Άρθρο 9-Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου

1. Τα Ε.Π. χωροθετούνται σε εντός ή εκτός σχεδίου πόλεως έκταση ή περιοχή που προορίζεται για την υποδοχή των δραστηριοτήτων του άρθρου 5, σύμφωνα με:
α) είτε τις κατευθύνσεις των Περιφερειακών, Γενικών ή Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων ή Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του ν. 4447/2016 (Α΄ 241),
β) είτε τις, κατά περίπτωση, ρυθμίσεις των ρυθμιστικών σχεδίων, Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και Σχεδίων Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης ή ρυθμίσεων χρήσεων γης.
Όπου στις εν λόγω εκτάσεις ή περιοχές επιτρέπονται οι δραστηριότητες των άρθρων 5, 6 και 7 του από 23.2/6.3.1987 π.δ. (Δ΄166), καθώς και των άρθρων 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του π.δ. 59/2018 (Α΄114), με την έκδοση της απόφασης έγκρισης του άρθρου 10, μπορούν να αναπτύσσονται, ανάλογα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις, και οι δραστηριότητες του άρθρου 5.
2. Τα Ε.Π. αποτελούν Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016, τα οποία εγκρίνονται με την απόφαση του άρθρου 10 του παρόντος.
3. Αν, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Ε.Α.Δ.Ε.Π. για την εγκατάσταση του Πάρκου, δεν υπάρχει ειδική χωρικά καθορισμένη υπόδειξη βάσει των ρυθμίσεων της περ. (α) της παρ. 1 ή πρόβλεψη σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1, απαιτείται προέγκριση με τη διαδικασία της περ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016. Στη συνέχεια ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 για την υποβολή αίτησης ίδρυσης Ε.Π..
4. H οργάνωση Ε.Π. σε περιοχές προστασίας και περιοχές με ειδικό νομικό καθεστώς, κατά την έννοια της περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 4447/2016, ενεργείται μόνον εφόσον επιτρέπεται από τη νομοθεσία που τις διέπει και υπόκειται στους περιορισμούς που θέτουν οι σχετικές διατάξεις. Ειδικότερα, σε περιοχές του δικτύου ΦΥΣΗ (NATURA) 2000, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Ζώνες Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) της ορνιθοπανίδας της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ, η οργάνωση Ε.Π. ενεργείται σύμφωνα με την παρ. 15 του άρθρου 45 του ν. 998/1979 (Α΄289).
5. Η έκταση στην οποία δημιουργείται το Ε.Π. μπορεί να τέμνεται ή να διαχωρίζεται από υδατορέματα, κάθε κατηγορίας οδικά δίκτυα, φυσικά εμπόδια, σιδηροδρομικά δίκτυα και τεχνικά έργα, εφόσον εξασφαλίζονται η λειτουργική συνέχεια της έκτασης και η ασφάλεια της κυκλοφορίας. Δημοτικοί, κοινοτικοί και αγροτικοί δρόμοι μπορούν να ενσωματωθούν στην έκταση του υποδοχέα, εφόσον, κατά την διαδικασία έγκρισης του άρθρου 10, διαπιστώνεται ότι δεν προκαλούνται κυκλοφοριακά προβλήματα.
6. Κατά τις διαδικασίες εκπόνησης, τροποποίησης ή αναθεώρησης των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του ν. 4447/2016, ενσωματώνονται τα όρια, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης και οι λοιπές ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις που διέπουν την οργάνωση και ανάπτυξη των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.. Τα ανωτέρω όρια, χρήσεις γης, όροι δόμησης και ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις των υποδοχέων, δεν μπορούν να τροποποιηθούν στο πλαίσιο των ως άνω διαδικασιών πολεοδομικού σχεδιασμού, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του φορέα ανάπτυξης ή διαχείρισης του Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. και των αρμόδιων υπηρεσιών που ενέκριναν την ανάπτυξή του.
7. Κατά τη θεσμοθέτηση των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του ν. 4447/2016 λαμβάνεται ειδική μέριμνα, προκειμένου, εφόσον υπάρχει η σχετική δυνατότητα και εφόσον απαιτείται, να καθορίζονται ειδικές ζώνες περιμετρικά των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ., στις οποίες μπορεί να καθορίζονται ειδικοί όροι ανάπτυξης και οργάνωσης και εν γένει ειδικές ρυθμίσεις σε σχέση με το πλαίσιο άσκησης δραστηριοτήτων και λειτουργιών και να διασφαλίζονται μελλοντικές αναγκαίες επεκτάσεις του υποδοχέα, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 17:29 | ΕΣΕΠΠΑ (Ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρηματικών Πάρκων)

    Άρθρο 9: Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 7:

    Η ανάπτυξη ειδικών ζωνών περιμετρικά των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. μπορεί να διασφαλίζει μελλοντικές αναγκαίες επεκτάσεις, ωστόσο παράλληλα λειτουργεί απολύτως ανταγωνιστικά. Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι ειδικοί όροι αποδίδονται με αποκλειστικό στόχο την χρήση τους από Επιχειρηματικό Πάρκο και να μην γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από μεμονωμένες επιχειρήσεις που θα εγκαθίστανται σε περιοχές χαμηλής αξίας γης με πλεονεκτήματα.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 17:37 | ΕΣΕΠΠΑ (Ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρηματικών Πάρκων)

    Άρθρο 9: Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 1: Για το εδάφιο: «…Όπου στις εν λόγω εκτάσεις ή περιοχές επιτρέπονται οι δραστηριότητες των άρθρων 5, 6 και 7 του από 23.2/6.3.1987 π.δ. (Δ΄166), καθώς και των άρθρων 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του π.δ. 59/2018 (Α΄114), με την έκδοση της απόφασης έγκρισης του άρθρου 10, μπορούν να αναπτύσσονται, ανάλογα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις, και οι δραστηριότητες του άρθρου 5.», σχολιάζεται το εξής: Εφόσον επιτρέπεται η εγκατάσταση Επιχειρηματικού Πάρκου στις εν λόγω περιοχές σύμφωνα με τα εδάφια α και β, δεν χρειάζεται η αναφορά σε προϋπάρχουσες «επιτρεπόμενες χρήσεις», που μόνο δυσχεραίνει την ερμηνεία του εδαφίου. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η τροποποίηση της διατύπωσης.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 17:07 | WWF Ελλάς

    α. Η χωροθέτηση των Ε.Π. αποτελεί ζήτημα κομβικής σημασίας καθότι πρόκειται για μεγάλης έκτασης παρεμβάσεις στο χώρο, οι οποίες συνοδεύονται από έργα υποδομής, εντός και εκτός αυτών, και δύνανται να φιλοξενούν ιδιαίτερα οχλούσες δραστηριότητες. Η σχετική διάταξη, όμως, του άρθρου 9 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου είναι πολλαπλώς προβληματική.

    β. Καταρχάς, ενώ όπως αναφέρεται ρητά στην παρ. 2 του ως άνω άρθρου “Τα Ε.Π. αποτελούν Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016”, ώστε θα απαιτούνταν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η σύνταξη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)[13] και να εγκριθούν με π.δ., εισάγεται ειδική διαδικασία έγκρισης με κ.υ.α. που εκδίδουν οι υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (άρθρο 10 παρ. 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου). Η διάταξη όμως αυτή, κατά το μέρος που προβλέπει ότι θεσπίζονται με κ.υ.α. ρυθμίσεις πολεοδομικού χαρακτήρα, και μάλιστα όχι μόνο στα οριοθετημένα Ε.Π αλλά και σε ζώνες περιμετρικά των Ε.Π. (παρ. 7), δεν είναι σύμφωνη με τα άρθρα 24 παρ. 2 και 43 παρ. 2 του Σ.

    γ. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις προβλέψεις αφενός της οδηγίας για τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ) 2001/42/ΕΚ όπως αυτή έχει ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη με την κ.υ.α. υπ΄ αριθμ. 107017/2006 (Β’ 1225), και αφετέρου των οδηγιών για τη φύση 92/43/ΕΟΚ και 2009/147/ΕΚ και τις κ.υ.α. ενσωμάτωσής τους υπ΄ αριθμ. 33318/3028/1998 (ΦΕΚ Β’ 1289) και 37338/1807/E.103/2010 (ΦΕΚ Β’ 1495) αντίστοιχα, ως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, υφίσταται υποχρέωση στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης καθώς και δέουσας εκτίμησης των επιπτώσεων κάθε “σχεδίου” μη άμεσα συνδεόμενου ή αναγκαίου για τη διατήρηση των οικοτόπων του δικτύου Natura 2000 που είναι δυνατό να επηρεάζει σημαντικά οικοτόπους που βρίσκονται είτε εντός, είτε εκτός των ορίων του Ε.Π. (άρθρα 7 και 29 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου). Ώστε, για την ίδρυση Ε.Π. θα έπρεπε να εκπονηθεί ΣΜΠΕ, αλλά και Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση (ΕΟΑ), όπου απαιτείται.

    δ. Επιπλέον, η παρ. 6 εδ. α΄ του άρθρου 9 προβλέπει ότι “Κατά τις διαδικασίες εκπόνησης, τροποποίησης ή αναθεώρησης των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του ν. 4447/2016, ενσωματώνονται τα όρια, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης και οι λοιπές ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις που διέπουν την οργάνωση και ανάπτυξη των Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.” [επισήμανση των γραφόντων]. Τα ΕΠΣ εντάσσονται, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1 περ. δ΄ του ν. 4447/2016, στο ίδιο επίπεδο σχεδιασμού με τα ΤΠΣ. Ωστόσο, για την τροποποίηση ή αναθεώρησή τους, εφαρμόζονται οι ειδικές προβλέψεις του ν. 4447/2016. Η αναφορά στην ως άνω διάταξη του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για την υποχρέωση ενσωμάτωσης συνιστά παρέκκλιση διαρρηγνύοντας τον απαραίτητο ολοκληρωμένο χαρακτήρα του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Περαιτέρω διάρρηξη του συστήματος αυτού προκαλεί και η πρόβλεψη ότι επιτρέπεται η οικοδόμηση εντός του Ε.Π. χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η πολεοδόμηση αυτού υπό προϋποθέσεις (άρθρο 11 παρ. 8 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου), η οποία βέβαια φαίνεται να εισήχθη πρώτα με το άρθρο 40 παρ. 3 του ν. 4759/2020 για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας κ.α. διατάξεις.

    ε. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 9 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για τη χωροθέτηση Ε.Π. εντός των περιοχών του ευρωπαϊκού οικολογικού δικτύου Natura 2000. Η διατύπωση είναι δυσνόητη και χρειάζεται να υπάρξει σαφής παραπομπή στα νομικά καθεστώτα προστασίας των περιοχών του ευρωπαϊκού οικολογικού δικτύου Natura 2000 (άρθρο 6 παρ. 1 της οδηγίας για τους οικοτόπους) και την υποχρέωση να προηγηθεί δέουσα εκτίμηση (άρθρο 6 παρ. 3 της οδηγίας για τους οικοτόπους), η δε παραπομπή στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας (ν. 998/1979, άρ. 45, παρ. 15) είναι εξόχως προβληματική καθώς αφορά αποκλειστικά σε επεμβάσεις σε περιοχές που υπάγονται στην δασική νομοθεσία.

    στ. Σημειώνουμε ότι η παραπάνω υποχρέωση θα πρέπει να ισχύει για τις περιοχές του δικτύου Natura 2000 που βρίσκονται τόσο εντός, όσο και εκτός των ορίων του Ε.Π. εφόσον επηρεάζονται σημαντικά. Η σχετική διάταξη του άρθρου 44 παρ. 2 του ν. 3982/2011 που ισχύει σήμερα, προβλέπει την απαγόρευση οργάνωσης Ε.Π. «στους οικότοπους προτεραιότητας, στις περιοχές απόλυτης προστασίας της φύσης που καθορίζονται κατά τις διατάξεις των άρθρων 19 παράγραφοι 1 και 2 και 21 του ν. 1650/1986, όπως εκάστοτε ισχύει, καθώς επίσης και στους πυρήνες εθνικών δρυμών, στα διατηρητέα μνημεία της φύσης και στα τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους». Όμοιες είναι και οι πρόνοιες του ΕΧΠΣΑΑ για τη βιομηχανία (άρθ. 8, παρ. 2, περ. γ’): “Σε περιοχές του δικτύου ΦΥΣΗ (NATURA) 2000 περιλαμβανομένων των Ζωνών Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) της ορνιθοπανίδας της οδηγίας 79/409/ΕΟΚ η εγκατάστασή τους είναι δυνατή, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται από τα νομικά καθεστώτα προστασίας τους. Δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση βιομηχανικών μονάδων στους οικοτόπους προτεραιότητας, στις περιοχές απολύτου προστασίας της φύσης και προστασίας της φύσης που καθορίζονται κατά τις διατάξεις των άρθρων 19 παρ. 1 και 2 και 21 του ν. 1650/1986 καθώς επίσης και στους πυρήνες εθνικών δρυμών, στα διατηρητέα μνημεία της φύσης, στα Τοπία Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας ενός Ο.Τ.Α. ή ενός νησιού χαρακτηρίζεται τοιουτοτρόπως και στα αισθητικά δάση που δεν περιλαμβάνονται στην προηγούμενη περίπτωση”. Οι απαγορεύσεις αυτές θα πρέπει να διατηρηθούν, στη δε περίπτωση των προβλέψεων του 3982/2011 θα πρέπει, αντί των περιοχών απόλυτης προστασίας της φύσης, να γίνει αναφορά στις ζώνες απόλυτης προστασίας της φύσης και τις ζώνες προστασίας της φύσης, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 46 του ν. 4685/2020 (Α΄92) για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας κ.α., που τροποποίησε το άρθρο 19 του ν. 1650/1986.

    ζ. Τέλος, οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου σχετικά με το μεταβατικό καθεστώς έως τη θεσμοθέτηση των κανονιστικών διαταγμάτων για τις περιοχές του δικτύου Natura 2000 κρίνονται άκρως ανεπαρκείς. Με δεδομένη την χρόνια αδυναμία της Πολιτείας να προβεί στη λήψη των αναγκαίων μέτρων διατήρησης -ανάμεσα στα οποία και των κανονιστικών ρυθμίσεων- σε συμμόρφωση με το άρθρο 6(1) της οδηγίας για τους οικοτόπους και την, για τον λόγο αυτό καταδικαστική απόφαση του ΔΕΕ για την Ελλάδα (υπόθεση C-849/19), προτείνουμε την απαγόρευση της χωροθέτησης κάθε είδους υποδοχέων, έργων και δραστηριοτήτων κατηγορίας Α του ν. 4014/2011 μέχρι την έκδοση των π.δ. χαρακτηρισμού των προστατευόμενων περιοχών.

    [13] Το άρθρο 6 παρ. 3 περ. β΄ και γ΄ του ΕΧΠΣΑΑ για τη βιομηχανία προβλέπει ρητά ότι “οι οργανωμένοι υποδοχείς υπάγονται σε διαδικασία Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης, η οποία ενσωματώνεται στη διαδικασία χαρακτηρισμού και οριοθέτησης του υποδοχέα, με τήρηση όλων των σχετικών διατάξεων. Η εγκριτική απόφαση χαρακτηρισμού και οριοθέτησης επέχει και θέση έγκρισης της Σ.Μ.Π.Ε.”, η οποία τελευταία αποτελεί στοιχείο του φακέλου για την ίδρυση οργανωμένου υποδοχέα.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 14:16 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 9, παρ. 3

    Σχολιασμός: Δεδομένου ότι με τις προβλέψεις του ΣχΝ αλλά και της βασικής δασικής νομοθεσίας (Ν. 998/1979) είναι υπό όρους εφικτή η ανάπτυξη Ε.Π. σε δημόσια δάση ή δασικές εκτάσεις, κατόπιν δέοντος χαρακτηρισμού τους και παραχώρησης, θα πρέπει τούτη η περίπτωση να προβλεφθεί συστηματικά σε όλα τα στάδια οργάνωσης του Επιχειρηματικού Πάρκου, από τη διασφάλιση της έκτασης έως την πολεοδόμηση και την εφαρμογής. Προτείνεται, συνεπώς, η παράγραφος να διαμορφωθεί με την προσθήκη πρόβλεψης.

    Η προτεινόμενη διατύπωση είναι: «3. Αν, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Ε.Α.Δ.Ε.Π. για την εγκατάσταση του Ε.Π., δεν υπάρχει ειδική υπόδειξη χωρικά καθορισμένη βάσει των ρυθμίσεων της περ. (α) της παρ. 1 ή πρόβλεψη σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1, ή στην έκταση ανάπτυξης του Ε.Π. περιλαμβάνονται δασικές εκτάσεις ή δάση απαιτείται η προβλεπόμενη στην περ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 προέγκριση. Στη συνέχεια ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 για την υποβολή αίτησης ίδρυσης Ε.Π.».

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 18:07 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    Προτείνεται η αναδιατύπωση της τελευταίας παραγράφου της παρ.1 ως ακολούθως, για τη δυνατότητα εγκατάστασης των δραστηριοτήτων της παρ.5 όπως θα συναξιολογούνται στο πλαίσιο των πολεοδομικών, τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών του επιχειρηματικού σχεδίου του ΕΠ: « […]Όπου στις εν λόγω εκτάσεις ή περιοχές επιτρέπονται οι δραστηριότητες των άρθρων 5, 6 και 7 του από 23.2/6.3.1987 π.δ. (Δ΄166), καθώς και των άρθρων 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του π.δ. 59/2018 (Α΄114), με την έκδοση της απόφασης έγκρισης του άρθρου 10, μπορούν να αναπτύσσονται κατά περίπτωση οι δραστηριότητες του άρθρου 5.»
    Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ.2, ορθώς αναφέρεται και διευκρινίζεται ότι τα ΕΠ αποτελούν ΕΠΣ που εγκρίνονται με ΚΥΑ εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα ΕΠΣ που εγκρίνονται με ΠΔ. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητο να διερευνηθεί η δυνατότητα περαιτέρω θεσμικής ενίσχυσης των εγκριτικών ΚΥΑ των ΕΠ, ιδίως κατά τις περιπτώσεις στις οποίες θα απαιτηθεί λήψη προέγκρισης ΕΠΣ.
    Επίσης, για να μην δημιουργούνται παρανοήσεις, θα πρέπει να αναδιατυπωθεί το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 (πχ. Ειδικότερα, εντός περιοχών του δικτύου ΦΥΣΗ (NATURA) 2000, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Ζώνες Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) της ορνιθοπανίδας της Οδηγίας 79/409/ΕΟ, και βρίσκονται εντός δασικών εκτάσεων, η οργάνωση ΕΠ ενεργείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ.15 του άρθρου 45 του ν.998/1979).
    Τέλος, σχετικά με την παρ.5 προτείνονται τα εξής:
    – Να αναφερθεί ότι και επαρχιακοί δρόμοι μπορούν να ενσωματωθούν στην έκταση του ΕΠ, εφόσον δεν προκαλούνται κυκλοφοριακά προβλήματα.
    – Να διευκρινιστεί αν η αρμοδιότητα συντήρησης (και λοιπών υποχρεώσεων) για τα υφιστάμενα οδικά δίκτυα παραμένει στους σχετικούς ΟΤΑ μετά την ενσωμάτωσή τους στο ΕΠ, ή αν ΕΑΔΕΠ αναλαμβάνει πλέον τις σχετικές υποχρεώσεις καθώς και την κυριότητά τους κατά τα οριζόμενα στο Αρθ.12.
    Συμπληρωματικά των ανωτέρω σημειώνεται ότι για την ενσωμάτωση των υφιστάμενων δημόσιων οδικών δικτύων σε ΕΠ, σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται η πραγματοποίηση εργασιών για τη διεύρυνση του πλάτους των οδών και των πεζοδρόμων και τη βελτίωση των χαρακτηριστικών τους, για την τήρηση των προδιαγραφών της κείμενης νομοθεσίας και με σκοπό την ομαλή και ασφαλή διέλευση των οχημάτων και των πεζών και την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να οριστεί ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση και χρηματοδότηση των σχετικών εργασιών επί των προϋφιστάμενων δημόσιων οδικών δικτύων, καθώς και να ρυθμιστούν τα ζητήματα κυριότητας, συντήρησης κλπ των νέων τμημάτων που αφορούν στη διαπλάτυνση των υφιστάμενων οδών.

  • Σύμφωνα με την παρ.2, τα Επιχειρηματικά Πάρκα αποτελούν Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΕΠΣ) που εγκρίνονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα ΕΠΣ που εγκρίνονται με Προεδρικό Διάταγμα. Στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητο να «ενισχυθεί θεσμικά» περαιτέρω η εγκριτική απόφαση των ΕΠ ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανότητα παρακώλυσης της διαδικασίας ανάπτυξής τους, στις περιπτώσεις που απαιτείται η λήψη προέγκρισης ΕΠΣ κατά τα οριζόμενα στην παρ.3. Επομένως, θεωρούμε ότι τα Επιχειρηματικά Πάρκα θα πρέπει να εγκρίνονται με ΠΔ που επιτρέπει μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2022, 10:05 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Σχετικά με την παράγραφο 5, να αποσαφηνιστεί η διάκριση μεταξύ «τέμνεται» και
    «διαχωρίζεται». Τέμνεται σημαίνει διέρχεται από την έκταση, αποτελώντας τμήμα της;
    Επίσης, να αποσαφηνιστεί η έννοια «ενσωματωθούν». Σημαίνει περνούν στην ευθύνη
    διοίκησης – διαχείρισης, λειτουργίας, συντήρησης κ.λπ. της Ε.Α.Δ.Ε.Π. του Επιχειρηματικού Πάρκου;

  • 2 Σεπτεμβρίου 2022, 17:54 | Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος

    Να επιτρέπεται η ίδρυση Ε.Π. εντός γης υψηλής παραγωγικότητας – ΖΟΕ.
    Οι πολεοδομικές ρυθμίσεις και χρήσεις που θα προβλέπονται στο Επιχειρηματικό Πάρκο, να υπερισχύουν των χρήσεων που προβλέπουν οι ΖΟΕ, κατόπιν σχετικών εγκρίσεων.
    Ειδική αναφορά θα ήθελα να κάνω στον θεσμό των ΖΟΕ της Ηλείας, οι οποίες όταν είχαν βγει δεν είχαν λάβει υπόψη πλήθος χρήσεων που είναι απαραίτητες στην σύγχρονη πραγματικότητα και αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιοχής, την ίδρυση νέων ή/και την επέκταση υφιστάμενων επιχειρήσεων. Σημειώνεται ότιη περιοχή δεν έχει κανέναν οργανωμένο υποδοχέα.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:59 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Προτείνεται να τεθεί προθεσμία εντός της οποίας θα εξετάζεται και εγκρίνεται ή απορρίπτεται ο φάκελος για την έγκριση ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων. Εάν ο φάκελος είναι πλήρης και παρέλθει άπρακτη η προθεσμία να υπάρχει πρόβλεψη ότι θεωρείται εγκριθείς.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:27 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Στο άρθρο 9 παράγραφος 1 εδάφιο β, για την πληρότητα ρύθμισης όλων των παρεμφερών περιπτώσεων, να προστεθεί: και των άρθρων 14, 155 του Ν. 4302/2014.

  • 29 Αυγούστου 2022, 14:35 | ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙ

    Στην παρ. 5 χρειάζεται αποσαφήνιση της διαφοράς μεταξύ «τέμνεται» και «διαχωρίζεται» ώστε να είναι σαφές το πλαίσιο χωροθέτησης τόσο για τις Ε.Α.Δ.Ε.Π. όσο και για την αδειοδοτούσα αρχή στη φάση της έγκρισης της αίτησης ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου.
    «Τέμνεται» σημαίνει διέρχεται, άρα είναι μέρος της έκτασης του Πάρκου;
    Αντιστοίχως, στην ίδια παράγραφο και για τον ίδιο λόγο, χρειάζεται αποσαφήνιση ο όρος «ενσωματωθούν» για τη δυνατότητα που παρέχεται από τον νόμο για Δημοτικούς, κοινοτικούς και αγροτικούς δρόμους (και δεν παρέχεται για τις λοιπές κατηγορίες οδικού δικτύου).
    «Ενσωματώνονται» σημαίνει ότι περιέρχονται ως προς τη διοίκηση/ διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση στην ευθύνη της Ε.Α.Δ.Ε.Π.;

  • 26 Αυγούστου 2022, 11:20 | Re.De-Plan AE Consultants

    1. Στην παρ. 3, προτείνεται προσθήκη στο τέλος αυτής (γης υψηλής παραγωγικότητας) ως κάτωθι:
    «Ειδικά για την περίπτωση χρήσης γης υψηλής παραγωγικότητας, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Και Τροφίμων, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας της οικείας Περιφέρειας.»
    2. Προτείνεται η προσθήκη τριών νέων παραγράφων (δασικές εκτάσεις, έγκριση επέμβασης, ΚΑΖ κ.λπ.):
    (α) «Επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της παραγράφου 14 του άρθρου 45 του ν.998 /79 (Α 289), η κατά κυριότητα παραχώρηση με αντάλλαγμα, δημοσίων δασών και δημοσίων δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων που βρίσκονται εντός της έκτασης που προορίζεται για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου, τηρουμένων κατά τα λοιπά των προβλεπόμενων στο άρθρο 45 του νόμου 998 του 79. Στην περίπτωση αυτή η απόφαση παραχώρησης της κυριότητας εκδίδεται και υπογράφεται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην οποία υπάγεται η περιοχή ανάπτυξης του ΕΠ, έπειτα από εισήγηση της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας. Η απόφαση αυτή ενσωματώνεται στην ΑΕΠΟ του ΕΠ, με τους όρους που τίθενται και εγκρίνεται με την ΚΥΑ της παρ. 1 του άρθ. 10 του παρόντος, όπως ορίζεται στην παρ. 4 του άρθρου 45 του νόμου 998/79»
    (β) «Η παράγραφος 17 του άρθρου 45 του νόμου 998/79 εφαρμόζεται και για τα Επιχειρηματικά Πάρκα του παρόντος».
    (γ) «Με την απόφαση προέγκρισης Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθ. 8 του Ν.4447/2016, είναι δυνατή η μεταβολή ορίων Καταφυγίου Άγριας Ζωής, εφόσον υφίσταται επαρκής τεκμηρίωση, προκειμένου μέρος της έκτασης του να υπαχθεί σε πολεοδομικό ή ρυμοτομικό σχεδιασμό. Για την έκδοση της προέγκρισης της παραγράφου 1 (ε) του άρθ. 8 του Ν.4447/2016 απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, η οποία εκδίδεται ύστερα από τη γνωμοδότηση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης».