1. Η διοίκηση και διαχείριση ενός Ε.Π. μπορεί να μεταβιβασθεί, στη φάση της λειτουργίας του, από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. σε νέο οικονομικό φορέα, υπό την προϋπόθεση ότι ο φορέας αυτός είναι ανώνυμη εταιρεία και τεκμηριώνει την αξιοπιστία, φερεγγυότητα και χρηματοπιστωτική ικανότητά του και των μετόχων του, τη διοικητική και οργανωτική δομή με την οποία πρόκειται να ασκήσει τη μεταβιβασθησόμενη δραστηριότητα, καθώς και το χρηματοδοτικό σχήμα με το οποίο πρόκειται να υποστηρίξει τη διαχείριση του Ε.Π..
2. Η μεταβίβαση εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία εκδίδεται κατόπιν αίτησης και των δύο μερών. Η αίτηση συνοδεύεται από τελικό σχέδιο της σύμβασης μεταβίβασης, καθώς και όλα τα απαραίτητα έγγραφα από τα οποία προκύπτουν η αξιοπιστία, φερεγγυότητα και χρηματοπιστωτική ικανότητα του νέου φορέα, καθώς και το χρηματοδοτικό σχήμα και η διοικητική και οργανωτική δομή, με τα οποία υποστηρίζεται η διαχείριση του Ε.Π..
3. Η μεταβίβαση ολοκληρώνεται με την κατάρτιση της σύμβασης μεταβίβασης, η οποία κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, μετά από την κοινοποίηση της οποίας ο νέος φορέας υπεισέρχεται σε όλες τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της Ε.Α.Δ.Ε.Π., όπως αυτές περιγράφονται στο επιχειρηματικό σχέδιο και τον Κανονισμό Λειτουργίας και πραγματοποιεί όλες τις περιγραφόμενες σε αυτό επενδύσεις, νοούμενου εφεξής ως Ε.Α.Δ.Ε.Π. του Ε.Π..
Θα πρέπει να διατηρηθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις να αναλάβουν την Διοίκηση και Διαχείριση του Πάρκου. Έχει αποδειχθεί ότι οι αυτοδιαχειρίσεις είναι επιτυχημένα μοντέλα διαχείρισης.
Υποκατάσταση της ΕΑΔΕΠ είναι πρακτικά αδύνατο να πραγματοποιηθεί με τον τρόπο που προβλέπεται για ευνόητους λόγους. Οι ΕΑΔΕΠ αποτελούν ιδιωτικούς οργανισμούς που λειτουργούν για ίδιον όφελος, επομένως η διαχείριση των πάρκων θα λειτουργεί για τη μεγιστοποίηση του οφέλους τους ακόμα και αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με το σκοπό και το αντικείμενό των άρθρων 1 και 2 του ίδιου σχεδίου νόμου. Με την πρακτικά ανέφικτη υποκατάσταση των ΕΑΔΕΠ, η κατάργηση της αυτοδιαχείρισης των πάρκων από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις θα οδηγήσει στη δημιουργία ζητημάτων που θα πλήξουν τη μικρομεσαία βιομηχανία και επιχειρηματικότητα αυξάνοντας με απόλυτη βεβαιότητα το κόστος διαχείρισης των πάρκων και θέτοντας εν αμφιβολία ακόμη και τη βιωσιμότητά τους.
Οι εγκατεστημένοι είναι κατά τεκμήριο οι πλέον αρμόδιοι για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το ΕΠ όπου δραστηριοποιούνται και πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά τη διοίκησή του. Προβληματισμό προκαλεί και η φράση της Εισηγητικής Έκθεσης κατά την οποία η εταιρεία ειδικού σκοπού διαχείρισης ΕΠ έχει σκοπό την «εξαγορά της διοίκησης και διαχείρισης από την υφιστάμενη Ε.Α.Δ.Ε.Π.», φράση που δίνει την αίσθηση ότι τέτοια μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης μπορεί να γίνει έναντι ανταλλάγματος προς το σκοπό κέρδους της ΕΑΔΕΠ.
Θα πρέπει να αντικατασταθεί το άρθρο 27 και να προβλεφθεί ότι στο μεταβατικό διάστημα της πενταετίας του άρθρου 47, για τους ήδη λειτουργούντες Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. είναι υποχρεωτική η μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης ενός ΕΠ σε νέο φορέα (ανώνυμη εταιρία) που θα συσταθεί από τους ιδιοκτήτες γης κατά την αναλογία τους στα οικόπεδα του ΕΠ εφόσον το μετοχικό της κεφάλαιο εκπροσωπείται από το 50% των ιδιοκτητών γης και το 40% των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, και υπό την προϋπόθεση ότι ο νέος φορέας είναι ανώνυμη εταιρία και τεκμηριώνει την αξιοπιστία, φερεγγυότητα και χρηματοπιστωτική ικανότητά του, τη διοικητική και οργανωτική δομή με την οποία πρόκειται να ασκήσει τη μεταβιβασθησόμενη δραστηριότητα. Η μεταβίβαση εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης η οποία εκδίδεται μετά από αίτημα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Η παρ. 3 του άρθρου 27 μένει ως έχει.
Συνυπογράφοντες:
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ
Μετατροπή της ΕΑΔΕΠ σε ΑΕ: είναι σημαντικό να προστεθεί ο όρος «με τη σύμφωνη γνώμη του 51% των νομίμως εγκατεστημένων και εν λειτουργία επιχειρήσεων» (αρθ.27 παρ1).
Να προστεθεί παράγραφος 4 ως εξής:
Ειδικότερα ως προς τα Ε.Π. τα οποία αναπτύσσονται στο πλαίσιο συμβάσεων παραχώρησης κατά την έννοια του ν. 4413/2016 (Α΄ 148) ή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατά την έννοια του ν. 3389/2005 (Α΄232), ή με παραχώρηση χρήσης ή μίσθωση δημοσίων ή δημοτικών ακινήτων ή ακινήτων εταιρειών που ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο ελληνικό Δημόσιο, η μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. σε νέο οικονομικό φορέα διέπεται από τους όρους των οικείων συμβάσεων.
Η μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης θα πρέπει να είναι επιλογή των εγκατεστημένων, όπως υπό το ν. 3982/2011, και όχι στη διακριτική ευχέρεια της ΕΑΔΕΠ, η οποία για προφανείς λόγους δεν θα δέχεται να τη μεταβιβάσει. Οι εγκατεστημένοι είναι κατά τεκμήριο οι πλέον αρμόδιοι για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το ΕΠ όπου δραστηριοποιούνται και πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά τη διοίκησή του. Προβληματισμό προκαλεί και η φράση της Εισηγητικής Έκθεσης κατά την οποία η εταιρεία ειδικού σκοπού διαχείρισης ΕΠ έχει σκοπό την «εξαγορά της διοίκησης και διαχείρισης από την υφιστάμενη Ε.Α.Δ.Ε.Π.», φράση που δίνει την αίσθηση ότι τέτοια μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης μπορεί να γίνει έναντι ανταλλάγματος προς το σκοπό κέρδους της ΕΑΔΕΠ. Να επαναληφθεί η διάταξη του 58 ν. 3982/2011 σύμφωνα με την οποία η μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης είναι υποχρεωτική για το φορέα ίδρυσης εφόσον έχουν εγκατασταθεί ή λειτουργούν επιχειρήσεις στο 70% της έκτασης του ΕΠ και το ζητούν επιχειρήσεις που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 51% των εγκατεστημένων.
Άρθρο 27 με τίτλο «Υποκατάσταση της ΕΑΔΕΠ»:
Η σχετική ρύθμιση είναι παντελώς αόριστη και ατελής. Προβλέπεται η εξαγορά της διοίκησης και διαχείρισης σε νέο οικονομικό φορέα, χωρίς τη συναίνεση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Να απαλειφθεί η διάταξη και να επαναφερθεί ο θεσμός της αυτοδιαχείρισης κατά το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο (άρθρο 58 του ν. 3992/2011).