ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Γ.Ε.ΜΗ. ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Άρθρο 20 Διάρθρωση Υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ

1. Συστήνεται και λειτουργεί στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας (Κ.Ε.Ε.Ε), Τμήμα Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.. Στον προϊστάμενο του τμήματος του πρώτου εδαφίου ανατίθεται η εξουσία τελικής υπογραφής για το σύνολο των αρμοδιοτήτων του τμήματος.
Το Τμήμα Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ. είναι αρμόδιο για:
α) την ορθή και αδιάλειπτη λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.,
β) την άμεση και τη σύμφωνη με τη χρονική ακολουθία καταχώρισής τους, λήψη και αποθήκευση των δεδομένων που διαβιβάζονται στα πληροφοριακά συστήματα Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.,
γ) τη διασφάλιση της ακεραιότητας, της ορθότητας, της πληρότητας και της ασφάλειας των δεδομένων του Γ.Ε.ΜΗ.,
δ) την κανονική, διαρκή και ασφαλή λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ. στο Σύστημα Διασύνδεσης Μητρώων Επιχειρήσεων (Σ.ΔΙ.ΜΗ.Ε. – B.R.I.S.)
ε) την προστασία της βάσης δεδομένων και του πληροφοριακού συστήματος Γ.Ε.Μ.Η. από κακόβουλες ενέργειες,
στ) την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ., καθώς και της διαλειτουργικότητάς τους με άλλα δημόσια ή ιδιωτικά μητρώα,
ζ) την ανάπτυξη ψηφιακής εφαρμογής, η οποία αποτυπώνει την είσπραξη και κατανομή των εσόδων από τα τέλη Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ. και των εξόδων για τις Υ.Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ., τη στατιστική παρακολούθηση αυτών και την παροχή μηνιαίων αναλυτικών αναφορών στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων,
η) την υποβολή εισηγήσεων στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την προκήρυξη έργων για την αναβάθμιση του Γ.Ε.ΜΗ., που χρηματοδοτούνται από τους πόρους της παρ. 2 του άρθρου 50,
θ) την εισήγηση για ένταξη έργων αναβάθμισης του Γ.Ε.ΜΗ. στα χρηματοδοτικά προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. του αρμόδιου υπουργείου, καθώς και την υποβολή εισηγήσεων για λήψη χρηματοδότησης για την εκτέλεση σχετικών έργων, εφόσον δεν επαρκούν για τη χρηματοδότησή τους οι πόροι της παρ. 2 του άρθρου 50,
ι) την υποβολή εισηγήσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων ή δυσλειτουργιών των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. καιΥ.Μ.Σ. προς τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή,
ια) την τήρηση του ενιαίου ηλεκτρονικού Μητρώου Πιστοποιημένων Χρηστών Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.,
ιβ) τη διασφάλιση της πρόσβασης στα πληροφοριακά συστήματα Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ στα πρόσωπα που έχουν σχετικό δικαίωμα,
ιγ) την υποστήριξη των πιστοποιημένων χρηστών σε θέματα που αφορούν στη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.,
ιδ) την παροχή άμεσης, ακώλυτης, διαρκούς και πλήρους πρόσβασης, στο σύνολο των στοιχείων που καταχωρίζονται στο Γ.Ε.ΜΗ., στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω κατάλληλων κωδικών πρόσβασης,
ιε) την περιοδική υποβολή αναφορών προς την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με περιεχόμενο και περιοδικότητα που καθορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
2. Οι Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. (Υ.Γ.Ε.ΜΗ.) διακρίνονται σε:
α) Ειδικές Υ.Γ.Ε.ΜΗ. και, συγκεκριμένα:
αα) Ειδική Υ.Γ.Ε.ΜΗ. του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται η υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή που είναι αποκλειστικά αρμόδια για τις εταιρίες της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4548/2018 (Α’ 104),
αβ) Ειδική Υ.Γ.Ε.Μ.Η. του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ορίζεται η Διεύθυνση Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις και τους Συνεταιρισμούς Εργαζομένων του ν. 4430/2016 (Α’ 205), καθώς και τους Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς Περιορισμένης Ευθύνης του ν. 2716/1999 (Α’ 96),
β) Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των επιμελητηρίων. Σε κάθε επιμελητήριο του ν. 4497/2017 (Α΄ 171) συστήνεται Υ.Γ.Ε.ΜΗ., τουλάχιστον σε επίπεδο τμήματος. Στον προϊστάμενο του τμήματος ή της διεύθυνσης της Υ.Γ.Ε.ΜΗ. ανατίθεται η εξουσία τελικής υπογραφής για το σύνολο των αρμοδιοτήτων της. Οι αρμοδιότητες των Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των επιμελητηρίων ασκούνται και παρέχονται ανεξάρτητα από τις ανταποδοτικές υπηρεσίες, που προσφέρουν τα επιμελητήρια προς τα μέλη τους, καθώς και από τις οικονομικές υποχρεώσεις των μελών τους προς αυτά, που απορρέουν από συνδρομές.
γ) Πιστοποιημένοι συμβολαιογράφοι Γ.Ε.ΜΗ.. Κάθε συμβολαιογράφος που εντάσσεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Χρηστών Γ.Ε.ΜΗ. δύναται να πραγματοποιεί καταχώριση και δημοσίευση στο Γ.Ε.ΜΗ., αποκλειστικά πρότυπων συμβολαιογραφικών πράξεων που απαιτούν εμπορική δημοσιότητα, καθώς και των προσαρτώμενων σε αυτές στοιχείων ή δηλώσεων.
3. Οι Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των περ. α΄, β΄ και γ’ της παρ. 2 είναι αρμόδιες για:
α) την εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. των υπόχρεων του άρθρου 16,
β) κάθε καταχώριση και δημοσίευση που αφορά στους υπόχρεους εγγραφής,
γ) την παραλαβή, την πρωτοκόλληση, εφόσον δεν πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό τρόπο, τον έλεγχο πληρότητας και, όπου απαιτείται, τον έλεγχο νομιμότητας των σχετικών αιτήσεων, των συνοδευτικών πράξεων, στοιχείων ή δηλώσεων και τον έλεγχο αιτήσεων έγκρισης επωνυμίας και διακριτικού τίτλου, καθώς και τη δέσμευση αυτών, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 46, εφόσον η ως άνω διαδικασία δεν γίνεται μέσω Υ.Μ.Σ.,
δ) την απάντηση σε ερωτήματα που διαβιβάζονται μέσω του Σ.ΔΙ.ΜΗ.Ε. – B.R.I.S. και αφορούν στις πράξεις και τα στοιχεία των άρθρων 32, 34 και 38,
ε) την έκδοση πιστοποιητικών και τη χορήγηση αντιγράφων και αποσπασμάτων, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 47,
στ) τη διεξαγωγή δειγματοληπτικού ελέγχου για τις συστάσεις εταιρειών μέσω e-Υ.Μ.Σ. και των αυτοματοποιημένων καταχωρίσεων στο Γ.Ε.ΜΗ. που πραγματοποιούνται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 26.
4. Η κατά τόπο αρμοδιότητα των Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των επιμελητηρίων καθορίζεται με βάση την έδρα ή την εγκατάσταση του υπόχρεου σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας. Σε περίπτωση που στην έδρα ή στην εγκατάσταση της επιχείρησης υπάρχουν περισσότερα από ένα αμιγή επιμελητήρια, η αρμόδια Υ.Γ.Ε.ΜΗ. ορίζεται με βάση τον κύριο κωδικό αριθμό δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.).
Αν επέλθει μεταβολή στην έδρα ή στην εγκατάσταση του υπόχρεου, η κατά τόπο αρμόδια, βάσει της αρχικής εγκατάστασης, Υ.Γ.Ε.ΜΗ., καταχωρίζει την επελθούσα μεταβολή στο Γ.Ε.ΜΗ.. Κάθε επόμενη καταχώριση διενεργείται από την κατά τόπο αρμόδια, βάσει της νέας εγκατάστασης, Υ.Γ.Ε.ΜΗ.. Προγενέστερες αιτήσεις καταχώρισης που δεν έχουν διεκπεραιωθεί, κατά τη μεταφορά, από την κατά τόπον αρμόδια, βάσει της αρχικής εγκατάστασης, Υ.Γ.Ε.ΜΗ., διενεργούνται από την κατά τόπο αρμόδια, βάσει της νέας εγκατάστασης Υ.Γ.Ε.ΜΗ.. Τα τέλη καταχώρισης του άρθρου 50 αποδίδονται υπέρ της δεύτερης. Τα τέλη τήρησης μερίδας του άρθρου 50 επιμερίζονται ανάλογα με τους μήνες παραμονής σε κάθε μια εκ των εκάστοτε συναρμόδιων Υ.Γ.Ε.ΜΗ.. Κατ’ εξαίρεση, όταν οι Υ.Γ.Ε.ΜΗ. λειτουργούν ως Υ.Μ.Σ., δεν υπόκεινται στους ανωτέρω περιορισμούς της κατά τόπον αρμοδιότητας των Υ.Γ.Ε.ΜΗ.
5. Τα τμήματα Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των επιμελητηρίων στελεχώνονται με υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης, ανάλογα με τις ανάγκες τους, οι οποίες προκύπτουν από τον αριθμό των υπόχρεων που είναι εγγεγραμμένοι σε αυτά. Προϊστάμενος του τμήματος Υ.Γ.Ε.Μ.Η. ορίζεται μόνιμος υπάλληλος ή υπάλληλος με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατηγορίας ΠΕ, και αν τέτοιος υπάλληλος δεν υπάρχει, κατηγορίας ΤΕ.
6. Σε κάθε τμήμα Υ.Γ.Ε.ΜΗ. επιμελητηρίου, σύμφωνα με τον αριθμό των εγγεγραμμένων σε αυτήν, συστήνεται τουλάχιστον μία (1) οργανική θέση έμμισθου δικηγόρου, πλήρους απασχόλησης που προσλαμβάνεται σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 43 του ν. 4194/2013 (Α’ 208), περί έμμισθης εντολής. Η ανωτέρω θέση πληρούται από δικηγόρο, κατά προτίμηση με ειδίκευση στο εμπορικό δίκαιο, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του π.δ. 50/2001 (Α΄ 39). Ο έμμισθος δικηγόρος, επικουρεί την Υ.Γ.Ε.ΜΗ. κατά την άσκηση του προληπτικού ελέγχου νομιμότητας των αιτήσεων εγγραφής, μεταβολής, διαγραφής, καθώς και κάθε άλλης καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.. Αν ο αριθμός των πράξεων που υποβάλλονται προς καταχώριση στις Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των επιμελητηρίων, οι οποίες, σύμφωνα με το άρθρο 25 απαιτούν έλεγχο νομιμότητας, δεν υπερβαίνει τις διακόσιες πενήντα (250) ετησίως, τη νομική υποστήριξη του τμήματος Υ.Γ.Ε.Μ.Η. δύναται να αναλάβει έμμισθος δικηγόρος μερικής απασχόλησης με τον οποίο το επιμελητήριο συνεργάζεται για τον σκοπό αυτόν.
7. Η μη τήρηση των προϋποθέσεων των παρ. 5 και 6 επιφέρει την αναστολή λειτουργίας του Τμήματος Υ.Γ.Ε.ΜΗ. και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του, καθώς και των υπόχρεων και των εκκρεμών αιτήσεών τους σε όμορο τμήμα Υ.Γ.Ε.ΜΗ., με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

  • 5 Φεβρουαρίου 2022, 18:15 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

    Άρθρο 20 παρ.5: Συμπλήρωση του άρθρου ώστε σε περίπτωση που δεν υπάρχει ούτε υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ να μπορεί να μπει υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ ως προϊστάμενος.

  • 5 Φεβρουαρίου 2022, 17:22 | ΚΑΡΑΜΑΝΗΣ ΝΙΚΟΣ (Υ.ΓΕΜΗ)

    Να προστεθεί και η κατηγορία Δ.Ε. άσκησης καθηκόντων Προϊσταμένου ΓΕΜΗ όπως ισχύει μέχρι σήμερα γιατί ο αποκλεισμός της θα επιφέρει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των αντίστοιχων υπηρεσιών και των Επιμελητηρίων προς την τοπική επιχειρηματική κοινότητα.

  • 5 Φεβρουαρίου 2022, 13:28 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΦΙΣΚΑΣ

    Άρθρο 20 παρ. 5. Στο Άρθρο 84 παρ.3 του Υ.Κ. προβλέπει τα εξής:Ως προϊστάμενοι Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ ή TE ή ΔΕ εφόσον:α) κατέχουν το βαθμό Α’ή β) έχουν ασκήσει για τουλάχιστον ένα (1) έτος καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος.
    Η εν λόγω διατύπωση αναφέρεται επιγραμματικά στο τι προβλέπεται σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης. (Άρθρο 84 παρ.1)

  • 4 Φεβρουαρίου 2022, 22:00 | ΛΙΤΣΑ ΣΙΑΚΚΑ

    Η παρ. 5 να διορθωθεί σύμφωνα με το άρθρο 84 του Υπαλληλικό κώδικά δηλαδή Προϊστάμενος του τμήματος ΓΕΜΗ επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ ή TE ή ΔΕ

  • 4 Φεβρουαρίου 2022, 15:28 | ΕΒΕΘ

    Άρθρο 20 παρ. 2 γ
    Δεν αντιλαμβανόμαστε την αναγκαιότητα να συμπεριληφθούν οι συμβολαιογράφοι στις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ προκειμένου να καταχωρίζουν αποκλειστικά πρότυπες συμβολαιογραφικές πράξεις, ούτε για λόγους αμεσότερης εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων , όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση. Οι ΥΓΕΜΗ ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των επιχειρήσεων και εντός των προβλεπόμενων νόμιμων προθεσμιών .

  • 4 Φεβρουαρίου 2022, 15:24 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

    -Στην παρ. 5, σχετικά με τον προϊστάμενο θα πρέπει να παραμείνει ως έχει η παρ. 5 του άρθρου 87 του ν. 4635/2019 δηλαδή η διατύπωση να έχει ως εξής: «Προϊστάμενος ορίζεται μόνιμος υπάλληλος ή ΙΔΑΧ, κατά προτεραιότητα ΠΕ ή ΤΕ, ελλείψει δε αυτών κατηγορίας ΔΕ.»

  • 3 Φεβρουαρίου 2022, 16:49 | ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

    Αναφορικά με το αρ. 20 παρ. 3 περ. στ): Να διορθωθεί η αναφορά σε αυτοματοποιημένες καταχωρήσεις, όπως ονομάζονταν παλαιότερα οι αυτόματες καταχωρήσεις. Επίσης, να ξεκαθαριστεί η διαδικασία αποστολής δειγμάτων στις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ, προκειμένου αυτές να διενεργήσουν τους προβλεπόμενους από το νόμο δειγματοληπτικούς ελέγχους. Επιπλέον, να διευκρινισθούν με σαφήνεια τα όρια του δειγματοληπτικού ελέγχου προκειμένου αυτός να διενεργείται με κοινό τρόπο από όλα τα Επιμελητήρια.

    Αναφορικά με το αρ. 20 παρ. 4 (σε συνδυασμό με το αρ. 53 παρ. 5): Κριτήριο αποκλειστικής αρμοδιότητας των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων για την εγγραφή ή μη μιας εταιρείας να μην αποτελεί μόνο ο ΚΑΔ αλλά συνδυαστικά και η νομική μορφή της εταιρείας (ΑΕ – ΕΠΕ – ΙΚΕ ή προσωπική εταιρεία).

  • 3 Φεβρουαρίου 2022, 11:59 | ΚΩΣΤΑΣ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Στην παραγρ 6 πρέπει να αναφέρεται ότι ο δικηγόρος εγγράφεται στο Μητρώο Πιστοποιημενων χρηστών του αρθρου 6 για το χρονικό διάστημα που επικουρεί την υπηρεσία και εχει πληρη πρόσβαση ώστε να χειρίζεται τις υποθέσεις που του ανατίθενται.

  • 2 Φεβρουαρίου 2022, 17:53 | ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

    -Παραγρ. 1: Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Π/Σ ΓΕΜΗ & ΥΜΣ της ΚΕΕΕ να προστεθεί το εδάφιο ιζ) Αποστολή δείγματος στις ΥΓΕΜΗ για την διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων, όπου και όποτε προβλέπονται στον Νόμο.
    -Παραγρ. 4: Να προστεθεί εδάφιο για την έκδοση ΚΥΑ βάσει της οποίας θα καθορίζονται οι ΚΑΔ που θα αντιστοιχούν σε κάθε ΥΓΕΜΗ των αμιγών Επιμελητηρίων. Η ελλιπής αναφορά της ΚΥΑ για τον ορισμό των ΚΑΔ, αντίκειται στο πνεύμα του νόμου 4497/2017 , νοθεύει τα μητρώα των αμιγών Επιμελητηρίων διότι επιτρέπει να καταχωρούνται σε αυτά επιχειρήσεις με οποιονδήποτε Κωδικό Αριθμό Κύριας Δραστηριότητας, μιας και τα μητρώα μελών του κάθε Επιμελητηρίου ενημερώνονται από το ΓΕΜΗ αυτόματα, τόσο για την εγγραφή όσο και για κάθε άλλη οριστική πράξη και γενικότερα καταργεί επί της ουσίας τη διάκριση ανάμεσα στα τρία αμιγή επιμελητήρια όπως αυτά λειτουργούν στην Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.

  • 1 Φεβρουαρίου 2022, 14:30 | ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Αρθρο 20 παρ.5.
    Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 97 «Προβάδισμα» του Υ.Κ αλλά και σύμφωνα με πάγια νομολογία (ΣτΕ 1729/1990, 249/1998, 915/2000, 2207/2002, 102/2010, 2459/2012, ΔΕφ Θεσσαλονίκης 243/2002)κατά την κατάρτιση των οργανισμών των οικείων υπηρεσιών της, προσδιορίζει, ανάλογα με το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων, από ποιες κατηγορίες (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) και από ποιους κλάδους κάθε κατηγορίας θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών της μονάδων, χωρίς να είναι υποχρεωμένη να ορίσει ότι οι προϊστάμενοι θα προέρχονται από όλες τις κατηγορίες ή από όλους τους κλάδους κάθε κατηγορίας, όπως κατ’ αρχήν οι κατηγορίες αυτές προσδιορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του Υ.Κ.

    Με βάσει τα παραπάνω ο Προιστάμενος της ΥΓΕΜΗ πρέπει να είναι ΠΕ ή ΤΕ και εν ελλείψει ΔΕ.

  • 1 Φεβρουαρίου 2022, 11:12 | Αθανάσιος Παναγόπουλος

    Ο επιμερισμός των τελών ΓΕΜΗ στις εκάστοτε συναρμόδιες ΥΓΕΜΗ στις περιπτώσεις αλλαγής έδρας είναι ανέφικτος και ανώφελος. Τα τέλη τήρησης μερίδας ΓΕΜΗ θα πρέπει να εξοφλούνται σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου.

  • 31 Ιανουαρίου 2022, 19:10 | ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΦΥΣΣΕΑ

    Δεν γίνεται καμία αναφορά στις ΥΓΕΜΗ του ΤΕΕ. Τελικά θα δημιουργηθούν ή όχι?

  • 24 Ιανουαρίου 2022, 13:58 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

    Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 20 παρ.5, καθορίζεται, ότι «Προϊστάμενος του τμήματος Υ.ΓΕΜΗ ορίζεται υπάλληλος …κατηγορίας ΠΕ, και αν τέτοιος υπάλληλος δεν υπάρχει, κατηγορίας ΤΕ».
    Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την ισχύουσα ρύθμιση του άρθρου 87 παρ.5 του Ν.4635/2019, σύμφωνα με την οποία «Προϊστάμενος ορίζεται μόνιμος υπάλληλος ή ΙΔΑΧ, κατά προτεραιότητα κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ.»
    Αν τελικά ισχύσει η προτεινόμενη ρύθμιση, θα αποκλείονται από την κατάληψη της θέσης του Προϊσταμένου ΥΓΕΜΗ, άνευ ουσιαστικού λόγου, υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ, οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένη και πολύχρονη γνώση του ΓΕΜΗ, ακόμη και στην περίπτωση εκείνη, που η Υπηρεσία ΓΕΜΗ δεν διαθέτει υπάλληλους ανώτερων κατηγοριών. Όπως γίνεται επίσης αντιληπτό, η εφαρμογή αυτής της τροποποίησης θα επιφέρει άσκοπα σοβαρότατες δυσχέρειες στην λειτουργία των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ, σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας.

  • 24 Ιανουαρίου 2022, 08:17 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΑΛΗΓΓΑΡΟΣ

    Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο εάν στην παράγραφο 5 και αναφέροντας ότι υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης στελεχώνουν τα τμήματα ΓΕΜΗ, αφορά μόνο μόνιμους ή ΙΔΑΧ, είτε μπορούν τα Επιμελητήρια να στελεχώσουν με συμβασιούχους υπαλλήλους.

    Υπάρχει έλλειψη υπαλλήλων και καλό είναι να στελεχωθούν αναλογα με συμβασιούχους τουλάχιστον, με προτεραιότητα τους συμβασιούχους οι οποίοι ήδη απασχολούνται

  • 23 Ιανουαρίου 2022, 20:26 | Πετρος Ζουμπουλης

    Αρθρο 20 παρ. 5. Ο Προισταμενος ΥΓΕΜΗ μπορει (και πρέπει) να ειναι ΠΕ ή ΤΕ και εν ελλείψει ΔΕ , κι οχι βασει σειράς προτεραιότητας ΠΕ και εν ελλείψει ΤΕ. Ο μικρός αριθμός υπαλλήλων των ΥΓΕΜΗ από την μία και το γεγονός ότι η εκπαιδευτική βαθμίδα δεν συνδυάζεται με εξειδικευμένη γνώση για την άσκηση καθηκόντων ΓΕΜΗ από την άλλη.