1. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δύνανται να υπάγονται Καινοτόμες ή Υψηλής Τεχνολογίας Επιχειρήσεις του δευτερογενούς ή τριτογενούς τομέα, οι οποίες πληρούν τα κριτήρια που καθορίζονται στην ΚΥΑ, την προβλεπόμενη στο άρθρο 12 παρ.3 του Ν.3489/2006 και οι οποίες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους τυγχάνουν ενισχύσεων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 3 και 4 του παρόντος νόμου.
Τα θεματικά πεδία δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων που υπάγονται στον παρόντα νόμο είναι ενδεικτικά και κατά προτεραιότητα (σε σχέση με τα μη αναφερόμενα) :
- Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ICT) και εφαρμογές αυτών,
- Βιοτεχνολογίες και Νανοτεχνολογίες με έμφαση εφαρμογών στα πεδία της βιοϊατρικής και της υγείας εν γένει, της Αγρο-βιοτεχνολογίας και της διατροφής,
- Νανοτεχνολογίες και Τεχνολογίες Υλικών με έμφαση εφαρμογών στα πεδία των Χημικών, και των Δομικών Υλικών (structural materials) και εφαρμογών ηλεκτρονικής και μικροηλεκτρονικής ,
- Ανάπτυξη Καινοτόμων Ενεργειακών εφαρμογών
- Περιβάλλοντος / διαχείρισης φυσικών πόρων και ανακύκλωσης – αξιοποίησης απορριμμάτων/ αποβλήτων
Οι ανωτέρω θεματικές περιοχές δύναται να αναθεωρούνται με ΚΥΑ που εκδίδεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στη βάση του εκάστοτε εγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης της Ζ.ΚΑΙ.Θ.
2. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι επιλέξιμες για υπαγωγή στα κίνητρα επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στους κλάδους αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, ναυπηγικών εργασιών, βιομηχανίας άνθρακα και χάλυβα, συνθετικών ινών καθώς και επιχειρήσεις του κλάδου των μεταφορών.
3. Όπου στον παρόντα νόμο διακρίνονται οι επιχειρήσεις σε πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες, η διάκριση νοείται κατά την έννοια των κοινοτικών διατάξεων, όπως κάθε φορά ισχύουν (ΕΚ 800/2008 της Επιτροπής). Μεγάλες χαρακτηρίζονται οι επιχειρήσεις που δεν εμπίπτουν στον ορισμό των πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων με βάση τις κοινοτικές διατάξεις.
Στον νόμο πρέπει επίσης να υπαχθούν φορείς επιχειρηματικής ανάπτυξης όπως αναφέρονται στο άρθρο 6 του νόμου. Οι φορείς αυτοί είναι απαραίτητοι για την αποτελεσματική λειτουργία των εντεταγμένων επιχειρήσεων (γι’αυτό εξ άλλου επιχορηγούνται οι υπηρεσίες τους), συνεπώς πρέπει να υπάρχει κίνητρο και για τη δική τους ένταξη στη Ζ.ΚΑΙ.Θ.
Εξ άλλου, επειδή η καινοτομία μπορεί να υπάρξει σε οποιοδήποτε τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας, πρέπει να προβλέπεται στο άρθρο 2 να υπάγονται και οποιαδήποτε θεματικά πεδία εμπεριέχουν καινοτόμες δραστηριότητες, υπό την προυπόθεση αυτές οι δραστηριότητες να χαρακτηρίζονται καινοτόμες με αντικειμενικά κριτήρια, ενδεχομένως κατά την κρίση μίας επιστημονικής επιτροπής.
Η ζώνη καινοτομίας θα πρέπει να αναπτυχθεί στην περιοχή των λιμνών Αγ. Βασιλείου και Βόλβης με δράσεις που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον ώστε να αποτελέσουν ταυτόχρονα φραγμό στην περαιτέρω υποβάθμιση της περιοχής.
Επίσης θα πρέπει να αναπτυχθεί ζώνη ναυτιλειακής καινοτομίας στη Θεσσαλονίκη και να δοθούν ειδικά κίνητρα εγκατάστασης ναυτιλειακών εταιρειών στην πόλη με στόχο να αποτελέσει το αντίστοιχο κέντρο του <> για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Σαν επιχειρήσεις που θα έπρεπε να προωθηθούν πρωτίστως στην Ελλάδα, εγώ θα πρότεινα αυτές που θα παράγουν προϊόντα που έχει απόλυτη ανάγκη η Χώρα μας και μέσα σ’ αυτές είναι και οι ΑΠΕ.
Σήμερα η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να πληρώνει τεράστια ποσά για την κάλυψη των ενεργειακών της αναγκών.
Θα μπορούσε να αναπτύξει βιομηχανία παραγωγής φωτοβολταϊκών μονάδων σε μεγάλη κλίμακα ώστε όχι μόνο να καλύψει ένα μεγάλο μέρος της ενεργειακής ανάγκης αλλά και να πουλάει τέτοια προϊόντα σε όλες τις Χώρες του κόσμου, παίρνοντας το παράδειγμα της Δανίας, που αν και είναι μια μικρή Χώρα, βρίσκεται σήμερα μέσα στους πρώτους παραγωγούς ανεμογεννητριών παγκοσμίως.
Το προϊόν που θα παράγεται, δεν θα χρειάζεται να ξοδευτούν χρήματα για να βρούμε πελατεία, αφού όσο και να παράγουμε, αυτό θα χρησιμοποιηθεί για τις ενεργειακές ανάγκες που έχει η Χώρα και σήμερα αναγκαστικά πληρώνουμε τεράστια ποσά για την κάλυψή τους.
Παράλληλα θα παραχθούν και πάρα πολλές θέσεις εργασίας, πράγμα που θα δώσει μια ανάσα στο πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζει η Χώρα.
Κακώς αποκλείονται οι κλάδοι αλιείας υδατοκαλλιεργείων και ναυπηγικών εργασιών. Είναι πιθανόν μία επιχείρηση ναυπηγικών εργασιών να ασχολείται με υψηλή και καινοτόμα τεχνολογία.
Γιατί να εξαιρούνται επιχειρήσεις αλιείας –υδατοκαλλιεργειών σε μια περιοχή και χώρα με τόσες φυσικές «υδάτινες δυνατότητες»;
Είναι, νομίζω, χρήσιμο να προστεθούν οι «καινοτόμες αναδείξεις ή η καινοτόμος διαχείριση τοπικών πολιτισμικών –παραδοσιακών- πόρων», π.χ. παιχνιδιών, τεχνημάτων, ειδών διατροφής και ένδυσης.
ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΟΣΟ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΨΟΥΝ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΚΑ ΟΛΕΣ ΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΙΑΣΤΟΥΝ ΩΣ ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ Η ΜΕΤΕΞΕΛΗΓΜΕΝΑ, ΓΙΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΠΡΠΕΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΕΠΕΙΧΗΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΕ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΓΗΣ ΣΤΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΕΠΕΙΧΗΡΗΣΗΣ,ΠΟΥ ΕΚΕΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΤΙ ΕΠΕΙΤΡΕΠΕΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Η ΜΕΤΕΞΕΛΗΓΜΕΝΕΣ ΑΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΓΗΣ ΚΑΙ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΕ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ, ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ ΕΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΤΑΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ. ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΕ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΡΙΠΛΟΚΟ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ