Σκοπός του παρόντος είναι:
α) η ενίσχυση της διαφάνειας των πληροφοριών εταιρικής βιωσιμότητας μέσω της δημοσιοποίησης αξιόπιστων και συγκρίσιμων στοιχείων βιωσιμότητας από ορισμένες κατηγορίες ενωσιακών επιχειρήσεων και από υποκαταστήματα ορισμένων κατηγοριών επιχειρήσεων τρίτων χωρών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και της διασφάλισης της πρόσβασης του κοινού σε αυτά,
β) η προσαρμογή των ορίων κατάταξης των οντοτήτων και των ομίλων επιχειρήσεων στα σύγχρονα δεδομένα,
γ) η απλούστευση ορισμένων κανόνων του Γενικού Εμπορικού Μητρώου σχετικά με τα δημοσιευτέα στοιχεία των επιχειρήσεων, με παράλληλο εξορθολογισμό των απειλούμενων προστίμων,
δ) η διόρθωση παλαιών νομοθετικών παραδρομών, ενόψει κωδικοποίησης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή
ε) η προώθηση των εμβληματικών επενδύσεων, ιδίως στον τομέα των κρίσιμων πρώτων υλών και
στ) η ρύθμιση επιμέρους θεμάτων με επείγοντα χαρακτήρα.
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4548/2018 Άρθρο 3 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4548/2018 (περ. β) παρ. 2 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Συμπλήρωση πράξεων και στοιχείων που υποβάλλονται σε δημοσιότητα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Προσθήκη υποπερ. δδ) στην περ. γ) της παρ. 1 άρθρου 12 ν. 4548/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Καθήκοντα διοικητικού συμβουλίου σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 96 ν. 4548/2018 (παρ. 11 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464 ΕΕ)Άρθρο 5 Καθήκοντα διοικητικού συμβουλίου σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 96 ν. 4548/2018 (παρ. 11 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464 ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Δημοσίευση χρηματοοικονομικών καταστάσεων και έκθεσης διαχείρισης – Τροποποίηση άρθρου 149 ν. 4548/2018 (παρ. 10 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2264/ΕΕ)Άρθρο 6 Δημοσίευση χρηματοοικονομικών καταστάσεων και έκθεσης διαχείρισης – Τροποποίηση άρθρου 149 ν. 4548/2018 (παρ. 10 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2264/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 7 Εμπλουτισμός της έκθεσης διαχείρισης σχετικά με τη χρήση άυλων πόρων – Τροποποίηση άρθρου 150 ν. 4548/2018 (παρ. 3 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Έκθεση βιωσιμότητας – Αντικατάσταση άρθρου 151 ν. 4548/2018 (παρ. 1 και 4 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Προσθήκες σχετικά με την πολιτική για τη διαφορετικότητα στη δήλωση εταιρικής διακυβέρνησης – Τροποποίηση άρθρου 152 ν. 4548/2018 (παρ. 5 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 9 Προσθήκες σχετικά με την πολιτική για τη διαφορετικότητα στη δήλωση εταιρικής διακυβέρνησης – Τροποποίηση άρθρου 152 ν. 4548/2018 (παρ. 5 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ενοποιημένη έκθεση βιωσιμότητας – Αντικατάσταση άρθρου 154 ν. 4548/2018 (παρ. 7 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Πρότυπο υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 154Α στον ν. 4548/2018 (παρ. 8 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Έκθεση βιωσιμότητας επιχείρησης που διέπεται από το δίκαιο χώρας μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Προσθήκη άρθρου 154Β στον ν. 4548/2018 (παρ. 14 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 Έλεγχος και διασφάλιση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 154Γ στον ν. 4548/2018 (παρ. 13 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Παραβάσεις ελεγκτών υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας –Προσθήκη περ. 3 στο άρθρο 178 ν. 4548/2018Άρθρο 14 Παραβάσεις ελεγκτών υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας –Προσθήκη περ. 3 στο άρθρο 178 ν. 4548/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Χρόνος έναρξης υποχρεώσεων Κεφαλαίου Α’ (παρ. 2 άρθρου 5 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3556/2007 Άρθρο 16 Προσθήκη ορισμού έκθεσης βιωσιμότητας – Προσθήκη περ. κ) στην παρ. 1 άρθρου 3 ν. 3556/2007 (παρ. 1 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3556/2007 Άρθρο 16 Προσθήκη ορισμού έκθεσης βιωσιμότητας – Προσθήκη περ. κ) στην παρ. 1 άρθρου 3 ν. 3556/2007 (παρ. 1 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Προσθήκες στην ετήσια οικονομική έκθεση σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3556/2007 (παρ. 2 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 17 Προσθήκες στην ετήσια οικονομική έκθεση σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3556/2007 (παρ. 2 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την εποπτεία των εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 24 ν. 3556/2007 (παρ. 4 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 18 Κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την εποπτεία των εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 24 ν. 3556/2007 (παρ. 4 άρθρου 2 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Χρόνος έναρξης υποχρεώσεων Κεφαλαίου Β’ (παρ. 2 άρθρου 5 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΝΟΜΙΜΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Άρθρο 20 Διεύρυνση πεδίου εφαρμογής του ν. 4449/2017 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 1 ν. 4449/2017 (παρ. 1 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΝΟΜΙΜΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Άρθρο 20 Διεύρυνση πεδίου εφαρμογής του ν. 4449/2017 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 1 ν. 4449/2017 (παρ. 1 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4449/2017 (παρ. 2 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Προσόντα – Τίτλοι σπουδών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4449/2017 (παρ. 3 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Εξετάσεις επαγγελματικής ικανότητας – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4449/2017 (παρ. 4 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Έλεγχος θεωρητικών γνώσεων – Αντικατάσταση τίτλου και προσθήκη παρ. 1α στο άρθρο 9 του ν. 4449/2017 (παρ. 5 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πρακτική άσκηση – Αντικατάσταση τίτλου και τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4449/2017 (παρ. 6 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Πρακτική άσκηση ελεγκτών που έχουν λάβει επαγγελματική άδεια σε άλλο κράτος-μέλος – Αντικατάσταση τίτλου και τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 ν. 4449/2017 (παρ. 8 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 26 Πρακτική άσκηση ελεγκτών που έχουν λάβει επαγγελματική άδεια σε άλλο κράτος-μέλος – Αντικατάσταση τίτλου και τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 ν. 4449/2017 (παρ. 8 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Εγγραφή των ορκωτών ελεγκτών λογιστών στο Δημόσιο Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 15 ν. 4449/2017 (παρ. 10 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 27 Εγγραφή των ορκωτών ελεγκτών λογιστών στο Δημόσιο Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 15 ν. 4449/2017 (παρ. 10 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Εγγραφή των ελεγκτικών εταιρειών στο Δημόσιο Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 4449/2017 (παρ. 11 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 28 Εγγραφή των ελεγκτικών εταιρειών στο Δημόσιο Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 4449/2017 (παρ. 11 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Οργάνωση του έργου και συμπληρώσεις σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 27 ν. 4449/2017 (παρ. 12 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Αμοιβές ελέγχου και διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 29 ν. 4449/2017 (παρ. 13 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 30 Αμοιβές ελέγχου και διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 29 ν. 4449/2017 (παρ. 13 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Επαγγελματική δεοντολογία, ανεξαρτησία, αντικειμενικότητα, εμπιστευτικότητα και επαγγελματικό απόρρητο όσον αφορά τη διασφάλιση των εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 29Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 14 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 31 Επαγγελματική δεοντολογία, ανεξαρτησία, αντικειμενικότητα, εμπιστευτικότητα και επαγγελματικό απόρρητο όσον αφορά τη διασφάλιση των εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 29Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 14 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Απαγορευμένες μη ελεγκτικές υπηρεσίες σε περιπτώσεις που ο ορκωτός ελεγκτής λογιστής διενεργεί τη διασφάλιση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας μιας οντότητας δημοσίου ενδιαφέροντος – Προσθήκη άρθρου 29Β στον ν. 4449/2017 (παρ. 14 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Παρατυπίες – Προσθήκη άρθρου 29Γ στον ν. 4449/2017 (παρ. 14 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 Πρότυπα διασφάλισης για την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 30Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 15 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Διασφάλιση της ενοποιημένης υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 31Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 16 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Έκθεση ελέγχου – Αντικατάσταση περ. ε) παρ. 2 άρθρου 32 ν. 4449/2017 (παρ. 17 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Έκθεση διασφάλισης σχετικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 32Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 18 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Συστήματα διασφάλισης ποιότητας – Τροποποίηση άρθρου 33 ν. 4449/2017 (παρ. 19 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 38 Συστήματα διασφάλισης ποιότητας – Τροποποίηση άρθρου 33 ν. 4449/2017 (παρ. 19 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Κυρώσεις για την έκθεση διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 35 ν. 4449/2017 (παρ. 20, 21 και 22 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Αρχές δημόσιας εποπτείας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4449/2017 και παρ. 8 άρθρου 1 ν. 3148/2003 (παρ. 23 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 40 Αρχές δημόσιας εποπτείας – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4449/2017 και παρ. 8 άρθρου 1 ν. 3148/2003 (παρ. 23 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρυθμιστικές συμφωνίες μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τη διασφάλιση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 41Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 24 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 41 Ρυθμιστικές συμφωνίες μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τη διασφάλιση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας – Προσθήκη άρθρου 41Α στον ν. 4449/2017 (παρ. 24 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Διορισμός ελεγκτή ή ελεγκτικού γραφείου για τη διασφάλιση εκθέσεων βιωσιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 42 ν. 4449/2017 (παρ. 25 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Παύση και παραίτηση του νόμιμου ελεγκτή ή της ελεγκτικής εταιρείας – Τροποποίηση άρθρου 43 ν. 4449/2017 (παρ. 26 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 43 Παύση και παραίτηση του νόμιμου ελεγκτή ή της ελεγκτικής εταιρείας – Τροποποίηση άρθρου 43 ν. 4449/2017 (παρ. 26 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Επιτροπή ελέγχου – Προσθήκη παρ. 2Α και τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 44 του ν. 4449/2017 (παρ. 27 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 44 Επιτροπή ελέγχου – Προσθήκη παρ. 2Α και τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 44 του ν. 4449/2017 (παρ. 27 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Εγγραφή στο Δημόσιο Μητρώο και εποπτεία ελεγκτών και ελεγκτικών εταιρειών τρίτων χωρών – Τροποποίηση άρθρου 49 ν. 4449/2017 (παρ. 28 άρθρου 3 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρόνος έναρξης υποχρεώσεων Κεφαλαίου Γ’ (παρ. 2 άρθρου 5 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 46 Χρόνος έναρξης υποχρεώσεων Κεφαλαίου Γ’ (παρ. 2 άρθρου 5 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΒΑΣΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ – Άρθρο 47 Κοινοποίηση βασικών δεικτών επιδόσεων κέντρων δεδομένων – Προσθήκη άρθρου 10Α στον ν. 4342/2015 (άρθρο 12 Οδηγίας 2023/1791/ΕΕ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΒΑΣΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ – Άρθρο 47 Κοινοποίηση βασικών δεικτών επιδόσεων κέντρων δεδομένων – Προσθήκη άρθρου 10Α στον ν. 4342/2015 (άρθρο 12 Οδηγίας 2023/1791/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4308/2014 – Άρθρο 48 Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. ν. 4308/2014 (άρθρο 1 Οδηγίας 2023/2775/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησης – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 4308/2014 (άρθρο 1 Οδηγίας 2023/2775/ΕΕ)Άρθρο 49 Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησης – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 4308/2014 (άρθρο 1 Οδηγίας 2023/2775/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Καθαρός κύκλος εργασιών – Αντικατάσταση ορισμού «κύκλου εργασιών (καθαρού) (Turnover, net)» Παραρτήματος Α’ ν. 4308/2014 (παρ. 5 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)Άρθρο 50 Καθαρός κύκλος εργασιών – Αντικατάσταση ορισμού «κύκλου εργασιών (καθαρού) (Turnover, net)» Παραρτήματος Α’ ν. 4308/2014 (παρ. 5 άρθρου 1 Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Χρόνος έναρξης υποχρεώσεων Μέρους Γ’ (παρ. 1 άρθρου 2 Οδηγίας 2023/2775/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΗ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4919/2022 – Άρθρο 52 Δικλείδες ασφαλείας για την αποτροπή ορισμού διαχειριστών ή μελών διοίκησης που δεν έχουν αποδεχθεί τον ορισμό τους – Προσθήκη παρ. 4α στο άρθρου 12 ν. 4919/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Προσθήκη ενεργειακής κοινότητας πολιτών και κοινότητας ανανεώσιμης ενέργειας στους υπόχρεους εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Τροποποίηση περ. ε) άρθρου 16 ν. 4919/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 54 Στοιχεία φυσικού προσώπου που δημοσιεύονται από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 33 ν. 4919/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις για παραβάσεις σχετικά με την εμπορική δημοσιότητα – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 5 άρθρου 49 ν. 4919/2022Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις για παραβάσεις σχετικά με την εμπορική δημοσιότητα – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 5 άρθρου 49 ν. 4919/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 56 Διοικητικές κυρώσεις στους υπόχρεους εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 50 και παρ. 17 άρθρου 57 ν. 4919/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΕΝΟΨΕΙ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – Άρθρο 57 Διόρθωση παραπομπών νόμου για την προστασία των καταναλωτών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3α, παρ. 3 και 6 άρθρου 4θ, περ. γ), ε) και στ) άρθρου 9η ν. 2251/1994ΜΕΡΟΣ Ε’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΕΝΟΨΕΙ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – Άρθρο 57 Διόρθωση παραπομπών νόμου για την προστασία των καταναλωτών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3α, παρ. 3 και 6 άρθρου 4θ, περ. γ), ε) και στ) άρθρου 9η ν. 2251/1994
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Διόρθωση παραπομπών νομοθεσίας για την καταναλωτική πίστη – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 4 και παρ. 5 άρθρου 21 της υπό στοιχεία Ζ1-699/2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών – Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας – Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΆρθρο 58 Διόρθωση παραπομπών νομοθεσίας για την καταναλωτική πίστη – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 4 και παρ. 5 άρθρου 21 της υπό στοιχεία Ζ1-699/2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών – Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας – Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Επικαιροποίηση διατυπώσεων- Τροποποίηση άρθρων 9 και 13 ν. 4438/2016Άρθρο 59 Επικαιροποίηση διατυπώσεων- Τροποποίηση άρθρων 9 και 13 ν. 4438/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Καταργούμενη διάταξη Μέρους Ε’Άρθρο 60 Καταργούμενη διάταξη Μέρους Ε’
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4864/2021 – Άρθρο 61 Χαρακτηρισμός των επενδύσεων για κρίσιμες πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας, κυκλικής οικονομίας και ναυπηγικής βιομηχανίας ως Εμβληματικών Επενδύσεων Εξαιρετικής Σημασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 2 ν. 4864/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Διευθέτηση υδατορεμάτων για επενδύσεις για κρίσιμες πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας, κυκλικής οικονομίας και ναυπηγικής βιομηχανίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4864/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Ενίσχυση φορολογικών κινήτρων στρατηγικών επενδύσεων – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 8 ν. 4864/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Διεύρυνση κινήτρων ενίσχυσης δαπανών στρατηγικών επενδύσεων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 10 ν. 4864/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Υποβολή φακέλου για επενδύσεις σε κρίσιμες πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 12 ν. 4864/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους ΣΤ’
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ζ’ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 Εξόφληση οφειλών του κοινωφελούς ιδρύματος «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Τοποθέτηση ναυδέτων εκτός ζώνης λιμένα για τουριστικά πλοία – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Διαγραφή ναυδέτων από τον ορισμό των αγκυροβολίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 29 ν. 2160/1993Άρθρο 69 Διαγραφή ναυδέτων από τον ορισμό των αγκυροβολίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 29 ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Ζ’Άρθρο 70 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Ζ’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 71 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 71 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Νοεμβρίου 2024, 00:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Νοεμβρίου 2024, 10:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
7 Σχόλια 80 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14302 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Η HellasCert χαιρετίζει κι επικροτεί την επιλογή του Υπουργείου Ανάπτυξης να συμπεριλάβει τους Ανεξάρτητους Παρόχους Υπηρεσιών Διασφάλισης στο Σχέδιο Νόμου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022//2464, όπως άλλωστε προβλεπόταν κι από την ίδια την Οδηγία. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι μόνο μέσω αυτού του ανοίγματος της αγοράς μπορεί να εξασφαλιστεί τόσο η μείωση του διαχειριστικού κόστους για τις Ελληνικές επιχειρήσεις, όσο και η δημιουργία ενός πλαισίου ελέγχου των εκθέσεων βιωσιμότητας που θα βασίζεται στις αρχές της ανεξαρτησίας, της αξιοπιστίας και της τεκμηριωμένης ικανότητας. Άλλωστε οι Φορείς Πιστοποίησης, ως Ανεξάρτητοι Πάροχοι Υπηρεσιών Διασφάλισης, κατέχουν τεκμηριωμένη σχετική επάρκεια επί σειρά ετών, ενώ η Διαπίστευσή τους κατά ISO 17029 περαιτέρω ενισχύει την ποιότητα, αξιοπιστία και αμεροληψία των σχετικών ελέγχων. Μέσω της Διαπίστευσης κατά ISO 17029, το διεθνές πρότυπο συμμόρφωσης για την επαλήθευση κι επικύρωση δηλώσεων όπως αυτές που συμπεριλαμβάνονται στις εκθέσεις βιωσιμότητας, αποτελεί την απαραίτητη δικλείδα ασφάλειας για την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και αξιόπιστου πλαισίου διασφάλισης των εκθέσεων που απαιτεί η Οδηγία (ΕΕ) 2022/2464.
Ως CSR HELLAS θα στείλουμε αναλυτικό υπόμνημα στο Υπουργείο με τις γενικές και αναλυτικότερες κατ’ άρθρο παρατηρήσεις μας επί του σχεδίου νόμου λόγω αδυναμίας αποθήκευσης των προς ανάρτηση σχολίων μας.
Γενική παρατήρηση: Κατά παρέκκλιση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στην Οδηγία 2022/2464, σε πολλά άρθρα του Σχεδίου Νόμου χρησιμοποιούνται οι όροι «διασφάλιση εκθέσεων βιωσιμότητας» και «διασφάλιση ενοποιημένης έκθεσης βιωσιμότητας» αντί των όρων «διασφάλιση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας» και «διασφάλισης της ενοποιημένης υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας» αντίστοιχα που χρησιμοποιούνται στην Οδηγία.
1. Η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2022/2464 στην ελληνική έννομη τάξη όχι μόνο καθυστέρησε υπερβολικά ξεπερνώντας το όριο της διετίας που προέβλεπε η οδηγία αλλά έρχεται προς ψήφιση ένα μόλις μήνα πριν από τη λήξη της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου 2024, για την οποία οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να συντάξουν και να δημοσιοποιήσουν τις εκθέσεις βιωσιμότητας που προβλέπει η Οδηγία, χωρίς να είναι απόλυτα ξεκαθαρισμένο τι θα πρέπει να περιλαμβάνεται στις εκθέσεις, πώς θα αποτυπώνονται τα στοιχεία, πώς και από ποιους θα γίνεται η διαδικασία διασφάλισης όσων θα αναφέρονται στις εκθέσεις αυτές.
2. Παράλληλα, με βάση την Οδηγία 2022/2464 από το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου τροποποιείται σειρά νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων, που αναφέρονται στις υποχρεώσεις έκδοσης αναφορών βιωσιμότητας αλλά ουσιαστικά επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων διαμορφώνοντας ουσιαστικά ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, όχι μόνο για τις μεγάλες υπόχρεες επιχειρήσεις αλλά και τις μικρότερες ακόμη και τις μικρομεσαίες που ανήκουν στις αλυσίδες αξίας αυτών.
3. Με βάση τη διαμόρφωση αυτού του νέου περιβάλλοντος εύλογα θα ανέμενε κανείς να περιλαμβάνεται στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου η αναγκαία κωδικοποίηση, κάτι που δεν γίνεται.
4. Αντίθετα οι διατάξεις του, που παραπέμπουν σε τροποποιήσεις άρθρων σειράς άλλων νόμων και κανονισμών, δημιουργούν τόσο κινδύνους σύγχυσης λόγω διαφορετικών ερμηνειών όσο και επιπλέον ανασφάλειες και δυσκολίες στην εφαρμογή του, όπως είναι ενδεχόμενο να προκύψουν από τον καινοφανή όρο «ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών διασφάλισης» καθώς
-ο όρος αυτός αναφέρεται για πρώτη φορά στο κείμενο της Οδηγίας και κρίνεται ότι αφορά στους οργανισμούς αξιολόγησης της συμμόρφωσης, όπως αυτοί περιγράφονται στο κείμενο του Κανονισμού 765/2008, που λειτουργούν επί δεκαετίες εντός σαφούς και αυστηρού πλαισίου διαδικασιών και νομοθεσίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αποτελούν θεσμοθετημένο πυλώνα επί του οποίου εδράζεται η λειτουργία της ενιαίας κοινοτικής αγοράς και η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών, ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της ΕΕ. Ο Κανονισμός 765/2008, στον οποίο παραπέμπει το κείμενο της Οδηγίας και του σχεδίου νόμου, καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας της διαπίστευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή της διαδικασίας μέσω της οποίας οι εθνικοί οργανισμοί διαπίστευσης (ΕΟΔ), ελέγχουν την συμμόρφωση των οργανισμών αξιολόγησης της συμμόρφωσης, με βάση διεθνή πρότυπα ISO, που, πέραν της τεχνικής επάρκειας περιλαμβάνει παράγοντες όπως η ανεξαρτησία και η αμεροληψία (Άρθρο 4, παρ.3).
– Κρίνεται σκόπιμο να γίνει σαφές στο πεδίο ορισμού «ανεξάρτητου παρόχου διασφάλισης υπηρεσιών» εκτός από το πως ορίζονται εννοιολογικά , περαιτέρω και το ποιο είναι το επιτρεπόμενο εύρος αξιολογητικής δραστηριότητας που τους αποδίδει ο νομοθέτης
-Στο πλαίσιο αυτό και ευθυγραμμιζόμενο με τα προαναφερθέντα, θα έπρεπε λογικά το κείμενο του σχεδίου νόμου, να ορίσει ρητώς τον φορέα εποπτείας των ανεξάρτητων παρόχων υπηρεσιών διασφάλισης και να μη παραπέμπει σε έκδοση δύο ΚΥΑ, όπως προβλέπεται στις παραγράφους 9 και 10 του άρθρου 13 του σχεδίου νόμου αφενός μεν για τον ορισμό Αρχής για εφαρμογή των παρ. 4 και 5 κατ’ αναλογία με όσα προβλέπονται στο άρθρο 38 του ν. 4449/2007 (Α’ 7) περί αρχών δημόσιας εποπτείας αφετέρου δε για τον ορισμό του φορέα που ελέγχει και παρακολουθεί την ανεξαρτησία του ανεξάρτητου παρόχου υπηρεσιών διασφάλισης σύμφωνα με την περ. ε) της παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4449/2017.
– Θα πρέπει να αποφευχθεί ο κίνδυνος δημιουργίας νέου φορέα αλλά και ορισμού διαφορετικών κριτηρίων ως προς την αναγκαία κατάρτιση και εμπειρογνωμοσύνη για την παροχή άδειας παροχής υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας σε ορκωτούς ελεγκτές και παρόχους υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας
– στο άρθρο 3 με τους ορισμούς και στο εδάφιο ιθ) για τους ανεξάρτητους παρόχους υπηρεσιών διασφάλισης και σε συνδυασμό με τη δυνατότητα που παρέχεται, σε ορκωτό ελεγκτή λογιστή, πέραν εκείνου που διενεργεί των έλεγχο των χρηματοοικονομικών καταστάσεων καθώς και σε ανεξάρτητο πάροχο υπηρεσιών διασφάλισης, να διατυπώνει τη γνώμη της υποπερίπτωσης αγ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 13, θα πρέπει μετά την υποπερίπτωση αγ’ να προστεθεί και η υποπερίπτωση αδ’ η οποία αφορά γνώμη επί της Ευρωπαϊκής ταξινομίας (EU Taxonomy), άρθρο 8 του Κανονισμού (ΕΕ) 2020/852, διότι σύμφωνα με τα πρότυπα υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας, οι απαιτήσεις δημοσίευσης της Ευρωπαϊκής ταξινομίας συμπεριλαμβάνονται ως μέρος της έκθεσης βιωσιμότητας.
Το TIC Hellas, εκφράζει την υποστήριξή του στην απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης να συμπεριλάβει τους Φορείς Πιστοποίησης στο νέο Σχέδιο Νόμου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2022/2464/ΕΕ, που αφορά στην εταιρική βιωσιμότητα.
Η επιλογή αυτή (η οποία προβλέπεται και από την ίδια την Οδηγία CSRD) αντανακλά τη δέσμευση του Υπουργείου για το άνοιγμα της αγοράς, την μείωση του διαχειριστικού κόστους των Ελληνικών επιχειρήσεων και τη δημιουργία ενός πολυδιάστατου και σύγχρονου πλαισίου διασφάλισης των εκθέσεων βιωσιμότητας, περιλαμβάνοντας τους Φορείς Πιστοποίησης που διαθέτουν ενδεδειγμένη επάρκεια και αποδεδειγμένη εμπειρία.
Η αναγνώριση των Φορέων Πιστοποίησης είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας των εκθέσεων βιωσιμότητας. Οι Φορείς Πιστοποίησης ενισχύουν την ποιότητα, την αξιοπιστία και την αμεροληψία των ελέγχων μέσω της διαπίστευσής τους κατά ISO 17029, το διεθνές πρότυπο που εφαρμόζεται για τη διασφάλιση συμμόρφωσης σε κρίσιμους τομείς όπως η απογραφή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η κλιματική διαχείριση, η ουδετερότητα άνθρακα κλπ. Μέσω της Διαπίστευσης εξασφαλίζεται το θεμελιώδες τρίπτυχο Ανεξαρτησία, Αμεροληψία και Τεχνική επάρκεια των Φορέων Ελέγχου που αποτελούν τα βασικά συστατικά στοιχεία της αξιοπιστίας των κρίσιμων εκθέσεων επαλήθευσης σύμφωνα με την Οδηγία CSRD.
Κωδικοποίηση της νομοθεσίας. Σε ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα χάνεται η ευκαιρία της κωδικοποίησης. Σε κάθε άρθρο γίνεται αναφορά στο νόμο που τροποποιεί, όμως εδώ αφορά σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων και ο νόμος θα πρέπει να είναι απλά γραμμένος με ξακάθαρες απαιτήσεις. Η οδηγία είναι αρκετά πολύπλοκη και ο νόμος δε βοηθά στο να γίνουν όλα αυτά ξεκάθαρα και απλά
Bravo well done