Άρθρο 25-Παροχή υπηρεσιών

1. Οι ο.τ.α. α΄ βαθμού υποχρεούνται να υπολογίζουν διακριτά το κόστος παροχής των υπηρεσιών για το Ε.Π., όπως ορίζει το άρθρο 17 του ν. 1080/1980 (Α΄246), και να επιβάλλουν τα ανταποδοτικά τέλη στους φορείς των βαρυνόμενων επιφανειών εντός του Ε.Π..
2. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η παροχή των υπηρεσιών της παρ. 1 στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. και όχι από τον εκ του νόμου αρμόδιο ο.τ.α. α΄ βαθμού. Ειδικότερα η Ε.Α.Δ.Ε.Π. για να αναλάβει την παροχή, υποβάλει έγγραφη δήλωση στον οικείο ο.τ.α. α΄ βαθμού, το αργότερο έως τις 30 Νοεμβρίου εκάστου έτους, για την επόμενη οικονομική ή τις επόμενες οικονομικές χρήσεις. Η έγγραφη δήλωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από τα έγγραφα της διαγωνιστικής διαδικασίας από την οποία αναδείχθηκαν οι πάροχοι των σχετικών υπηρεσιών ή, εφόσον την παροχή των υπηρεσιών αναλαμβάνει η ίδια η Ε.Α.Δ.Ε.Π., από τα έγγραφα που αποδεικνύουν την ικανότητα αυτής ή του προσωπικού της για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών.
3. Αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. ασκήσει το εν λόγω δικαίωμα και για τις διαχειριστικές χρήσεις στις οποίες αφορά η δήλωση:
α) ο ο.τ.α. α΄ βαθμού υποχρεούται να απέχει από την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών στα όρια του Ε.Π. και, αντίστοιχα, από την επιβολή των ανταποδοτικών τελών,
β) ο συντελεστής χρέωσης των ανταποδοτικών τελών στις επιχειρήσεις του Ε.Π. δεν μπορεί να υπερβαίνει τον συντελεστή που εφάρμοζε ο ο.τ.α. στις ίδιες επιφάνειες κατά την υποβολή της δήλωσης της παρ. 2,
γ) η Ε.Α.Δ.Ε.Π. δύναται να εισπράττει σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) τα ανταποδοτικά τέλη είτε απευθείας από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, μαζί με την τιμολόγηση των λοιπών κοινοχρήστων δαπανών, είτε μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων και διαδικασιών που εφαρμόζονται για τους ο.τ.α. Εφόσον το ποσό που εισπράττεται κατά το προηγούμενο εδάφιο επαρκεί για να καλύψει το κόστος της παροχής των ανταποδοτικών υπηρεσιών από την Ε.Α.Δ.Ε.Π., το υπόλοιπο είκοσι τοις εκατό (20%) των καταβαλλόμενων τελών αποδίδεται στον οικείο ο.τ.α. και λογίζεται ως ανταποδοτικό τέλος για τη λειτουργία του Ε.Π. εντός των διοικητικών του ορίων,
δ) στην περίπτωση είσπραξης ανταποδοτικών τελών μέσω λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, τα ανταποδοτικά τέλη αποδίδονται απευθείας από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας με κατάθεσή του στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό της Ε.Α.Δ.Ε.Π. που έχει γνωστοποιηθεί με τη δήλωση της παρ. 2.
4. Για τον υπολογισμό του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας, που οφείλεται στον οικείο ο.τ.α. α΄ βαθμού, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 2130/1993 (Α΄ 62), για τα ακίνητα στα Ε.Π., λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά η επιφάνεια των κτισμάτων.
5. Η σύνδεση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων με δίκτυα παροχής υπηρεσιών τρίτων παρόχων, όπως ηλεκτροδότησης, φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνιών, πραγματοποιείται με ελεύθερη επιλογή παρόχου. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. διευκολύνει τη διενέργεια των απαραίτητων εργασιών εντός των κοινόχρηστων χώρων του Πάρκου για την πραγματοποίηση της σύνδεσης της εγκατεστημένης επιχείρησης με τον πάροχο του πρώτου εδαφίου, λαμβανομένων υπόψη των δικαιωμάτων διέλευσης και της εξασφάλισης της αποκατάστασης των κοινόχρηστων υποδομών μετά από την εκτέλεση των έργων. Οι υπηρεσίες του πρώτου εδαφίου μπορούν να παρέχονται και από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
6. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. δύναται, κατόπιν έγγραφης ενημέρωσης, η οποία κατατίθεται έως τις 30 Νοεμβρίου εκάστου έτους προς τον δήμο στα διοικητικά όρια του οποίου εμπίπτει το Ε.Π., να εκτελεί από την επόμενη οικονομική χρήση, αντί του εκάστοτε αρμόδιου φορέα τις ενέργειες συλλογής και διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς εντός του Ε.Π., σύμφωνα με τον ν. 4830/2021 (Α΄169).
7. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. έχει πρόσβαση στα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ) που αφορούν στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις των Ε.Π. ευθύνης τους.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 15:06 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 25 παροχή υπηρεσιών, παρ. 5

    Σχολιασμός: Θα πρέπει να προβλεφθεί, για την αποφυγή παρερμηνείας αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία του Πάρκου, ότι εφόσον το Ε.Π. εξυπηρετείται από υποδομές υδροδότησης και αποχέτευσης που έγιναν στο πλαίσιο ανάπτυξης του Πάρκου, η σύνδεση των επιχειρήσεων με αυτές είναι υποχρεωτική. Το κόστος για για τη λειτουργία των υποδομών και την παροχή των υπηρεσιών αυτών, πρέπει να επιμερίζεται σε όλες τις επιχειρήσεις του Πάρκου, αναλογικά με το βαθμό χρήσης τους. Προτείνεται, συνεπώς, η προσθήκη εξαίρεσης στην πρόβλεψη για την «ελεύθερη επιλογή παρόχου δικτύων».

    Προτείνεται η εξής διατύπωση: «5. Με εξαίρεση τα δίκτυα υδροδότησης και αποχέτευσης της Ε.Α.Δ.Ε.Π. η σύνδεση με τα οποία είναι υποχρεωτική, η σύνδεση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων με άλλα δίκτυα παροχής υπηρεσιών τρίτων παρόχων, όπως ηλεκτροδότησης, φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνιών, πραγματοποιείται με ελεύθερη επιλογή παρόχου. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. διευκολύνει τη διενέργεια των απαραίτητων εργασιών εντός των κοινόχρηστων χώρων του Πάρκου για την πραγματοποίηση της σύνδεσης της εγκατεστημένης επιχείρησης με τον πάροχο του πρώτου εδαφίου, λαμβανομένων υπόψη των δικαιωμάτων διέλευσης και της εξασφάλισης της αποκατάστασης των κοινόχρηστων υποδομών μετά από την εκτέλεση των έργων. Οι υπηρεσίες του πρώτου εδαφίου μπορούν να παρέχονται και από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.».

  • Η διάταξη που αφορά την παροχή υπηρεσιών από την ΕΑΔΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η υλοποίηση της έχει επιτευχθεί από τα τρία αυτοδιαχειριζόμενα Πάρκα με εξαιρετικά οφέλη για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις με συγκριτικά περισσότερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες και ταυτόχρονη μείωση των κοινόχρηστων δαπανών

  • 8 Σεπτεμβρίου 2022, 16:01 | ΠΑΣΕΒΙΠΕ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΙ.ΠΕ)

    Η διάταξη είναι αμφίσημη και δεν παρέχει κάποια ασφάλεια ως προς την ανταποδοτικότητα των τελών. Θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων να διαβουλεύονται με τον Φορέα Διαχείρισης το σχεδιασμό και την καταγραφή των υποχρεώσεων των παρόχων (προσδιορισμός αναγκών, τρόπος και συχνότητα παροχής ανταποδοτικών υπηρεσιών κλπ) και να έχουν ανάμειξη στις διαδικασίες ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών και στον προσδιορισμό του κόστους των ανταποδοτικών υπηρεσιών από τρίτους.
    Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η ανταγωνιστική θέση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων με μείωση των δημοτικών τελών, στο πλαίσιο πάντα τήρησης της αρχής της ανταποδοτικότητας και δεν θα παρατηρείται το υφιστάμενο φαινόμενο: α) είσπραξης από τους Δήμους ποσών που δεν ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες, καθώς και β) ενδεχόμενης χρησιμοποίησης των ποσών αυτών προς κάλυψη άλλων λειτουργικών τους αναγκών, φαινόμενα που παρατηρούνται με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και που αντιστρατεύονται την αρχή της ανταποδοτικότητας (σύμφωνα με την οποία τα ανταποδοτικά τέλη καταβάλλονται έναντι της παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών και επιβάλλεται να υπάρχει μια κατ’ αρχήν αναλογική σχέση μεταξύ των εσόδων που εισπράττονται και των εξόδων που απαιτούνται για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών).
    Η πιο πάνω πρόταση συνάδει και με το ότι η ποιότητα και η τιμολόγηση των κοινωφελών υπηρεσιών πρέπει να καθορίζεται από τον ανταγωνισμό με βάση τη διαπραγμάτευση κάθε εγκατεστημένης επιχείρησης, είτε με τον φορέα διαχείρισης, είτε με τρίτους παρόχους, καθώς οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας από παρόχους της επιλογής τους.
    Συνυπογράφοντες:
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
    Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
    Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
    Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ

  • Θα πρέπει να διευκρινιστεί από πότε αποκτά το δικαίωμα η ΕΑΔΕΠ να δύναται να παρέχει τις ανταποδοτικές υπηρεσίες (πχ από τη έκδοση της εγκριτικής ΚΥΑ ανάπτυξης του ΕΠ ή από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής ή από την έκδοση της διαπιστωτικής απόφασης ολοκλήρωσης των έργων υποδομής), με προτίμηση αυτό να γίνεται με τη σύσταση της ΕΑΔΕΠ, η οποία θα δύναται να αναλάβει την παροχή των υπηρεσιών αυτών.
    Ομοίως, θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιο είναι το ορόσημο για τους ΟΤΑ Α΄ βαθμού για τον διακριτό υπολογισμό του κόστους παροχής υπηρεσιών στο Ε.Π..

  • Ποσοστό 55% αντί %100: η προηγούμενη πρόβλεψη του νόμου για διασφάλιση ποσοστού 55% της έκτασης για την δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου, ουδέποτε δημιούργησε πρόβλημα που οδήγησε στην ανάσχεση ή διακοπή προσπαθειών για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων. Στο νέο σχέδιο νόμου ζητείται η πλήρης κυριότητα για το 100% της έκτασης. Αυτός ο όρος θα εκμηδενίσει κάθε δυνατότητα ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου. Η διατήρηση του 55% για τη διασφάλιση της έκτασης είναι αναγκαίος όρος για να δούμε να αναπτύσσονται πάρκα στη χώρα. Άλλως ο σοβαρός σκοπός του νομοθέτη θα ναυαγήσει και το νομοθέτημα θα μείνει στα χαρτιά. (άρθ. 8)

  • Αυτοδιαχείριση και στις ΑΒΣ με ΕΑΔΕΠ: στο άρθρο 58 παρ. 3 του ν.3982/2011 ρητά προβλέπεται ότι είναι δυνατή η αυτοδιαχείριση των δημοτικών τελών και στις Άτυπες Βιομηχανικές Συγκεντρώσεις που έχουν αναγνωριστεί και έχουν ιδρύσει Φορέα Υλοποίησης ΕΑΔΕΠ προκειμένου να μετατραπούν σε Πάρκα Εξυγίανσης, ενώ στο νέο νομοσχέδιο τέτοιου είδους ρητή πρόβλεψη δεν υφίσταται. Στην Αττική, αυτή η έλλειψη αφορά εκατοντάδες, πιθανόν χιλιάδες επιχειρήσεις και ως εκ τούτου καθίσταται πολύ σημαντική. Προτείνουμε η συγκεκριμένη διάταξη να επανέλθει προκειμένου να μειωθεί το εξωτερικό κόστος αυτών των επιχειρήσεων και να αποτελέσει κίνητρο έτσι ώστε οι Άτυπες Συγκεντρώσεις να οργανωθούν πολεοδομικά και να εξυγιανθούν περιβαλλοντικά. (άρθ. 25)

  • 31 Αυγούστου 2022, 17:02 | ΠΕΤΡΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    1. Οι ο.τ.α. α΄ βαθμού υποχρεούνται να υπολογίζουν διακριτά το κόστος παροχής των υπηρεσιών για το Ε.Π., όπως ορίζει το άρθρο 17 του ν. 1080/1980 (Α΄246), και να επιβάλλουν τα ανταποδοτικά τέλη στους φορείς των βαρυνόμενων επιφανειών εντός του Ε.Π., ΕΦΟΣΟΝ υπάρχει δίκτυο ηλεκτροφωτισμού και δρόμων για όποιες από τις υπηρεσίες ηλεκτροφωτισμού, καθαριότητας και συντήρησης των οδών, αποκομιδής απορριμμάτων και διαχείρισης αποβλήτων τελικά θα παρέχουν και το κόστος αυτό θα επιμερίζεται ανάλογα με την παρεχόμενη υπηρεσία και την ωφελιμότητα σε κάθε κατηγορία υπόχρεων, σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας. Το κόστος παροχής των υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων και αποκομιδής απορριμμάτων θα υπολογίζεται με πραγματικά στοιχεία κόστους (δηλ. κόστος προσωπικού, κόστος συλλογής μεταφοράς απορριμμάτων, κόστος καυσίμων κ.λπ.) που θα αφορούν το συγκεκριμένο Ε.Π..
    Αιτιολογία: Είναι σημαντικό να υπάρξει ΔΙΑΚΡΙΣΗ μεταξύ των δαπανών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας των οδών και κοινόχρηστων χώρων που θα επιμερίζονται ανάλογα με την επιφάνεια της κάθε υπόχρεης ιδιοκτησίας του Πάρκου και των δαπανών διαχείρισης αποβλήτων και αποκομιδής απορριμμάτων όπου θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχή της ανταποδοτικότητας στη διαχείριση τους με εφαρμογή του συστήματος « Πληρώνω όσο Πετάω » στον κάθε υπόχρεο, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
    2. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η παροχή των υπηρεσιών της παρ. 1 στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. και όχι από τον εκ του νόμου αρμόδιο ο.τ.α. α΄ βαθμού. Ειδικότερα η Ε.Α.Δ.Ε.Π. για να αναλάβει την παροχή, υποβάλει έγγραφη δήλωση στον οικείο ο.τ.α. α΄ βαθμού, το αργότερο έως τις 30 Νοεμβρίου εκάστου έτους, για την επόμενη οικονομική ή τις επόμενες οικονομικές χρήσεις. Η έγγραφη δήλωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από τα έγγραφα της διαγωνιστικής διαδικασίας από την οποία αναδείχθηκαν οι πάροχοι των σχετικών υπηρεσιών ή, εφόσον την παροχή των υπηρεσιών αναλαμβάνει η ίδια η Ε.Α.Δ.Ε.Π., από τα έγγραφα που αποδεικνύουν την ικανότητα αυτής ή του προσωπικού της για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών.
    3. Αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. ασκήσει το εν λόγω δικαίωμα και για τις διαχειριστικές χρήσεις στις οποίες αφορά η δήλωση:
    α) ο ο.τ.α. α΄ βαθμού υποχρεούται να απέχει από την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών στα όρια του Ε.Π. και, αντίστοιχα, από την επιβολή των ανταποδοτικών τελών,
    β) ο συντελεστής χρέωσης των ανταποδοτικών τελών στις επιχειρήσεις του Ε.Π. δεν μπορεί να υπερβαίνει τον συντελεστή που εφάρμοζε ο ο.τ.α. στις ίδιες επιφάνειες κατά την υποβολή της δήλωσης της παρ. 2,
    γ) η Ε.Α.Δ.Ε.Π. δύναται να εισπράττει τα ανταποδοτικά τέλη είτε απευθείας από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις μαζί με την τιμολόγηση των λοιπών κοινοχρήστων δαπανών είτε μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων και διαδικασιών που εφαρμόζονται για τους ο.τ.α..
    δ) στην περίπτωση είσπραξης ανταποδοτικών τελών μέσω λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, τα ανταποδοτικά τέλη αποδίδονται απευθείας από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας με κατάθεσή του στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό της Ε.Α.Δ.Ε.Π. που έχει γνωστοποιηθεί με τη δήλωση της παρ. 2.
    4. Για τον υπολογισμό του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας, που οφείλεται στον οικείο ο.τ.α. α΄ βαθμού, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 2130/1993 (Α΄ 62), για τα ακίνητα στα Ε.Π., λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά η επιφάνεια των κτισμάτων.
    5. Η σύνδεση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων με δίκτυα παροχής υπηρεσιών τρίτων παρόχων, όπως ηλεκτροδότησης, φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνιών, πραγματοποιείται με ελεύθερη επιλογή παρόχου. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. διευκολύνει τη διενέργεια των απαραίτητων εργασιών εντός των κοινόχρηστων χώρων του Πάρκου για την πραγματοποίηση της σύνδεσης της εγκατεστημένης επιχείρησης με τον πάροχο του πρώτου εδαφίου, λαμβανομένων υπόψη των δικαιωμάτων διέλευσης και της εξασφάλισης της αποκατάστασης των κοινόχρηστων υποδομών μετά από την εκτέλεση των έργων. Οι υπηρεσίες του πρώτου εδαφίου μπορούν να παρέχονται και από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
    6. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. δύναται, κατόπιν έγγραφης ενημέρωσης, η οποία κατατίθεται έως τις 30 Νοεμβρίου εκάστου έτους προς τον δήμο στα διοικητικά όρια του οποίου εμπίπτει το Ε.Π., να εκτελεί από την επόμενη οικονομική χρήση, αντί του εκάστοτε αρμόδιου φορέα τις ενέργειες συλλογής και διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς εντός του Ε.Π., σύμφωνα με τον ν. 4830/2021 (Α΄169).
    7. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. έχει πρόσβαση στα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων (ΗΜΑ) που αφορούν στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις των Ε.Π. ευθύνης τους.
    8. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. ΠΟΥ ΜΕ ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ θα κατασκευάσει και ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ το δίκτυο των οδών, τους κοινόχρηστους χώρους και το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού του Πάρκου για όποιες από τις υπηρεσίες ηλεκτροφωτισμού, καθαριότητας, συντήρησης και επιδιόρθωσης των οδών, αποκομιδής απορριμμάτων και διαχείρισης αποβλήτων παρέχει, θα χρεώνει τέλη που θα επιμερίζονται ανάλογα με την παρεχόμενη υπηρεσία και την ωφελιμότητα σε κάθε κατηγορία υπόχρεων, σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας. Θα υπάρχει διάκριση μεταξύ των δαπανών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας των οδών και των κοινόχρηστων χώρων που μπορούν να επιμερίζονται ανάλογα με την επιφάνεια της κάθε υπόχρεης ιδιοκτησίας του Πάρκου και των δαπανών αποκομιδής απορριμμάτων και διαχείρισης αποβλήτων του κάθε υπόχρεου όπου θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχή της ανταποδοτικότητας στη διαχείριση των αποβλήτων με εφαρμογή του συστήματος « Πληρώνω όσο Πετάω », όπως ήδη ισχύει και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
    Έτσι η επιβολή αυτών των τελών σε Επιχειρηματικά Πάρκα στην Ελλάδα θα είναι εναρμονισμένη με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.

    Παναγιώτης Πετρόγλου

    ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΓΗΣ
    Ε.Π. ΒΑΜΒΑΚΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

  • Είναι προβληματική η διατύπωση «ο συντελεστής χρέωσης των ανταποδοτικών τελών στις επιχειρήσεις του Ε.Π. δεν μπορεί να υπερβαίνει τον συντελεστή που εφάρμοζε ο ο.τ.α. στις ίδιες επιφάνειες κατά την υποβολή της δήλωσης της παρ. 2».
    Θα έπρεπε να είναι «ο συντελεστής χρέωσης των ανταποδοτικών τελών στις επιχειρήσεις του Ε.Π. δεν μπορεί να υπερβαίνει τον συντελεστή που εφαρμόζει ο ο.τ.α. για τις ίδιες κατηγορίες επιχειρήσεων εκτός ΕΠ».
    Να ληφθούν υπόψη και τα ακόλουθα και να προστεθούν ως νέες παράγραφοι στο άρθρο 25:
    1) Στις ΕΑΔΕΠ χορηγείται έκπτωση 30% επί των εκάστοτε χρεώσεων ύδρευσης και αποχέτευσης για την αντιμετώπιση των αναγκών ύδρευσης του κοινόχρηστου πρασίνου. Σε περίπτωση που έχει τοποθετηθεί μετρητής υγρών ακαθάρτων τα τέλη αποχέτευσης χρεώνονται βάσει των μετρήσεων υγρών ακαθάρτων.
    2) Στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις χορηγείται έκπτωση 20% στα τέλη αποχέτευσης προς ενίσχυση της διατήρησης του υποχρεωτικού πρασίνου.
    3) Το άρθρο 43 παρ. 1β του νόμου 3979/2011 τροποποιείται ως ακολούθως: «Αν ο υπόχρεος δεν καταβάλει τα ανωτέρω συνεισπραττόμενα ποσά, ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας προβαίνει σε διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος και δεν το επανασυνδέει μέχρι να εξοφληθεί το οφειλόμενο ποσό. Αν δεν ζητηθεί από τον υπόχρεο η επανασύνδεση του ρεύματος μέσα σε τρεις μήνες από τη διακοπή του, ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας γνωστοποιεί στον οικείο δήμο ή στην οικεία ΕΑΔΕΠ σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι εγκατεστημένος σε Επιχειρηματικό Πάρκο τα στοιχεία των οφειλών του, προκειμένου αυτός να προβεί στην είσπραξή τους. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι ρυθμίσεις των νόμων 25/1975, 429/1976, 1080/1980 και 2130/1993».

  • 30 Αυγούστου 2022, 13:13 | Ελένη Γραβουνιώτη

    Η διάταξη είναι αμφίσημη και δεν παρέχει κάποια ασφάλεια ως προς την ανταποδοτικότητα των τελών. Θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων να διαβουλεύονται με τον Φορέα Διαχείρισης το σχεδιασμό και την καταγραφή των υποχρεώσεων των παρόχων (προσδιορισμός αναγκών, τρόπος και συχνότητα παροχής ανταποδοτικών υπηρεσιών κλπ) και να έχουν ανάμειξη στις διαδικασίες ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών και στον προσδιορισμό του κόστους των ανταποδοτικών υπηρεσιών από τρίτους.
    Η πιο πάνω πρόταση συνάδει και με το ότι η ποιότητα και η τιμολόγηση των κοινωφελών υπηρεσιών πρέπει να καθορίζεται από τον ανταγωνισμό με βάση τη διαπραγμάτευση κάθε εγκατεστημένης επιχείρησης, είτε με τον φορέα διαχείρισης, είτε με τρίτους παρόχους, καθώς οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας από παρόχους της επιλογής τους.

  • 30 Αυγούστου 2022, 13:43 | Ελένη Γραβουνιώτη

    Άρθρο 25 με τον τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών»:
    Η διάταξη είναι αμφίσημη και δεν παρέχει κάποια ασφάλεια ως προς την ανταποδοτικότητα των τελών. Θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων να διαβουλεύονται με τον Φορέα Διαχείρισης το σχεδιασμό και την καταγραφή των υποχρεώσεων των παρόχων (προσδιορισμός αναγκών, τρόπος και συχνότητα παροχής ανταποδοτικών υπηρεσιών κλπ) και να έχουν ανάμειξη στις διαδικασίες ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών και στον προσδιορισμό του κόστους των ανταποδοτικών υπηρεσιών από τρίτους.
    Η πιο πάνω πρόταση συνάδει και με το ότι η ποιότητα και η τιμολόγηση των κοινωφελών υπηρεσιών πρέπει να καθορίζεται από τον ανταγωνισμό με βάση τη διαπραγμάτευση κάθε εγκατεστημένης επιχείρησης, είτε με τον φορέα διαχείρισης, είτε με τρίτους παρόχους, καθώς οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας από παρόχους της επιλογής τους.

  • 26 Αυγούστου 2022, 12:27 | Re.De-Plan AE Consultants

    1. Το δικαίωμα της διαχείρισης των ανταποδοτικών υπηρεσιών να παραμείνει και στις ΑΒΣ που έχουν αναγνωριστεί τυπικά και διαθέτουν ΕΑΔΕΠ, με σκοπό την μετατροπή τους σε ΕΠΕ. Αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την οργάνωση και μετατροπή των ΑΒΣ σε ΕΠΕ από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, ενώ μειώνεται σημαντικά το εξωτερικό κόστος λειτουργίας τους. Για την διευκόλυνση των αρμοδίων, παρατίθενται αποσπάσματα των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου, με τις αναγκαίες αλλαγές – προσθήκες:
    «1. Οι ο.τ.α. α΄ βαθμού υποχρεούνται να υπολογίζουν διακριτά το κόστος παροχής των υπηρεσιών για το Ε.Π. ή της ΑΒΣ για τις οποίες έχει εκδοθεί η ΚΥΑ του άρθ. 20 παρ.2 του παρόντος και έχει συσταθεί ΕΑΔΕΠ με σκοπό την ανάπτυξη ΕΠΕ, όπως ορίζει το άρθρο 17 του ν. 1080/1980 (Α΄246), και να επιβάλλουν τα ανταποδοτικά τέλη στους φορείς των βαρυνόμενων επιφανειών εντός του Ε.Π..
    2.Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η παροχή των υπηρεσιών της παρ. 1 στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του ΕΠ ή/και της ΑΒΣ από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. και όχι από τον εκ του νόμου αρμόδιο ο.τ.α. α΄ βαθμού. ……»
    2. Στην παρ. 7, χρειάζονται ασφαλιστικές δικλείδες για την διαχείριση των πληροφοριών που αποκτά η ΕΑΔΕΠ ως προς την τήρηση κανόνων ανταγωνισμού και την μετάδοση πληροφοριών εμπιστευτικού και βιομηχανικού χαρακτήρα.