1. Με απόφαση του Περιφερειάρχη για τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ροδόπης και του οικείου Νομάρχη, για τα λοιπά Επιμελητήρια της Χώρας, συγκροτείται Πειθαρχικό Συμβούλιο, που ασκεί την πειθαρχική εξουσία επί των μεσιτών αστικών συμβάσεων και βοηθών μεσίτη. Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μετέχουν:
α) Ένας Πρωτοδίκης, ως Πρόεδρος, που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή από τον οικείο Πρόεδρο Πρωτοδικών.
β) Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή Τμήματος Εμπορίου της Περιφέρειας της έδρας κάθε Επιμελητηρίου.
γ) Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε Επιμελητηρίου, προερχόμενο από τον κλάδο των μεσιτών αστικών συμβάσεων, με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ελλείψει δε αυτού, από έναν μεσίτη με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ο οποίος έχει επαγγελματική έδρα στον ίδιο Νομό και προτείνεται από το Πρωτοβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο του ίδιου κλάδου, ως μέλος.
δ) Χρέη Εισηγητού εκτελεί ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μητρώου κάθε Επιμελητηρίου.
ε) Χρέη Γραμματέα εκτελεί υπάλληλος του Επιμελητηρίου οριζόμενος από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτού με την ίδια απόφαση.
Όλοι οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους.
2. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο συνεδριάζει σε απαρτία και κατά χρόνο που προσδιορίζεται στην απόφαση της παραγράφου 1 εκτός από τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο κάθε έτους.
3. Οι δαπάνες του Πειθαρχικού Συμβουλίου και η αμοιβή των μελών του βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Επιμελητηρίου και καθορίζονται με απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής του.
4. Οι αποφάσεις των παραγράφων 1 και 3 του παρόντος άρθρου, κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού, θα εκδοθούν εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
5. Πειθαρχικά αδικήματα είναι:
α) Κάθε παράβαση υποχρέωσης που απορρέει από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
β) Κάθε ενέργεια από δόλο ή αμέλεια που βλάπτει την επαγγελματική φήμη των μεσιτών αστικών συμβάσεων.
γ) Η οποιαδήποτε παράβαση των όρων της εντολής που έλαβε ο μεσίτης από τον εντολέα, η παράνομη είσπραξη αμοιβής ή προκαταβολής χρημάτων, καθώς και η αδυναμία επιστροφής χρημάτων στις περιπτώσεις που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από τη σύμβαση.
6. Την πειθαρχική δίωξη ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου ασκεί ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, ύστερα από καταγγελία οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον ή του Προέδρου του οικείου Επαγγελματικού Σωματείου ή και αυτεπαγγέλτως. Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποχρεούται στην άσκηση της πιο πάνω πειθαρχικής δίωξης, αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού αδικήματος.
7. Πειθαρχικές ποινές είναι:
α) Έγγραφη επίπληξη.
β) Πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ που εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί δημοσίων εσόδων υπέρ του οικείου Επιμελητηρίου.
γ) Προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος μέχρι (1) ένα έτος.
δ) Επιβολή προστίμου και προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος,
ε) Οριστική στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος σε περίπτωση που υποπίπτει στα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 του παρόντος.
8. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο, για τη λήψη της απόφασής του, δικαιούται να καλεί προς εξέταση μάρτυρες, να ζητά την κατάθεση εγγράφων, να παραγγέλλει τη διεξαγωγή πραγματογνωμοσύνης ή αυτοψίας και να ζητά τη συνδρομή κάθε δημοσίας αρχής. Ο εγκαλούμενος καλείται να απολογηθεί εντός ευλόγου χρόνου και δικαιούται να υποβάλλει την απολογία του προφορικώς ή εγγράφως και να παρίσταται ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου με συνήγορο. Αν ο εγκαλούμενος είναι άγνωστης διαμονής, το Πειθαρχικό Συμβούλιο αναρτά την κλήση προς απολογία στον χώρο των ανακοινώσεων του Επιμελητηρίου επί ένα (1) μήνα και εν συνεχεία αποφαίνεται ερήμην αυτού. Στο ίδιο σημείο και για το ίδιο χρονικό διάστημα αναρτά την απόφασή του ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο.
9. Οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου διαβιβάζονται στο Επιμελητήριο και κοινοποιούνται τόσο στον εγκαλούμενο, μέσω του οικείου Επιμελητηρίου, όσο και στα άλλα Επιμελητήρια της χώρας. Οι αποφάσεις των Πειθαρχικών Συμβουλίων προσβάλλονται ενώπιον των αρμοδίων Διοικητικών Δικαστηρίων.
Άρθρο 9 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ
Πειθαρχικό Συμβούλιο — Πειθαρχικές ποινές
1. Με απόφαση του Περιφερειάρχη για τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ροδόπης συγκροτείται Πειθαρχικό Συμβούλιο, που ασκεί την πειθαρχική εξουσία επί των μεσιτών αστικών συμβάσεων, και βοηθών μεσίτη. Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μετέχουν:
α) Ένας Πρωτοδίκης, ως Πρόεδρος που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή από τον οικείο Πρόεδρο Πρωτοδικών.
β) Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή Τμήματος Εμπορίου της Περιφέρειας της έδρας κάθε Επιμελητηρίου.
γ) Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε Επιμελητηρίου, προερχόμενο από τον κλάδο των μεσιτών αστικών συμβάσεων με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ελλείψει δε αυτού, από έναν μεσίτη με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ο οποίος έχει επαγγελματική έδρα στον ίδιο Νομό και προτείνεται από το οικείο Πρωτοβάθμιο ή, εν ελλείψει πρωτοβάθμιου, από το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο του ίδιου κλάδου, ως μέλος.
δ) Χρέη Εισηγητού εκτελεί ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μητρώου κάθε Επιμελητηρίου.
Η τριμελής επιτροπή δεοντολογίας του οικείου συλλόγου ελλείψει δε αυτής, η τριμελής επιτροπή που θα ορίσει η ΟΜΑΣΕ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Ο.Μ.Α.Σ.Ε.: Δεν είναι δυνατόν ένας δημόσιος υπάλληλος άσχετος με το επάγγελμά μας να αναλάβει το ρόλο του εισηγητού για πειθαρχικές κυρώσεις. Αυτό αφορά εμάς τους ίδιους και οφείλουμε να ρυθμίσουμε μόνοι μας τις στρεβλώσεις στον χώρο μας και τις αποκλείσεις από τον κώδικα δεοντολογίας. Για αυτό προτείνουμε αυτήν την αλλαγή.
ε) Χρέη Γραμματέα εκτελεί υπάλληλος του Επιμελητηρίου οριζόμενος από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτού με την ίδια απόφαση.
Όλοι οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους.
2. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο συνεδριάζει σε απαρτία και κατά χρόνο που προσδιορίζεται στην απόφαση της παραγράφου 1 εκτός από τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο κάθε έτους.
3. Οι δαπάνες του Πειθαρχικού Συμβουλίου και η αμοιβή των μελών του βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Επιμελητηρίου και καθορίζονται με απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής του.
4. Οι αποφάσεις των παραγράφων 1 και 3 του παρόντος άρθρου, κατά την πρώτη εφαρμογή των
διατάξεων του νόμου αυτού, θα εκδοθούν εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
5. Πειθαρχικά αδικήματα είναι:
α) Κάθε παράβαση του παρόντος.
β) Κάθε ενέργεια από δόλο ή αμέλεια που βλάπτει την επαγγελματική φήμη των μεσιτών αστικών συμβάσεων.
γ) Η οποιαδήποτε παράβαση των όρων της εντολής που έλαβε ο μεσίτης από τον εντολέα η παράνομη είσπραξη προκαταβολής χρημάτων καθώς και η αδυναμία επιστροφής χρημάτων στις περιπτώσεις που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από τη σύμβαση.
6. Την πειθαρχική δίωξη ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου ασκεί ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, ύστερα από καταγγελία οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον ή του Προέδρου του οικείου Επαγγελματικού Σωματείου ή και αυτεπαγγέλτως. Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποχρεούται στην άσκηση της πιο πάνω πειθαρχικής δίωξης αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού αδικήματος.
7. Πειθαρχικές ποινές είναι:
α) Έγγραφη επίπληξη.
β) Πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ που εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί δημοσίων εσόδων υπέρ του οικείου Επιμελητηρίου.
γ) Προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος μέχρι (1) ένα έτος.
δ) Επιβολή προστίμου και προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος,
ε) Οριστική στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος σε περίπτωση που υποπίπτει στα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 του παρόντος. Άρθρου 5.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Ο.Μ.Α.Σ.Ε.: Πρόκειται για λάθος του συντάκτη αφού τα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 βρίσκονται στο άρθρο 5 και όχι στο παρόν άρθρο 9 όπως εσφαλμένα αναφέρει.
8. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο δικάζει σε ουσία και μπορεί να αποφασίζει την εξέταση μαρτύρων, την προσαγωγή αποδεικτικών εγγράφων, να διατάζει τη διεξαγωγή πραγματογνωμοσύνης ή αυτοψίας και να ζητεί τη συνδρομή κάθε δημοσίας αρχής. Ο εγκαλούμενος δικαιούται να παρίσταται με δικηγόρο.
9. Οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου διαβιβάζονται στο Επιμελητήριο και
κοινοποιούνται τόσο στον εγκαλούμενο μέσω του οικείου Επιμελητηρίου όσο και στα άλλα Επιμελητήρια της χώρας.
Στην περίπτωση που ο εγκαλούμενος είναι άγνωστης διαμονής, το Πειθαρχικό Συμβούλιο αναρτά την κλήση προς απολογία στον χώρο των ανακοινώσεων του επιμελητηρίου επί ένα (1) μήνα και εν συνεχεία αποφαίνεται ερήμην αυτού.
Στο ίδιο σημείο και για το ίδιο χρονικό διάστημα αναρτά την απόφασή του ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο.
10. Οι αποφάσεις των Πειθαρχικών Συμβουλίων προσβάλλονται ενώπιον των αρμοδίων Διοικητικών Δικαστηρίων.
9.7. «ε» προτείνεται η:
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ε) Οριστική στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος σε περίπτωση που υποπίπτει στα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 του παρόντος. Άρθρου 5.
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΚ: Αλλαγή λάθους σύνταξης διότι τα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 βρίσκονται στο άρθρο 5 και όχι στο παρόν άρθρο 9 .
9.5.
«β» & «γ» προτείνεται η:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ/ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ β) Κάθε ενέργεια από δόλο (αρχή διαγραφής) ή αμέλεια (τέλος διαγραφής) που βλάπτει την επαγγελματική φήμη των μεσιτών αστικών συμβάσεων και διαχειριστών ακίνητης περιουσίας.
γ) Η οποιαδήποτε παράβαση των όρων της εντολής που έλαβε ο μεσίτης από τον εντολέα και της σύμβασης έργου που κατάρτησε ο διαχειριστής η παράνομη είσπραξη προκαταβολής χρημάτων καθώς και η αδυναμία επιστροφής χρημάτων στις περιπτώσεις που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από τη σύμβαση.
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΚ:
1. Προσθήκη λόγω παρεχομένων υπηρεσιών διαχειρίσεως περιουσίας.
2. Διαγραφή των λέξεων «ή αμέλεια». Η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων, ιδιαιτέρως δε αυτής της βαρύτητος, προϋποθέτει την ύπαρξη δόλου.
Η συμμετοχή μεσιτών στο Πειθαρχικό συμβούλιο να γίνεται με κλήρωση από τους εγγεγραμμένους στα Επιμελητήρια ή ΓΕΜΗ κι επ΄ουδενί με την υπόδειξη των πρωτοβαθμίων ή και δευτεροβαθμίων Συνδικαλιστικών μεσιτικών οργάνων τα οποίεα είναι απολύτως ξεκομμένα κι από τους μεσίτες αλλά κι αδιάφορα από τις μεσιτικές εξελίξεις.
Χαρακτηριστικό δείγμα της ανεπάρκειας Συλλόγου Αθηνών και ΟΜΑΣΕ είναι πώς τόσο στην Διαβούλευση του παρόντος Νομοσχεδίου, όσο και στην εκπόνηση του Περιγράμματος του Μεσίτη από το Ε.Κ.Ε.Π.Ι.Σ το 2010, δεν κίνησαν απολύτων καμία διαδικασία ενημέρωσης και προετοιμασίας του κλάδου.
Ο κάθε μεσίτης πρέπει να έχει τήν ευχέρεια να κρίνεται πέραν συνδικαλιστικών σκοπιμοτήτων .
9.1 «δ» προτείνεται η εξής αλλαγή:
δ) Χρέη Εισηγητού εκτελεί (αρχή διαγραφής) ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μητρώου κάθε Επιμελητηρίου. (τέλος διαγραφής)
Η τριμελής επιτροπή δεοντολογίας του οικείου συλλόγου ελλείψει δε αυτής, η τριμελής επιτροπή που θα ορίσει η ΟΜΑΣΕ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Δεν είναι δυνατόν ένας δημόσιος υπάλληλος χωρίς προηγούμενη εμπειρία να αναλάβει το ρόλο του εισηγητού για πειθαρχικές κυρώσεις αυτής της σοβαρότητος. Η διεθνής πρακτική, αλλά και η γνώση των στρεβλώσεων και της καθημερινής πράγματικότητος καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη εισηγήσεως από ειδικούς.
9.1. προτείνεται η:
ΑΛΛΑΓΗ γ) Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε Επιμελητηρίου, προερχόμενο από τον κλάδο των μεσιτών αστικών συμβάσεων με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ελλείψει δε αυτού, από έναν μεσίτη με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ο οποίος έχει επαγγελματική έδρα στο ίδιο Επιμελητήριο και προτείνεται από το Πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο στο οποίο ανήκει ή, στην περίπτωση που δεν ανήκει σε κάποιο Πρωτοβάθμιο, από το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο του ίδιου κλάδου, ως μέλος. Ο καταγγελλόμενος δικαιούται να προβάλλει ένσταση εξαιρέσεως του ανωτέρω μέλους εφόσον συντρέχουν βάσιμοι λόγοι, οι οποίοι δημιουργούν επιφυλάξεις όσον αφορά την αντικειμενική του κρίση.
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΚ: Οι ανωτέρω προτάσεις (εδάφια με κόκκινο) γίνονται με στόχο την διασφάλιση της αδέκαστης κρίσης του μεσίτη- μέλους Πειθαρχικού και την προστασία του ιδίου από μεταγενέστερες κακόβουλες επιθέσεις.
9.1. ΑΛΛΑΓΗ 1. Με απόφαση του Περιφερειάρχη για τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ροδόπης (αρχή διαγραφής) και του οικείου Νομάρχη, για τα λοιπά Επιμελητήρια της Χώρας (τέλος διαγραφής), συγκροτείται Πειθαρχικό Συμβούλιο, που ασκεί την πειθαρχική εξουσία επί των μεσιτών αστικών συμβάσεων, διαχειριστών ακίνητης περιουσίας και βοηθών μεσίτη. Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μετέχουν:
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΚ: 1. Προσθήκη λόγω παρεχομένων υπηεσιών διαχειρίσεως περιουσίας
2. Μετά την κατάργηση των Νομαρχιών θα πρέπει να προσδιορισθούν οι αρμόδιες Αρχές
Τα πρόστιμα δεν είναι λύση. Το αποτέλεσμα θα είναι οι μεγάλες εταιρίες real estate λόγω της οικονομικής ευρωστίας τους να έχουν δυνητικά το πλεονέκτημα να χρησιμοποιούν μη αποδεκτές πρακτικές, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους που δεν θα μπορούν να πληρώνουν γι αυτό. Αφαίρεση άδειας ή προσωρινή διακοπή είναι η πρόταση.
Σε ό,τι αφορά τους συνδικαλιστές, ας αποδείξει κάποιος την χρησιμότητά τους σε Πειθαρχικό Συμβούλιο. Άραγε Σύλλογοι με ελάχιστα μέλη, και σύλλογοι-σφραγίδες, διαθέτουν την ηθική και πολιτική νομιμοποίηση να λάβουν μερος σε Πειθαρχικά?
Σε τελική ανάλυση, ούτε ο Συλλογος της Αθηνας,ούτε η Ομοσπονδία υπέβαλλαν προτάσεις επίσημα, αναφορικά με το νομοσχέδιο αυτό, όταν το Επιμελητήριο τους το ζήτησε (αρ.πρωτ.2481/19-2-2010). Ο κάθε ενδιαφερόμενος ας ζητήσει την υπ αριθμόν 4213/26.3.2010 αλληλογραφία του Επιμελητηρίου Αθηνών προς το Υπουργείο, για του λόγου το αληθές….
Όταν υπάρχει τέτοια στάση απο πλευράς των συνδικαλιστών για το νομοσχέδιο, ο νομοθέτης θα τους επιβραβεύσει με το να τους δώσει ρόλο στο Πειθαρχικό, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στους εκάστοτε συνδικαλιστές να ανταλλασσουν ψήφους στις εκλογές με «ασφάλεια» και «εύνοια» σε περίπτωση παραπομπής σε Πειθαρχικό?
Ο νομοθέτης οφείλει να προστατέψει τους μεσίτες απ την ομηρία από συνδικαλιστές.
Εξειδικευμένοι δικαστικοί λειτουργοί ίσως να είναι αρκετοί. Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα, το έργο τους να επικουρείται από μεσίτες ύστερα από τυχαία επιλογή από το μητρώο του Επιμελητηρίού ή του ΓΕΜΗ ή όποιου φορέα, με διαφανείς διαδικασίες όπως επίσημη κλήρωση….
Στην παρ.7β προτείνω το υψος του προστίμου να ξεκινά απο 200,00 ευρώ
με ανώτατο οριο τα 500,00, το όριο των 10000,00 ΕΥΡΩ είναι πολύ υψηλό.
Το πειθαρχικό συμβούλιο να απαρτίζεται απο περισσότερα άτομα
είδικα και καταρτισμένα ώστε δίκαια να αποφασίσουν ,για παράδειγμα ενα μόνο μέλος πρερχόμενο απο το διοικητικό συμβούλιο κάθε επιμελητηρίου δεν είναι αρκετό , τουλαχιστό τρία άτομα με πεντέτη
προυπηρεσία στον επαγγελματικό αυτό χώρο θα ηταν αρκετά.
“…το Πειθαρχικό Συμβούλιο αναρτά την απόφασή του ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο…” Προτείνεται επ’ αυτού, η πλήρης δημοσιοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου μέσω διαδικτύου, ώστε να ενημερώνονται οι επαγγελματίες για τις παραβάσεις συναδέλφων, με τους οποίους ενδεχομένως συνεργάζονται, προκειμένου να προφυλάσσονται για τυχόν επαναλαμβανόμενες πρακτικές.
Ένα εξαιρετικώς προβληματικό άρθρο που έρχεται σε αντίθεση με την διεθνή πρακτική και το ενιαίο Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ15733. Σε όλο τον κόσμο (βλεπε NAR στις ΗΠΑ και ΕΝ15733) υπάρχει πειθαρχικό συμβούλιο από επαγγελματίες του κλάδου που κρίνουν τις προσφυγές πρίν υάρξει καταφυγή στην Δικαιοσύνη.
Γιατί ο νομοθέτης θεωρεί ότι ένας δικαστικός, ένας δημόσιος υπάλληλος και ένας συνδικαλιστής πρέπει να έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο σε τόσα και τόσο λεπτομερή ζητήματα; Θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για πρωτοβάθμια επιτροπή από μεσίτες εγνωσμένου κύρους ή εκλεγμένους που να εισηγούνται στο Πειθαρχικό περί της βασιμότητος ή όχι της προσφυγής. Επίσης, θα έπρεπε η γνώμη των ειδημόνων να αντιπροσωπεύεται περισσότερο από μία θέση στις τρείς.
Η 5β είναι εξαιρετικώς προβληματικό, και θα έπρεπε να αφαιρεθεί ο όρος «από αμέλεια».
Στην 5γ δεν περιγράφεται το τι σημαίνει «παράνομη είσπραξη προκαταβολής».
Στην 6 θα έπρεπε η δίωξη να ασκείται λαμβάνοντας υπ’όψιν την εισήγηση της πρωτοβάθμιας επιτροπής.
Στην 7 το κατώτατο όριο των 2.000 Ευ είναι πολύ υψηλό και θα έπρεπε να μην υπάρχει.
Στην 7.ε) θα έπρεπε να είναι σαφής η αναφορά στις περιπτώσεις του άρθρου 5 παρ. 2 και όχι «του παρόντος» όπως εκ παραδρομής προφανώς έχει γραφεί.