1. Μετά από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, με μέριμνα της Ε.Α.Δ.Ε.Π. συντάσσονται οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες των έργων ανάπτυξης του Ε.Π., οι οποίες υποβάλλονται υποχρεωτικά στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων μαζί με εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης των έργων. Ο τύπος και το ύψος της εγγυητικής επιστολής, η διαδικασία υποβολής της, το περιεχόμενό της, οι όροι και οι προϋποθέσεις κατάπτωσης ή επιστροφής της και κάθε άλλο σχετικό θέμα ρυθμίζονται στην απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 45.
2. Τα έργα υποδομής των Επιχειρηματικών Πάρκων ολοκληρώνονται μέσα σε τρία (3) έτη από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής. Είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης έως δυο (2) ετών με αίτημα της Ε.Α.Δ.Ε.Π. και αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Νέα παράταση μπορεί να χορηγείται σε περίπτωση ανωτέρας βίας. Αναστολή των ως άνω προθεσμιών μπορεί να χορηγηθεί εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξωτερικές υποδομές και για τον λόγο αυτό καθυστερεί η ολοκλήρωση των έργων υποδομής του Επιχειρηματικού Πάρκου.
3. Η διαπίστωση ολοκλήρωσης των έργων υποδομής συντελείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων που δημοσιεύεται στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ύστερα από επιτόπιο έλεγχο και σύνταξη της σχετικής έκθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 32. Με την έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου επιτρέπεται η λειτουργία του Ε.Π.. Αν η υλοποίηση του Ε.Π. γίνεται σε διακριτές φάσεις, επιτρέπεται η διαπίστωση τμηματικής ολοκλήρωσης των έργων υποδομής. Η πρώτη φάση του επιχειρηματικού σχεδίου υλοποιείται εντός των προθεσμιών της παρ. 2.
4. Στις υποδομές του Ε.Π., στους κοινωφελείς χώρους και εν γένει στις εγκαταστάσεις απαιτείται να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία.
Άρθρο 16 παρ. 1
Σχολιασμός: Η οικονομική διασφάλιση της καλής εκτέλεσης των έργων ανάπτυξης του ΕΠ, με εγγυητική επιστολή υπέρ της ΕΑΔΕΠ με λήπτη το Δημόσιο, δεν έχει οικονομική λογική και νομικό υπόβαθρο. Δηλαδή ποια θα είναι η αιτία είσπραξης του ποσού της ε/ε εάν συντρέξουν οι προϋποθέσεις κατάπτωσης; Το Δημόσιο δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη σύμβαση κατασκευής των έργων. Προτείνουμε αντί αυτού, να προβλεφθεί ότι η Ε.Α.Δ.Ε.Π. υποχρεούται να υποβάλει, εκτός από τις τεχνικές μελέτες, και τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης που έχει λάβει από τους αναδόχους κατασκευής τους.
Προτείνεται η εξής διατύπωση: «1. Μετά από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, με μέριμνα της Ε.Α.Δ.Ε.Π. συντάσσονται οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες των έργων ανάπτυξης του Ε.Π., οι οποίες υποβάλλονται υποχρεωτικά στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθώς και αντιγράφων των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των έργων που έχει λάβει η Ε.Α.Δ.Ε.Π. από τους αναδόχους κατασκευής τους.».
Θα πρέπει να διορθωθεί η παραπομπή στην τελευταία πρόταση της παρ.1 (Αρθ.46/παρ.1).
Βασικά και δευτερεύοντα έργα: να επιτρέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία των επιχειρήσεων σε ΕΠ όταν γίνουν οι βασικές υποδομές . Η έλλειψη χώρων είναι απελπιστική, δε μπορούμε να περιμένουμε 7-10 έτη για την ολοκλήρωση νέων πάρκων. Ας κάνουμε μία νέα αρχή ώστε να απεγκλωβιστούν οι επιχειρήσεις που κατά κανόνα λειτουργούν σε ημιτελή ΕΠ, όπως αυτό του ΒΙΟΠΑ Άνω Λιοσίων. Προτείνεται η κατ’ εξαίρεση διαπιστωτική πράξη ολοκλήρωσης των παλαιών πάρκων ώστε να μπορέσουν αυτά να λειτουργήσουν (αρθ.16 παρ.1)
Να προστεθεί παράγραφος 5 ως εξής:
5. Ειδικότερα ως προς τα Ε.Π. τα οποία αναπτύσσονται στο πλαίσιο συμβάσεων παραχώρησης κατά την έννοια του ν. 4413/2016 (Α΄ 148) ή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατά την έννοια του ν. 3389/2005 (Α΄232), ή με παραχώρηση χρήσης ή μίσθωση δημοσίων ή δημοτικών ακινήτων ή ακινήτων εταιρειών που ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο ελληνικό Δημόσιο, οι εγγυήσεις καλής εκτέλεσης και η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης των Έργων υποδομής διέπονται από τους όρους των οικείων συμβάσεων.
Στην παρ. 2, επιβάλλεται να αποσαφηνιστεί η έννοια της «ανωτέρας βίας» για την κρινόμενη περίπτωση. Θα ήταν χρησιμότερη μια διαφορετική διατύπωση με την οποία να παρέχεται η δυνατότητα νέων παρατάσεων όταν τα έργα υποδομής βρίσκονται σε εξέλιξη δυνάμει σχετικών συμβάσεων κατασκευής και υπάρχει δεσμευτικό συμβατικό χρονοδιάγραμμα περαίωσης τους.