ΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4308/2014 – Άρθρο 48 Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. ν. 4308/2014 (άρθρο 1 Οδηγίας 2023/2775/ΕΕ)

Στο άρθρο 2 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), περί καθορισμού μεγέθους οντοτήτων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) ο τίτλος αντικαθίσταται, β) στην παρ. 2: βα) το πρώτο εδάφιο καταργείται, ββ) στην περ. α), οι λέξεις «350.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τετρακόσιες πενήντα χιλιάδες (450.000) ευρώ», βγ) στην περ. β), οι λέξεις «700.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «εννιακόσιες χιλιάδες (900.000) ευρώ», γ) στην παρ. 4, γα) το πρώτο εδάφιο καταργείται, γβ) η λέξη «τρία» διαγράφεται, γγ) στην περ. α), οι λέξεις «4.000.000 ευρώ» αντικαθίσταται από τις λέξεις «πέντε εκατομμύρια (5.000.000) ευρώ», γδ) στην περ. β), οι λέξεις «8.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δέκα εκατομμύρια (10.000.000) ευρώ», δ) στην παρ. 5, δα) το πρώτο εδάφιο καταργείται, δβ) η λέξη «τρία» διαγράφεται, δγ) στην περ. α) οι λέξεις «20.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «είκοσι πέντε εκατομμύρια (25.000.000) ευρώ», δδ) στην περ. β), οι λέξεις «40.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ», ε) στην παρ. 6: εα) το πρώτο εδάφιο καταργείται, εβ) στην περ. α), οι λέξεις «20.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «είκοσι πέντε εκατομμύρια (25.000.000) ευρώ», εγ) στην περ. β), οι λέξεις «40.000.000 ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ», και κατόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων το άρθρο 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 2

Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων

(παρ. 1 έως 4 άρθρου 3 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)

  1. Οι οντότητες κατατάσσονται με βάση το μέγεθός τους στις παρακάτω κατηγορίες των παρ. 2 έως 6.
  2. Πολύ μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια σε δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:

α) Σύνολο ενεργητικού (περιουσιακών στοιχείων): τετρακόσιες πενήντα χιλιάδες (450.000) ευρώ.

β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: εννιακόσιες χιλιάδες (900.000) ευρώ.

γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 10 άτομα.

  1. Ειδικά οι οντότητες της περ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 1 εντάσσονται στην κατηγορία των πολύ μικρών οντοτήτων με μόνη προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων (1.500.000) ευρώ.
  2. Μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες δεν είναι πολύ μικρές οντότητες και κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια σε δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα κριτήρια:

α) Σύνολο ενεργητικού: πέντε εκατομμύρια (5.000.000) ευρώ.

β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: δέκα εκατομμύρια (10.000.000) ευρώ.

γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 50 άτομα.

  1. Μεσαίες οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες δεν είναι πολύ μικρές ή μικρές οντότητες και οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια σε δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα κριτήρια:

α) Σύνολο ενεργητικού: είκοσι πέντε εκατομμύρια (25.000.000) ευρώ.

β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ.

γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 250 άτομα.

  1. Μεγάλες οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες, κατά την ημερομηνία κλεισίματος του ισολογισμού τους, υπερβαίνουν τα όρια σε δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:

α) Σύνολο ενεργητικού: είκοσι πέντε εκατομμύρια (25.000.000) ευρώ.

β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ.

γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 250 άτομα.

  1. Το ποσό του κονδυλίου «Σύνολο ενεργητικού» και το καθαρό ποσό του κονδυλίου «Κύκλος εργασιών» που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο είναι εκείνα των αντίστοιχων κονδυλίων των υποδειγμάτων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, ως εξής:

α) «Σύνολο ενεργητικού» είναι το ποσό του κονδυλίου «Σύνολο ενεργητικού» του υποδείγματος ισολογισμού Β.1.1 ή Β.1.2 ή Β.5, αναλόγως,

β) «Κύκλος εργασιών» είναι το ποσό του κονδυλίου «Κύκλος εργασιών (καθαρός)» του υποδείγματος της Κατάστασης αποτελεσμάτων Β.2.1 ή Β.2.2 ή Β.6, αναλόγως.

  1. Σε περίπτωση περιόδου διαφορετικής του δωδεκάμηνου, ο κύκλος εργασιών για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου υπολογίζεται κατ΄ αναλογία σε ετήσια βάση.
  2. Όταν η οντότητα υπερβαίνει ή παύει να υπερβαίνει τα όρια δύο εκ των τριών κριτηρίων των παρ. 2 και 4 έως 6 ή το κριτήριο της παρ. 3 για δύο διαδοχικές περιόδους, για τους σκοπούς εφαρμογής των ρυθμίσεων του παρόντος η αλλαγή κατηγορίας μεγέθους ενεργοποιείται από την περίοδο που έπεται των δύο εν λόγω διαδοχικών περιόδων.».
  • 27 Νοεμβρίου 2024, 20:14 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ

    Η αύξηση των ορίων στον καθορισμό των μεγεθών των εταιρειών, με μεταβολή του ν. 4308/2013, οδηγεί σε μείωση των εταιρειών που ελέγχονται από Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές, με αποτέλεσμα η οικονομική πληροφόρηση να εμφανίζουν με μεγαλύτερη πιθανότητα λάθη και ανακολουθίες. Κατά συνέπεια η αύξηση των ορίων καθορισμού μεγέθους των οντοτήτων, είναι προς λάθος κατεύθυνση και θα πρέπει να αναθεωρηθεί / ανακληθεί.

  • 27 Νοεμβρίου 2024, 16:26 | ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ

    Αναφορικά με τον καθορισμό των ορίων του μεγέθους των οντοτήτων για σκοπούς σύνταξης και δημοσίευσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεών τους, η γνώμη μας είναι ότι πρέπει να οριστούν στο κατώτερο επίπεδο της Οδηγίας και όχι πάνω από αυτό.
    Με το άρθρο 2 του ν. 4336/2015 συνδέθηκαν τα όρια καθορισμού του μεγέθους των επιχειρήσεων με τα όρια ελέγχου από τους Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές (Ο.Ε.Λ.). Κατά την πρώτη εφαρμογή της οδηγίας 2013/34/ΕΕ, διατηρήθηκαν τα όρια για έλεγχο από ΟΕΛ σε ευρώ 2,5 εκ. σύνολο ενεργητικού, 5 εκ. κύκλο εργασιών και 50 εργαζόμενους, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση τα όρια αυτά να συμπίπτουν..
    Σύμφωνα με σχετική μελέτη, που έγινε τον Απρίλιο του 2021 από το Accountancy Europe, τα όρια για τη διενέργεια ελέγχου από ΟΕΛ είναι όχι μόνο μικρότερα από τα προβλεπόμενα από την οδηγία για τον καθορισμό του μεγέθους των επιχειρήσεων αλλά και μικρότερα από τα αντίστοιχα της Ελλάδας όπως παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
    Α/Α Χώρα Κύκλος εργασιών ((χιλ. €)) Σύνολο ενεργητικού (χιλ. €) Σύνολο εργαζομένων
    1 ΚΥΠΡΟΣ 0 0 0
    2 ΜΑΛΤΑ 93 47 2+
    3 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 200 100 3+
    4 ΣΟΥΗΔΙΑ 300 150 3+
    5 ΝΟΡΒΗΓΙΑ 625 2.500 10+
    6 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 833 0 50+
    7 ΔΑΝΙΑ 1.075 537 12+
    8 ΛΕΤΟΝΙΑ 1.600 800 50+
    9 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2.000 1.000 50+
    10 ΙΣΛΑΝΔΙΑ 2.800 1.400 50+
    11 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 4.000 2.000 30+
    12 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 3.000 1.500 50+
    13 ΤΣΕΧΙΑ 3.000 1.500 50+
    14 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 3.500 1.800 50+
    15 ΕΣΘΟΝΙΑ 4.000 2.000 50+
    16 ΚΡΟΑΤΙΑ 4.000 2.000 25+
    17 ΙΤΑΛΙΑ 4.000 4.000 50+
    18 ΠΟΛΩΝΙΑ 5.000 2.500 50+
    19 ΙΣΠΑΝΙΑ 5.700 2.850 50+
    20 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 6.650 3.350 50+
    21 ΕΛΛΑΔΑ 8.000 4.000 50+
    22 ΓΑΛΛΙΑ 8.000 4000 50+
    23 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 8.000 4.000 50+
    24 ΙΡΛΑΝΔΙΑ 12.000 6.000 50+
    25 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 8.800 4.400 50+
    26 ΒΕΛΓΙΟ 9.000 4.500 50+
    27 ΑΥΣΤΡΙΑ 10.000 5.000 50+
    28 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 12.000 6.000 50+
    29 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 12.000 6.000 50+
    30 Η.Β. 13.082 6.541 50+

    Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα για την υπαγωγή των επιχειρήσεων σε υποχρεωτικό έλεγχο από ΟΕΛ, κατά μέσο όρο, στις χώρες της Ε.Ε. ο κύκλος εργασιών ανέρχεται περίπου στα πέντε (5) εκατομμύρια ευρώ, το σύνολο του ενεργητικού στα δυόμισι (2,5) εκατομμύρια ευρώ και το απασχολούμενο προσωπικό λιγότερο από 50 άτομα. Εάν παραμείνει η σύνδεση του μεγέθους των επιχειρήσεων με την υποχρέωση ελέγχου από Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές, η χώρα μας θα έχει τα μεγαλύτερα όρια μετά την Ολλανδία και τη Γερμανία.
    Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 34 της οδηγίας 2013/34/ΕΕ τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε οι οικονομικές καταστάσεις των οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος, καθώς και των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων να ελέγχονται από έναν ή περισσότερους Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές ή ελεγκτικά γραφεία στα οποία τα κράτη μέλη έχουν χορηγήσει άδεια διεξαγωγής νόμιμων ελέγχων βάσει της οδηγίας 2006/43/ΕΚ.
    Επιπλέον στο προοίμιο της οδηγίας 2013/34/ΕΕ, σημείο 43, αναφέρεται ρητά ότι: «Ωστόσο η παρούσα οδηγία δεν δα πρέπει να εμποδίζει τα κράτη μέλη να επιβάλλουν έλεγχο στις μικρές επιχειρήσεις τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες και ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων και όσων χρησιμοποιούν τις οικονομικές καταστάσεις τους».
    Στις ειδικές συνθήκες και ανάγκες στις οποίες κάνει αναφορά η οδηγία, υπάγεται για παράδειγμα και η περίπτωση που ενώ μία επιχείρηση στη Γερμανία θεωρείται μικρή, στην Ελλάδα, παρότι κατά την Οδηγία εντάσσεται βάσει των ιδίων ορίων που ισχύουν για όλα τα κράτη επίσης στις μικρές, λόγω των διαφορετικών εθνικών μεγεθών, γενικά δεν εκλαμβάνεται ως μικρή με την ίδια έννοια, καθόσον η συνεισφορά αυτών των επιχειρήσεων στο ΑΕΠ, στα φορολογικά και στα ασφαλιστικά έσοδα είναι καθοριστική. Λαμβανομένου υπόψη ότι στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πλήθος μικρομεσαίων επιχειρήσεων και οι οποίες αποτελούν την ραχοκοκαλιά της Εθνικής Οικονομίας, γίνεται αντιληπτό ότι για τεράστιο πλήθος επιχειρήσεων η χρηματοοικονομική πληροφόρηση που παρέχουν θα είναι μειωμένης αξιοπιστίας.
    Η αύξηση των ορίων καθορισμού μεγέθους των οντοτήτων και εφόσον παραμείνει η σύνδεση αυτών των ορίων με τα όρια ελέγχου των επιχειρήσεων από ΟΕΛ, θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων να βρεθεί εκτός του ελέγχου των ΟΕΛ με σημαντικές συνέπειες στην αξιοπιστία της παρεχόμενης χρηματοοικονομικής πληροφόρησης και στην αύξηση της φοροδιαφυγής από τις εν λόγω επιχειρήσεις.
    Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος που η Οδηγία παρέχει το δικαίωμα στα κράτη μέλη να θεσπίζουν για τον έλεγχο, μικρότερα όρια μεγέθους από αυτά που καθορίζονται για σκοπούς σύνταξης και δημοσίευσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και αυτή είναι μία πρακτική που έχει υιοθετηθεί από τις περισσότερες χώρες της EE.
    Στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα η ανάγκη επενδύσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και η ανάγκη χρηματοδότησής τους, οδηγούν στην υποχρέωση ελέγχου και αυτών των επιχειρήσεων, οι οποίες λόγω της αλλαγής των ορίων δε θα ελέγχονται (σύμφωνα με εκτιμήσεις των ειδικών θα ξεπεράσουν το 25% των ελεγχόμενων επιχειρήσεων) και έτσι οι επενδυτές, οι τράπεζες, το Δημόσιο και οι εργαζόμενοι δεν θα μπορούν να στηρίζονται σε ελεγμένες και απαλλαγμένες από δημιουργική λογιστική οικονομικές καταστάσεις.
    Εξάλλου σύμφωνα με το άρθρο 78 του Ν.5104/2024 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (πρώην 65Α Ν.4174/2013) προβλέπεται η μετά από έλεγχο, έκδοση φορολογικού πιστοποιητικού στις ΑΕ, ΕΠΕ, IKE και σε υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων που ελέγχονται υποχρεωτικά από ΟΕΛ. Θεσμός ο οποίος για πρώτη φορά εισήχθη από το 2011 και η πολιτεία τον εμπιστεύθηκε, διότι όπως αποδείχθηκε στην πορεία όλων αυτών των ετών, ότι παράγει σημαντικά φορολογικά άμεσα και έμμεσα οφέλη. Άμεσα διότι συμμορφώνονται στις φορολογικές υποχρεώσεις οι υποχρεωτικά ελεγχόμενες από τους ΟΕΛ επιχειρήσεις με συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο να εισπράττει τους φόρους έγκαιρα και όχι μετά από χρόνια όταν και αν δειγματοληπτικά ελεγχθούν από την Φορολογική Διοίκηση. Έμμεσα διότι δίνει την δυνατότητα στην Φορολογική Διοίκηση να εστιάζει με βάση τα κριτήρια κινδύνου σε άλλες υποθέσεις, αλλά και όταν διενεργείται επανέλεγχος να χρησιμοποιεί την εργασία των Ο.Ε.Λ με αποτέλεσμα να εξοικονομεί σημαντικούς ελεγκτικούς πόρους και να αυξάνει τα έσοδα.
    Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τον έλεγχο των 4.468 εταιρειών που ελέγχθηκαν για την έκδοση φορολογικού πιστοποιητικού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), στη χρήση 2011 προέκυψαν €3,4 δισεκατομμύρια πρόσθετες λογιστικές διαφορές ή ποσοστό 1,8% του ΑΕΠ και τεκμαρτό φορολογικό όφελος μεταξύ 0,4% και 0,5% του ΑΕΠ περίπου € 700 εκατομμύρια.
    Με την εφαρμογή της αύξησης των ορίων, ένας μεγάλος αριθμός, που μπορεί να φθάσει το 40% των επιχειρήσεων που ελέγχονται φορολογικά, θα μείνουν ανέλεγκτες, αφού και αν ακόμα κάποια επιχείρηση, που είναι κάτω των νέων ορίων, επιθυμεί να ελεγχθεί φορολογικά δεν θα μπορεί, καθότι ο νόμος ορίζει ρητά ότι φορολογικό πιστοποιητικό χορηγείται προαιρετικά στις επιχειρήσεις (ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ) που ελέγχονται υποχρεωτικά από Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές, ήτοι όσες καλύπτουν τα όρια του ελέγχου.
    Επιπλέον θα δημιουργήσει λανθασμένες εντυπώσεις και θα αξιοποιηθεί πολιτικά από τους αντιπάλους της Κυβέρνησης, ότι δεν επιθυμεί τον έλεγχο και τη διαφάνεια στην πράξη, αφού αφήνει ανέλεγκτες επιχειρήσεις, με δυνατότητα δημιουργικής λογιστικής, παραπλανώντας τις τράπεζες οι οποίες θα χορηγούν δάνεια σε εταιρείες που δεν θα έχουν τη δυνατότητα αποπληρωμής τους και κατ’ επέκταση στη δημιουργία νέων κόκκινων δανείων, θα επηρεάσουν τον ανταγωνισμό, με συνέπεια να δημιουργηθούν προβλήματα σε υγιείς επιχειρήσεις και επίσης θα οδηγήσει στη δημιουργία νέων προβληματικών επιχειρήσεων, με συνέπεια την αύξηση της ανεργίας και των απαιτήσεων για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, καθώς και σε μείωση των φορολογικών εσόδων καθότι δεν θα ελέγχονται σε ετήσια βάση από τους ΟΕΛ και όσον αφορά τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων (που λαμβάνονται υπόψη από το Κράτος, τις Τράπεζες, τους μετόχους, τους εργαζόμενους κλπ) και όσον αφορά την έκδοση του ετήσιου φορολογικού πιστοποιητικού, ώστε να γνωρίζει η «Διοίκηση» που πρέπει να καταλογίσει φόρους και να τους εισπράξει.
    Μετά από όλα τα παραπάνω θεωρούμε απαραίτητο να τροποποιηθεί η παράγραφος 1 του άρθρου 2 ν.4336/2015, όπως παρακάτω, ώστε να απεξαρτηθούν τα όρια του ελέγχου από ΟΕΛ από τα όρια καθορισμού του μεγέθους των επιχειρήσεων. Ειδικότερα προτείνουμε να προστεθεί παράγραφος 6 στο άρθρο 42 του παρόντος νομοσχεδίου ως εξής:
    «Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.4336/2015 τροποποιείται ως εξής:
    Υπόκεινται σε υποχρεωτικό έλεγχο από έναν ή περισσότερους ορκωτούς ελεγκτές λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες του άρθρου 2 του ν.4449/2017 :
    α) οι οντότητες οι οποίες, κατά την ημερομηνία κλεισίματος του, πρώτου μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ισολογισμού τους, υπερβαίνουν τα αριθμητικά όρια των δύο από τα παρακάτω τρία κριτήρια για δύο συνεχόμενες χρήσεις. i) Σύνολο ισολογισμού δύο εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (2.500.000) ευρώ, ii) κύκλος εργασιών πέντε εκατομμύρια (5.000.000) ευρώ, iii) μέσος όρος προσωπικού που απασχολήθηκε κατά τη διάρκεια της χρήσης 50 άτομα·
    β) Οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις των οντοτήτων της περίπτωσης α’ της παρούσας παραγράφου ανεξαρτήτως μεγέθους, όταν οι οντότητες αυτές χαρακτηρίζονται ως δημοσίου ενδιαφέροντος (συμφέροντος), κατά την έννοια του ορισμού του Παραρτήματος Α’ του ν. 4308/2014
    γ) Οι ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις που συντάσσουν οι όμιλοι οι οποίοι βάσει της παρ. 3 του άρθρου 31 του ν. 4308/2014 χαρακτηρίζονται ως «μεγάλοι» και
    δ) Οι ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις που συντάσσουν οι όμιλοι ανεξαρτήτως μεγέθους, όταν οι όμιλοι αυτοί χαρακτηρίζονται ως δημοσίου ενδιαφέροντος (συμφέροντος), κατά την έννοια του ορισμού του Παραρτήματος Α’ του ν. 4308/2014.
    Εξακολουθούν να ισχύουν ειδικότερες διατάξεις που υπάγουν σε έλεγχο από ορκωτό ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία συγκεκριμένες κατηγορίες οντοτήτων».

  • 15 Νοεμβρίου 2024, 19:48 | JIM

    «Ειδικά οι οντότητες της περ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 1 εντάσσονται στην κατηγορία των πολύ μικρών οντοτήτων με μόνη προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων (1.500.000) ευρώ.»

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΟΥ 1.500.000 ευρω ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2.000.000 ευρώ.
    ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ, ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΕΝΩ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΡΙΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΙΔΙΟ.
    ΟΦΕΙΛΕΙ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΟΡΙΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΑΠΑΝΗ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΎ.