Απαγορεύεται η καταχρηστική εκμετάλλευση από μία ή περισσότερες επιχειρήσεις της δεσπόζουσας θέσης τους εντός του συνόλου ή μέρους της Ελληνικής επικράτειας.
Η καταχρηστική αυτή εκμετάλλευση δύναται να συνίσταται ιδίως:
α) στην άμεση ή έμμεση επιβολή μη εύλογων τιμών αγοράς ή πωλήσεως ή άλλων όρων συναλλαγής,
β) στον περιορισμό της παραγωγής, της διάθεσης ή της τεχνολογικής ανάπτυξης επί ζημία των καταναλωτών,
γ) στην εφαρμογή στο εμπόριο άνισων όρων για ισοδύναμες παροχές, ιδίως στην αδικαιολόγητη άρνηση πώλησης, αγοράς ή άλλης συναλλαγής, με αποτέλεσμα να περιέρχονται ορισμένες επιχειρήσεις σε μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό,
δ) στην εξάρτηση της σύναψης συμβάσεων ή σύναψης πρόσθετων συμβάσεων από την αποδοχή, εκ μέρους των συναλλασσόμενων, πρόσθετων παροχών, οι οποίες από τη φύση τους ή σύμφωνα με τις εμπορικές συνήθειες δεν συνδέονται με το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών.
Άρθρο 2 Καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 1 Απαγορευμένες συμπράξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 3
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 4 Βάρος Απόδειξης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συγκέντρωση Επιχειρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Προηγούμενη γνωστοποίηση συγκεντρώσεων επιχειρήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Έλεγχος των συγκεντρώσεων επιχειρήσεων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διαδικασία προληπτικού ελέγχου συγκεντρώσεων και αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αναστολή πραγματοποίησης της συγκέντρωσης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 10 Υπολογισμός του κύκλου εργασιών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κανονιστική παρέμβαση σε κλάδους της οικονομίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιτροπή Ανταγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Πειθαρχική διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Αρμοδιότητες του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Εξέταση υποθέσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 16 Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 17 Έσοδα και Προϋπολογισμός Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 18 Νομική υποστήριξη Μελών και προσωπικού της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Αρμοδιότητες του Προέδρου της Επιτροπής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Γραφείο Νομικής Υποστήριξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Οργάνωση και προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Διαδικασία Αξιολόγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 23 Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 24 Σχέσεις με ρυθμιστικές αρχές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εξουσίες της Επιτροπής επί παραβάσεων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 26 Άρση αρμοδιότητας, αναστολή ή περάτωση διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Δημοσίευση αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εθνική Αρχή Ανταγωνισμού
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ετήσια έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 Χορήγηση προσωρινής διαταγής
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ένδικα μέσα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ειδικά Τμήματα στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 34 Γενικός Επίτροπος Επικρατείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Δικαιοδοσία ετέρων δικαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Καταγγελίες
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 37 Συνοπτική διαδικασία επί καταγγελιών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 38 Συλλογή στοιχείων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 39 Διεξαγωγή ερευνών κατά περίπτωση
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 40 Έρευνες σε κλάδους της οικονομίας ή σε τύπους συμφωνιών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 41 Υποχρέωση εχεμύθειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Παραγραφή για την επιβολή κυρώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Υποχρέωση ανακοίνωσης παραβάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44 Ποινικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Τέλη
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 46 Έκταση εφαρμογής του νόμου
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 47 Δημοσίευση αποφάσεων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 48 Εφαρμογή διατάξεων περί κλητεύσεων και επιδόσεων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 49 Είσπραξη προστίμων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 50 Αναπροσαρμογή προστίμων, παραβόλων και τελών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ισχύς
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Δεκεμβρίου 2010, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
23 Δεκεμβρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 60 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Η καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης ,έχω την αίσθηση, ότι ως όρος αφορά κυρίως στην δραστηριότητα των πολυεθνικών εταιρειών και των »πρακτικών» που χρησιμοποιούν για την επικράτηση τους στην αγορά έναντι των υπόλοιπων ανταγωνιστικών .
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο »ανταγωνισμός» ,ως δραστηριότητα των αγορών, όσο παραμένει υγιής εξυπηρετεί και ορισμένες οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες ,οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με την επίτευξη ενός ορισμένου επιπέδου κερδοφορίας, που είναι και το πρωταρχικό ζητούμενο των επιχειρήσεων.
Επιφέρει ορισμένα θετικά αποτελέσματα όπως π.χ. αναγκαστική αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, επιστημονική εξειδίκευση,απορρόφηση των κοινωνικών κραδασμών,δημιουργία θέσεων εργασίας,παροχές υγείας στον εργαζόμενο,συγκερασμό των πολιτισμών.
Συχνά παρατηρείται μια λογική εφαρμογής ,λόγω των αυξημένων αναγκών τους ,αντίθετη από την αναφερόμενη .
Το ερώτημα, το οποίο θα πρέπει να απασχολήσει τους διευθύνοντες συμβούλους, είναι το τι θα συμβεί αμέσως μετά την τελική επικράτηση της εταιρείας την οποία διοικούν …
Η απόλυτη επικράτηση ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει την επιχείρηση σε επαναφορά στα μηδενικά σημεία και σε αναγκαστική επανεκκίνηση για τον απλούστατο λόγο ότι, ενώ επιδιώκει να απορροφήσει από την αγορά το όποιο δυνατό κέρδος, λειτουργεί απέναντι της »εναντιωτικά» το ίδιο της το σύστημα δόμησης και λειτουργίας.
Επειδή η χρονική διάρκεια μιας τέτοιας επικράτησης είναι τετελεσμένη και η επιτυχία αυτής εξαιρετικά εύθραστη και αναλώσιμη από το ίδιο της το δομικό σύστημα ,το κράτος ορίζει τις συνθήκες υπο τις οποίες διατηρούνται οι απαιτούμενες ισορροπίες προκειμένου να αποφεύγονται
οι εφαρμογές εσφαλμένων οικονομικών σχεδιασμών εκ μέρους των ομάδων των επιχείρησεων και κατ’ επέκταση οι συνέπειες αυτών στο κράτος και στην οικονομία .
Ο περιορισμός των ακραίων φαινομένων ανταγωνισμού δεν είναι κάτι αρνητικό, ακόμη και για την ίδια την περιοριζόμενη επιχείρηση, αρκεί να γίνεται κατανοητή η προσέγγιση με την οποία θα πρέπει να διεκδικεί το μερίδιο της στην αγορά .
Εάν ο ανταγωνισμός είναι ελεγχόμενος ,τα προβλήματα που προκύπτουν οπωσδήποτε αντιστοιχούν σε μεγαλύτερο εύρος πιθανών λύσεων και αποφεύγονται οι λεγόμενες » λύσεις ανάγκης » που συχνά αφήνουν ακάλυπτο το κράτος ,τους εργαζόμενους και την ίδια την εταιρεία όπως λογικά έπεται .
Δεν θα πρεπει να ξεχασουμε και την δεσπόζουσα θεση που κατέχει στην αγορά…το κράτος.Έτσι οι πάνες επιβαρύνονται με 23% φόρο,ενω πχ στην Αγγλία με 5.5%
Τα ιδια και χειροτερα στα καυσιμα οπου τα βενζινάδικα θα μπορούσαν να αποκαλούνται εφορίες, αφού το κόστος για καύσιμο- σε τεράστιο πια ποσοστό- ειναι φόρος.
Το κράτος θα πρεπει να σταματήσει να εκμεταλλεύεται την δεσπόζουσα θεση του εις βάρος των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Κύριοι
Στό Άρθρο 2 αναφέρει το σχέδιο Νόμου ότι:
α) Στήν άμεση ή έμμεση επιβολή μή ευλόγων τιμών αγοράς ή πωλήσεως ή άλλων όρων συναλλαγής.
Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να γράφει:
α) Στόν άμεσο ή έμμεσο καθορισμό και επιβολή μην ευλόγων τιμών αγοράς ή πωλήσεως ή άλλων όρων συναλλαγής.
(Σχόλιο: Κάποιος μπορεί να καθορίσει την τιμή αλλά είναι δύσκολο να αποδειχθεί ότι την έχει επιβάλλει επίσης, άρα πρέπει να διώκεται και ο καθορισμός της τιμής)
Η παράγραφος β) να αντικατασταθεί ώς εξείς:
β)στον περιορισμό ή στον έλεγχο της παραγωγής, της διάθεσης, της τεχνολογικής ανάπτυξης, ή των επενδύσεων με πιθανή ζημία των καταναλωτών.
(Σχόλιο:πρέπει να μπεί και ό όρος έλεγχος της παραγωγής διότι ο περιορισμός είναι πολύ ευρεία έννοια αλλά ο έλεγχος σε συνάρτηση με τον περιορισμό περιορίζει τα περιθώρια διαφυγής από το ΄΄παράθυρο΄΄. Επίσης η χρήση του » επι ζημία των καταναλωτών» είναι κάτι το οποίο είναι δύσκολο να αποδειχθεί αλλά εάν υπάρχει το » με πιθανή ζημία των καταναλωτών» θα το σκεφθούν δύο φορές πριν κάνουν κάτι)
Επίσης πρέπει να μπεί άλλη μία παράγραφος στο άρθρο 2 παράγραφος (ε)
ε) Στην κατανομή των αγορών ή των πηγών εφοδιασμού
(Σχόλιο: Αυτή η παράγραφος υπάρχει στό άρθρο 1 γιατί να μήν υπάρχει και στο άρθρο δύο το οποίο αναφέρεται στην ουσία για μία μόνο εταιρεία και όχι για σύμπραξη εταιρειών όπως το άρθρο 1)
Αυτά τα αναφέρω ως παθών και καιρός είναι να μπεί κάποιος φραγμός
Ευχαριστώ
Καλη η προσπαθεια εναρμονισης της νομοθεσιας ανταγωνισμου με τα ευρωπαικα προτυπα, αλλα δυστυχως τα προβληματα ανταγωνισμου, ειδικα στην περιφερεια, ουδωλως μοιαζουν με αυτα της Ευρωπης. Η συνηθης «δεσποζουσα θεση» στην περιφερεια, η εκμεταλευση της οποιας καταχρηστικα βγαζει διαφορες εταιριες αλλα και επαγγελματιες εκτος ανταγωνισμου, εχει να κανει περισσοτερο με τους στενους δεσμους των προαναφερομένων με τους δεφθαρμενους κρατικους λειτουργους και υπαλληλους παρα με στρεβλωσεις της ελευθερης αγορας που αντιμετωπιζονται σε αυτον τον νομο. Ετσι, δεν παιρνει η μεγαλυτερη εταιρια το δημοτικο εργο, ή την πολυχρόνια μισθωση π.χ., αλλα αυτη που εχει»βισμα» στο δημαρχειο. Το μεγαλυτερο λογιστικο γραφειο, ειναι αυτο που εχει προσβαση στη ΔΟΥ, κλπ, κλπ, ειτε μεσω συγγενικων ποσωπων σε θεσεις κλειδια, ειτε μεσω λαδωματος και μοιρασματος της πιτας.
Ο προτεινομενος νομος δεν προστατευει τον μικρο επενδυτη απο την κατ εξοχην στρεβλωση της Ελληνικης οικονομιας που ειναι η δεσποζουσα θεση της διεφθαρμενης κρατικης δομης και η σχεση της με την ελευθερη «πολιορκημενη» οικονομια. Εαν δεν αντιμετωπιστει αυτο σαν to κυριο προβλημα ανταγωνιστικοτητας στην Ελλαδα, και της Ελλαδας τοτε ο νομος «Περι Ανταγωνισμου» ειναι μαλλον εκτος θεματος.
Μια ελευθερη πολιορκημενη επενδυτρια