Σκοπός του παρόντος είναι η ενσωµάτωση στην ελληνική έννοµη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών (L 151). Ειδικότερα σκοπείται η ενίσχυση της λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, όσον αφορά στις απαιτήσεις προσβασιμότητας σε ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, η αύξηση της διαθεσιμότητας των προσβάσιμων προϊόντων και υπηρεσιών, η βελτίωση της προσβασιμότητάς τους σε άτομα με αναπηρία, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, η διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου και της κινητικότητας και η ενίσχυση της καινοτομίας.
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιώνΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ Γενικές διατάξεις Άρθρο 1 Σκοπός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ Γενικές διατάξεις Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ Γενικές διατάξεις Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 Αντικείµενο (άρθρο 1 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 2 Αντικείµενο (άρθρο 1 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ορισμοί (άρθρο 3 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ Απαιτήσεις προσβασιμότητας και ελεύθερη κυκλοφορία Άρθρο 5 Απαιτήσεις προσβασιμότητας (άρθρο 4 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Ισχύουσα νομοθεσία της Ένωσης στον τομέα των επιβατικών μεταφορών (άρθρο 5 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 6 Ισχύουσα νομοθεσία της Ένωσης στον τομέα των επιβατικών μεταφορών (άρθρο 5 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ Υποχρεώσεις των οικονομικών φορέων που διαχειρίζονται προϊόντα και υπηρεσίες Άρθρο 7 Υποχρεώσεις των κατασκευαστών (άρθρο 7 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι (άρθρο 8 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 8 Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι (άρθρο 8 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Υποχρεώσεις των εισαγωγέων (άρθρο 9 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Υποχρεώσεις των διανομέων (άρθρο 10 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιπτώσεις στις οποίες οι υποχρεώσεις των κατασκευαστών εφαρμόζονται στους εισαγωγείς και στους διανομείς (άρθρο 11 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Ταυτοποίηση των οικονομικών φορέων που διαχειρίζονται προϊόντα (άρθρο 12 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 12 Ταυτοποίηση των οικονομικών φορέων που διαχειρίζονται προϊόντα (άρθρο 12 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών (άρθρο 13 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 13 Υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών (άρθρο 13 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ Τεκμήριο συμμόρφωσης και παρεκκλίσεις Άρθρο 14 Θεμελιώδης μεταβολή και δυσανάλογη επιβάρυνση (άρθρο 14 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Τεκμήριο συμμόρφωσης (άρθρο 15 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 15 Τεκμήριο συμμόρφωσης (άρθρο 15 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ Σήμανση «CE» Άρθρο 16 Δήλωση ΕΕ για τη συμμόρφωση των προϊόντων (άρθρο 16 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ Σήμανση «CE» Άρθρο 16 Δήλωση ΕΕ για τη συμμόρφωση των προϊόντων (άρθρο 16 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Γενικές αρχές της σήμανσης «CE» των προϊόντων (άρθρο 17 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 17 Γενικές αρχές της σήμανσης «CE» των προϊόντων (άρθρο 17 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Κανόνες και όροι για την τοποθέτηση της σήμανσης «CE» (άρθρο 18 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 18 Κανόνες και όροι για την τοποθέτηση της σήμανσης «CE» (άρθρο 18 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Εποπτεία της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών και προσβασιμότητα Άρθρο 19 Εποπτεία της αγοράς προϊόντων (άρθρο 19 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Εποπτεία της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών και προσβασιμότητα Άρθρο 19 Εποπτεία της αγοράς προϊόντων (άρθρο 19 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Διαδικασία για τη μεταχείριση των προϊόντων που δεν συμμορφώνονται με τις εφαρμοστέες απαιτήσεις προσβασιμότητας (άρθρο 20 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Τυπική μη συμμόρφωση (άρθρο 22 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 21 Τυπική μη συμμόρφωση (άρθρο 22 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Συμμόρφωση των υπηρεσιών που παρέχονται από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς (άρθρο 23 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 22 Συμμόρφωση των υπηρεσιών που παρέχονται από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς (άρθρο 23 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Προσβασιμότητα τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιώνΆρθρο 23 Προσβασιμότητα τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προσβασιμότητα και προστασία των καταναλωτών από άμεσες και έμμεσες πολιτικές διακριτικής τιμολόγησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Προσβασιμότητα δυνάμει ενωσιακών πράξεων (άρθρα 24 και 25 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)Άρθρο 25 Προσβασιμότητα δυνάμει ενωσιακών πράξεων (άρθρα 24 και 25 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Διοικητικές κυρώσεις (άρθρο 30 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 27 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 28 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ Έναρξη ισχύος Άρθρο 29 Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ Έναρξη ισχύος Άρθρο 29 Έναρξη ισχύος
- 4 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Τμήμα I Γενικές απαιτήσεις προσβασιμότητας για κάθε προϊόν που καλύπτεται από τον παρόντα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΜΗ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΥΝΗΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ I
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΠΑΡ. 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΠΑΡ. 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ – ΠΡΟΪΟΝΤΑΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΗΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗΣΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΗΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΕΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΕ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Οκτωβρίου 2022, 21:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Οκτωβρίου 2022, 21:30
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 29 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ), στο πλαίσιο της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών για τα άτομα με αναπηρίες» (Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας) σας αποστέλλει τις παρακάτω προτάσεις:
• Επιβάλλεται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία η ενσωμάτωση ελληνικής φωνής σε ομιλούντα τεχνικά ιατρικά βοηθήματα που θα εξυπηρετήσουν άτομα με προβλήματα όρασης και τρίτης ηλικίας, όπως πιεσόμετρα, θερμόμετρα σώματος και χώρου, μετρητές σακχάρου, οξύμετρα, ζυγαριές σώματος (για άτομα παχύσαρκα που επιβάλλεται να απωλέσουν βάρος) κ.λπ., τα οποία θα χορηγεί ο ΕΟΠΥΥ δωρεάν κατόπιν ιατρικής συνταγογράφησης, άλλως να υπάρξει μέριμνα για την επιδότησή τους, προκειμένου να πωλούνται σε λογική τιμή στους λοιπούς χρήστες.
• Ομοίως, ενσωμάτωση ελληνικής φωνής σε ασύρματα τηλέφωνα για την αναγγελία αριθμού του καλούντος ή καλούμενου αριθμού, καθώς και την εν γένει χρήση τους. Επίσης, υποχρέωση των κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων να διαθέτουν στην αγορά ένα μίνιμουμ ποσοστό συσκευών, οι οποίες να διαθέτουν μεγάλα πλήκτρα και φωνή στην ελληνική για περιορισμένες χρήσεις π.χ. κλήση, αναγνώριση κλήσης καλούντος, πρόσθεση νέου προσώπου στις επαφές κ.λπ. για άτομα με προβλήματα όρασης και τρίτης ηλικίας που αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν smartphones με οθόνη αφής.
• Ομοίως, υποχρέωση των κατασκευαστών οικιακών συσκευών για παραγωγή ποσοστού αυτών, ιδίως ηλεκτρικών κουζινών, πλυντηρίων ρούχων και πιάτων, κλιματιστικών, αφυγραντήρων κ.λπ. με συμβατικό πληκτρολόγιο ή δυνατότητα προσαρμογής της συσκευής αφής με την επιπρόσθετη τοποθέτηση πληκτρολογίου ούτως ώστε να είναι προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα όρασης και τρίτης ηλικίας.
• Οι αυτόματες ταμειακές μηχανές (ΑΤΜ) και τα φορητά τερματικά POS να διαθέτουν λογισμικό ανάγνωσης οθόνης και υποδοχή για ακουστικά καθώς και κατάλληλο πληκτρολόγιο για χρήση από άτομα με προβλήματα όρασης και άτομα τρίτης ηλικίας. Επιπλέον, να υπάρχει ένδειξη σε γραφή Braille στις πιστωτικές και τις χρεωστικές κάρτες.
• Στα προϊόντα με ημερομηνία λήξης να αναγράφεται με γραφή Braille και μεγαλογράμματη γραφή στη συσκευασία η αντίστοιχη ημερομηνία και το σημείο με τον κώδικα QR να είναι ανάγλυφο ώστε να μπορεί ο τυφλός χρήστης με το κινητό του να διαβάζει τα συστατικά του προϊόντος και άλλες πληροφορίες. Ειδικά στα φάρμακα, όταν η συσκευασία δεν περιέχει αρκετό χώρο για την αναγραφή ημερομηνίας λήξης, γεγονός πολύ σημαντικό για το λήπτη του φαρμάκου, αυτή να προστίθεται στο εσωτερικό της συσκευασίας σε ξεχωριστό χαρτί.
• Όλες οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και πώλησης εισιτηρίων για πάσης φύσεως παραστάσεις κ.λπ. να κατασκευάζονται με απολύτως προσβάσιμο τρόπο για άτομα με προβλήματα όρασης, προκειμένου να έχουν άδεια λειτουργίας.
• Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι υποχρεούνται να διαθέτουν τα εγχειρίδια χρήσης των προϊόντων στα ελληνικά και σε προσβάσιμη μορφή για τυφλούς, Braille ή κείμενο αναγνώσιμο από λογισμικό ανάγνωσης οθόνης για τυφλούς.
• Ο αντιπρόσωπος προϊόντων που προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από τυφλούς να υποχρεούται με την πώληση για τη διεξοδική εφάπαξ επίδειξη του τρόπου λειτουργίας του προϊόντος, τη διάθεση εγχειριδίου στα ελληνικά σε προσβάσιμη μορφή για τυφλούς, Braille ή κείμενο αναγνώσιμο από λογισμικό ανάγνωσης οθόνης για τυφλούς και την ανάληψη της υποχρέωσης service του μηχανήματος στην Ελλάδα από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
• Οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας να διαθέτουν υποχρεωτικά τηλεφωνικό αριθμό για τη δήλωση βλαβών από τους καταναλωτές, δεδομένου ότι τα άτομα με προβλήματα όρασης και τρίτης ηλικίας δεν είναι πάντα σε θέση να δηλώνουν ηλεκτρονικά τις τυχόν βλάβες στο δίκτυο ενέργειας, ύδρευσης, τηλεφωνίας κλπ. Οι δε βλάβες των καταναλωτών αυτών να επισκευάζονται κατά άμεση προτεραιότητα.
• Η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών με ηχητική σήμανση να είναι πιστοποιημένη από τον ΕΛΟΤ και να είναι η ίδια που τοποθετείται σε όλες τις πόλεις της Επικράτειας. Η τοποθέτησή τους να είναι υποχρεωτική εντός έτους από της δημοσίευσης του παρόντος σε όλες τις κεντρικές διαβάσεις των πόλεων και εντός πενταετίας σε όλες τις υπάρχουσες διαβάσεις.
• Όταν το προϊόν διαθέτει φωτεινή ένδειξη για την ομαλή λειτουργία ή αλλαγή χρώματος για κάποια από τις λειτουργίες του να συνοδεύεται από ανάγλυφη εξερχόμενη ακίδα αφής για τους τυφλούς ή να προμηθεύονται δωρεάν οι ως άνω καταναλωτές, συνοδευτικά με το προϊόν, δωρεάν αισθητήρα φωτός ή χρώματος.
• Για το παράρτημα ΙΙ κεφάλαιο 3, που αφορά υπηρεσίες υποστήριξης, προτείνουμε σε κάθε υπηρεσία να υπάρχει ένας εξειδικευμένος εκπρόσωπος προσβασιμότητας, ώστε το άτομο με πρόβλημα όρασης να συνδέεται μαζί του απευθείας τηλεφωνικά και να μπορεί να του παρέχει εξειδικευμένες πληροφορίες. Το άτομο αυτό θα πρέπει να έχει γνώση και εμπειρία από όλες τις τεχνολογίες προσβασιμότητας, ούτως ώστε να μπορεί αποτελεσματικά να εξυπηρετεί, ιδιαίτερα σε περίπτωση όπου δε βοηθούν οι τεχνολογίες προσβασιμότητας λόγω βλάβης ή δυσλειτουργίας τους ή σε περίπτωση ελλιπών πληροφοριών. Ένα ακόμη μέτρο το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί είναι η βιντεοκλήση ή και η απομακρυσμένη πρόσβαση -remote access- σε συστήματα των ατόμων με προβλήματα όρασης που χρήζουν υποστήριξης και ρυθμίσεις ή ακόμα και παροχή πληροφοριών. Εξυπακούεται ότι το άτομο που θα συνδέεται ή θα βιντεοσκοπεί τα αντικείμενα ενδιαφέροντος και ίσως και προσωπικά δεδομένα του ατόμου με πρόβλημα όρασης, θα είναι ένα άτομο φερέγγυο και το άτομο με πρόβλημα όρασης θα διατηρεί κάθε του νόμιμο δικαίωμα.
• Επιπλέον, στο παράρτημα 3 κεφάλαιο δ μπορούν επίσης να εφαρμοστούν τα ίδια και σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η επίτευξη των παραπάνω να παρέχεται από τους παρόχους υπηρεσίας δωρεάν on-site τεχνικός υποστήριξης ο οποίος και πάλι θα είναι εξειδικευμένος σε θέματα προσβασιμότητας, για να μπορέσει να παρέχει αποτελεσματικά τεχνική υποστήριξη στα άτομα με πρόβλημα όρασης.
• Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για την ακουστική περιγραφή σε κάθε μορφής εικαστικό δρώμενο, είτε πρόκειται για μουσεία είτε για έργα τέχνης είτε για ταινίες, σήριαλ στην τηλεόραση και κινηματογράφο. Όπως στην περίπτωση των κωφών, με τη χρήση υποτίτλων και διερμηνέα νοηματικής γλώσσας, έτσι και στην περίπτωση των ατόμων με προβλήματα όρασης, για να μπορέσουν να γίνουν και αυτοί δέκτες της τέχνης σε οποιαδήποτε μορφή της, είναι απολύτως αναγκαία η θέσπιση του θεσμού της ακουστικής περιγραφής, σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης. Στην Ελλάδα σήμερα αυτός ο θεσμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος και τα ελάχιστα έργα τα οποία περιλαμβάνουν ακουστική περιγραφή εκπονούνται μόνο από μεμονωμένους φορείς και έχουν αποδέκτες ελάχιστα άτομα με προβλήματα όρασης. Επίσης, στις εκπομπές υψηλής τηλεθέασης θα πρέπει απαραιτήτως να υπάρχει κάλυψη και για τα άτομα με προβλήματα όρασης με ακουστική περιγραφή καθώς και υπότιτλους και διερμηνεία νοηματικής για κωφούς. Στα παραπάνω επιβάλλεται να τεθεί μίνιμουμ ποσόστωσης ακουστικής περιγραφής στα έργα τέχνης (κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικά σήριαλ κ.λπ.) που δημιουργούνται από τη δημοσίευση του παρόντος και μετά. Επιβάλλεται η θέσπιση ακουστικής περιγραφής σε θεατρικές παραστάσεις, όπου αυτό είναι δυνατό, και κατά κανόνα σε παραστάσεις με μεγάλο budget ή μεγάλη χωρητικότητα θεατών. Επίσης, σε κάθε πόλη, ανά 10.000 κατοίκους, να λειτουργεί κινηματογράφος όπου θα προβάλλονται ταινίες με ακουστική περιγραφή.
• Σε χώρους μουσείων με εκθέματα σε βιτρίνες μεγάλης κλίμακας ή τοποθετημένα πολύ ψηλά θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα ακουστικής περιγραφής ή/και κατάλληλη σήμανση στη γραφή Braille, καθώς και σε χώρους εκθέσεων και γκαλερί όπου εκτίθενται πίνακες ζωγραφικής. Επιπλέον, στα μεγάλα μουσεία τα σπουδαιότερα εκθέματα θα πρέπει να υπάρχουν σε πιστό αντίγραφο, έτσι ώστε τα άτομα με προβλήματα όρασης να μπορούν με την αφή να αντιληφθούν το έργο τέχνης.