Ο φορέας λειτουργίας υδατοδρομίου είναι υποχρεωμένος να:
α) Εφαρμόζει τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, και να παρέχει τις υπηρεσίες του υδατοδρομίου με ίσους όρους σε οποιοδήποτε αεροσκάφος.
β) Ακολουθεί τις υποδείξεις των αεροπορικών και λιμενικών αρχών, και να προβαίνει έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση τυχόν ευρημάτων κατά τις επιθεωρήσεις ασφαλείας.
γ) Ενημερώνει και να τροποποιεί τα Εγχειρίδια Υδατοδρομίου, με υπόδειξη των αρμοδίων κατά περίπτωση υπηρεσιών.
δ) Εποπτεύει με κατάλληλα μέσα την υδάτινη περιοχή του υδατοδρομίου και να διατηρεί την περιοχή κίνησης των αεροσκαφών ελεύθερη από κάθε εμπόδιο. Ειδικά σημειώνεται ότι το υδατοδρόμιο θα πρέπει να διαπλέεται με μέριμνα του Φορέα Λειτουργίας Υδατοδρομίου του κάθε ημέρα πριν την πρώτη προσθαλάσσωση ή αποθαλάσσωση για την απομάκρυνση αντικειμένων που συνιστούν κίνδυνο για την κίνηση των αεροσκαφών.
ε) Τηρεί και να παρέχει στην Υ.Π.Α., στην αρμόδια λιμενική αρχή και σε άλλες αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες κατόπιν έγγραφης πράξης των τελευταίων λεπτομερή στοιχεία αεροπορικής κίνησης καθώς και αναλυτικά στοιχεία αναφορικά με τα εξυπηρετούμενα αεροσκάφη, τα πληρώματα, τους επιβάτες, το φορτίο και το ταχυδρομείο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ενημερώνουν τον Φορέα Λειτουργίας Υδατοδρομίου για τα απαιτούμενα από τη νομοθεσία έντυπα, τα οποία υποβάλλονται πριν την έναρξη της πτήσης, καθώς και για τη διαδικασία υποβολής τους
στ) Διακόπτει τη λειτουργία του υδατοδρομίου και να μην επιτρέπει τη χρησιμοποίησή του, σε περίπτωση που διαπιστώσει την ύπαρξη κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων ή στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η παροχή όλων των απαραιτήτων υπηρεσιών, μέσων, προσωπικού, και εξοπλισμού για την ασφαλή λειτουργία του υδατοδρομίου, ενημερώνοντας άμεσα και με κάθε πρόσφορο μέσο την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Πτήσεων (Ε.Δ.Α.Α.Π.), τις αρμόδιες υπηρεσίες της Υ.Π.Α. και την Επιτροπή Αναφοράς Περιστατικών Ασφαλείας (Ε.Α.Π.Α.), καθώς και την αρμόδια Λιμενική Αρχή για το πρόβλημα ασφαλείας που εντοπίστηκε. Το υδατοδρόμιο μπορεί να επαναλειτουργήσει αφού διαπιστωθεί η αποδεδειγμένη άρση των προβλημάτων που επέβαλαν τη διακοπή λειτουργίας του. Τόσο για την ανωτέρω διακοπή λειτουργίας όσο και για την επαναλειτουργία, ενημερώνονται η ΥΠΑ και η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και η αρμόδια Λιμενική Αρχή για την έκδοση των σχετικών οδηγιών.
ζ) Ενημερώνει άμεσα και με κάθε πρόσφορο μέσο την Ε.Δ.Α.Α.Π., τις αρμόδιες υπηρεσίες της Υ.Π.Α., την Ε.Α.Π.Α. και την αρμόδια Λιμενική Αρχή για κάθε αεροπορικό ατύχημα ή συμβάν.
η) Αποστέλλει στην Υ.Π.Α. όλες τις προβλεπόμενες αεροναυτικές πληροφορίες, για τη δημοσίευση τους στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος (A.I.P. – GREECE), καθώς και στην Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού για την έκδοση σχετικής οδηγίας.
θ) Συμμορφώνεται με τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους,
ι) Μεριμνά για τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιεί.
ια) Παρέχει τις υπηρεσίες του τηρουμένων των διατάξεων της κείμενης εσωτερικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.
ιβ) Διατηρεί σε καλή κατάσταση, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και να χρησιμοποιεί τον απαιτούμενο εξοπλισμό ως ακολούθως:
αα) ΣΗΜΑ ΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ: Το σήμα αυτό σε σχήμα άγκυρας, διαστάσεων από τέσσερα (4) μέτρα μήκος και δυόμιση (2,5) μέτρα πλάτος έως δέκα (10) μέτρα μήκος και έξι (6) μέτρα πλάτος, απαιτείται να είναι τοποθετημένο σε κατάλληλη περιοχή στο έδαφος ή άλλη επίπεδη επιφάνεια, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΥΠΑ, ώστε να είναι εύκολα ορατό από αέρος.
ββ) ΦΑΝΟΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Ράδιο – ενεργοποιούμενος φανός ο οποίος είναι διαθέσιμος προς χρήση πριν από κάθε προσθαλάσσωση ή αποθαλάσσωση αεροσκάφους, προς ειδοποίηση παρακείμενων πλωτών μέσων για έναρξη αεροπορικής δραστηριότητας (άφιξη ή αναχώρηση αεροσκάφους). Ο φανός πρέπει να είναι τοποθετημένος σε τέτοια θέση στο χώρο του υδατοδρομίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΥΠΑ και του της Λιμενικής Αρχής, ώστε να είναι εύκολα ορατός.
γγ) ΑΝΕΜΟΥΡΙΟ ή ΣΗΜΕΙΟ «Τ»: Ανεμούριο κατάλληλων διαστάσεων, το οποίο πρέπει να είναι τοποθετημένο σε τέτοια θέση στο χώρο του υδατοδρομίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΥΠΑ και της Λιμενικής Αρχής, ώστε να είναι εύκολα ορατό. Αντί για ανεμούριο είναι δυνατόν να τοποθετηθεί ένας ανεμοδείκτης σε σχήμα «Τ». Τόσο το ανεμούριο όσο και ο ανεμοδείκτης σε σχήμα «Τ», απαιτείται να φωτίζονται ώστε να είναι εύκολα ορατά σε περίπτωση μειωμένης ορατότητας.
δδ) ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΔΕΣΗΣ: Αρμοδίως και προσηκόντως πιστοποιημένα σημεία για την πρόσδεση των αεροσκαφών (δέστρες) επί της πλωτής προβλήτας από – επιβίβασης επιβατών, ως προς την σταθερότητά τους και την αντοχή τους σε σχέση με τη χρήση για την οποία προορίζονται, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσμενέστερες των καιρικών συνθηκών που συνήθως επικρατούν στη συγκεκριμένη περιοχή.
εε) ΣΩΣΙΒΙΑ ΑΜΕΣΗΣ ΧΡΗΣΗΣ: Παραπλεύρως του σημείου πρόσδεσης και παραμονής του αεροσκάφους απαιτείται η ύπαρξη σε κατάλληλη θέση τριών (3) κυκλικών σωσιβίων μη φουσκωτού τύπου, μετά σχοινιού πρόσδεσης μήκους τριάντα (30) μέτρων, έτοιμων για χρήση οποιαδήποτε στιγμή.
στστ) ΣΚΑΦΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ: Η ύπαρξη και διαρκής διαθεσιμότητα ταχύπλοου σκάφους ολικού μήκους τουλάχιστον έξι (6) μέτρων με εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης εξήντα (60) ίππων κατ’ ελάχιστο, εφοδιασμένο με τις προβλεπόμενες άδειες και εφόδια και, με επιβαίνοντα άτομο με Άδεια Χειριστή Ταχύπλοου και ειδικά εκπαιδευμένο επί θεμάτων παροχής πρώτων βοηθειών από επίσημο φορέα. Σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης, επί του σκάφους θα επιβαίνει και δεύτερο άτομο, με παρόμοια εκπαίδευση.
ζζ) ΦΟΡΗΤΑ ΜΕΣΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ: Επιβάλλεται η ύπαρξη φορητών πυροσβεστήρων ελάχιστης κατασβεστικής ικανότητας 55Α-233Β (είτε 233 Β μέχρι το ήμισυ του συνολικά απαιτούμενου αριθμού) κατασκευασμένοι σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ – 3, Μέρη 1-7 και με κατάλληλη γόμωση για τα υλικά που πρόκειται να προστατεύσουν.
Ο απαιτούμενος αριθμός των φορητών πυροσβεστήρων προκύπτει από την απαίτηση ότι κανένα σημείο των χώρων δεν θα απέχει απόσταση μεγαλύτερη των είκοσι πέντε (25) μέτρων από τον πλησιέστερο πυροσβεστήρα.
Οι φορητοί πυροσβεστήρες πρέπει να τοποθετούνται σε κατάλληλα διαμορφωμένα ερμάρια, με γυάλινη πρόσοψη ή μηχανισμό παραβίασης με θραύση υάλου. Κάθε ερμάριο, πρέπει να φέρει τη σήμανση «ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑΣ» και να αναγνωρίζεται εύκολα. Επαρκής αριθμός πυροσβεστήρων να βρίσκεται δίπλα ακριβώς από το σημείο στάθμευσης του α/φ.
Επιβάλλεται επίσης η ύπαρξη ενός (1) τουλάχιστον τροχήλατου πυροσβεστήρα ξηρής σκόνης ή διοξειδίου του άνθρακα των 25 ή 20 κιλών αντίστοιχα, που είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ-1866, Μέρη 1-3.
Ανεξάρτητα από τους ανωτέρω υπολογισμούς, ο ελάχιστος αριθμός φορητών πυροσβεστήρων σε καμία περίπτωση δεν θα είναι μικρότερος από τέσσερις (4).
ηη) ΜΟΝΙΜΟ ΥΔΡΟΔΟΤΙΚΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο επιβάλλεται να καλύπτει την πλωτή προβλήτα.
Η σύνδεση της σωλήνωσης του μονίμου υδροδοτικού πυροσβεστικού δικτύου που προστατεύει πλωτή προβλήτα, επιτρέπεται να γίνεται με τη σωλήνωση της σταθερής αποβάθρας μέσω εύκαμπτης σύνδεσης κατασκευασμένης από άκαυστο υλικό.
Το μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο κατασκευάζεται σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο Παράρτημα ‘’Β’’ της υπ’ αριθμ. 3/1981 Πυροσβεστικής Διάταξης και στο πρότυπο ΕΛΟΤ 664. Επίσης να λαμβάνονται υπόψη τα τεχνικά στοιχεία που καθορίζονται στην Τεχνική Οδηγία Τ.Ε.Ε. 2451/1986. Ως αποδεκτή πηγή ύδατος θεωρείται και το θαλασσινό νερό.
Οι Πυροσβεστικές Φωλιές εγκαθίστανται έτσι ώστε κανένα σημείο του χώρου να μην απέχει απόσταση μεγαλύτερη των 30 μέτρων από την πλησιέστερη πυροσβεστική φωλιά.
Η απόσταση των Πυροσβεστικών Φωλιών της προηγούμενης παρ., δύναται να αυξηθεί στα 50 m, με τοποθέτηση επαρκούς αριθμού πυροσβεστικών σωλήνων.
Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει ένας πυροσβεστικός σταθμός εργαλείων και μέσων, ο οποίος θα διαθέτει πλέον των οριζόμενων στο Παράρτημα Δ της 3/1981 Πυροσβεστικής Διάταξης (ΦΕΚ Β΄ 20) ένα (1) δοχείο με αφρογόνο υλικό χωρητικότητας 25 λίτρων, έναν (1) αναμικτήρα αφρού και έναν (1) αυλό παραγωγής αεραφρού.
Επίσης προστίθεται ένας (1) σταθμός εργαλείων και μέσων ανά τρείς (3) Π.Φ.
Τα παραπάνω δύνανται να τροποποιούνται με πυροσβεστική διάταξη ανάλογα με το μέγεθος του συνολικού έργου.
θθ) ΜΕΣΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ: Πρόσβαση σε κατάλληλα πλωτά φράγματα για τον περιορισμό τυχόν διαρροής καυσίμου ή λαδιού στο νερό και, κατάλληλα απορροφητικά υλικά αντιμετώπισης ρύπανσης, εγκεκριμένου τύπου, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 1218.91/1997 (Β’ 951) κοινή υπουργική απόφαση, η ποσότητα των οποίων θα υποδειχθεί μετά από σχετική αυτοψία και επιθεώρηση του υδατοδρομίου από την αρμόδια Λιμενική Αρχή ή την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή για υδατοδρόμια σε λίμνη.