1. Στο πληροφοριακό σύστημα του Γ.Ε.ΜΗ τηρείται διακριτό Μητρώο μη Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ.), στο οποίο εγγράφονται υποχρεωτικά τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα και δεν διενεργούν εμπορικές πράξεις. Τα ως άνω φυσικά πρόσωπα λαμβάνουν αριθμό Μ.Μ.Ε.Ο.Δ. κατά την έναρξη των εργασιών τους στη Δ.Ο.Υ., αυτόματα και με ηλεκτρονικά μέσα.
2. Η εγγραφή των φυσικών προσώπων της παρ. 1 στο Μ.Μ.Ε.Ο.Δ.:
α) πραγματοποιείται ατελώς, μέσω διαλειτουργικότητας με το πληροφοριακό σύστημα Ο.Π.Σ.Φ. TAXIS,
β) δεν συνεπάγεται την κτήση της εμπορικής ιδιότητας και τις υποχρεώσεις που ισχύουν για τους υπόχρεους εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.,
γ) δεν δημιουργεί υποχρέωση καταβολής των τελών του άρθρου 50, πλην των τελών της περ. δ’ της παρ. 1, και αποκλειστικά στην περίπτωση που επιλεγεί η δέσμευση διακριτικού τίτλου, και
δ) δεν επιφέρει την εγγραφή τους σε επιμελητήριο του ν. 4497/2017 (Α’ 171).
3. Με απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 53 μπορεί να καθορίζονται οι κωδικοί αριθμοί δραστηριότητας που αντιστοιχούν σε άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και κάθε άλλο ζήτημα σχετικά με τη λειτουργία του Μ.Μ.Ε.Ο.Δ..
Αρχική Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 52 Ειδικό Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 52 Ειδικό Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ).
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑIΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ Άρθρο 3 Ορισμοί (άρθρο 13α, παρ. 1 και 2 άρθρου 13β, άρθρο 13γ και παρ. 1 άρθρου 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εποπτεία των Υ.Μ.Σ. και του Γ.Ε.ΜΗ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Προστασία δεδομένων (άρθρο 161 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6 Μητρώο πιστοποιημένων χρηστών Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Άρθρο 7 Πεδίο εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Υπηρεσίες Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) για τη σύσταση εταιρειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία σύστασης εταιρείας (παρ. 4 άρθρoυ 13β της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Απόδοση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Εγγραφή εταιρείας στο Μητρώο Εργοδοτών του e-Ε.Φ.Κ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης (e-Υ.Μ.Σ.) (παρ. 4 άρθρου 13 β και άρθρο 13 ζ της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Πρότυπο καταστατικό (άρθρο 13η της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Κόστος σύστασης εταιρείας (παρ. 2 άρθρου 13δ και άρθρο 13ε της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)Άρθρο 14 Κόστος σύστασης εταιρείας (παρ. 2 άρθρου 13δ και άρθρο 13ε της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ (Γ.Ε.ΜΗ.) Άρθρο 15 Σκοπός του Γενικού Εμπορικού Μητρώου
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 16 Υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Εμπορική δημοσιότητα στο ΓΕ.Μ.Η.Άρθρο 17 Εμπορική δημοσιότητα στο ΓΕ.Μ.Η.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Συστατική δημοσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Έννομα αποτελέσματα της εμπορικής δημοσιότητας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Γ.Ε.ΜΗ. ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Άρθρο 20 Διάρθρωση Υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ
- 1 Σχόλιο Άρθρο 21 Πληροφοριακό Σύστημα του Γ.Ε.ΜΗ. (εδάφιο πρώτο παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 16 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ., λήψη αριθμού Γ.Ε.ΜΗ. και Ευρωπαϊκού Μοναδικού Ταυτοποιητή (EUID) (εδάφιο δεύτερο, παρ. 1 άρθρου 16, άρθρο 45 και περ. β άρθρου 28 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ολοκλήρωση της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.Άρθρο 23 Ολοκλήρωση της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαλειτουργικότητα Γ.Ε.ΜΗ.
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΣΤΟ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 25 Διαδικασία καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. πράξεων και στοιχείων που απαιτούν έλεγχο νομιμότητας (άρθρο 13 ι και άρθρο 15 της Οδηγίας 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διαδικασία αυτόματης καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. (άρθρο 13 ι της Οδηγίας 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Διόρθωση σφαλμάτων των καταχωρίσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διαγραφή προσώπου από το Γ.Ε.ΜΗ. – Θέση σε κατάσταση αναστολής καταχώρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Αυτεπάγγελτες καταχωρίσεις, διορθώσεις, μεταβολές και διαγραφές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Υποχρεώσεις δημοσίων υπηρεσιών και δημοσίων λειτουργών προς το Γ.Ε.ΜΗ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 Έννομη προστασία
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ Άρθρο 32 Στοιχεία προς καταχώριση των υπόχρεων εγγραφής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν οι προσωπικές εταιρείες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 34 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν οι κεφαλαιουχικές εταιρείες (άρθρο 14 και περ α άρθρου 28 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Άρθρο 35 Γενικές διατάξεις για την εμπορική δημοσιότητα υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιριών (άρθρο 33 της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έγγραφα αλλοδαπής εταιρείας που έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα (άρθρα 35 και 39 της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 36 Έγγραφα αλλοδαπής εταιρείας που έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα (άρθρα 35 και 39 της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Επιγραμμική καταχώριση υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών (άρθρο 28α της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση (άρθρα 30, 31 της Οδηγίας 1132/2017)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Μεταβολές των πράξεων και στοιχείων εταιρείας που έχει την έδρα της στην Ελλάδα και τηρεί υποκατάστημα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 30α της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 39 Μεταβολές των πράξεων και στοιχείων εταιρείας που έχει την έδρα της στην Ελλάδα και τηρεί υποκατάστημα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 30α της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Επιγραμμική υποβολή πράξεων και στοιχείων για τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 28β της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Διακοπή λειτουργίας υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (άρθρο 28γ της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 41 Διακοπή λειτουργίας υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (άρθρο 28γ της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών τρίτων χωρών (άρθρα 36, 37 και 38 της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 42 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών τρίτων χωρών (άρθρα 36, 37 και 38 της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Στοιχεία που καταχωρίζονται και δημοσιεύονται για τα υποκαταστήματα πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 2 Οδηγίας 89/117/ΕΟΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Στοιχεία που καταχωρίζονται και δημοσιεύονται για τα υποκαταστήματα πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους σε τρίτη χώρα (άρθρο 3 Οδηγίας 89/117/ΕΟΚ)
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Άρθρο 45 Αποκλεισμένοι διευθυντές (άρθρο 13θ της Οδηγίας 2017/1132)
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑ Άρθρο 46 Διαδικασία προέγκρισης επωνυμίας
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΕΜΗ Άρθρο 47 Πρόσβαση ενδιαφερόμενων προσώπων στο Γ.Ε.ΜΗ. (παρ. 6 άρθρου 16, παρ. 3 και 4 άρθρου 16 α, άρθρο 18 και παρ. 2 του άρθρου 19 της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Παροχή γενικών πληροφοριών στο κοινό (άρθρο 13 στ της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ξενόγλωσσες καταχωρίσεις (άρθρο 21 της Οδηγίας 2017/1132)
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 50 Τέλη καταχώρισης και πρόσβασης στο Γ.Ε.ΜΗ. (παρ. 2 του άρθρου 13δ, άρθρο 13ε και παρ. 1 άρθρου 19 της Οδηγίας 2017/1132)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται στους υπόχρεους εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 52 Ειδικό Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ).
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Ιανουαρίου 2022, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Φεβρουαρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 199 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Στην παρ. 2γ να προστεθεί το εξής «πλην των τελών της περ. γ’ & δ’ της παρ. 1,».
Άρθρο 52 παρ. 1
Εκ παραδρομής προφανώς παραλείφθηκε η λέξη «Εμπορικής» στο Μητρώο μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας [«Στο πληροφοριακό σύστημα του Γ.Ε.ΜΗ τηρείται διακριτό Μητρώο μη Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ.)»]. Να προστεθεί.
– Θα πρέπει να προβλεφθεί η διαδικασία μεταφοράς ενός υπόχρεου από το ΜΜΕΟΔ στα υπόχρεα πρόσωπα του ΓΕΜΗ στην περίπτωση προσθήκης εμπορικής οικονομικής δραστηριότητας. (Για παράδειγμα κύρια δραστηριότητα Ιατρός με προσθήκη δευτερεύουσας δραστηριότητας ενοικιαζόμενα δωμάτια).
Απαιτείται να ξεκαθαριστεί το είδος και ο τρόπος εξυπηρέτησης από τις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ όσων θα είναι εγγεγραμμένοι στο συγκεκριμένο ειδικό μητρώο μη οικονομικής δραστηριότητας.
Ποιος ο ρόλος του; ΜΜΕΟΔ
Συμπλήρωση: μη Εμπορικής Οικονομικής
Δραστηριότητας
Έκδοση Υ.Α. σχετικά με τον καθορισμό των όρων εγγραφής και λειτουργίας του ΜΜΕΟΔ. Τί γίνεται για παράδειγμα στην περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο διαθέτει κύριο μη εμπορικό ΚΑΔ και δευτερεύοντα εμπορικό ΚΑΔ? Ή όταν οι κύριοι εμπορικοί ΚΑΔ μεταβληθούν σε δευτερεύοντες?
Από όνομα του Μητρώου θα πρέπει να επαναληφθεί ο όρος «Οικονομικής»
εφόσον αναφερόμαστε σε πρόσωπα που ασκούν μη εμπορική αλλά σε κάθε περίπτωση οικονομική δραστηριότητα (Μ.Μ.Ε.Δ.). Αναφέρεται εξάλλου σαφώς και στο έγγραφο της ανάλυσης των συνεπειών της ρύθμισης.
Η αναλυση συνεπειων ρυθμισης δεν βοηθά καθόλου στην κατανόηση του σκοπού του άρθρου «Δημιουργείται υπομητρώο στο Γ.Ε.ΜΗ., στο οποίο εγγράφονται τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν οικονομική, μη εμπορική δραστηριότητα, με σκοπό τη συγκέντρωση και καταγραφή όλων των προσώπων που ασκούν μη εμπορική δραστηριότητα σε ένα συγκεκριμένο μητρώο» και επί της ουσίας αναπαράγει το άρθρο χωρίς να δίνει περισσότερες πληροφορίες. Το ίδιο συναντάται και σε άλλα σημεία της ανάλυσης. Το σημαντικό ωστόσο από την διάταξη αυτή είναι ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των προσώπων που είναι στο μητρώο οικονομικής δραστηριότητας. Επίσης γιατί μόνο τα πρόσωπα και όχι όλες οι επιχειρήσεις κάθε φύσεως και μορφής. Γιατί τότε θα είναι κάποιο μητρώο κάποιων δραστηριοτήτων και θα είναι άστοχο.
Αυτοί που θα είναι μέλη του μητρώου οικονομικής δραστηριότητας θα λαμβάνουν πιστοποιητικά και αντίγραφα χωρίς να καταβάλουν χρήματα ή τέλη; Μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα εδώ γιατί οι υπόλοιποι θα πληρώνουν χρήματα ή τέλη; Μήπως δεν θα λαμβάνουν τίποτα αυτοί; Νομίζω ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει αναλογικότητα της διάταξης.
Στο νόμο δεν έχει εισέλθει ένα άρθρο που να ονομάζεται «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΡΙΤΟΥΣ» δηλαδή τι μπορούν να λάβουν οι τρίτοι από το ΓΕΜΗ. Μόνο έγγραφα και πιστοποιητικά αν καταλαβαίνω καλά; Αυτό δεν είναι καλό. Επεξεργασμένα δεδομένα ή μηεπεξεργασμένα δεδομένα και ψηφιακές υπηρεσίες που αφορούν τους τρίτους κυρίως φορείς οικονομικής δραστηριότητας, φοιτητές, ακαδημαικούς και Ιδρύματα ή Πανεπιστήμια.
Επειδή η ύπαρξη πολλών & διαφορετικών μητρώων για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα δημιουργεί και πρακτικά προβλήματα κλπ. , σημειώνω ότι θα πρέπει να προβλεφθεί είτε ως ξεχωριστό μητρώο, είτε ως υποκατηγορία στο μητρώο αυτό (των μη εμπορικών δραστηριοτήτων) να γίνεται καταχώριση των στοιχείων όλων των νομικών προσώπων (μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα), που προβλέπει ο Αστικός Κώδικας και ειδικότερα : των σωματείων , των ιδρυμάτων, των αστικών εταιριών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και των επιτροπών εράνων.
Η πανσπερμία με διάφορα μητρώα σε διαφόρους φορείς κλπ. δημιουργεί πολλά προβλήματα. Αν ήδη υπάρχουν και λειτουργούν τέτοια μητρώα, είναι δυνατό να γίνει συμπλήρωση-καταχώριση του συγκεκριμένου μητρώου με διασύνδεση-αποστολή των στοιχείων αυτών των μητρώων.
Τα τελευταία δε χρόνια παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα και δραστηριότητα τέτοιων νομικών προσώπων και στα πλαίσια αυτά έχουμε την δράση και των «μη κυβερνητικών οργανώσεων», οι οποίες ή είναι ημεδαπές ή είναι αλλοδαπές. Επιτέλους θα πρέπει να γίνεται γνωστό σε όλους (και για τις ΜΚΟ) τα στοιχεία αυτών και με αυτόν τον τρόπο να διασφαλιστεί έλεγχος νομιμότητας της δράσης των και να μην δηλώνει λ.χ. ένας αλλοδαπός ότι εκπροσωπεί & ενεργεί & λαμβάνει & χρήματα ακόμα για μια ΜΚΟ αγνώστων στοιχείων (ή πολλές φορές ύποπτες για διάφορες άλλες δράσεις, που μπορεί να είναι εγκληματικές, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, διακίνηση λαθρομεταναστών κλπ.)