1. Ως αρμόδια υπηρεσία για την υποδοχή των αιτήσεων, για την κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και τελικώς για την έκδοση της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου ορίζεται η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (Δ.Π.Σ.Α.Α.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
2. Οι αρμοδιότητες της Δ.Π.Σ.Α.Α.Α., πλέον των αναφερομένων στο άρθρο 25 του ν. 3913/2011, περιλαμβάνουν ιδίως:
α) την παραλαβή της αίτησης και των δικαιολογητικών που αποτελούν τον τεχνικό φάκελο, όπως αναφέρονται στο άρθρο 37 του παρόντος,
β) τη διαβίβαση αντίγραφου της αίτησης και των δικαιολογητικών, συμπεριλαμβανομένων των Εγχειριδίων Υδατοδρομίου, στα συναρμόδια Υπουργεία και στις αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 38 του παρόντος,
γ) τη συγκέντρωση των απαντήσεων των συναρμόδιων Υπουργείων,
δ) την εξέταση της πληρότητας του τεχνικού φακέλου και τη συμπλήρωση των αναγκαίων δικαιολογητικών από τον ενδιαφερόμενο σε περίπτωση που ο φάκελος δεν είναι πλήρης,
ε) την εισήγηση υπογραφής Κοινής Υπουργικής Απόφασης χορήγησης άδειας στον αιτούντα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 37 του παρόντος,
στ) τον προγραμματισμό και την πραγματοποίηση τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων των υδατοδρομίων,
ζ) την ενημέρωση του ενδιαφερόμενου σε τακτά χρονικά διαστήματα ως προς το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες, καθώς και για τους λόγους τυχόν καθυστέρησης ή αδυναμίας παροχής άδειας.
δεν αναφέρεται πουθενά πώς μπορεί να οριστεί και να αδειοδοτηθεί ένα υδάτινο πεδίο, που είναι διαφορετικό από ένα υδατοδρόμιο.
Αρθρο 39.Προτεινω στην επιτροπη επιθεωρησης υδατοδρομιων να μετεχει κ ενας captain with sea rating licence.
Αρθρο 36.Προτεινω αναθεωρηση της διαδικασιας αδειοδοτησης υδατοδρομιων με αρμοδιοτητα ενος μονο υπουργειου το οποιον θα εχει την ευθυνη συγκεντρωσης,ελεγχου κ εκδοσης αδειας λειτουργιας ενος υδατοδρομιου. Αλλως παραμενει η ολη διαδικασια πολυπλοκη,δυσλειτουργικη κ πολυ χρονοβορα.Τελος συμφωνω με τα σχολια της AOPA κ τονιζω το σημειο εκεινο κατα το οποιον αφη με βαρος μικροτερο απο 5700 λιβρες να προσγειωνονται σε οποιοδηποτε πεδιο π/γ στον Ελληνικο υδατινο χωρο με αποκλειστικη ευθυνη του κυβερνητη
συμφωνω με τα σχολια
Συμφωνώ με τα σχόλια των κ.κ.: Ν.Μαυροματίδη και Α.Κουτσουδάκη.
Η Θάσος αποτελεί την πρώτη τουριστική δύναμη της περιφέρειας Αν.Μακεδονίας-Θράκης, τον μοναδικό νησιωτικό προορισμό ολόκληρης της Μακεδονίας και είναι πρώτη στις προτιμήσεις των επισκεπτών από χώρες της Βαλκανικής.
Έχει σύνδεση ακτοπλοική μόνο με το νομό Καβάλας.
Η λειτουργία υδατοδρομίου στο νησί, μέσα από λιγότερο γραφειοκρατικές και άκαμπτες διαδικασίες θα αναβαθμίσει την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά και της ζωής των κατοίκων του νησιού.
Κώστας Χατζηεμμανουήλ
Δήμαρχος Θάσου
Πολύ σωστά η οριοθέτηση μίας κεντρικής υπηρεσίας για την αδειοδότηση.
Πρέπει όμως – οπωσδήποτε – να καθορισθεί ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (με ορισμό «πέναλτυ») προκειμένου η Κεντρική Υπηρεσία να αποφανθεί επί της αιτήσεως.
Αλλιώς το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας θα καταβροχθίσει τις όποιες προσπάθειες.
Είναι αδιανόητο να μην γνωρίζει ο επενδυτής εντός ποίου χρονικού διαστήματος θα λάβει την έγκριση.
Παράλληλα -με τον καθορισμό ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ- θα περιορισθεί και η δυνατότητα εμφάνισης πρακτικών διαφθοράς.
Συμφωνώ με τα σχόλια.
Συμφωνώ με τις απόψεις των Κων : Ν.Μαυροματίδη, Α. Κουτσουδάκη (Α.Ο.Ρ.Α.).
Η επιχείρηση μας λειτουργεί 3 παραθαλάσσια ξενοδοχεία.
Ένα από αυτά βρίσκεται στην Αμμουλιανή ένα μικρό νησάκι στη βάση του Αγίου Όρους.
Σήμερα η μετακίνηση από την Θεσσαλονίκη στο νησί με αυτοκίνητο, απαιτεί περισσότερο από 3 ώρες για μετάβαση και άλλο τόσο για επιστροφή. Το υδροπλάνο απαιτεί λίγο περισσότερο από μισή ώρα.
Ενδιαφερόμαστε ΑΜΕΣΑ να εγκαταστήσουμε εκεί πεδίο προσγειώσεων υδροπλάνων για τους πελάτες μας κατ αρχήν, αλλά επίσης και για όλο το νησί. Με το υδροπλάνο το ξενοδοχείο μας θα έχει πελάτες ακόμα και για ένα Σαββατοκύριακο, κάτι που σήμερα είναι δύσκολο έως αδύνατο.
Δεν έχουμε γνώσεις για σχόλια σε τεχνικά θέματα. Ξέρουμε όμως πολύ καλά το Ελληνικό Δημόσιο. Ζητούμε να αποφύγετε τις επιτροπές. Διαβάζουμε στο νόμο για δύο επιτροπές που μία θα συνεργάζεται με την άλλη. Δεν υπάρχει απλούστερος τρόπος ;
Ζητούμε να ερχόμαστε σε επαφή με ένα μόνο πρόσωπο, και αυτό το πρόσωπο να έχει την αρμοδιότητα να δίνει απαντήσεις σε όλα τα προβλήματα. Αν θα πρέπει να περιμένει την μία επιτροπή και την άλλη, δεν θα γίνει τίποτε. Είτε θα δίνονται εγκρίσεις χωρίς έλεγχο, ή δεν θα δίνονται εγκρίσεις καθόλου.
Συμφωνούμε με το σχόλιο/πρόταση της ΑΟΡΑ Ελλάς ως προς την ύπαρξη ενός και μόνου κεντρικού οργάνου με πλήρη ευθύνη και εξουσία για τη λήψη όλων των αποφάσεων που αφορούν στη λειτουργία των υδατοδρομίων.
Άρθρο 36.
Πολύ σωστά ορίζεται μία και μόνη υπηρεσία ως αρμόδια για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αδειοδότησης των υδατοδρομίων, αλλά, ως συνήθως, πουθενά δεν καθορίζεται και ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ από την παραλαβή της αίτησης μέχρι και την έκδοση της τελικής απόφασης!
Προτείνω, λοιπόν, για να έχει και κάποια αξία και σοβαρότητα το εν λόγω Άρθρο, να οριστεί και ένα μέγιστο χρονικό διάστημα διεκπεραίωσης της όλης διαδικασίας, όχι μεγαλύτερο από τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες.
‘Αρθρο 36. Υπηρεσία Αδειοδότησης Υδατοδρομίων.
Η Επιτροπή αυτή πρέπει να είναι το κεντρικό όργανο για την υλοποίηση της Κυβερνητικής πολιτικής για τη δημιουργία και την λειτουργία των υδατοδρομίων. Να εκφράζει την πολιτική βούληση.
Ο Πρόεδρος/Διευθυντής της επιτροπής ορίζεται από τον Υπουργό, πρέπει να έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη του, και πρέπει να έχει εμπειρία στη λειτουργία αεροπορικών επιχειρήσεων
Στην Επιτροπή πρέπει να μετέχουν εκπρόσωποι αυτών που θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες των υδροπλάνων και θα ωφεληθούν από την καλή λειτουργίας τους. Ένας εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος και ένας εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) πρέπει να είναι μεταξύ αυτών.
Είναι φανερό ότι κατά την πρώτη λειτουργία του νέου συστήματος θα υπάρξουν απρόβλεπτες δυσκολίες. Θέματα που θα έχουν ανάγκη αυθεντικής ερμηνείας. Κάποιος πρέπει να έχει την ΕΥΘΥΝΗ αλλά και την ΕΞΟΥΣΙΑ να δίνει λύσεις και να ξεμπλοκάρει τα προβλήματα. Αυτός πρέπει να είναι ο Πρόεδρος/Διευθυντής της Υπηρεσίας Αδειοδότησης υδατοδρομίων.
Η Επιτροπή Υδατοδρομίων του Άρθρου 39, αποτελούμενη εξ ολοκλήρου από εμπειρογνώμονες προερχόμενους από διάφορες υπηρεσίες και Διευθύνσεις, πρέπει να είναι το Τεχνικό κομμάτι της Υπηρεσίας του παρόντος Άρθρου.
Οι απόψεις μας για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του Άρθρου 39 στο ανάλογο Άρθρο.