Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
α) «Αεροδρόμιο επί υδάτινης επιφάνειας, εφεξής καλούμενο υδατοδρόμιο»: Το αεροδρόμιο επί υδάτινης επιφάνειας το οποίο προορίζεται στο σύνολο ή εν μέρει για την αποθαλάσσωση, προσθαλάσσωση και επί της επιφάνειας αυτής κίνηση αεροσκαφών και στο οποίο περιλαμβάνεται η κατάλληλη υποδομή σε κτηριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό προοριζόμενη για την παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης επιβατών, φορτίου και ταχυδρομείου.
β) «Αεροπορική ημέρα»: Το χρονικό διάστημα που ορίζεται 30 λεπτά πριν την ανατολή του ηλίου έως και 30 λεπτά μετά τη δύση του ηλίου.
γ) «Άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου»: Η άδεια που χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος για την ίδρυση, κατασκευή, οργάνωση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίου από το Δημόσιο, από οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ ή Β’ βαθμού, από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και από φυσικά πρόσωπα.
δ) «Αεροσκάφος που επιχειρεί σε υδατοδρόμιο»: Υδροπλάνο ή αμφίβιο αεροπλάνο ή αμφίβιο ελικόπτερο.
ε) «Αερομεταφορέας»: Επιχείρηση αεροπορικών μεταφορών που διαθέτει το προβλεπόμενο Πιστοποιητικό αερομεταφορέα και Άδεια Εκμετάλλευσης εν ισχύ, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της νομοθεσίας.
στ) «Αποθαλάσσωση»: Η με ίδιες δυνάμεις αποκόλληση αεροσκάφους από την επιφάνεια του ύδατος.
ζ) «Δ.Κ.Α.Σ»: Οι «Διεθνείς Κανονισμοί για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα» του έτους 1972, όπως έχουν κυρωθεί από την Ελλάδα, τροποποιηθεί και ισχύουν κάθε φορά.
η) «Διάδρομος»: Καθορισμένη υδάτινη επιφάνεια προορισμένη για την προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση των αεροσκαφών .
θ) «Ζώνη ασφαλείας διαδρόμου προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης Υδατοδρομίου»: Καθορισμένη υδάτινη επιφάνεια που περικλείει το διάδρομο προορισμένη:
(αα) να μειώσει τον κίνδυνο ζημιάς σε αεροσκάφος που εκτρέπεται από το διάδρομο,
(ββ) να προστατέψει αεροσκάφος υπεριπτάμενο αυτής κατά την προσθαλάσσωση και την αποθαλάσσωση.
ι) «Εγχειρίδια Υδατοδρομίου»: Τα εγχειρίδια που υποβάλλονται μαζί με την αίτηση για την χορήγηση της Άδειας Λειτουργίας Υδατοδρομίου και τα οποία περιλαμβάνουν:
(αα) το Εγχειρίδιο Λειτουργίας (Operation Manual) του,
(ββ), το Πρόγραμμα Ασφαλείας Υδατοδρομίου (Security Program)
(γγ) το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Plan).
(ια) «Μετεωρολογικές Συνθήκες εξ’ Όψεως (VISUAL METEOROLOGICAL CONDITIONS/V.M.C.)»: Μετεωρολογικές συνθήκες εκφρασμένες από την άποψη ορατότητας, απόστασης από νέφη και οροφής νεφών, που είναι ίσες ή καλύτερες από τα καθορισμένα ελάχιστα όρια.
(ιβ) «Περιοχή ελιγμών Υδατοδρομίου»: Το μέρος του Υδατοδρομίου το οποίο χρησιμοποιείται για την αποθαλάσσωση, προσθαλάσσωση και υδατοδρόμηση των αεροσκαφών, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτό οι χώροι ελλιμενισμού των αεροσκαφών.
(ιγ) «Περιοχή κίνησης Υδατοδρομίου»: Το μέρος του Υδατοδρομίου που χρησιμοποιείται για την αποθαλάσσωση, προσθαλάσσωση και υδατοδρόμηση αεροσκάφους, και αποτελείται από τις περιοχές ελιγμών του Υδατοδρομίου και ελλιμενισμού αεροσκαφών.
ιδ) «Προσθαλάσσωση»: Η προσυδάτωση του αεροσκάφους,
ιε) «Πτήσεις γενικής αεροπορίας»: Πτητική δραστηριότητα αεροσκάφους της πολιτικής αεροπορίας η οποία δεν είναι πτητική λειτουργία δημοσίων μεταφορών ή πτητική λειτουργία αεροπορικών εργασιών.
ιστ) «Πτήση VFR (VFR Flight)»: Η πτήση που διεξάγεται σύμφωνα με τους κανόνες πτήσεως εξ όψεως.
ιζ) «Σύστημα W.G.S.-84»: Το Παγκόσμιο Γεωδαιτικό Σύστημα (World Geodetic System) του έτους 1984.
ιη) «Υδάτινο πεδίο»: Η υδάτινη περιοχή προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή εκτάκτως για την εξυπηρέτηση μη τακτικών πτήσεων.
ιθ) «Φορέας Διοίκησης, Λειτουργίας και Εκμετάλλευσης Λιμένα»: Ο κάθε δημόσιος φορέας ή φορέας της Αυτοδιοίκησης ή ιδιωτικός ή μικτός φορέας που έχει, κατά νόμο, την ευθύνη της διοίκησης, της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης λιμένα.
κ) «Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου»: Ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου ή το νομικό ή φυσικό πρόσωπο στο οποίο παραχωρείται η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία και εκμετάλλευση των υποδομών και υπηρεσιών του υδατοδρομίου, όπως επίσης και αρμοδιότητα για τον συντονισμό και την ασφάλεια των τυχόν δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργούν εντός των ορίων του υδατοδρομίου.