Άρθρο 32-Εποπτεία Επιχειρηματικών Πάρκων

1. Η εποπτεία της ανάπτυξης και λειτουργίας των Ε.Π. ασκείται από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
2. Η εποπτεία συνίσταται στη διενέργεια τακτικών και έκτακτων ελέγχων επί των Ε.Π., των Ε.Α.Δ.Ε.Π. και των εγκατεστημένων επιχειρήσεων για τη διαπίστωση της τήρησης του παρόντος νόμου, των όρων της απόφασης έγκρισης ανάπτυξης, της ανάπτυξης του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής και της εύρυθμης λειτουργίας, διαχείρισης και συντήρησης των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων.
3. Οι τακτικοί έλεγχοι διενεργούνται ανά διετία, τόσο κατά την ανάπτυξη, όσο και κατά τη λειτουργία του Ε.Π., από Επιτροπή Ελέγχου. Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται μετά από τη σύνταξη και κατάθεση από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. της έκθεσης της παρ. 6. Κατά την ανάπτυξη του Ε.Π., οι έλεγχοι διενεργούνται μόνο επί τη βάσει εγγράφων (διοικητικός έλεγχος), πλην του ελέγχου για την έκδοση της απόφασης του άρθρου 16. Κατά τη λειτουργία του Ε.Π., δύνανται να πραγματοποιούνται και επιτόπιοι έλεγχοι. Οι έκτακτοι έλεγχοι διενεργούνται είτε μετά από αναφορά της Ε.Α.Δ.Ε.Π., είτε κατά την κρίση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας οποτεδήποτε και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.
4. Οι Επιτροπές Ελέγχου είναι τριμελείς και συνιστώνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας. Ως μέλη των Επιτροπών Ελέγχου ορίζονται υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των συναρμοδίων Υπουργείων και της οικείας Περιφέρειας.
5. Μετά από τη διενέργεια ελέγχου, η Επιτροπή Ελέγχου συντάσσει έκθεση αυτοψίας, η οποία κοινοποιείται στην Ε.Α.Δ.Ε.Π. για να εκθέσει τις απόψεις της. Εφόσον με την έκθεση αυτή διαπιστώνεται παράβαση, επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 33.
6. Οι Ε.Α.Δ.Ε.Π. υποβάλλουν, εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους, στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων εκθέσεις στις οποίες αναφέρονται:
α) η πρόοδος και η κατάσταση των έργων υποδομής,
β) η εκτέλεση εργασιών συντήρησης σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ε.Π.,
γ) τυχόν παραβάσεις του παρόντος νόμου και της απόφασης έγκρισης του Ε.Π. από μεμονωμένες εγκατεστημένες επιχειρήσεις, καθώς και επιπτώσεις στη λειτουργία των υποδομών,
δ) στατιστικά στοιχεία ως προς τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και τις ασκούμενες δραστηριότητες για τη λειτουργία του Ε.Π,
ε) η τήρηση των όρων λειτουργίας του Ε.Π..

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 15:11 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 32 παρ.6

    Σχολιασμός: Δεν υπάρχουν σε ετήσια διάρκεια ουσιώδεις μεταβολές των στοιχείων που ζητούνται με την έκθεση, με αποτέλεσμα η υποβολή της σε ετήσια βάση να μην έχει ουσιώδη λειτουργία, αλλά απλά γραφειοκρατικό χαρακτήρα και αύξηση του διοικητικού και οικονομικού κόστους

    Προτείνεται η εξής διατύπωση: «6. Η ΕΑΔΕΠ υποβάλει ανά τριετία στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της ΓΓΒ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων εκθέσεις στις οποίες αναφέρονται: α)……….δ) τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία ως προς τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις στο ΕΠ και τις ασκούμενες δραστηριότητες τους».

    Άρθρο 32 προσθήκη νέας ακροτελεύτιας παραγράφου

    Σχολιασμός: Η ανταπόκριση της ΕΑΔΕΠ σε διοικητικές υποχρεώσεις ενημέρωσης διάφορων Δημοσίων Αρχών και τήρησης αρχείων σε σύντομα και τακτά επαναλαμβανόμενα χρονικά διαστήματα δημιουργεί επιπρόσθετο κόστος το οποίο θα πρέπει να επιμεριστεί στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις.

    Προτείνεται να ενσωματωθεί νέα παρ. ως εξής: «Οι δαπάνες που προκύπτουν από τις υποχρεώσεις της ΕΑΔΕΠ που πηγάζουν από το θεσμικό πλαίσιο και αφορούν τη λειτουργία του ΕΠ είναι Κοινόχρηστες Δαπάνες και σε κάθε περίπτωση είναι Δαπάνες επιμεριζόμενες στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις».

  • 8 Σεπτεμβρίου 2022, 16:46 | ΠΑΣΕΒΙΠΕ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΙ.ΠΕ)

    Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, δεν υπάρχει ουσιαστική εποπτεία του τρόπου διοίκησης και διαχείρισης, οι ενεργές εγκατεστημένες επιχειρήσεις που συντηρούν τις ΕΑΔΕΠ και θα κληθούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη των πάρκων απουσιάζουν παντελώς από τις προβλεπόμενες διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων.
    Καθώς οι εισφορές σε χρήμα είναι αναγκαστικές και καταβάλλονται στην ΕΑΝΕΠ
    για δημόσια ωφέλεια, προτείνεται η προσθήκη διατάξεων με τις οποίες θα επεκτείνεται ρητά ο έλεγχος από το όργανο ελέγχου που προβλέπεται στην
    παρ. 4 και στο οικονομικό σκέλος της διαχείρισης των εισφορών σε χρήμα που
    θα έχουν δαπανηθεί για τη δημιουργία και ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου ως και των εισφορών των επιχειρήσεων για τη λειτουργία του Πάρκου.
    Για τον οικονομικό έλεγχο θα πρέπει να προβλέπεται συμμετοχή υπαλλήλων αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών. Λόγω της έκτασης και του οικονομικού ύψους του έργου θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα συμπλήρωσης των Επιτροπών Ελέγχου με οικονομικούς και τεχνικούς εμπειρογνώμονες.
    Προτείνεται να προστεθούν στην παράγραφο 6 τα πιο κάτω :
    στ) η διαχείριση των πόρων του Ε.Π.
    Η έκθεση να συνοδεύεται από τον ισολογισμό της ΕΑΔΕΠ.
    Συνυπογράφοντες:
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
    Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
    Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
    Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ

  • 5 Σεπτεμβρίου 2022, 12:47 | ΠΕΤΡΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Καθώς οι εισφορές σε χρήμα είναι αναγκαστικές και καταβάλλονται στην ΕΑΝΕΠ
    για δημόσια ωφέλεια, προτείνω την προσθήκη διατάξεων με τις οποίες θα επεκτείνεται ρητά ο έλεγχος από το όργανο ελέγχου που προβλέπεται στην
    παρ. 4 και στο οικονομικό σκέλος της διαχείρισης των εισφορών σε χρήμα που
    θα έχουν δαπανηθεί για τη δημιουργία και ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου ως και των εισφορών των επιχειρήσεων για τη λειτουργία του Πάρκου.

    Για τον οικονομικό έλεγχο θα πρέπει να προβλέπεται συμμετοχή υπαλλήλων αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών.
    Λόγω της έκτασης και του οικονομικού ύψους του έργου θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα συμπλήρωσης των Επιτροπών Ελέγχου με οικονομικούς και τεχνικούς εμπειρογνώμονες.

    Προτείνω να προστεθούν στην παράγραφο 6 τα πιο κάτω :

    στ) η διαχείριση των πόρων του Ε.Π.

    Η έκθεση να συνοδεύεται από τον ισολογισμό της ΕΑΔΕΠ.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:41 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Να προστεθεί παράγραφος 7 ως εξής:

    7. Επιπλέον των ανωτέρω ως προς τα Ε.Π. τα οποία αναπτύσσονται στο πλαίσιο συμβάσεων παραχώρησης κατά την έννοια του ν. 4413/2016 (Α΄ 148) ή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατά την έννοια του ν. 3389/2005 (Α΄232), ή με παραχώρηση χρήσης ή μίσθωση δημοσίων ή δημοτικών ακινήτων ή ακινήτων εταιρειών που ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο ελληνικό Δημόσιο, η εποπτεία της ανάπτυξης και λειτουργίας τους διέπεται από τους όρους των οικείων συμβάσεων