Αντικείμενο του παρόντος είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Oλοκλήρωση διαβούλευσηςOλοκλήρωση διαβούλευσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Εκπτώσεις – Προσφορές – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4177/2013 (άρθρο 2 της Οδηγίας 2019/2161)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικές κυρώσεις για εκπτώσεις, προσφορές και λειτουργία τις Κυριακές – Τροποποίηση της παρ. 2 και αντικατάσταση της παρ. 3 άρθρου 21 του ν. 4177/2013 (Άρθρο 2 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 9α του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 5 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 9α του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Παραπλανητικές πράξεις – Τροποποίηση άρθρου 9δ του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 6 Παραπλανητικές πράξεις – Τροποποίηση άρθρου 9δ του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Παραπλανητικές παραλείψεις – Τροποποίηση άρθρου 9ε του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 7 Παραπλανητικές παραλείψεις – Τροποποίηση άρθρου 9ε του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Περιπτώσεις παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών – Τροποποίηση άρθρου 9στ του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 8 Περιπτώσεις παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών – Τροποποίηση άρθρου 9στ του ν. 2251/1994 (άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Κυρώσεις – Τροποποίηση άρθρου 9θ του ν. 2251/1994 (Άρθρο 3 της Οδηγίας 2019/2161)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 1α του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 3 του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 11 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 3 του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση άρθρου 3α του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 12 Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση άρθρου 3α του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απαιτήσεις ενημέρωσης για συμβάσεις εξ αποστάσεως και συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος – Τροποποίηση άρθρου 3β του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Πρόσθετες ειδικές υποχρεώσεις ενημέρωσης για συμβάσεις που συνάπτονται σε επιγραμμικές αγορές – Προσθήκη άρθρου 3βα στον ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 14 Πρόσθετες ειδικές υποχρεώσεις ενημέρωσης για συμβάσεις που συνάπτονται σε επιγραμμικές αγορές – Προσθήκη άρθρου 3βα στον ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Τυπικές απαιτήσεις για συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος – Τροποποίηση άρθρου 3γ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 15 Τυπικές απαιτήσεις για συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος – Τροποποίηση άρθρου 3γ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Τυπικές απαιτήσεις για συμβάσεις εξ αποστάσεως – Τροποποίηση άρθρου 3δ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δικαίωμα υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3ε του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Παράλειψη ενημέρωσης σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3στ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 18 Παράλειψη ενημέρωσης σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3στ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Υποχρεώσεις του προμηθευτή σε περίπτωση υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3θ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Υποχρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3ι του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Εξαιρέσεις από το δικαίωμα υπαναχώρησης – Τροποποίηση άρθρου 3ιβ του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Υποχρεώσεις ενημέρωσης για συμβάσεις άλλες από τις συναπτόμενες εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 22 Υποχρεώσεις ενημέρωσης για συμβάσεις άλλες από τις συναπτόμενες εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κυρώσεις – Τροποποίηση άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Άρθρο 1, παρ. 5 και 6 άρθρου 3, παρ. 13 άρθρου 4 της Οδηγίας 2161/2019)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Τροποποίηση του Παραρτήματος του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)Άρθρο 24 Τροποποίηση του Παραρτήματος του ν. 2251/1994 (άρθρο 4 της Οδηγίας 2019/2161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 25 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Φεβρουαρίου 2022, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Μαρτίου 2022, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 35 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Απομένει 1 μέρα και υπάρχει 1 σχόλιο εδώ, πολύ σημαντικό, καθώς ταυτόχρονα διορθώνει ένα προηγούμενο. Μην κάνετε πως δεν το βλέπετε.
Θέλω να διαγραφεί το σχόλιό μου επί του άρ. 23, και στην συνέχεια να εγκριθεί το παρόν, που επί της ουσίας είναι το ίδιο, αλλά θεωρώ τελικά ότι ταιριάζει καλύτερα εδώ. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ το νομοσχέδιο εξαιρετικά πολύ ρηχό. Δεν αντιμετωπίζει σχεδόν καμία παθογένεια των καθημερινών μας συναλλαγών. Μια από αυτές, που θέλω πάρα πολύ να καταγγείλω, είναι και το επαίσχυντο κατ’ εμέ κόστος αντικαταβολής, σε περίπτωση που επιλέξεις να πληρώσεις κατά την παραλαβή ενός προϊόντος από μια ταχυμεταφορική εταιρεία (που συνήθως δεν είναι καν της επιλογής σου). Τί ακριβώς εξυπηρετεί αυτό το κόστος, εκτός από την αισχροκέρδεια; Ποιά η νομική του βάση; Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες πληρώνεις περισσότερα για τα έξοδα μεταφοράς, παρά για το ίδιο το προϊόν που μεταφέρεται. Κι αν δεν πληρώνεις περισσότερα, πληρώνεις για τα μεταφορικά όσο πληρώνεις και για το ίδιο το προϊόν (με άλλα λόγια, είναι σαν να αγοράζεις δύο προϊόντα, χωρίς να τα παίρνεις και τα δύο). Ένα άλλο θέμα, που επίσης με ανησυχεί, είναι το γεγονός ότι πολλές εταιρείες εφαρμόζουν σύστημα υπολογισμού των εξόδων αποστολής με το κιλό. Εγώ ήξερα ότι με το κιλό ψωνίζεις από την λαϊκή και το μανάβικο. Και δεν μιλάμε για μεταφορά βαρέων αντικειμένων, αλλά για υπολογιστές, τηλεοράσεις, κλπ. τέτοιας ή/και μικρότερης κλίμακας αντικείμενα. Ακόμα και υπέρβαρα, όμως, να είναι, τί στόχο έχει όλη αυτή η συστηματική επίθεση στην ανάγκη του πελάτη να παραλάβει αυτό που αγόρασε, το οποίο εν πολλοίς είναι ήδη υπερφορολογημένο και υπερκοστολογημένο, αν όχι και πάλι την αισχροκέρδεια; Για ποιόν λόγο, επίσης, υπάρχει κατώτατο χρηματικό όριο αγορών για τα «δωρεάν» μεταφορικά; Δηλαδή, αν αγοράσω ένα αντικείμενο που κάνει 70, κι αν αγοράσω ένα αντικείμενο που κάνει 20 ευρώ, δεν θα φύγει για τον προορισμό του μαζί με χιλιάδες άλλα αντικείμενα; Πώς αυτή η διαφορά από τα 20 στα 70, επί παραδείγματι, είναι ικανή να ζημιώσει την εταιρεία, εφόσον το δρομολόγιο της συνεργαζόμενης ταχυμεταφορικής θα κάψει την ίδια ποσότητα βενζίνης; Ας μην γελιόμαστε. Τα έξοδα μεταφοράς είναι πταίσματα, μπροστά στα τεράστια κέρδη πολλών εταιρειών. Μια σωστή εταιρεία ή επιχείρηση πρέπει να στοχεύει στο συνολικό της κέρδος, και όχι να μηχανεύεται τρόπους να σου αποσπάσει και το τελευταίο σου πενηντάλεπτο. Βγάζεις 10; Δώσε το 1 στα μεταφορικά, και κράτα για εσένα τα 9. Αντιθέτως, όχι μόνο δεν δίνεις ούτε 1 ευρώ υπέρ του πελάτη σου, αλλά ενδιαφέρεσαι για το πώς από τα 10 που κερδίζεις θα φτάσεις στο τέλος να έχεις 11. Προσφάτως, εντόπισα σε μεγάλο όμιλο εταιρειών (QuestOnLine Μ.A.E.) ένα νέο κόστος παραλαβής (ύψους 1,5 ευρώ), εφόσον επιλέξεις να παραλάβεις από το φυσικό τους κατάστημα, και εφόσον η παραγγελία σου δεν αγγίζει ένα συγκεκριμένο κατώτατο ποσό αγορών. Πρόκειται επί της ουσίας για κανονικό κόστος αντικαταβολής, επεκτεινόμενο σε περισσότερα σημεία παραλαβής. Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρώ ότι τα όσα αναφέρω θα έπρεπε να αποτελέσουν αντικείμενο αυτού του νομοσχεδίου.