμόδια αρχή και υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχει οικονομικές εκκρεμότητες αναφορικά με την καταβολή των τελών του άρθρου 39. Οι αρμόδιες αρχές θεώρησης οφείλουν να εξετάσουν το αληθές της δήλωσης αυτής.
γ) Κατά τη μετατροπή της άδειας τα προϊόντα εμπορίας δεν μεταβάλλονται, αλλά προσαρμόζονται στις κατηγορίες προϊόντων των επαγγελματιών πωλητών.
δ) Μετά τη μετατροπή της άδειας σε επαγγελματική, οι πωλητές δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α’ της παρ. 1.
9. Για τις ειδικές περιπτώσεις υφιστάμενων αγορών ορίζονται τα εξής:
α) Οι κυριακάτικες αγορές που λειτουργούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος, με Κανονισμό Λειτουργίας που έχει εκδοθεί με βάση προγενέστερο θεσμικό πλαίσιο, εξακολουθούν να λειτουργούν ως έχουν. Σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο, ο Κανονισμός Λειτουργίας συμπληρώνεται, ώστε να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Λοιπές βραχυχρόνιες αγορές οφείλουν να εναρμονίσουν τον Κανονισμό Λειτουργίας τους εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
β) Ο κάτοχος άδειας πωλητή Κυριακάτικης Αγοράς, σύμφωνα με προγενέστερες του παρόντος νόμου διατάξεις, δραστηριοποιείται στις Κυριακάτικες αγορές για τις οποίες του έχει χορηγηθεί η άδεια, η οποία ισχύει έως τη συνταξιοδότησή του.
Ομοίως ο κάτοχος άδειας ρακοσυλλέκτη δραστηριοποιείται στις αγορές ρακοσυλλεκτών για τις οποίες του έχει χορηγηθεί η άδεια, η οποία ισχύει έως τη συνταξιοδότησή του.
10. Με αποφάσεις των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες εκδίδονται εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθορίζεται η διάρθρωση της υπηρεσίας που θα έχει τις αρμοδιότητες του φορέα λειτουργίας λαϊκών αγορών των δήμων που ανήκουν στην Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης αντίστοιχα.
11. Οι αδειούχοι που δραστηριοποιούνται έξι (6) ημέρες και λαμβάνουν επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, δεν δικαιούνται να ανανεώσουν την άδειά τους μετά τη λήξη της.
14. Μέχρι την έκδοση των αποφάσεων καθορισμού τελών από τις αρμόδιες αρχές σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύουν αυτές που εκδόθηκαν κατά τη διάρκεια ισχύος του ν. 4497/2017 ή προγενέστερου νομοθετικού πλαισίου.
15. Μέχρι την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων του άρθρου 53 : α) για οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 53, ισχύει το άρθρο 3 του νόμου 4497/2017 (Α΄171), β) για τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 53, ισχύουν τα άρθρα 7 και 17, καθώς και η περίπτωση ε’ του άρθρου 31 του νόμου 4497/2017, γ) για τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 53, ισχύει η παρ. 4 του άρθρου 27 του νόμου ν. 4497, δ) για τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 53, ισχύει το άρθρο 38 του νόμου 4497/2017, ως προς τους όρους και τα είδη διάθεσης στις βραχυχρόνιες αγορές, ε) για τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 53, ισχύει η παρ. 3 του άρθρο 38 του νόμου 4497/2017 και στ) για τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 53, ισχύουν η παρ. 1 των άρθρων 5 και 15 του νόμου 4497/2017.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
αρθρο:52 παρ: 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα αλλαξει η ισορροπια στις Λαϊκές αγορες
με αποτέλεσμα να χαθεί ο παραγωγικος και συναμα ο πρωτογενης τομεας
εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει μεχρι σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
αρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Χρίζει τροποποίησης η παράγραφος 7. και όπως προβλέπει ο νομοθέτης συμμετοχή και κατοχύρωση θέσης για των κατόχους, αδειών-θέσης χειροτέχνη-καλλιτέχνη που χορηγήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4497/2017, χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή τους σε προκήρυξη(για τις αγορές χειροτεχνών) ,το ίδιο οφείλει να προσθέσει και τους κατόχους ως πρότινος ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ, σε όλες τις βραχυχρόνιες αγορές χωρίς τη συμμετοχή τους σε προκήρυξη, αλλά με απευθείας πληρωμή του τέλους χρήσης
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Παρ. 7
Δίνει προτεραιότητα σε αυτούς που ήδη είχαν άδεια με προηγούμενο νόμο (παλαιότητα). Να προστεθεί μία παράγραφος και για τις άλλες βραχυχρόνιες αγορές και ειδικότερα για τις κατηγορίες α, β, γ του αρ. 12, και συγκεκριμένα όσοι είχαμε βεβαίωση υπαίθριας δραστηριοποίησης ετήσιας διάρκειας από τους δήμους πριν την έκδοση του νέου νόμου, να ισχύσει ότι και στους χειροτέχνες – καλλιτέχνες , και όπως ισχύει και σε άλλους κλάδους βραχυχρόνιων αγορών (κυριακάτικες αγορές)
Οι παραγωγοί είναι ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ και οι έμποροι ΕΜΠΟΡΟΙ. Δεν γίνεται να νομιμοποιείτε την παρανομία που τόσα χρόνια προσπαθούμε να εξαλλείψουμε ως σωματεία και δικαιολογώντας την ανικανότητα του κράτους για ελέγχους να την κάνετε νόμο. Οι καταναλωτές στηρίζουν τόσα χρόνια τις λαϊκές αγορές γιατί έχουν εμπιστοσύνη στα προϊόντα που εμείς οι ίδιοι παράγουμε και πουλάμε γιατί μας κοιτάζει κατάματα και ξέρει ότι αυτό που θα βάλει στο τραπέζι του είναι φρέσκο και υγιεινό. Κύριοι αν ειλικρινά θέλετε να στηρίξετε, όπως ισχυρίζεστε, το χώρο των λαϊκών αγορών και να διαφυλάξετε το θεσμό τους πρέπει να φροντίσετε να μην χαθεί η αναλογία παραγωγών και εμπόρων που ισχύει έως σήμερα. Οι λαϊκές αγορές είναι το καταφύγιο του φτωχού και του μεροκαματιάρη αν οι λαϊκές καταστραφούν ο κόσμος θα πεινάσει και όταν ο λαός πεινά ξεσηκώνεται!
παρ. 7
Δίνει προτεραιότητα στην «παλαιότητα». Να προστεθεί μία παράγραφος και τις βραχυχρόνιες αγορές, ειδικότερα τις κατηγορίες α,β,γ του αρ. 12 και συγκεκριμένα για όσους είχαμε βεβαίωση υπαίθριας δραστηριοποίησης ετήσιας διάρκειας πριν την έκδοση του νέου νόμου.
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
Αρ. Πρωτ. Ένωσης 368/28-04-2021
Άρθρο 52 : Θα πρέπει με κάθε τρόπο να διευκρινισθεί έτσι ώστε να μη επιδέχεται αμφισβήτησης ότι οι υφιστάμενοι σήμερα δραστηριοποιούμενοι πωλητές και μετά την πάροδο της πενταετίας δύνανται να ανανεώσουν την άδεια τους ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ και τις θέσεις τους αρκεί να πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 32 περί ανανέωσης των αδειών, (όπου ελπίζουμε και εκεί να γίνουν δεκτές οι θέσεις μας περί ενημερότητας κλπ).Η διατύπωση της διάταξης δημιουργεί ανασφάλεια στους πωλητές ότι μετά την πάροδο της πενταετίας μπορεί να απωλέσουν τις θέσεις τους.
Ελπίζουμε πως λάθη και παραλείψεις που υπάρχουν να διορθωθούν κατά την τελική επεξεργασία του Νομοσχεδίου πριν την ψήφιση η παρ. δ η οποία μας παραπέμπεται στις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 8.Οι παράγραφοι αυτοί δεν υπάρχουν στο άρθρο 8 της αναρτημένης διαβούλευσης.
Στην παρ. 3.γ επαναφέρετε από το παράθυρο την ασφαλιστική ενημερότητα, ενάντια σε κάθε έννοια ίσης μεταχείρισης και ενάντια στο πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη αλλά και της υπ΄αρίθμ. 145/2018 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ. (αναλυτικά αναφερθήκαμε παραπάνω)
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Παράγραφος 4
Σύσταση 5μελών Επιτροπών Βελτίωσης Απόδοσης Θέσεων
κατά την διαδικασία Βελτίωσης Θέσεων πρέπει
απαραίτητα να γίνεται πρώτα η καταγραφή και ανάρτηση
των κενών θέσεων να ακολουθεί η Μοριοδότηση όλων των πωλητών,
ώστε να γνωρίζουν όλοι τα μόρια τους, για να αιτούνται, Βελτίωση Θέσεως.
παρ. 8
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
γιατί έτσι θα έχουμε πολλές ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ στις Λαϊκές
με αποτέλεσμα να χαθεί η Φιλοσοφία και ο λόγος
Ύπαρξης των Λαϊκών Αγορών εις βάρος των Καταναλωτών
και της Αγροτικής Οικονομίας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει
να διαταραχθεί η ποσόστωση των θέσεων
που υπάρχει σήμερα στις Λαϊκές Αγορές με 50% Παραγωγούς
και 50% Επαγγελματίες και Βιομηχανικών Ειδών πωλητές
ούτε η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες
που είναι 1 προς 1, όπως και δεν μπορεί μέσω του Νόμου,
να επιβραβεύονται για την παραβατικότητα τους ορισμένοι αδειούχοι
οι οποίοι σε περίπτωση αλλαγής της ιδιότητας τους,
θα ξεκινούν από την αρχή χωρίς θέσεις ως νέες άδειες βάση του Σ.Τ.Ε..
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
με ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ
◦ Μακροχρόνια Άνεργοι – Πολύτεκνοι
◦ Τέκνα ήδη Αδειούχων Πωλητών
◦ Πρόσωπα που εργάζονται ως βοηθοί στις Λαϊκές Αγορές
◦ Πρόσωπα που ασκούν Αγροτική Δραστηριότητα
(παραγωγού λαϊκών) κατά κύριο επάγγελμα
και αδυνατούν να συνεχίσουν.
Είναι αδιανόητη η μετατροπή παραγωγών πωλητών λαϊκών αγορών σε επαγγελματίες πωλητές, εν μία νυκτί και χωρίς την ύπαρξη των υπολοίπων τυπικών προϋποθέσεων που θέτει το ίδιο το Νομοσχέδιο για την απόκτηση επαγγελματικής άδειας. Είναι δηλαδή σαν ο ίδιος ο Νομοθέτης να παραβαίνει τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που έχει συντάξει.
Με την επιχειρούμενη μετατροπή των παραγωγικών αδειών σε επαγγελματικών νοθεύεται η βασική αρχή συμμετοχής στις λαϊκές αγορές μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών που είναι 1 προς 1, με δεδομένο επιπρόσθετα ότι οι πωλητές αυτοί θα κρατήσουν τις θέσεις που κατείχαν έως σήμερα στις λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνταν. Άρα σε όλες αυτές τις λαϊκές αγορές που συμμετείχαν δεν θα υπάρχει η ορθή αναλογία. Ιδιαίτερη εντύπωση επίσης προκαλεί η σπουδή του υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς στο προσχέδιο του Νομοσχεδίου αναφερόταν η δυνατότητα αυτή μεν, πλην όμως είχε διάρκεια ένα μήνα από την ψήφιση του. Τώρα είναι απρόθεσμη.
Εκείνο που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι το υπουργείο Ανάπτυξης, ως ο καθ’ύλην αρμόδιος φορέας για τον έλεγχο των λαϊκών αγορών, επιβραβεύει με αυτόν τον τρόπο φαινόμενα που θα έπρεπε να έχει φροντίσει να αποκλείσει μέσω των ουσιαστικών ελέγχων στις λαϊκές αγορές, πάγιο αίτημα μας.
Το κεφάλαιο Ζ, παράγραφος 1δ της πρότασης νόμου αναφορικά με τα πωλούμενα προϊόντα μας παραπέμπει στο άρθρο 8 παραγράφους 3 και 4. Οι παράγραφοι αυτοί παραλείπονται από το άρθρο 8 της συγκεκριμένης διαβούλευσης. Παρακαλώ μεριμνήστε για την συμπλήρωσή τους, ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα επί του θέματος.
Ευχαριστώ.
Η πρόβλεψη της διάταξης της παρ 4 εδ ι.β ότι οι πωλητές που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για βελτίωση της θέσης τους στη λαϊκή αγορά αυτομάτως, με την εκδήλωση του ενδιαφέροντος, να στερούνται της θέσης που ήδη έχουν, στερείται κάθε αισθήματος δικαίου και καθιστά τη διαδικασία βελτίωσης θέσης ουσιαστικά ανεφάρμοστη.Πως είναι δυνατόν ένας πωλητής να ρισκάρει τη θέση που ήδη έχει χωρίς να είναι σίγουρος ότι θα πάρει τη νέα βελτιωμένη θέση.Δηλαδή μπορεί κάποιος πωλητής να ζητήσει βελτίωση θέσης ,να χάσει αυτόματα τη θέση που ήδη έχει,να μην πάρει τη βελτιωμένη θέση γιατί θα υστερεί σε σχέση με κάποιον άλλον στη μοριοδότηση και τελικά να μείνει χωρίς καθόλου θέση.Το δίκαιο είναι όταν και εφόσον πάρει τη βελτιωμένη θέση τότε να χάσει την προηγούμενη θέση του.
Η διάταξη της παραγράφου 1 εδ δ προδιδεί την υπερβολική βιασύνη των συντακτών της πρότασης νόμου, η οποία οδηγεί σε λάθη και παραλείψεις, καθώς αναφορικά με τα πωλούμενα είδη των υφιστάμενων πωλητών παραπέμπει στο άρθρο 8 της πρότασης νόμου, το οποίο σχετίζεται με τον κανονισμό λειτουργίας και ουδεμία σχέση έχει με τα είδη πώλησης.Απλώς σε προηγούμενη μορφή της πρότασης νόμου, που έτυχε να διαβάσουμε, υπήρχε άρθρο 8 που καθόριζε τα είδη, και το οποίο ουσιαστικά καταργήθηκε στην τωρινή εκδοχή της πρότασης νόμου μια και στο άρθρο 53 παρ 2 αναφέρεται ότι τα είδη πώλησης θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.Δηλαδή παραπέμπει το εδ δ σε μια προηγούμενη μορφή του άρθρου 8 που πλέον δεν υφίσταται.΄Ορθό είναι να διορθωθεί για να αποφευχθεί η σύγχυση που έχει δικαιολογημένα δημιουργήσει όπως φαίνεται και από προηγούμενα σχόλια
Είναι απολύτως αναγκαίο στην παράγραφο 1 εδ β να διευκρινιστεί ότι οι οι υφιστάμενοι σήμερα επαγγελματίες πωλητές και μετά την πα΄ροδο της πενταετίας δύνανται να ανανεώσουν την άδεια τους ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ και τις θέσεις τους αρκεί να πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 32 περί ανανέωσης των αδειών.Η τωρινή διατύπωση της διάταξης δημιουργεί ανασφάλεια στους πωλητές ότι μετά την πάροδο της πενταετίας μπορεί να απωλέσουν τις θέσεις τους.
Στο κεφάλαιο Ζ παράγραφο 1δ αναφέρει πως τα προϊόντα πώλησης καταγράφονται στις παραγράφους 3 και 4β του άρθρου 8. Το άρθρο 8 όμως περιλαμβάνει μόνο 2 παραγράφους. Που ακριβώς ορίζονται τα προϊόντα πώλησης;
Στην παράγραφο δ για τα προϊόντα πώλησης που αναπροσαρμόζονται μας παραπέμπετε στην παράγραφο 3 και 4 του άρθρου 8. Στο κείμενο της διαβούλευσης άρθρου 8 δεν καταγράφονται οι παραπάνω παράγραφοι. Παρακαλώ όπως προστεθούν για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος. Ευχαριστώ.
Στην δ παράγραφο μας παραπέμπεται στις παραγράφους 3 και 4του άρθρου 8.Οι παράγραφοι αυτοί δεν υπάρχουν στο άρθρο 8 της αναρτημένης διαβούλευσης.Παρακαλω όπως μεριμνήσετε για την συμπλήρωση τους για να έχει κάθε σχολιαστής ολοκληρωμένη εικόνα. Ευχαριστώ.