Αντικείμενο του νόμου είναι η θέσπιση διατάξεων που θα επιτρέψουν τη μείωση του χρόνου και του κόστους σύστασης εταιρείας μέσω της ηλεκτρονικοποίησης των διαδικασιών και της διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ. με άλλα μητρώα του Δημοσίου, καθώς και με το σύστημα διασύνδεσης των μητρώων επιχειρήσεων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σ.ΔΙ.ΜΗ.Ε. – B.R.I.S.). Παράλληλα, αντικείμενο του νόμου είναι η δημιουργία ενός σαφούς και απλουστευμένου πλαισίου καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) των πράξεων δηλώσεων ή στοιχείων εταιρειών που απαιτούν εμπορική δημοσιότητα, καθώς και η θεσμοθέτηση ενός, διακριτού από το Γ.Ε.Μ.Η., Μητρώου Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ.), προκειμένου να είναι δυνατή η καταγραφή του συνόλου της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα σε ηλεκτρονικά μητρώα.
Αρχική Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019Άρθρο 2 Αντικείμενο
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑIΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ Άρθρο 3 Ορισμοί (άρθρο 13α, παρ. 1 και 2 άρθρου 13β, άρθρο 13γ και παρ. 1 άρθρου 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εποπτεία των Υ.Μ.Σ. και του Γ.Ε.ΜΗ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Προστασία δεδομένων (άρθρο 161 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6 Μητρώο πιστοποιημένων χρηστών Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ.
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Άρθρο 7 Πεδίο εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Υπηρεσίες Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) για τη σύσταση εταιρειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία σύστασης εταιρείας (παρ. 4 άρθρoυ 13β της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Απόδοση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Εγγραφή εταιρείας στο Μητρώο Εργοδοτών του e-Ε.Φ.Κ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης (e-Υ.Μ.Σ.) (παρ. 4 άρθρου 13 β και άρθρο 13 ζ της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Πρότυπο καταστατικό (άρθρο 13η της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Κόστος σύστασης εταιρείας (παρ. 2 άρθρου 13δ και άρθρο 13ε της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)Άρθρο 14 Κόστος σύστασης εταιρείας (παρ. 2 άρθρου 13δ και άρθρο 13ε της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ (Γ.Ε.ΜΗ.) Άρθρο 15 Σκοπός του Γενικού Εμπορικού Μητρώου
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 16 Υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Εμπορική δημοσιότητα στο ΓΕ.Μ.Η.Άρθρο 17 Εμπορική δημοσιότητα στο ΓΕ.Μ.Η.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Συστατική δημοσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Έννομα αποτελέσματα της εμπορικής δημοσιότητας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Γ.Ε.ΜΗ. ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Άρθρο 20 Διάρθρωση Υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ
- 1 Σχόλιο Άρθρο 21 Πληροφοριακό Σύστημα του Γ.Ε.ΜΗ. (εδάφιο πρώτο παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 16 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ., λήψη αριθμού Γ.Ε.ΜΗ. και Ευρωπαϊκού Μοναδικού Ταυτοποιητή (EUID) (εδάφιο δεύτερο, παρ. 1 άρθρου 16, άρθρο 45 και περ. β άρθρου 28 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ολοκλήρωση της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.Άρθρο 23 Ολοκλήρωση της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαλειτουργικότητα Γ.Ε.ΜΗ.
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΣΤΟ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 25 Διαδικασία καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. πράξεων και στοιχείων που απαιτούν έλεγχο νομιμότητας (άρθρο 13 ι και άρθρο 15 της Οδηγίας 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διαδικασία αυτόματης καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. (άρθρο 13 ι της Οδηγίας 2017/1132)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Διόρθωση σφαλμάτων των καταχωρίσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διαγραφή προσώπου από το Γ.Ε.ΜΗ. – Θέση σε κατάσταση αναστολής καταχώρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Αυτεπάγγελτες καταχωρίσεις, διορθώσεις, μεταβολές και διαγραφές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Υποχρεώσεις δημοσίων υπηρεσιών και δημοσίων λειτουργών προς το Γ.Ε.ΜΗ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 Έννομη προστασία
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ Άρθρο 32 Στοιχεία προς καταχώριση των υπόχρεων εγγραφής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν οι προσωπικές εταιρείες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 34 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν οι κεφαλαιουχικές εταιρείες (άρθρο 14 και περ α άρθρου 28 της Οδηγίας 2017/1132/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Άρθρο 35 Γενικές διατάξεις για την εμπορική δημοσιότητα υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιριών (άρθρο 33 της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έγγραφα αλλοδαπής εταιρείας που έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα (άρθρα 35 και 39 της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 36 Έγγραφα αλλοδαπής εταιρείας που έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα (άρθρα 35 και 39 της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Επιγραμμική καταχώριση υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών (άρθρο 28α της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση (άρθρα 30, 31 της Οδηγίας 1132/2017)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Μεταβολές των πράξεων και στοιχείων εταιρείας που έχει την έδρα της στην Ελλάδα και τηρεί υποκατάστημα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 30α της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 39 Μεταβολές των πράξεων και στοιχείων εταιρείας που έχει την έδρα της στην Ελλάδα και τηρεί υποκατάστημα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 30α της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Επιγραμμική υποβολή πράξεων και στοιχείων για τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 28β της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Διακοπή λειτουργίας υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (άρθρο 28γ της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 41 Διακοπή λειτουργίας υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιρειών που έχουν την έδρα τους σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (άρθρο 28γ της Οδηγίας 2017/1132)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών τρίτων χωρών (άρθρα 36, 37 και 38 της Οδηγίας 2017/1132)Άρθρο 42 Πρόσθετα στοιχεία που καταχωρίζουν τα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών τρίτων χωρών (άρθρα 36, 37 και 38 της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Στοιχεία που καταχωρίζονται και δημοσιεύονται για τα υποκαταστήματα πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 2 Οδηγίας 89/117/ΕΟΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Στοιχεία που καταχωρίζονται και δημοσιεύονται για τα υποκαταστήματα πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους σε τρίτη χώρα (άρθρο 3 Οδηγίας 89/117/ΕΟΚ)
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Άρθρο 45 Αποκλεισμένοι διευθυντές (άρθρο 13θ της Οδηγίας 2017/1132)
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑ Άρθρο 46 Διαδικασία προέγκρισης επωνυμίας
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΕΜΗ Άρθρο 47 Πρόσβαση ενδιαφερόμενων προσώπων στο Γ.Ε.ΜΗ. (παρ. 6 άρθρου 16, παρ. 3 και 4 άρθρου 16 α, άρθρο 18 και παρ. 2 του άρθρου 19 της Οδηγίας 2017/1132)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Παροχή γενικών πληροφοριών στο κοινό (άρθρο 13 στ της Οδηγίας 2017/1132)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ξενόγλωσσες καταχωρίσεις (άρθρο 21 της Οδηγίας 2017/1132)
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 50 Τέλη καταχώρισης και πρόσβασης στο Γ.Ε.ΜΗ. (παρ. 2 του άρθρου 13δ, άρθρο 13ε και παρ. 1 άρθρου 19 της Οδηγίας 2017/1132)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται στους υπόχρεους εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γ.Ε.ΜΗ. Άρθρο 52 Ειδικό Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (Μ.Μ.Ε.Ο.Δ).
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Ιανουαρίου 2022, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Φεβρουαρίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 199 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Προβλέπεται η θεσμοθέτηση Μητρώου Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας προκειμένου να είναι δυνατή η καταγραφή του συνόλου της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα σε ηλεκτρονικό μητρώο.
Από την ανάγνωση του άρθρου μπορεί να υποστηριχθεί ότι στο παραπάνω Μητρώο θα εγγράφονται όλες οι οντότητες, επιχειρήσεις , οργανισμοί , νομικά και φυσικά πρόσωπα που δεν είναι υπόχρεοι εγγραφής στο ΓΕΜΗ. Ωστόσο στα άρθρα 3 περ. κθ και 52 του σχεδίου νόμου ως Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας ορίζεται το Μητρώο στο οποίο εγγράφονται μόνο τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα και δεν διενεργούν εμπορικές πράξεις. Παρακαλούμε να αποσαφηνιστεί.
Ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών χαιρετίζουμε το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, που αφορά σε ρυθμίσεις για τη σύσταση των εταιριών μέσων των Υπηρεσιών Μίας Στάσης (Υ.Μ.Σ.), αλλά και την οργάνωση και λειτουργία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.). Από την επισκόπησή του είναι σαφής η πρόθεση του νομοθέτη να διατηρήσει την προσπάθεια των τελευταίων ετών περί εκσυγχρονισμού των εν λόγω υπηρεσιών, με πιο πρόσφατη αυτή του νόμου 4635/2019.
Από την πλευρά μας, διαπιστώνουμε ότι οι νομοθετικές αυτές παρεμβάσεις βοηθούν αποτελεσματικά το εγχώριο επιχειρείν, καθώς μειώνουν αισθητά το χρόνο αλλά και τις απαιτούμενες για την ίδρυση μίας εταιρίας διαδικασίες. Τέτοιες ρυθμίσεις είναι γεγονός ότι επιδρούν θετικά στην άμεση και άνευ εμποδίων σύσταση νέων επιχειρήσεων, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας.
Η απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης εταιριών επιτυγχάνεται μέσω της ασφαλούς και γρήγορης απομακρυσμένης ίδρυσης εταιριών, δηλαδή με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των αιτημάτων σύστασης, τα οποία παραλαμβάνονται και αξιολογούνται από τις υπηρεσίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, παρέχοντας στο νομικό πρόσωπο όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά της σύστασης έγγραφα, χορηγώντας ταυτόχρονα και αριθμό φορολογικού μητρώου, ελαχιστοποιώντας έτσι το χρόνο αλλά και τις εργασίες, που θα απαιτούνταν για τη σύσταση ενός νομικού προσώπου. Περαιτέρω η επίσης ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων μεταβολής των νομικών προσώπων συμβάλει σημαντικά στην υποστήριξη των επιχειρήσεων, οι οποίες ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μπορούν πολύ σύντομα να αλλάξουν τη διαχείριση και εκπροσώπησή τους, αλλά και να προβούν εν γένει σε οιαδήποτε μεταβολή κρίνουν απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητά τους χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα για την αξιολόγηση των αιτημάτων τους. Περαιτέρω, στα θετικά των μηχανισμών εκσυγχρονισμού του Γενικού Εμπορικού Μητρώου είναι βεβαίως η ύπαρξη ηλεκτρονικού εταιρικού φακέλου, του ηλεκτρονικού προφίλ μίας επιχείρησης, όπου εύκολα κανείς ανατρέχει και αναζητά τα στοιχεία της επιχείρησης μέσω της δημοσιότητας του Γ.Ε.ΜΗ., αλλά και οι ίδιες οι επιχειρήσεις μπορούν ως πιστοποιημένοι χρήστες να αιτούνται της λήψης πιστοποιητικών, να προβαίνουν σε τροποποιήσεις, ως προαναφέρθηκε, αλλά και να εξοφλούν άμεσα χωρίς φυσική παρουσία στις υπηρεσίες τα τέλη των αιτήσεων, που υποβάλλουν, αλλά και το ετήσιο τέλος για τη μερίδα της επιχείρησής τους στο Γ.Ε.ΜΗ., εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο.
Πρέπει, όμως, να προβούμε και σε ορισμένες καίριες επισημάνσεις επί των ρυθμίσεων του παρόντος σχεδίου νόμου.
Αρχικά, στην παράγραφο 7 του άρθρου 12 ορίζεται ότι για την ίδρυσης μίας εταιρίας μέσω της ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης, δεν απαιτείται η υποβολή των νομιμοποιητικών εγγράφων στο πληροφοριακό σύστημα, ούτε και η διαβίβαση του φυσικού φακέλου στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. Ούτως, η εταιρία συστήνεται και οφείλει να διατηρεί τα σχετικά έγγραφα προς έλεγχο από την αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. όποτε της ζητηθεί. Είναι κατανοητό ότι η εν λόγω ρύθμιση βοηθά στην απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης, όμως, κατά τη γνώμη μας, ο έλεγχος δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι δειγματοληπτικός, όπως αναφέρει η εν λόγω διάταξη. Ο έλεγχος για την ορθή σύσταση των εταιριών είναι επιβεβλημένος και θα πρέπει να τάσσεται από το νομοθέτη ορισμένη προθεσμία εντός της οποίας η ιδρυθείσα πλέον εταιρία θα έχει την υποχρέωση να διαβιβάσει με οιοδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό ή φυσικό φάκελο) τα νομιμοποιητικά της έγγραφα προς αξιολόγηση στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., άλλως θα υπάρξουν επιχειρήσεις που θα συναλλάσσονται, ενώ μπορεί να έχουν πλημμέλειες στη σύστασή τους, γεγονός που όπως γίνεται αντιληπτό ουδόλως προάγει το αίσθημα ασφάλειας των συναλλαγών και της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις επιχειρήσεις.
Περαιτέρω, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη ρύθμιση του άρθρου 28 περί διαγραφής προσώπου από το Γ.Ε.ΜΗ. και θέσεως σε κατάσταση αναστολής της καταχώρισης. Ειδικότερα, οι περιπτώσεις της παραγράφου 4 κρίνεται σκόπιμο να επαναξιολογηθούν, καθώς αφενός δίνεται η δυνατότητα αναστολής των καταχωρίσεων μίας επιχείρησης είτε αυτεπάγγελτα από την ίδια την υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. είτε ύστερα από αίτηση προσώπου, το οποίο έχει έννομο συμφέρον, γεγονός το οποίο κρίνεται κατά περίπτωση και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία μίας επιχείρησης, και αφετέρου θέτει αρκετά αυστηρά, κατά τη γνώμη μας, πλαίσια σε ορισμένες εκ των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα των τεσσάρων (4) μηνών στην περίπτωση β’, το οποίο αφορά σε νομικό πρόσωπο το οποίο παραμένει χωρίς νόμιμη διοίκηση ή χωρίς εκκαθαριστές για διάστημα μεγαλύτερο του ως άνω (4 μηνών) ή το διάστημα του ενός (1) έτους μετά τη θέση σε διαδικασία εκκαθάρισης, εντός του οποίου θα πρέπει να έχει προβεί σε δημοσίευση ισολογισμού έναρξης εκκαθάρισης στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 28. Ειδικά για την τελευταία αυτή ρύθμιση, είναι γνωστές οι δυσκολίες, που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα νομικό πρόσωπο, το οποίο επιδιώκει να τεθεί σε εκκαθάριση, όταν για παράδειγμα η εκκαθάριση είναι αποτέλεσμα μίας δικαστικής απόφασης, η οποία μπορεί να διορίζει εκκαθαριστή, ο οποίος εν συνεχεία να παραιτείται και να πρέπει να διορισθεί νέος, καθυστερώντας έτσι κατά πολύ τις διαδικασίες έναρξης της εκκαθάρισης.
Μία τελευταία επισήμανση κρίνεται σκόπιμο να τεθεί προς αξιολόγηση, η οποία αφορά στο άρθρο 51 του παρόντος σχεδίου νόμου. Είναι σαφής η προσπάθεια συγκέντρωσης και αποτύπωσης όλων των διοικητικών κυρώσεων σε ένα άρθρο, όμως θεωρούμε ότι το αρκετά μεγάλο εύρος αυτών θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί, καθώς το εγχώριο επιχειρείν, αποτελείται ως επί το πλείστον από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, στις οποίες μία κύρωση 1.000,00 € και άνω μπορεί να πλήξει σημαντικά την οικονομική τους ρευστότητα.
Τούτων δοθέντων, είμαστε στη διάθεσή των αρμόδιων φορέων, προκειμένου να υποστηρίξουμε την προσπάθεια εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών Υπηρεσίας Μίας Στάσης και Γενικού Εμπορικού Μητρώου και διατηρούμε τη βεβαιότητα ότι οι παρούσες επισημάνσεις μας αναφορικά με το παρόν σχέδιο νόμου θα ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν με γνώμονα την υποστήριξη των υπό σύσταση εταιριών, αλλά και την ανάπτυξη και πρόοδο των υπαρχουσών επιχειρήσεων.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
Ο προτεινόμενος νόμος φαίνεται να μην λαμβάνει υπόψη του τα σχετικα recommendation της Επιτροπής και του στατιστικού συστήματος και καμία αναφορά δεν γίνεται σε αυτά.
Σκοπός είναι:
1. H εγγραφή πάσης φύσεως επιχείρησης που έχει οικονομική δραστηριότητα στην χώρα,
2. Η δημοσίευση των νομικών γεγονότων,
3. Η συγκέντρωση όλου του φάσματος της οικονομικής δραστηριότητας που παράγεται στην Ελλάδα από Ελληνικές επιχειρήσεις και Οργανισμούς και πάσης φύσεως εγκατάστασης από ξένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα εγκατεστημένες με οποιαδήποτε μορφή,
4. Η δραστηριότητα που παράγεται στην Ελλάδα από Ελληνικές off-shore επιχειρήσεις,
5.Αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην καταγραφη των επιχειρήσεων,
6. Η στατιστική μελέτη και δημογραφία των επιχειρήσεων από την Εθνική στατιστική αρχή με στοιχεία μόνο από το εμπορικό μητρώο και η παράθεση της δημογραφίας των επιχειρήσεων.
7. Warnings & alerts για κρίσιμα γεγονότα (ρευστοποίηση, κλείσιμο, συγχώνευση, διάσπαση, προειδοποίηση πριν την κατάρρευση της επιχείρησης, στατιστική επεξεργασία ισολογισμών, συμμετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες του δημοσίου, χρηματοδοτήσεις από δημόσιους πόρους και άλλα πολλά).
Από τα παραπάνω και άλλα πολλά φαίνεται να ικανοποιείται το κριτήριο 2 μόνο. Τα άλλα δεν συμβαίνουν καθόλου ή δεν παρέχει το Company Register πληροφόρηση. Δείτε τους σχετικούς συνδέσμους προς ενημέρωση σας https://ec.europa.eu/eurostat/ramon/statmanuals/files/KS-32-10-216-EN-C-EN.pdf και https://ec.europa.eu/eurostat/ramon/statmanuals/files/KS-BG-03-001-__-N-EN.pdf
Bravo