Άρθρο 49: Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα

Ο εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα γίνεται:
α) είτε από εγκαταστάσεις καυσίμων στα υδατοδρόμια, οι προδιαγραφές των οποίων καθώς και οι αντίστοιχες διαδικασίες εφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα καθορίζονται με απόφαση του Διοικητή της ΥΠΑ και τηρουμένων των κανονισμών πυρασφάλειας και ανεφοδιασμού αεροσκαφών και των σχετικών διατάξεων των κανονισμών λιμένων.
β) είτε με κινητά μέσα αποθήκευσης από πιστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών, με μέριμνα και δαπάνες του φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, τηρουμένων των τελωνειακών διατάξεων, των κανονισμών πυρασφάλειας και ανεφοδιασμού αεροσκαφών της ΥΠΑ και των κανόνων προστασίας του περιβάλλοντος και των σχετικών διατάξεων των κανονισμών λιμένων.

  • 9 Νοεμβρίου 2012, 14:22 | Γιαννης Βουτσιτσουδης

    συμφωνω με τα σχολια

  • 9 Νοεμβρίου 2012, 13:10 | Γιώργος Τσουγιόπουλος, χειριστής α/φων

    Συμφωνώ με τα σχόλα του κ. Α.Κουτσουδάκη.

  • 8 Νοεμβρίου 2012, 11:23 | Θεμιστοκλής Γαλάνης

    Συμφωνώ με τα σχόλια.

  • 7 Νοεμβρίου 2012, 19:01 | Γεώργιος κ. Καραγκούνης Επαγγελματίας Πιλότος (υδροπλάνα)

    Συμφωνώ με τις απόψεις του κυρίου Δημητριάδη και του κυρίου Κουτσουδάκη.

  • Συμφωνώ με την AOPA σχετικά με τον ανεφοδιασμό «…από κινητά μέσα αποθήκευσης, από πιστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών…». Άκρως απαγορευτικό. Όχι μόνο οι εταιρίες αυτές δεν διαθέτουν το απαραίτητο καύσιμο ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ αερολιμένες της χώρας ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ το καλοκαίρι (πόσο μάλλον σε παγοδρόμια), αλλά έστω κι αν ακόμα δεχτούν να το φέρουν, το επιπλέον κόστος μεταφοράς του εκτός των εγκαταστάσεων τους (μέχρι τώρα σε αεροδρόμια), θα είναι υπέρογκο.

    Γνωρίζω ότι υπάρχει παγκόσμιος κανονισμός μεταφοράς επικινδύνων ουσιών τον οποίο έχει υιοθετήσει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, και ο οποίος παραθέτει λεπτομερώς και τις προδιαγραφές δεξαμενών (στάσιμες και με μεταφοράς) και εγκαταστάσεων καθώς και τους κανονισμούς για την μετάγγιση και ανεφοδιασμό οχημάτων, σκαφών, αεροπλάνων και άλλων μέσων ανάλογα με το είδος του υλικού (π.χ. καυσίμου).

    Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του κανονισμού που αφορούν τα διάφορα είδη καυσίμου θα εξασφαλίσει μια νόμιμη και ασφαλή εγκατάσταση με τον σωστό τρόπο μετάγγισης χωρίς την αποκλειστική χρήση εταιρίας ανεφοδιασμού αεροσκαφών.

  • 6 Νοεμβρίου 2012, 11:21 | ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

    Συμφωνώ με τις απόψεις του κυρίου Δημητριάδη και του κυρίου Κουτσουδάκη .Το θέμα καύσιμα είναι απίστευτα σημαντικό για την λειτουργία και επιβίωση των υδροπλάνων!!!

    ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
    GROUND OPERATIONS MANAGER/SECURITY MANAGER

  • 29 Οκτωβρίου 2012, 16:41 | Παναγιωτης Δημητριάδης

    Άρθρο 49. Σχετικά με τον ανεφοδιασμό καυσίμων των υδροπλάνων αναφέρονται τα ακόλουθα.
    1. Θα πρέπει να τηρηθεί η νομοθεσία ΦΕΚ Β 1109 / 3-6-2011 περί ΄΄ Κανονισμού Ανεφοδιασμού αεροσκαφών με καύσιμα σε σε αεροδρόμια΄΄ και στα υδατοδρόμια
    2. Δεδομένου ότι τα υδροπλάνα χρησιμοποιούν καύσιμο 100LL όπως και jet A1 ενώ τα μονοκινητήρια τετραθέσια ακόμα και Βενζίνη αμόλυβδη θα πρέπει να προβλεφθεί ο ανεφοδιασμός καυσίμου για όλα τα είδη των καυσίμων.
    3. Η εμπειρία έδειξε ότι επειδή τα υδατοδρόμια δεν είναι πλησίων των αεροδρομίων οι εταιρείες έχουν πρόβλημα ανεφοδιασμού καυσίμων όσον αφορά το καύσιμο 100LL και JET A1. Όσον αφορά τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούν αμόλυβδη βενζίνη ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει με μικρά οχήματα ανεφοδιασμού από τις εταιρείες όπως γίνεται και με τα σκάφη στους λιμένες.
    4. Επίσης λαμβάνοντας υπόψη ότι στα περιφερειακά αεροδρόμια δεν διατίθεται καύσιμο 100LL καθώς και ότι την χειμερινή περίοδο δεν διατίθεται ούτε καύσιμο jet A1 δημιουργούνται τεράστια επιχειρησιακά λειτουργικά προβλήματα θέτοντας σε αμφισβήτηση την επιβίωση της επένδυσης.
    5. Προκειμένου να λυθούν προβλήματα ανεφοδιασμού καυσίμου των υδροπλάνων εκτιμάται ότι η εφαρμογή του ΦΕΚ Β 1109/2011 όπως και η δυνατότητα αποθήκευσης καυσίμου σε βαρέλια σε χώρο κατάλληλο που θα τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας θα αμβλύνουν τα όποια προβλήματα ανεφοδιασμού καυσίμου των υδροπλάνων .

  • 25 Οκτωβρίου 2012, 20:23 | stavros morfis

    Μια και το Υδροπλανο αντιμετωπιζεται σαν πλωτο μεσο & ο ανεφοδιασμος του Υδροπλανου να γινεται οπως & στ αλλα πλωτα μεσα Δελφινια & Καραβια τηρουμενων των διαδικασιων & ορων ασφαλειας.

  • 25 Οκτωβρίου 2012, 13:28 | ΑΟΡΑ Α. Κουτσουδάκης

    Άρθρο 49 & (β) ΑΟΡΑ Α. Κουτσουδάκης
    Ανεφοδιασμός. Στο Άρθρο αυτό αναφέρεται ότι ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνεται «…από κινητά μέσα αποθήκευσης, από πστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών…»
    Η διατύπωση ….από πστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών… είναι απαγορευτική. Τουλάχιστον στην αρχή, οι εταιρείες αυτές δεν προκειται να επενδύσουν και αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στην αρχική ανάπτυξη των υδροπλάνων.

    Η διεθνής νομοθεσία, αφήνει το θέμα του ανεφοδιασμού στην ευθύνη του χειριστή και του εκμεταλλευόμενου.
    Ειδικα στην Ελλάδα και ειδικά για τα ιδιωτικά αεροπλάνα-υδροπλάνα ο ανεφοδιασμός είναι μία πονεμένη ιστορία. Σήμερα το 98 % των Ελληνικών αεροδρομίων (σχεδόν το σύνολο) δεν διαθέτει καύσιμο για ελαφρά αεροπλάνα.
    Ας μην αντιγράψουμε στα υδροπλάνα, τις καταστάσεις που ζούμε στα αεροπλάνα. Οδός διαφυγής είναι η διάταξη που επιτρέπει στον κυβερνήτη, να έχει ο ίδιος την ευθύνη του ανεφοδιασμού του αεροπλάνου του. Αυτό σώζει τα ιδιωτικά αεροπλάνα σήμερα.

    Προτείνουμε η σχετική παράγραφος να τροποποιηθεί και να γίνει «…από κινητά μέσα αποθήκευσης με ευθύνη του χειριστή….»

  • 17 Οκτωβρίου 2012, 20:34 | ΑΟΡΑ Ελλάς Α.Κουτσουδάκης

    Άρθρο 49 & (β). Η παράγραφος αυτή ορίζει ότι ο ανεφοδιασμός των υδροπλάνων μπορεί να γίνεται «…από κινητά μέσα αποθήκευσης από πιστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών …»

    Η παράγραφος αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αποκλείει και αυτήν την ύπαρξη ιδιωτικών υδροπλάνων.

    Με την υπάρχουσα νομοθεσία, καμία «…πιστοποιημένη εταιρεία ανεφοδιασμού αεροσκαφών…» δεν πρόκειται να αναλάβει το έργο ανεφοδιασμού ελαφρών αεροσκαφών.
    Όλοι γνωρίζουμε ότι το 98 % των αεροδρομίων ξηράς της ΥΠΑ δεν διαθέτει καύσιμα για ελαφρά αεροσκάφη. Πρακτικά σχεδόν κανένα αεροδρόμιο της ΥΠΑ δεν διαθέτει αυτά τα καύσιμα. Ο ανεφοδιασμός των ελαφρών αεροπλάνων γίνεται, σύμφωνα με την διεθνή νομοθεσία «με ευθύνη του χειριστή». Όπου ο χειριστής, σε πολλές περιπτώσεις, κουβαλάει ο ίδιος κάνιστρα με καύσιμο για τον ανεφοδιασμό του αεροπλάνου του.

    Η παράγραφος (β) του Άρθρου 49 μεταφέρει τους περιορισμούς αυτούς στα υδροπλάνα.
    Να σημειώσουμε ότι τα περισσότερα ιδιωτικά υδροπλάνα, χρησιμοποιούν το ίδιο καύσιμο, όπως και τα περισσότερα ιδιωτικά γιότ.

    Προτείνουμε η παράγραφος (β) του άρθρου 49 να αλλάξει και να γίνει ως εξής
    «…..β) είτε με κινητά μέσα αποθήκευσης με ευθύνη του χειριστή, τηρουμένων των τελωνειακών διατάξεων, των κανονισμών πυρασφάλειας και ανεφοδιασμού αεροσκαφών της ΥΠΑ και των κανόνων προστασίας του περιβάλλοντος και των σχετικών διατάξεων των κανονισμών λιμένων.»