30) Το άρθρο 36 του Π.Δ. 118/2007 (ΦΕΚ Α 150/10-07-2007) τροποποιείται ως εξής:
Άρθρο 36
Δείγματα − Δειγματοληψία − Εργαστηριακές εξετάσεις
1. Τα δείγματα που χρησιμοποιούνται κατά την διενέργεια των προμηθειών υπάγονται στις παρακάτω κατηγορίες:
α. Δείγματα φορέων.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα δείγματα που αποστέλλουν οι φορείς για τους οποίους προορίζονται τα προς προμήθεια υλικά, βάσει και των οποίων θα πραγματοποιηθεί η προμήθεια.
β. Δείγμα για έναρξη παραγωγής.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα δείγματα που υποβάλλονται από τον ανάδοχο και εγκρίνονται από την επιτροπή παραλαβής για την έναρξη παραγωγής του προς προμήθεια προϊόντος, εφόσον η υποβολή του δείγματος αυτού προβλέπεται ρητά από τη διακήρυξη.
γ. Δείγματα από τα προς παραλαβή συμβατικά υλικά.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα δείγματα που λαμβάνονται από τις επιτροπές παραλαβής προς δειγματισμό των υλικών που παραδίδουν οι προμηθευτές σε εκτέλεση συμβάσεων.
2. Κάθε δείγμα, ανάλογα με τη φύση του προς προμήθεια υλικού, πρέπει να είναι σε ποσότητα ή μέγεθος απόλυτα επαρκές για την διενέργεια των προβλεπομένων από τις τεχνικές προδιαγραφές ελέγχων.
Η ποσότητα ή το μέγεθος των δειγμάτων μπορεί να ορίζονται :
α. Από την Υπηρεσία που διενεργεί την προμήθεια, προκειμένου για δείγματα των φορέων (κατηγορία α).
β. Από τη διακήρυξη ( τεχνικές προδιαγραφές), προκειμένου για δείγματα για έναρξη της παραγωγής (κατηγορία β).
γ. Από την διακήρυξη, προκειμένου για δείγματα των προς παραλαβή συμβατικών υλικών (κατηγορία γ).
3. Τα δείγματα όλων των κατηγοριών κατατίθενται στην αρμόδια Υπηρεσία εις διπλούν (δείγμα − αντίδειγμα) με εξαίρεση:
α. Τα δείγματα των φορέων, εφόσον η Υπηρεσία έχει ορίσει διαφορετικά.
β. Τα δείγματα τα οποία, λόγω της φύσης τους ή της αξίας τους, δεν μπορούν να αποσταλούν ή να υποβληθούν εις διπλούν.
γ. Τα δείγματα που λαμβάνουν επιτροπές παραλαβής κατά την διαδικασία ελέγχου των υλικών, τα οποία λαμβάνονται εις διπλούν, και το ένα απ’ αυτά αποστέλλεται απευθείας από την επιτροπή για εργαστηριακή εξέταση ή χρησιμοποιείται για πρακτική δοκιμασία
4. Για δείγματα φορέων, καθώς και δείγματα από τα προς παραλαβή συμβατικά υλικά που ανήκουν σε ευπαθή ή επικίνδυνα υλικά ο φορέας ή ο πρόεδρος της επιτροπής παραλαβής αντίστοιχα υποχρεούται να αναφέρει τούτο εγγράφως επί του δείγματος στην ελληνική γλώσσα, καθορίζοντας, συγχρόνως, τον τρόπο φύλαξης και συντήρησής τους.
5. Εφόσον η προμήθεια του υλικού γίνεται με βάση δείγματα του φορέα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λαμβάνουν γνώση του δείγματος αυτού κατά το διάστημα της προθεσμίας που ορίζεται από την διακήρυξη ή την πρόσκληση είτε με απλή μακροσκοπική εξέταση αυτού από τους ενδιαφερομένους, είτε με λήψη αντιγράφου ή απεικόνισης αυτού, με δική τους μέριμνα και ευθύνη.
6. Η επισημοποίηση των δειγμάτων που αποστέλλονται από τους φορείς για τους οποίους προορίζονται τα υλικά, γίνεται ταυτοχρόνως κατά το στάδιο έγκρισης των τεχνικών προδιαγραφών, από το αρμόδιο για την έγκριση αυτή, όργανο. Σε περίπτωση που κατά την διαδικασία έγκρισης τροποποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές, το επισημοποιούμενο δείγμα του φορέα δεν θα ισχύει κατά το μέρος στο οποίο τυχόν αναφέρονται οι τροποποιήσεις.
Τα επισημοποιηθέντα δείγματα παραλαμβάνονται από την επιτροπή παραλαβής για να χρησιμοποιηθούν κατά το στάδιο των ελέγχων και επιστρέφονται μετά το πέρας της παραλαβής των υλικών, εφόσον, λόγω της φύσης τους, δεν καταστρέφονται κατά την διαδικασία των ελέγχων.
7. Στον μειοδότη παραδίδεται, ύστερα από αίτημά του, το επίσημο δείγμα του φορέα ή μέρος αυτού ανάλογα με τη φύση του υλικού, για να του χρησιμεύσει κατά την κατασκευή του υλικού. Ο προμηθευτής υποχρεούται να το επιστρέψει το αργότερο με την παράδοση του υλικού.
8. Η επιστροφή των δειγμάτων των φορέων γίνεται μέσα σε τριάντα ημέρες από την επιστροφή τους από την επιτροπή παραλαβής και αφού έχει συντελεστεί η οριστική παραλαβή του συμβατικού υλικού, με μέριμνα και ευθύνη του φορέα
9. Τα δείγματα που δεν χρησιμοποιήθηκαν για κατ’ έφεση εξέταση, επιστρέφονται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την οριστική παραλαβή των συμβατικών υλικών με μέριμνα και ευθύνη του προμηθευτή.
10. Τα δείγματα που δεν θα παραληφθούν σύμφωνα με τα παραπάνω, εκποιούνται από την Υπηρεσία παραλαβής και φύλαξης τους, εφόσον έχουν εμπορική αξία, υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), άλλως, καταστρέφονται από οριζόμενη προς τούτο επιτροπή.
11. Η ποσότητα των δειγμάτων και αντιδειγμάτων που λαμβάνονται από τις επιτροπές παραλαβής και τυχόν καταστρέφονται κατά τους ελέγχους, βαρύνει τους προμηθευτές ως επιπλέον ποσότητα και η αξία τους δεν καταβάλλεται.
12. Εφόσον από την σύμβαση προβλέπονται και εργαστηριακοί έλεγχοι των δειγμάτων που λαμβάνουν οι Επιτροπές Παραλαβής των ειδών, αυτοί διενεργούνται από εργαστήρια του φορέα, εάν διαθέτει, άλλως από το Γ.Χ.Κ. ή από οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, ανάλογα με τη φύση του προς προμήθεια υλικού και με την μορφή του ελέγχου. Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής και εφόσον δεν είναι δυνατή η διενέργεια των ελέγχων σύμφωνα με το προηγούμένο εδάφιο από το Γ.Χ.Κ. ή οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, τότε οι έλεγχοι διενεργούνται από διαπιστευμένο εργαστήριο του ιδιωτικού τομέα.
13. Σε περίπτωση που ο προμηθευτής διαφωνεί με το αποτέλεσμα των εργαστηριακών εξετάσεων, μπορεί να ζητήσει εγγράφως εξέταση κατ’ έφεση των οικείων αντιδειγμάτων. Η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται ύστερα από έγγραφο της Υπηρεσίας, από το Γ.Χ.Κ. Σε περίπτωση που, λόγω της φύσεως του υλικού ή της μορφής του ελέγχου, το Γ.Χ.Κ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον έλεγχο, η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται από οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο του δημοσίου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής και εφόσον δεν είναι δυνατή η διενέργεια του κατ’ έφεση ελέγχου με το προηγούμένο εδάφιο από το Γ.Χ.Κ. ή οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, τότε ο έλεγχος διενεργείται από διαπιστευμένο εργαστήριο του ιδιωτικού τομέα, άλλο από το εργαστήριο που διενέργησε την αρχική εξέταση. την περίπτωση που δεν υπάρχει άλλο κατάλληλο εργαστήριο από αυτό που διενήργησε τον αρχικό έλεγχο, η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται σε αυτό, αλλά με εξεταστή του Γ.Χ.Κ. ή άλλου φορέα. Ο προμηθευτής υποχρεούται να καταθέσει το προβλεπόμενο για την περίπτωση παράβολο. Το αίτημα του προμηθευτή για την κατ’ έφεση εξέταση πρέπει να υποβάλλεται μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την γνωστοποίηση σε αυτόν των αποτελεσμάτων της αρχικής εξέτασης. Κατ’ έφεση εξέταση μπορεί να γίνει και αυτεπάγγελτα με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή του αρμόδιου για την διοίκηση του φορέα οργάνου, ύστερα από γνωμοδότηση του αρμοδίου οργάνου, μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την λήψη του πρωτοκόλλου της επιτροπής παραλαβής. Κατά την κατ’ έφεση εξέταση παρίσταται εκπρόσωπος του φορέα, υποχρεωτικά δε καλείται να παραστεί, εφόσον το επιθυμεί ο προμηθευτής. Το αποτέλεσμα της κατ’ έφεση εξέτασης είναι υποχρεωτικό και τελεσίδικο και για τα δύο μέρη.
Το δείγμα στο ΠΔ 60/07 ζητείται ως τεχνική ικανότητα του κατασκευαστή αν ο συμμετέχων προμηθευτής δεν είναι ο ίδιος κατασκευαστής. (βλέπε άρθρο 46 παρ 2 στοιχείο (ii) του ΠΔ 60/07) για να αποδειχτεί ότι πράγματι κατασκευάζει το δημοπρατούμενο είδος, άρα διαθέτει ικανότητα να αναλαμβάνει τη σύμβαση.
Το ΠΔ 60/07 μάλιστα αναφέρεται ως εξής :
<>. Άρα μπορεί να αρκεί και ένα προσπέκτους. >>
Το Ευρ. Δικαστήριο στην υπόθεση C315/01 έχει αποφανθεί ότι το δείγμα δεν μπορεί να τεθεί ως κριτήριο ανάθεσης (βλέπε σκέψεις 69,70,71,72,73).
Επομένως αν το δείγμα χρησιμοποιείται ως κριτήριο ανάθεσης ή ως επιβεβαίωση των τεχνικών προδιαγραφών η διακήρυξη είναι καταρχήν άκυρη όπως είναι και το άρθρο 36 του ΠΔ 118/07 που ζητά δείγματα για να διαπιστωθούν οι τεχνικές προδιαγραφές και προφανώς χρησιμοποιεί το δείγμα ως κριτήριο ανάθεσης.
Περαιτέρω αν και το τροποποιούμενο άρθρο 16, του ΠΔ 118/07 καθορίζει ότι το δείγμα που λόγω της φύσης ή της αξίας τους δεν μπορούν να αποσταλούν ή να υποβληθούν εις διπλούν δεν απαγορεύει ρητά την απαίτηση των αναθετουσών αρχών να ζητούν δείγμα και μάλιστα στην έδρα τους ή στην Ελλάδα.
Και τούτο παρότι κατά το άρθρο 46 παρ 2(δ) του ΠΔ 60/07 στην περίπτωση που τα προϊόντα πρέπει να ανταποκρίνονται σε κάποιο ιδιαίτερο σκοπό η αναθέτουσα αρχή μπορεί να κάνει έλεγχο με αρμόδιο οργανισμό της χώρας που είναι εγκατεστημένος ο προμηθευτής για να διαπιστωθεί η τεχνική του ικανότητα όπως πχ το δείγμα.
Η μεταφορά δειγμάτων από κατασκευαστή που επικαλείται ο ενδιαφερόμενος προμηθευτής προσθέτει έξοδα που απαγορεύονται από την νομολογία της Ε.Ε. βλέπε (C-58/98 και C234/03 ΔΕΚ σκέψη 29).
Κατά συνέπεια το άρθρο 36 του ΠΔ 118/07 πρέπει να καταργηθεί εντελώς διότι όλα τα ζητούμενα δείγματα προσθέτουν έξοδα που επιβαρύνουν τον προμηθευτή ενώ παράλληλα εισάγουν δυσμενείς διακρίσεις (βλέπε προτάσεις Γ. Εισαγγελέα στην υπόθεση C315/01 ΔΕΚ σκέψη 59 προτάσεων) εμποδίζοντας την ελεύθερη παροχή εντός της Κοινότητας και τούτο συμβαίνει είτε η σύμβαση εμπίπτει είτε όχι στο ΠΔ 60/07 αφού οι συμβάσεις που δεν εμπίπτουν υπόκεινται στον περιορισμό των θεμελιωδών ελευθεριών της Συνθήκης.
Άρθρο 38 Συγκρότηση συλλογικών οργάνων
παρ.2γ
Παρακαλούμε να διευκρινιστεί αν στην τριμελή επιτροπή παραλαβής μπορούν να συμμετέχουν μέλη που συμμετεχουν και στις άλλες δύο επιτροπές.
Θεσσαλονίκη 6/09/2011
Θέμα: Ένταξη ιδιωτικών διαπιστευμένων εργαστηρίων στο Προεδρικό διάταγμα υπ’αρ 118-2007. Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)
Ως υπεύθυνη διαχείρισης ποιότητας του εργαστηρίου ποιότητας του διαπιστευμένου εργαστηρίου ποιότητας κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων Q-TEX A.E., με την παρούσα επιστολή επιθυμώ και προτείνω την διεύρυνση των φορέων διεξαγωγής εργαστηριακών ελέγχων με την προσθήκη ιδιωτικών διαπιστευμένων εργαστηρίων στο προεδρικό διάταγμα 118 – 2007 άρθρο 36, παράγραφοι 14 & 15 αναφορικά με τους εργαστηριακούς ελέγχους οι οποίοι αναφέρεται ότι θα πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο από εργαστήρια του δημοσίου τομέα. Στη νέα τροποποίηση στο άρθρο 36 “Δείγματα − Δειγματοληψία − Εργαστηριακές εξετάσεις” παράγραφο 12-13 γίνεται αναφορά στη διεκπεραίωση εργαστηριακών ελέγχων από ιδιωτικά διαπιστευμένα εργαστήρια μόνο στην περίπτωση που δεν δύναται να γίνουν οι έλεγχοι από το φορέα από το Γ.Χ.Κ ή από άλλο εργαστήριο του δημόσιου τομέα.
Στα πλαίσια εξυγίανσης του συστήματος προμηθειών του δημόσιου τομέα της χώρας, που ορθά προωθεί η κυβέρνηση, με στόχο τη διαφάνεια και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η προσθήκη ιδιωτικών εργαστηρίων, διαπιστευμένων, ανεξάρτητων και με εμπειρία στη διενέργεια δοκιμών θα ενίσχυε την πρωτοβουλία σας προς την κατεύθυνση εξυγίανσης του συστήματος.
Η Q.TEX AE είναι ένα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ελέγχου και παράλληλα ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ της ποιότητας των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Ιδρύθηκε το 1999 και λειτουργεί ως Ανώνυμος Εταιρία. Η Q.TEX AE ενισχύθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης του προγράμματος δημιουργίας Clusters του Υπουργείου Ανάπτυξης, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλωστοϋφαντουργικού κλάδου ο οποίος βάλλεται συνεχώς από τις διεθνείς εξελίξεις.
Η Q.TEX AE, στη δεκαετή λειτουργία της έχει εξειδικευθεί στο να παρέχει υπηρεσίες σ’ όλο το φάσμα της κλωστοϋφαντουργικής βιομηχανίας / βιοτεχνίας, αλλά και σε μεγάλους αγοραστές της Ευρώπης και της Αμερικής οι οποίοι έχουν ποιοτικά standards και απαιτούν τα προϊόντα που αγοράζουν να συνοδεύονται από πιστοποιητικά ποιότητας από Ανεξάρτητο Εργαστήριο. Οι υπηρεσίες της Q.TEX AE είναι γενικά, οι εξής:
Ποιοτικός έλεγχος (δοκιμές και χημικές αναλύσεις των χημικών και φυσικοχημικών ιδιοτήτων των α’ υλών και των ετοίμων προϊόντων) με διαπίστευση για το πεδίο αυτό ως προς ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17025.
Παροχή τεχνικών υπηρεσιών στην βιομηχανία του κλάδου ένδυσης.
Εισαγωγή σε νέες τεχνολογίες και εφαρμογή τους στην παραγωγή.
Εφαρμοσμένη έρευνα σε θέματα νέων υλών.
Τελική επιθεώρηση εμπορευμάτων ετοίμων προς φόρτωση, σύμφωνα με AQL των αγοραστών
Υποστήριξη σε θέματα Εθνικής και Διεθνούς Νομοθεσίας.
Η Q.TEX AE χρησιμοποιεί τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό και έχει στελέχη με ακαδημαϊκές γνώσεις αλλά και εμπειρία στη βιομηχανική παραγωγή. Είναι αξιόπιστη, ευέλικτη με υψηλό βαθμό τεχνογνωσίας και καλύπτει όλους τους ελέγχους με απόλυτη ακρίβεια, αξιοπιστία, εχεμύθεια, μικρό κόστος και μεγάλη ταχύτητα (αποτελέσματα σε 48 ώρες). Η Q.TEX AE βασίζει τους ελέγχους και τις δοκιμές που κάνει σε διεθνή πρότυπα (ISO, BS, DIN, AATCC κλπ).
Το 2001 η Q.TEX AE διαπιστεύτηκε από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπιστεύσεων, ως προς την Ευρωπαϊκή Νόρμα ΕΛΟΤ EN ISO/IEC 17025 (Νο πιστ/κου 29/01), ως εργαστήριο ελέγχου της ποιότητας των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, σε ένα ευρύ φάσμα δοκιμών. Με την διάκριση αυτήν, τα πιστοποιητικά της Q.TEX AE έχουν διεθνή αποδοχή.
Το εργαστήριο της Q.TEX συμμετέχει σε διεργαστηριακά σχήματα κάθε χρόνο με σκοπό να βελτιώσει και να ελέγξει την ικανότητα του εργαστηρίου.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να συγκεκριμενοποιήσουμε την αναφορά μας στο άρθρο 36 του υπό διαβούλευση Π.Δ. 118 “Δείγματα-Δειγματοληψία- Εργαστηριακές εξετάσεις”, παράγραφο 12-13
12. Εφόσον από την σύμβαση προβλέπονται και εργαστηριακοί έλεγχοι των δειγμάτων που λαμβάνουν οι Επιτροπές Παραλαβής των ειδών, αυτοί διενεργούνται από εργαστήρια του φορέα, εάν διαθέτει, άλλως από το Γ.Χ.Κ. ή από οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, ανάλογα με τη φύση του προς προμήθεια υλικού και με την μορφή του ελέγχου. Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής και εφόσον δεν είναι δυνατή η διενέργεια των ελέγχων σύμφωνα με το προηγούμένο εδάφιο από το Γ.Χ.Κ. ή οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, τότε οι έλεγχοι διενεργούνται από διαπιστευμένο εργαστήριο του ιδιωτικού τομέα.
13. Σε περίπτωση που ο προμηθευτής διαφωνεί με το αποτέλεσμα των εργαστηριακών εξετάσεων, μπορεί να ζητήσει εγγράφως εξέταση κατ’ έφεση των οικείων αντιδειγμάτων. Η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται ύστερα από έγγραφο της Υπηρεσίας, από το Γ.Χ.Κ. Σε περίπτωση που, λόγω της φύσεως του υλικού ή της μορφής του ελέγχου, το Γ.Χ.Κ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον έλεγχο, η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται από οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο του δημοσίου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής και εφόσον δεν είναι δυνατή η διενέργεια του κατ’ έφεση ελέγχου με το προηγούμένο εδάφιο από το Γ.Χ.Κ. ή οποιοδήποτε άλλο εργαστήριο που ανήκει στο δημόσιο τομέα, τότε ο έλεγχος διενεργείται από διαπιστευμένο εργαστήριο του ιδιωτικού τομέα, άλλο από το εργαστήριο που διενέργησε την αρχική εξέταση. την περίπτωση που δεν υπάρχει άλλο κατάλληλο εργαστήριο από αυτό που διενήργησε τον αρχικό έλεγχο, η κατ’ έφεση εξέταση γίνεται σε αυτό, αλλά με εξεταστή του Γ.Χ.Κ. ή άλλου φορέα. Ο προμηθευτής υποχρεούται να καταθέσει το προβλεπόμενο για την περίπτωση παράβολο. Το αίτημα του προμηθευτή για την κατ’ έφεση εξέταση πρέπει να υποβάλλεται μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την γνωστοποίηση σε αυτόν των αποτελεσμάτων της αρχικής εξέτασης. Κατ’ έφεση εξέταση μπορεί να γίνει και αυτεπάγγελτα με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή του αρμόδιου για την διοίκηση του φορέα οργάνου, ύστερα από γνωμοδότηση του αρμοδίου οργάνου, μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την λήψη του πρωτοκόλλου της επιτροπής παραλαβής. Κατά την κατ’ έφεση εξέταση παρίσταται εκπρόσωπος του φορέα, υποχρεωτικά δε καλείται να παραστεί, εφόσον το επιθυμεί ο προμηθευτής. Το αποτέλεσμα της κατ’ έφεση εξέτασης είναι υποχρεωτικό και τελεσίδικο και για τα δύο μέρη.
Το εργαστήριο της Q-TEX Α.Ε. ως Ανεξάρτητο Αμερόληπτο και Διαπιστευμένο Εργαστήριο από το 2001 ως σήμερα από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης Ε.ΣΥ.Δ. διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις ελέγχου κλωστοϋφαντουργικών υλικών οι οποίες αναλύονται στα επιμέρους ΦΕΚ Προμηθειών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω θα θέλαμε να συμπεριλάβετε στο προεδρικό διάταγμα τις κατάλληλες επισημάνσεις ώστε το εργαστήριο μας, καθώς και άλλα ιδιωτικά εργαστήρια με ανάλογες δυνατότητες, να αποτελούν εγκεκριμένα εργαστήρια ελέγχου προμηθειών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων του δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενισχύοντας την αμεσότητα, εγκυρότητα και διαφάνεια των δημοσίων προμηθειών.
Δεδοδεμένης της σημαντικότητας των δημόσιων προμηθειών από την άποψη της μείωσης των οικονομικών μεγεθών αλλά και της ανάγκης προσαρμογής τους στις ανάγκες των υπηρεσιών, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εξελίξεων και φυσικά του φιλικού προς το περιβάλλον χαρακτήρα τους θεωρώ ότι θα έπρεπε να ενσωματώσουν στο σύνολο των σχετικών άρθρων την επιταγή για προώθηση των πράσινων δημοσίων συμβάσεων και κοινωνικά υπεύθυνων, με βάση και τις προτεραιότητες που θέτει σχετικά η ΕΕ και μάλιστα με βάση για συγκεκριμένα είδη τις προδιαγραφές που θέτει. Αντιθέτως στη ανωτέρω τροποποίηση ουδεμία σχετική αναφορά γίνεται, την οποία και θεωρώ σημαντική με βάση και την προβλεπόμενη μελλοντική υποχρέωση για πράσινες συμβάσεις που θα έχουν τα κρατη μέλη, τις υφιστάμενες προτροπές από την ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΕΠΙΤΡΟΠΉ για ανάπτυξη τους, αλλά και τα σημαντικά κοινωνικά, περιβαλλοντικά και ακόμα περισσότερο οικονομικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν με βάση την εξοικονόμηση πόρων, υλικών και χρηματικών κ.α που επιτυγχάνονται. Αν μάλιστα αυτό συνδυασθεί με την κατεύθυνση της παραγωγής και ακόμα περισσότερο των ελληνικών επιχειρήσεων τότε εκτιμάται ότι το όφελος θα είναι ακόμα μεγαλύτερο σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο σε τοπική κλίμακα.