Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια επιτρέπεται υπό τους ακόλουθους όρους:
α) Οι πτήσεις πραγματοποιούνται υπό κανόνες πτήσεως εξ’ όψεως (VFR) κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας και υπό μετεωρολογικές συνθήκες εξ’ όψεως (VMC), με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη έχουν υποβάλλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης. Αμέσως μετά την προσθαλάσσωση κλείνουν το σχέδιο πτήσης, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος. Η παροχή εξυπηρέτησης πληροφοριών πτήσης και συνέγερσης από την αποθαλάσσωση του υδροπλάνου μέχρι την προσθαλάσσωση του ασκείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Υ.Π.Α. και διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στην Πολιτική Αεροπορία.
β) Στην περίπτωση που το υδατοδρόμιο βρίσκεται εντός τερματικής περιοχής (ΤΜΑ) ή Ζώνης Ελέγχου (CTR) αεροδρομίου της επικράτειας τότε:
αα) Το αεροσκάφος πριν την είσοδο του στην Τερματική Περιοχή ή Ζώνη Ελέγχου έρχεται σε επικοινωνία με τον αρμόδιο φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας για την εξασφάλιση της σχετικής προς τούτο αδείας και τη λήψη πληροφοριών και οδηγιών για την εντός αυτής πτήση του.
ββ) Πριν την αναχώρηση λαμβάνει τη σχετική προς τούτο έγκριση από τον αρμόδιο φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας της αντίστοιχης Τερματικής Περιοχής ή Ζώνης Ελέγχου καθώς και τις σχετικές πληροφορίες για τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει.
γγ) Οι υπηρεσίες ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας του αντίστοιχου αεροδρομίου είναι υπεύθυνες για την παροχή πληροφοριών πτήσης μόνο σε σχέση με την υπάρχουσα εντός της Τερματικής Περιοχής ή Ζώνης Ελέγχου γνωστής εναέριας κυκλοφορίας και όχι σε σχέση με τα πλωτά μέσα, τα οποία ενδεχομένως επιχειρούν στην περιοχή του υδατοδρομίου.