1. Η ίδρυση ή κατάργηση των λαϊκών αγορών αποφασίζεται από το οικείο δημοτικό συμβούλιο ύστερα από γνωμοδότηση της αρμόδιας αστυνομικής αρχής για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις.
Ειδικά για τις λαϊκές αγορές των δήμων της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η απόφαση για την ίδρυση ή κατάργηση λαμβάνεται από το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του οικείου δημοτικού συμβουλίου και γνωμοδότηση της αρμόδιας αστυνομικής αρχής για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις.
Για τη μετακίνηση, την επέκταση, τη χωροθέτηση και την εν γένει λειτουργία των λαϊκών αγορών αποφασίζουν οι υπηρεσίες των φορέων λειτουργίας, με βάση χωροταξική μελέτη. Για την επέκταση λαϊκών αγορών που λειτουργούν στην Περιφέρεια Αττικής και τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ζητείται και η γνώμη του οικείου δήμου. Αν αυτή δεν παρασχεθεί εντός τριάντα (30) ημερών, οι αρμόδιοι φορείς αποφασίζουν και χωρίς αυτή. Αν η γνωμοδότηση του πρώτου και δεύτερου εδαφίου δεν παρασχεθεί εντός σαράντα πέντε (45) ημερών, η σχετική απόφαση εκδίδεται χωρίς αυτήν. Για τις λαϊκές αγορές των δήμων της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, την πρωτοβουλία ίδρυσης νέας λαϊκής αγοράς έχει είτε το Δημοτικό είτε το Περιφερειακό Συμβούλιο.
2. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου κατά την παρ. 1 κοινοποιείται στην οικεία περιφέρεια. Σε περίπτωση ίδρυσης νέας λαϊκής αγοράς, η απόφαση αυτή συνοδεύεται από αίτημα είτε για κάλυψη των νέων θέσεων με τη διαδικασία της προκήρυξης είτε για τη χορήγηση νέων θέσεων δραστηριοποίησης ανά κατηγορία προϊόντων για τη στελέχωση της αγοράς.
Επιπλέον στην απόφαση αυτή, οριοθετείται ο ακριβής χώρος λειτουργίας της λαϊκής αγοράς και καθορίζονται ο αριθμός των θέσεων αυτής για παραγωγούς και επαγγελματίες πωλητές και οι κατηγορίες των θέσεων δραστηριοποίησης ανά αντικείμενο εκμετάλλευσης. Σε κάθε νέα λαϊκή αγορά η αναλογία των θέσεων παραγωγών προς επαγγελματίες πωλητές είναι 1 προς 1.
3. Πρότυπες λαϊκές Αγορές. Οι φορείς λειτουργίας δύνανται να ιδρύουν, με απόφασή τους, πρότυπες λαϊκές αγορές, με ελάχιστο περιεχόμενο την ομοιομορφία των πάγκων, τις σταθερές υποδομές αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης, κάδους ανακύκλωσης, χώρους αναψυχής και δικαίωμα δραστηριοποίησης σε αυτές ελεύθερων επαγγελματιών με διαφορετικό αντικείμενο από τα προβλεπόμενα στο παρόν. Ομοίως, οι φορείς λειτουργίας είναι αρμόδιοι για τη σύνταξη του κανονισμού λειτουργίας των προτύπων λαϊκών αγορών. Ο κανονισμός αυτός δημοσιεύεται και καταχωρίζεται στο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.Π.Α.) από τους φορείς λειτουργίας.
Σε περίπτωση μη καταχώρισης του κανονισμού και του τοπογραφικού διαγράμματος στο πληροφοριακό σύστημα Ο.Π.Σ.Π.Α. εντός τριών (3) μηνών από την έκδοσή του, οι φορείς λειτουργίας υπόκεινται στις κυρώσεις του άρθρου 47.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
παρ. 3
Να αναβαθμιζονται η υπαρχουσες λαικες αγορες σε ΠΡΟΤΥΠΕΣ και να
στελεχωνονται απο παραγωγους και εμπορους που δρατηριοποιουνται ιδοι
εκτος απο εξειδικευμενες υπηρεσιες και προιοντα που δεν πωλουνται στις
ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
Αρ. Πρωτ. Ένωσης 368/28-04-2021
Άρθρο 7 παρ. 3 – Πρότυπες Λαϊκές αγορές :
Όλες ανεξαρτήτως οι Λαϊκές Αγορές, εμείς επιθυμούμε να είναι πρότυπες με την έννοια που αποτυπώνεται στην παρ. 3 του άρθρου 7 . Θα πρέπει όμως σαφώς και κατηγορηματικώς να διασφαλιστεί η συμμετοχή των υφιστάμενων αδειούχων σε αυτές και πριν γίνει οποιαδήποτε προκήρυξη θέσεων ή αδειών για τις πρότυπες Λαϊκές αγορές που θα δημιουργήσουν οι φορείς λειτουργίας, να διασφαλίζεται πρώτα η συμμετοχή μας σε αυτές , με τις άδειες που ήδη κατέχουμε. Δυστυχώς, από τη διατύπωση του άρθρου αφήνεται παράθυρο δραστηριοποίησης σε αυτές νέων ελευθέρων επαγγελματιών και μάλιστα με νέα προϊόντα και διαφορετικό αντικείμενο από τα προβλεπόμενα στο παρόν νομοσχέδιο. Διαφωνούμε κάθετα και προτείνουμε, εμείς οι υφιστάμενοι αδειούχοι ή οι νέοι αδειούχοι να δυνάμεθα να προσθέσουμε προϊόντα με διαφορετικό αντικείμενο και όχι τρίτοι ελεύθεροι επαγγελματίες ή και νομικά πρόσωπα. Έστω και πιλοτικά προτείνουμε φορέας αποκλειστικής λειτουργίας των πρότυπων Λαϊκών Αγορών να είναι οι Περιφέρειες της χώρας με νομικό πρόσωπο που θα συστήσουν.
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
Είναι αδιανόητο να συστήνονται υπαίθριες αγορές χωρίς κριτήρια και διασφαλίσεις ποιότητας και τρόπους λειτουργίας στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν άκριτα επαγγελματίες που δεν έχουν αξιολογηθεί και αδειοδοτηθεί. Το δίκαιο και ηθικό θα ήταν οι ήδη υπάρχουσες λαϊκές αγορές ν’ αναβαθμιστούν από τα ανταποδοτικά τέλη των ίδιων των πωλητών και ν αποτελέσουν αυτές «ΠΡΟΤΥΠΟ».
παρ. 3
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΕΣ
να Αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες Λαϊκές Αγορές.
Άρθρο 7 παρ. 2 εδ.β΄: Είναι ακατανόητος ο διπλός τρόπος με τον οποίο θα χορηγούνται οι θέσεις σε μία νέα λαϊκή αγορά. Αφενός μεν η κάλυψη θα γίνεται με προκήρυξη. Αφετέρου θα μπορεί να γίνει με “….τη χορήγηση νέων θέσεων δραστηριοποίησης ανά κατηγορία προϊόντων για τη στελέχωση της αγοράς….”.
Άρθρο 7 παρ. 2 εδ.δ’: Όχι μόνο σε κάθε νέα λαϊκή αγορά, αλλά σε όλες τις λαϊκές αγορές, υφιστάμενες και νέες η αναλογία των θέσεων παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών θα πρέπει να είναι 1 προς 1. Μάλιστα θα πρέπει να ληφθεί ειδικά μέριμνα με συγκεκριμένη διάταξη στην οποία να αναφέρεται ότι τα πωλούμενα σε μία λαϊκή αγορά είδη θα είναι κατά 90% προϊόντα γης και θάλασσας και το υπόλοιπο 10% βιομηχανικά προϊόντα.
Τόσο στο άρθρο 7 όπως και στο 8, καταγράφονται οι ενέργειες που αφορούν σε νέες λαϊκές αγορές. Ωστόσο, υπάρχουν λαϊκές στον ελλαδικό χώρο, που λειτουργούν πέραν της μίας δεκαετίας ή και λιγότερο, χωρίς κανονισμούς λειτουργίας ή/και δίχως αποφάσεις ίδρυσης και λειτουργίας. Εθιμοτυπικά θα έλεγε κάποιος….
Για το λόγο αυτό, για τις εν λόγω αγορές, θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο να περιληφθεί διάταξη που θα καθορίζει πως θα νομιμοποιηθεί η λειτουργία τους.
Δηλαδή, για αγορές χωρίς κανονισμό θα πρέπει…
Για αγορές χωρίς διαδικασία απόδοσης θέσεων, θα πρέπει…
Για αγορές χωρίς αποφάσεις ίδρυσης που λειτουργούν κατά την έκδοση του παρόντος νόμου, θα πρέπει….