1. Οι εκτάσεις που ορίζονται στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής ως κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι εντός Ε.Π., είναι αναγκαίες για τη λειτουργία του και δεν ανήκουν κατά κυριότητα στην Ε.Α.Δ.Ε.Π. μεταβιβάζονται υποχρεωτικά σε αυτήν μετά από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής χωρίς αντάλλαγμα, τηρουμένης της σχετικής διαδικασίας μεταγραφής. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα κατοχής επ’ αυτών σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8.
2. Η χρήση των κτιρίων για την εγκατάσταση δημόσιων υπηρεσιών προς τον σκοπό εξυπηρέτησης των δραστηριοτήτων του Ε.Π. παρέχεται από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. δωρεάν για όσες υπηρεσίες προκύπτουν ως υποχρεωτικές από την κείμενη νομοθεσία.
Αρχική Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 12-Θέματα κυριότητας χώρων και υποδομών
Άρθρο 12-Θέματα κυριότητας χώρων και υποδομών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 1-Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2-Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3-Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4-Τύποι Επιχειρηματικού Πάρκου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 5-Δραστηριότητες που ασκούνται εντός Επιχειρηματικού Πάρκου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6-Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) –
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7-Ίδρυση Επιχειρηματικού Πάρκου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 8-Διασφάλιση έκτασης Επιχειρηματικού Πάρκου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 9-Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10-Έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 11-Πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12-Θέματα κυριότητας χώρων και υποδομών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13-Εισφορά σε γη και σε χρήμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14-Χρήση αιγιαλού και παραλίας και Ελεύθερες Ζώνες – Ζώνες Αποθηκών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15-Εξωτερικές υποδομές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16-Ολοκλήρωση των έργων υποδομής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17-Μεταβολές και επέκταση του Επιχειρηματικού Πάρκου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18-Ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19-Επιχειρηματικό Πάρκο Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (Ε.Π.Μ.Μ.Μ.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20-Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21-Επιχειρηματικό Πάρκο οριοθετημένο σε διακριτές γεωγραφικές περιοχές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22-Διοίκηση και διαχείριση του Επιχειρηματικού Πάρκου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23-Κανονισμός Λειτουργίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24-Σύμβαση εγκατάστασης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25-Παροχή υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26-ΔιαμεσολάβησηΆρθρο 26-Διαμεσολάβηση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27-Υποκατάσταση της Ε.Α.Δ.Ε.Π.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 28-Κίνητρα για την ίδρυση Επιχειρηματικού Πάρκου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 29-Κίνητρα αδειοδότησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30-Κίνητρα για την εγκατάσταση εντός Επιχειρηματικού Πάρκου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31-Αξιοποίηση έκτασης εντός Επιχειρηματικού Πάρκου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32-Εποπτεία Επιχειρηματικών Πάρκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33-Συνέπειες – Κυρώσεις- ΠοινέςΆρθρο 33-Συνέπειες – Κυρώσεις- Ποινές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34-Ψηφιακά εργαλεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35-Επιχειρησιακό Σχέδιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36-Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 36-Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37-Σύσταση δικαιώματος επιφανείας εντός Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38-Σύσταση και μεταβίβαση δικαιώματος επιφανείας σε τμήμα οικοπέδου εντός Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39-Περιεχόμενο του δικαιώματος επιφανείαςΆρθρο 39-Περιεχόμενο του δικαιώματος επιφανείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40-Μεταβίβαση και επιβάρυνση του δικαιώματος επιφανείας – Βάρη επί του κτίσματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41-Λήξη και απόσβεση επιφανείας – Αποτελέσματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42-Συνέπειες της λήξης της επιφανείας για τις ενοχικές συμβάσειςΆρθρο 42-Συνέπειες της λήξης της επιφανείας για τις ενοχικές συμβάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43-Προστασία επιφανειούχουΆρθρο 43-Προστασία επιφανειούχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44-Φορολογική μεταχείριση – Διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσηςΆρθρο 44-Φορολογική μεταχείριση – Διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45-Τελική διάταξηΆρθρο 45-Τελική διάταξη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46-Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 47-Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48-Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49-Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Αυγούστου 2022, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Σεπτεμβρίου 2022, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 224 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14302 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Άρθρο 12 παρ. 1
Σχολιασμός: Στο άρθρο 3 παρ. 1 του ΣχΝ δίνεται ο ορισμός, μεταξύ άλλων, των «κοινοχρήστων χώρων εντός Επιχειρηματικών Πάρκων» (περίπτωση στ) και των «κοινωφελών χώρων εντός Επιχειρηματικών Πάρκων» (περίπτωση ζ). Για την αποφυγή παρερμηνειών, προτείνεται η χρήση του νομοθετικού ορισμού και στο άρθρο 12.
Η προτεινόμενη διατύπωση είναι: «Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι εντός Ε.Π., που δεν ανήκουν κατά κυριότητα στην Ε.Α.Δ.Ε.Π. μεταβιβάζονται υποχρεωτικά σε αυτήν μετά από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής χωρίς αντάλλαγμα, τηρουμένης της σχετικής διαδικασίας μεταγραφής. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα κατοχής επ’ αυτών σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8.».
Άρθρο 12 παρ. 2
Έτσι όπως διατυπώνεται η σχετική παράγραφος δημιουργείται ασάφεια ως προς: 1. Αν η ΕΑΔΕΠ είναι υποχρεωμένη να παραχωρεί κτίριο /ή και το γήπεδο στο οποίο είναι κτισμένο το κτίριο ή να χρηματοδοτεί την ανέγερση κτιρίου όταν δεν υπάρχει και ζητείται χώρος από τη Δημόσια Υπηρεσία και 2. Αν η δωρεάν χρήση περιλαμβάνει τις Κοινόχρηστες δαπάνες τις δαπάνες ΜΚΑ και τις δαπάνες υδροδότησης ή μόνο τη δαπάνη χρήσης του κτιρίου.
Η προτεινόμενη διατύπωση είναι: «2. Η χρήση των κτιρίων που ανήκουν στην Ε.Α.Δ.Ε.Π. επί κοινοχρήστων ή κοινωφελών χώρων για την εγκατάσταση δημόσιων υπηρεσιών προς το σκοπό εξυπηρέτησης των δραστηριοτήτων του Ε.Π. παρέχεται από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. δωρεάν για όσες δημόσιες υπηρεσίες προκύπτουν ως υποχρεωτικές από την κείμενη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση οι εγκατεστημένες δημόσιες υπηρεσίες δεν απαλλάσσονται από τις δαπάνες που προβλέπονται στον Κανονισμό Λειτουργίας του ΕΠ.».
Όσον αφορά στην παρ. 1, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στη δεύτερη πρόταση της παρ.2δ του Αρθ.11 και δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλέον η αναφορά για ΚΦ/ΚΧ εκτάσεις που προκύπτουν από εισφορά σε γη, θα πρέπει να διευκρινιστεί υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποια διαδικασία γίνεται η μεταβίβαση στην ΕΑΔΕΠ των υφιστάμενων ΚΦ/ΚΧ χώρων που δεν ανήκουν στην κυριότητά της.
Στο άρθρο 12 παρ. 1 προτείνουμε να διαγραφεί η φράση «είναι αναγκαίες για τη λειτουργία του» γιατί είναι τελείως αόριστη, και μπορεί να οδηγήσει σε μη δικαιολογημένο περιορισμό του δικαιώματος μεταβίβασης των κοινοχρήστων και κοινωφελών στην ΕΑΔΕΠ.
Επισημαίνεται ότι στις μεταβατικές διατάξεις (47 παρ. 6) υπάρχει η ακόλουθη εξαίρεση: «Στους υφιστάμενους κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., για τους οποίους δεν έχουν συσταθεί φορείς διαχείρισης, η κυριότητα των κοινόχρηστων – κοινωφελών χώρων παραμένει στον φορέα ανάπτυξης και ο υφιστάμενος Κανονισμός Λειτουργίας εξακολουθεί να διέπει τη λειτουργία του υποδοχέα»
Εάν η ΕΑΔΕΠ δεν είναι κυρία στο 100% της έκτασης, δεν μπορεί η κυριότητα των κοινόχρηστων χώρων να μεταβιβάζεται υποχρεωτικά σε αυτήν χωρίς αντάλλαγμα, καθώς οι ιδιοκτήτες γης έχουν εισφέρει γη και χρήμα για τη δημιουργία τους.
Συνυπογράφοντες:
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ
Πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι οι εκτάσεις που ορίζονται στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής ως κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι ενός Επιχειρηματικού Πάρκου και κρίνονται αναγκαίες για τη λειτουργία του και δεν ανήκουν κατά κυριότητα στην Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π), μεταβιβάζονται υποχρεωτικά σε αυτή με συμβολαιογραφική πράξη αμέσως μετά την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου.
Στο άρθρο 12 παρ. 1 προτείνουμε να διαγραφεί η φράση «είναι αναγκαίες για τη λειτουργία του» γιατί είναι τελείως αόριστη, και μπορεί να οδηγήσει σε μη δικαιολογημένο περιορισμό του δικαιώματος μεταβίβασης των κοινοχρήστων και κοινωφελών στην ΕΑΔΕΠ.
Επισημαίνεται ότι στις μεταβατικές διατάξεις (47 παρ. 6) υπάρχει η ακόλουθη εξαίρεση: «Στους υφιστάμενους κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., για τους οποίους δεν έχουν συσταθεί φορείς διαχείρισης, η κυριότητα των κοινόχρηστων – κοινωφελών χώρων παραμένει στον φορέα ανάπτυξης και ο υφιστάμενος Κανονισμός Λειτουργίας εξακολουθεί να διέπει τη λειτουργία του υποδοχέα»
Όσον αφορά το 12 παρ. 2 η υποχρέωση της ΕΑΔΕΠ για παροχή δωρεάν κτιρίων είναι ασαφής και πρέπει να διευκρινιστεί: Σε ποιους πρέπει να παρέχουμε δωρεάν κτίρια και υπό ποιες προϋποθέσεις. Προτείνεται η παροχή κτιρίων για την εγκατάσταση δημοσίων υπηρεσιών με παράλληλη κάλυψη του κόστους κατασκευής και λειτουργίας των κτιρίων από το εκάστοτε φορέα που κάνει χρήση αυτών.