Άρθρο 7-Ίδρυση Επιχειρηματικού Πάρκου

1. Για την ίδρυση του Ε.Π., υποβάλλεται στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αίτηση από την ενδιαφερόμενη Ε.Α.Δ.Ε.Π., η οποία συνοδεύεται από το Επιχειρηματικό Σχέδιο και από το παράβολο της παρ. 1 του άρθρου 45.
2. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο αποτυπώνει τη σκοπιμότητα και οικονομική βιωσιμότητα του Επιχειρηματικού Πάρκου και τη συμβατότητά των χρήσεων γης με την προστασία του περιβάλλοντος και τη θέση ανάπτυξής του. Περιλαμβάνει:
α) Τεχνοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας – βιωσιμότητας με:
αα) περίληψη της επένδυσης,
αβ) αναλυτική περιγραφή του αντικειμένου της επένδυσης,
αγ) κοινωνικό – οικονομικό περιβάλλον και θέση της επένδυσης,
αδ) προϋπολογισμό δαπανών υλοποίησης και εσόδων της επένδυσης,
αε) χρονικό προγραμματισμό της επένδυσης,
αστ) χρηματοοικονομική ανάλυση – αποδοτικότητα της επένδυσης, που περιλαμβάνει στοιχεία για το επιχειρηματικό σχήμα, το χρηματοδοτικό σχήμα, το ταμειακό πρόγραμμα, ανάλυση εκμετάλλευσης και αποτελεσμάτων χρήσης, έλεγχο της βιωσιμότητας της επένδυσης,
αζ) κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της επένδυσης στις επιχειρήσεις και στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής με συνθήκες αγοράς και ανάλυση ζήτησης και προσφοράς,
αη) υπολογισμό και συνεκτίμηση κόστους – οφέλους ανάπτυξης των εξωτερικών υποδομών.
β) Σύντομη παρουσίαση των μετόχων της Ε.Α.Δ.Ε.Π., ως προς την αξιοπιστία, φερεγγυότητα και χρηματοπιστωτική ικανότητα αυτών, καθώς και της ίδιας της Ε.Α.Δ.Ε.Π..
γ) Τοπογραφικό διάγραμμα της έκτασης ανάπτυξης του Ε.Π. κλίμακας 1:5.000 ή 1:10.000 με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ 87,
δ) Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων,
ε) Μελέτη Τεχνικής Οργάνωσης της προτεινόμενης έκτασης, η οποία περιλαμβάνει:
εα) προκαταρκτική πρόταση πολεοδομικής οργάνωσης του Ε.Π., όπου παρουσιάζονται οι προτεινόμενοι οικοδομήσιμοι χώροι με διάταξη κατά κατηγορία ή είδος δραστηριότητας, οι κοινόχρηστοι χώροι, καθώς και οι χώροι παροχής κοινωφελών υπηρεσιών του Ε.Π.,
εβ) Τεχνικές Προκαταρκτικές Μελέτες των έργων υποδομής του Ε.Π., που περιλαμβάνουν τεύχη τεχνικών περιγραφών και σχέδια διάταξης,
εγ) Τεχνικές Προκαταρκτικές Μελέτες των απαιτούμενων εξωτερικών έργων υποδομής και δικτύων, που περιλαμβάνουν τεύχη τεχνικών περιγραφών και σχέδια διάταξης ή σχέδια αποτύπωσης των υφιστάμενων εξωτερικών υποδομών και δικτύων,
εδ) εκτίμηση του κόστους των ανωτέρω έργων,
στ) έγγραφα και στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι η Ε.Α.Δ.Ε.Π. έχει διασφαλίσει την απαιτούμενη έκταση.
3. Ο φάκελος υποβολής της αίτησης συνοδεύεται υποχρεωτικά από μελέτη ορκωτού ελεγκτή, στην οποία εξετάζεται, εάν τηρούνται οι χρηματοοικονομικές προϋποθέσεις της περ. α της παρ. 2.
4. Η διαδικασία εξέτασης της αίτησης εκκινεί, εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Αν υποβάλλονται περισσότερες της μίας αιτήσεις για ίδρυση Ε.Π στην ίδια περιοχή ή σε περιοχές με επικαλυπτόμενα τμήματα, εξετάζεται η αίτηση που έχει υποβληθεί πρώτη κατά χρόνο.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 14:34 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 7 παρ. 4

    Σχολιασμός: Δεδομένου ότι για την πληρότητα του φακέλου αίτησης ίδρυσης ΕΠ απαιτείται η διασφάλιση της έκτασης (άρθρο 7 παρ. 2 περ. στ και άρθρο 8 του ΣχΝ), δεν είναι λογικά εφικτό να υπάρχουν επικαλυπτόμενες αιτήσεις με πληρότητα φακέλου, δηλαδή κυριότητα ή παραχώρηση της έκτασης σε δύο ενδιαφερόμενες ΕΑΔΕΠ.

    Η προτεινόμενη διατύπωση είναι: 4. Η διαδικασία εξέτασης της αίτησης εκκινεί, εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Αν υποβάλλονται περισσότερες της μίας αιτήσεις για ίδρυση Ε.Π στην ίδια περιοχή ή σε περιοχές με επικαλυπτόμενα τμήματα, εξετάζεται η αίτηση που έχει υποβληθεί πρώτη κατά χρόνο.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 18:12 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    – Η πρόβλεψη για συμπερίληψη μελέτης ορκωτού ελεγκτή στο Επιχειρηματικό Σχέδιο, δημιουργεί μία πρόσθετη υποχρέωση για την ΕΑΔΕΠ.
    – Πέραν της ρητής αναφοράς που περιλαμβάνεται στην παρ.3 του Αρθ.9 του νομοσχεδίου, προτείνεται στο Αρθ.7 να περιγραφούν λοιπές περιπτώσεις που θα απαιτείται, για την πληρότητα του Φακέλου, προέγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου σύμφωνα με το Αρθ.8 του Ν.4447/2016.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 16:03 | ΠΕΤΡΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Στο άρθρο 7 στην παράγραφο 2. εδάφιο αδ) να προστεθεί :
    Στα έσοδα θα πρέπει να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του μετοχικού κεφαλαίου και των εισφορών σε χρήμα.

    Επίσης στο τέλος του κειμένου της παραγράφου 2. του άρθρου 7 να προστεθεί :

    1. Τα παραπάνω περιεχόμενα θα πρέπει να συμπληρωθούν με αναλυτικό κατάλογο των επιμέρους ιδιοκτησιών Γης και των αντίστοιχων ιδιοκτητών.
    2. Θα πρέπει να προβλεφθεί ότι τα ως άνω έγγραφα έχουν δημόσιο χαρακτήρα και η χορήγηση αντιγράφου των μελετών από την ΕΑΔΕΠ σε κάθε ενδιαφερόμενο που έχει έννομο συμφέρον και ιδιαίτερα σε Ιδιοκτήτες Γης είναι υποχρεωτική.
    3. Στην υφιστάμενη νομοθεσία δεν υπάρχει διαδικασία επιλογής των συμβούλων–μελετητών. Προτείνω στα πλαίσια της επιζητούμενης διαφάνειας να εξασφαλίζεται από την ΕΑΔΕΠ ότι ο ανάδοχος της μελέτης διαθέτει τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, υπάρχει επαρκής ανταγωνισμός, τηρείται διαγωνιστική διαδικασία για την αξιολόγηση και η ανάθεση εκπόνησης των μελετών θα πρέπει να γίνεται σε πρόσωπο ή πρόσωπα που δεν συνδέονται ή εξαρτώνται από την ΕΑΔΕΠ.
    4. Περαιτέρω, θα πρέπει να τεθούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής ορθά και σε αντιστοίχιση με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε μελέτης, να υπάρξει αξιοκρατική αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων μελετητών σύμφωνα με την οργάνωση, την εξειδίκευση και την εμπειρία τους και, εν τέλει, τις πραγματικές τους δυνατότητες για την άρτια, ποιοτική και έγκαιρη εκτέλεση της σύμβασης που είναι το ζητούμενο σε συνδυασμό με τον προϋπολογισμό της μελέτης. Ουσιαστικό μέρος της διαδικασίας εκπόνησης της μελέτης είναι η εγγύηση καλής εκτέλεσης της μελέτης η οποία θα προφυλάσσει την ΕΑΔΕΠ από αστοχίες ή σφάλματα του μελετητή και την επίτευξη του προσδοκώμενου ποιοτικού αποτελέσματος. Και τούτο διότι η ευθύνη των μελετητών δεν παύει αυτομάτως με την παράδοσή τους στον εντολέα-κύριο του έργου, αφού η νομιμότητα και ορθότητά τους κρίνεται σε επόμενο χρόνο, ήτοι κατά την κατασκευή. Τέλος, θα πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα της ΕΑΝΕΠ να παρακολουθεί και να ελέγχει τις μελέτες τόσο κατά το στάδιο εκπόνησής τους, όσο και κατά το στάδιο έγκρισης και οριστικής παραλαβής τους. Σε περίπτωση που έχουν εκδοθεί κανονισμοί από το Κράτος που επηρεάζουν τις μελέτες που έχουν ήδη γίνει, θα πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία επικαιροποίησης – ελέγχου των μελετών ώστε τα έργα να γίνονται σύμφωνα με τους νεότερους Κανονισμούς πριν από την προκήρυξη της κατασκευής των έργων.

  • Μήπως στη διαδικασία αδειοδότησης θα πρέπει να γνωστοποιείται και στην περιφέρεια ή δήμο. Πόσο μάλλον αν μετέχουν και στο ΜΚ της εταιρείας.

  • Το Επιχειρηματικό Σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τον Κανονισμό του υπό έγκριση ΕΠ, με τις χρεώσεις της ΕΑΔΕΠ ως φορέα διοίκησης και διαχείρισης ανά είδος με τη μέθοδο υπολογισμού (ώστε να λαμβάνονται υπόψη από τους ενδιαφερόμενους προς εγκατάσταση και να συνυπολογίζονται στο κόστος εγκατάστασης

  • 31 Αυγούστου 2022, 08:31 | ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Το Επιχειρηματικό Σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τον Κανονισμό του υπό έγκριση ΕΠ, με τις χρεώσεις της ΕΑΔΕΠ ως φορέα διοίκησης και διαχείρισης ανά είδος με τη μέθοδο υπολογισμού (ώστε να λαμβάνονται υπόψη από τους ενδιαφερόμενους προς εγκατάσταση και να συνυπολογίζονται στο κόστος εγκατάστασης)

  • Κριτήρια για τον καθορισμό ελάχιστου εμβαδού σε Ε. Πάρκο και προσαύξησή του.
    1.Στα πλαίσια δημιουργία Ε. Πάρκου κοντά σε ένα αστικό κέντρο, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του 2γενή, 3γενή καθώς και του 4γενή τομέα, προτείνω να γίνετε έλεγχος επάρκειας εμβαδού του Ε. Πάρκου. Να καθορίζεται δηλαδή το ελάχιστο εμβαδό, με δυνατότητα προσαύξησης με την εφαρμογή ή την δέσμευση όμορης περιοχής.
    2.Ο έλεγχος μπορεί να γίνει, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθυσμό του πλησιέστερου αστικού κέντρου, ή τα πλησιέστερα αστικά κέντρα που θα εξυπηρετεί, την επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά και την ζήτηση που υπάρχει.
    3.Το εμβαδόν του Ε. Πάρκου μπορεί να προσαυξάνεται λαμβάνοντας υπόψη και την ίδρυση νεοφυών δραστηριοτήτων από επιχειρήσεις, που δεν δραστηριοποιούνται στην περιοχή, είναι όμως αναγκαίες, όπως εταιρείες ανακύκλωσης, εκμετάλλευσης φυτικών ή οργανικών υπολειμμάτων για την δημιουργία ηλεκτρικής ενέργειας, επιχειρήσεις δηλαδή που ενώ είναι αναγκαίο να υπάρχουν για την ομαλή λειτουργία μιας πόλης και της ευρύτερης περιοχής, δεν μπορούν να τις ιδρύσουν τοπικές επιχειρήσεις ή επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας.
    4.Πίνακας για τον έλεγχο επάρκειας εμβαδού Ε. Πάρκου, ανά χώρα και φορέας ίδρυσης που το έχει εφαρμόσει (Ε. σε στρέμματα):
    α/α ΧΩΡΑ min E. max E. Μέσο Ε. ΦΟΡΕΑΣ
    1 ΗΠΑ 400 2.000 1.300
    2 ΑΓΓΛΙΑ 620 1.610 ΠΑΛΙΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
    ΝΕΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
    ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
    3 ΓΑΛΛΙΑ 450 SCET
    4 ΔΑΝΙΑ 200 1.300 710
    5 ΣΟΥΗΔΙΑ 180 1.370 580

    5. Πίνακας για τον έλεγχο επάρκειας εμβαδού Ε. Πάρκου, ανάλογα τον πληθυσμό μιας πόλης στη Σουηδία και γενικά στις Σκανδιναβικές χώρες (Ε. σε στρέμματα):
    ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΜΕΣΟ Ε. Ε./1.000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ σε στρ.
    5.000-10.000 301 30 ~ 60
    10.000-20.000 360 18 ~ 36
    20.000-40.000 482 12 ~ 24
    40.000-100.000 1.183 12 ~ 30
    ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΣΟ ΜΕΓΕΘΟΣ 580

    6.Οι παραπάνω πίνακες μπορούν να καθορίσουν το ελάχιστο εμβαδό του Ε. Πάρκου, σε σχέση με τις υφιστάμενες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται τη δεδομένη χρονική περίοδο, ενώ αυτό δύναται να προσαυξηθεί, λαμβάνοντας υπόψη τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τις αναγκαίες δραστηριότητες δηλαδή που πρέπει να έχει μια πόλη (ανακύκλωση, απόθεση και εκμετάλλευση λυματολάσπης από βιολογικούς καθαρισμούς π.χ. ξενοδοχείων κτλ), καθώς και τις πιέσεις που δέχεται το φυσικό περιβάλλον μέσω δραστηριοτήτων, που δεν μπορούν να χωροθετηθούν με βάση τις χρήσεις γης που καθορίζει το ΣΧΟΟΑΠ ή το Γ.Π.Σ..
    7.Με τον καθορισμό του ελάχιστου εμβαδού για την ίδρυση Ε. Πάρκου, το Κράτος να εξασφαλίσει με συνοπτικές διαδικασίες, την χωροθέτηση, την έγκριση, και την μερική χρηματοδότηση του Ε. Πάρκου, δίνοντας παράλληλα κίνητρα εγκατάστασης νεοφυών επιχειρήσεων και μετεγκατάστασης υφιστάμενων επιχειρήσεων της περιοχής.

  • 26 Αυγούστου 2022, 11:50 | Re.De-Plan AE Consultants

    Στην παρ. 3, στα καθήκοντα του Ορκωτού Ελεγκτή να συμπεριληφθεί και ο έλεγχος της πληρότητας του φακέλου που κατατίθεται (και όχι μόνο η τήρηση των χρηματοοικονομικών προϋποθέσεων)