Η παράγραφος 4 του άρθρου 25 του ν. 3894/2010 (Α΄204) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Με το νόμο που κυρώνει τη σύμβαση ανάθεσης του έργου ή την ένταξη της επενδυτικής πρότασης στις διατάξεις του παρόντος νόμου, μπορεί να προβλέπονται ως κίνητρα ειδικές φορλογικές ρυθμίσεις, όπως η παγιοποίηση του φορολογικού καθεστώτος για συγκεκριμένο διάστημα από την έναρξη λειτουργίας της στρατηγικής επένδυσης, ο προορισμός του φορολογητέου εισοδήματος με ειδικό τρόπο, η διενέργεια αφορολόγητων αποθεματικών, η διαδικασία και ο χρόνος επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου φόρου προστιθέμενης αξίας, καθώς και η μείωση ή η απαλλαγή από τέλη, ειδικούς φόρους και δικαιώματα ή αμοιβές τρίτων, σε συμφωνία με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 800/2008 της Επιτροπής της 6ης Αυγούστου 2008 (EE L 214 της 9.8.2008, σελ. 3), όπως εκάστοτε ισχύει, για την κήρυξη κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την κοινή αγορά, κατά το Γενικό Απαλλακτικό Κανονισμό (ΓΑΚ) όπως εκάστοτε ισχύει και κατά την προβλεπόμενη διαδικασία έγκρισης ή γνωστοποίησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως κατά περίπτωση απαιτείται από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»
Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 15: Παροχή φορολογικών κινήτρων για Στρατηγικές Επενδύσεις
Άρθρο 15: Παροχή φορολογικών κινήτρων για Στρατηγικές Επενδύσεις
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01: Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03: Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικών Επενδύσεων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 04: Στελέχωση των Γενικών Διεύθυνσεων Αδειοδοτήσεων και Δημόσιων Στρατηγικών Επενδύσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05: Τροποποίηση των άρθρων 1, 2 και 3 του ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06: Τροποποιήσεις Καταστατικού της «Επενδύστε στην Ελλάδα Α.Ε.»
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07:Τροποποίηση του άρθρου 14 ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τροποποίηση άρθρου 22 ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ειδικές Ρυθμιστικές Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Άδειες παραμονής αλλοδαπών στρατηγικών επενδυτώνΆρθρο 10: Άδειες παραμονής αλλοδαπών στρατηγικών επενδυτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Φερεγγυότητα Επενδυτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12: Διαχειριστική Αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Τουριστικές Επενδύσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: ΣΔΙΤ & Στρατηγικές Επενδύσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Παροχή φορολογικών κινήτρων για Στρατηγικές Επενδύσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16: ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Εταιρεία Ειδικού ΣκοπούΆρθρο 17: Εταιρεία Ειδικού Σκοπού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Δημόσιες Στρατηγικές ΕπενδύσειςΆρθρο 18: Δημόσιες Στρατηγικές Επενδύσεις
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20: Παροχή φορολογικών κινήτρων
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 21: Βελτίωση του θεσμικού πλαισίου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τροποποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Συνέργεια και Δικτύωση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24: Επιτάχυνση Διαδικασιών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25: Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Κεφάλαια ΕξωτερικούΆρθρο 26: Κεφάλαια Εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Κύρωση Υπουργικής Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης«ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΛΙΟΣ ΑΕ» με δ/τ «ΗΛΙΟΣ ΑΕ» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.»Άρθρο 27: Κύρωση Υπουργικής Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης«ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΛΙΟΣ ΑΕ» με δ/τ «ΗΛΙΟΣ ΑΕ» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28: Κύρωση Απόφασης Υπαγωγής της υπό σύσταση επιχείρησης «KAVALA FLOAT GLASS A.E.» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Κύρωση Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ » με δ/τ«ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ » στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 : Κύρωση Απόφασης Τροποποίησης Υπαγωγής (ΤΕΜΕΣΆρθρο 30 : Κύρωση Απόφασης Τροποποίησης Υπαγωγής (ΤΕΜΕΣ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ορισμοί
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 33: Γενικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Xρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίωνΆρθρο 34: Xρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Δικαιούχοι άδειας λειτουργίας υδατοδρομίουΆρθρο 35: Δικαιούχοι άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 36: Υπηρεσία αδειοδότησης υδατοδρομίων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 38: Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 39: Επιτροπή Υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Μεταβίβαση άδειας – παραχώρηση εκμετάλλευσηςΆρθρο 40: Μεταβίβαση άδειας – παραχώρηση εκμετάλλευσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 41: Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Όροι εκτέλεσης πτήσεωνΆρθρο 42: Όροι εκτέλεσης πτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίεςΆρθρο 43: Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44: Απαγορεύσεις – περιορισμοί
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45: Ασφάλιση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 46: Τιμολόγια Υπηρεσιών Υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Τέλη Λειτουργίας ΥδατοδρομίουΆρθρο 47: Τέλη Λειτουργίας Υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Πτυχία και άδειεςΆρθρο 48: Πτυχία και άδειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49: Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 50: Έλεγχοι – επιθεωρήσεις υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Αναστολή και ανάκληση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίουΆρθρο 51: Αναστολή και ανάκληση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 52: Κυρώσεις
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 53: Υδάτινα πεδία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54: Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55: Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 55: Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57: Έναρξη ισχύος
- 11 ΣχόλιαΠαραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Οκτωβρίου 2012, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Νοεμβρίου 2012, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 402 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Tα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προσπάθειες της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να διαμορφώσει ένα ευνοϊκό επενδυτικό πλαίσιο και να τονώσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον. Προσπάθειες τελικά αναποτελεσματικές λόγω αδυναμίας του κρατικού μηχανισμού, αλλά και του τραπεζικού συστήματος να ανταποκριθούν στην τόνωση της ανάπτυξης. Έτσι, σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, από την ψήφιση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου Ν. 3908/2011, υπάρχει η ανάγκη αναθεώρησης ή και πλήρους τροποποίησής του, γεγονός που δεν συμβάλει στην προσέλκυση επενδύσεων.
Καταρχήν, βασική προϋπόθεση για την διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος είναι η δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος και ενός εξίσου σταθερού επενδυτικού πλαισίου. Ο κατακερματισμός των φορέων, υπηρεσιών και γραφείων που διαχειρίζονται τα επενδυτικά προγράμματα και ειδικά αυτά που μπορούν να χαρακτηριστούν ως στρατηγικού χαρακτήρα, είναι ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τη δημιουργία ολοένα και περισσότερων φορέων, υπηρεσιών, εταιρειών και σχημάτων για τη διαχείριση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακού Νόμου κλπ (βλέπε Γεν. Γραμματεία ΕΣΠΑ, Γεν. Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Γεν. Γραμματεία Βιομηχανίας Υπουργείου Ανάπτυξης, Υπουργείο Γεωργίας, ΓΓΕΤ, ΚΑΠΕ, ΔΙΣΑ Περιφερειών, Μητρώα Ανεξάρτητων Αξιολογητών και Ελεγκτών, ΕΦΕΠΑΕ, Invest in Greece, Διαχειριστικές, ΜΟΔ, Αναπτυξιακές Εταιρείες, Ψηφιακές Ενισχύσεις, παλαιότερα ΕΟΜΜΕΧ κλπ). Αν λάβουμε υπόψη μας και τις υπόλοιπες υπηρεσίες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην έναρξη, εξέλιξη και ολοκλήρωση μιας επένδυσης, (ΥΠΕΚΑ, Περιφέρειες, Δήμους, Πολεοδομίες, Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, Δασαρχεία, Πυροσβεστική υπηρεσία, ΕΟΤ, Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Επιμελητήρια, Τραπεζικά Ιδρύματα κλπ) θα συνθέσουμε το πολυδαίδαλο σύστημα του ελληνικού κράτους (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) που το μόνο που καταφέρνει με τη λειτουργία του είναι η ανάσχεση των επενδύσεων και η διαμόρφωση ενός εχθρικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για όλες τις επενδύσεις, είτε αυτές είναι στρατηγικού χαρακτήρα, είτε μη στρατηγικού.
Επιθυμούμε να εκφράσουμε τη διαφωνία μας στη διάκριση στρατηγικών και μη επενδύσεων χωρίς τη θέσπιση κατάλληλων κριτηρίων που να την αιτιολογούν.
Προϋπόθεση για την αναστροφή του κλίματος είναι η δημιουργία μιας Κεντρικής Υπηρεσίας Ιδιωτικών Επενδύσεων στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ολοκληρωμένη διαχείριση όλων των επενδυτικών σχεδίων. Η Υπηρεσία οφείλει να έχει κεντρική και περιφερειακή οργάνωση διαθέτοντας γραφείο σε κάθε Περιφέρεια της χώρας και ειδικά κοντά ή εντός των θεσμοθετημένων ΒΕΠΕ για την αξιολόγηση, διαχείριση, έλεγχο όλων επενδυτικών σχεδίων.
Για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός και η αναγκαία περιφερειακή της οργάνωση, η Υπηρεσία οφείλει να είναι στελεχωμένη με ικανό αριθμό υπαλλήλων των οποίων το γνωστικό αντικείμενο, όπως αυτό περιγράφεται από τα πτυχία τους και τα επαγγελματικά τους προσόντα να καλύπτει όσο το δυνατόν ευρύτερα τις ανάγκες του εγχειρήματος. Απορίας άξιο είναι η παράλειψη σημαντικότατων ειδικοτήτων για τη λειτουργία της προτεινόμενης εκ του Ν/Σ Υπηρεσίας με επαρκή επαγγελματική κατάρτιση και εμπειρία (Χημικούς Μηχανικούς, Μεταλλειολόγους Μηχανικούς, Ναυπηγούς Μηχανικούς, Γεωπόνους, Γεωλόγους κ.α.). Η Γενική Δ/νση της Υπηρεσίας οφείλει να στελεχώνεται από κατάλληλα έμπειρα στελέχη της αγοράς τα οποία θα προσλαμβάνονται με 5 ετή σύμβαση έργου με δικαίωμα 3 ετούς ανανέωσης και τα οποία πρέπει να αξιολογούνται ετήσια για το έργο τους και την επίτευξη των στόχων, που θα τους τίθενται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Η κατάθεση επενδυτικών σχεδίων για ένταξη στον Αναπτυξιακό Νόμο, μπορεί και οφείλει να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους οφείλει να ολοκληρώνεται εντός 2 μηνών από την ημερομηνία κατάθεσης της πρότασης.
Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει το Μητρώο Ανεξάρτητων Αξιολογητών και το Μητρώο Ανεξάρτητων Ελεγκτών τα οποία δημιουργήθηκαν προσφάτως βάσει του Ν. 3908/2011, να ενισχυθούν περαιτέρω (κατάρτιση, στελέχωση με περισσότερα άτομα, συνεχείς ανανέωση) και να λειτουργήσουν αξιοκρατικά. Αντ’ αυτού παρατηρούμε ότι επιχειρείται επαναφορά σε καθεστώς στο οποίο καρποφόρησαν φαινόμενα διαφθοράς και μονοπώλησης των επενδύσεων.
Σε περίπτωση αδυναμίας ανταπόκρισης σε περισσότερες από 2 υποθέσεις να γίνεται αυτόματη διαγραφή των αξιολογητών και των ελεγκτών από το μητρώο. Οι αμοιβές τους να προέρχονται εξ ολοκλήρου από τα παράβολα που κατατίθενται από τον φορέα της επένδυσης στον λογαριασμό του Υπουργείου, τα οποία οφείλουν να εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες αξιολόγησης και ελέγχων. Επίσης, τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής των οργάνων ελέγχων πρέπει να επιβαρύνουν εξ ολοκλήρου τον φορέα της επένδυσης. Η αμοιβή των οργάνων ελέγχων και των αξιολογητών να καταβάλλεται άμεσα με την κατάθεση της έκθεσης ελέγχου ή της έκθεσης αξιολόγησης και να διαμορφώνεται βάσει της μέσης τιμής της αγοράς για την εκτέλεση παρόμοιων εργασιών.
Βασικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται ως πρωτεύοντα κριτήρια αξιολόγησης των επενδύσεων θα πρέπει να είναι:
– Η υποκατάσταση των εισαγωγών.
– Η εξωστρέφεια και η δυνατότητα εξαγωγών.
– Η προσέλκυση συναλλάγματος – ξένων κεφαλαίων.
– Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
– Η προστασία του περιβάλλοντος (αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξοικονόμηση φυσικών πόρων και ενέργειας, χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα).
– Η τεχνολογική στάθμιση των επενδυτικών σχεδίων έτσι ώστε να πριμοδοτούνται επενδύσεις που αφορούν τεχνολογικές καινοτομίες και σύγχρονες μεθόδους παραγωγής.
– Η αξιοποίηση των ΒΕΠΕ και ενίσχυσή τους στα πρότυπα του εξωτερικού έτσι ώστε να διαθέτουν το σύνολο των δημόσιων υπηρεσιών που είναι αναγκαίες για την εγκατάσταση και λειτουργία των επιχειρήσεων.
– Οι συνέργειες με εγχώριους ερευνητικούς φορείς για αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας.
Η υποβολή θετικής γνωμοδότησης – έγκρισης δανείου από τραπεζικό ίδρυμα δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική για την υπαγωγή μιας επένδυσης στα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Η κάλυψη της ιδίας συμμετοχής να γίνεται:
Α) Με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Β) Με χρήση φορολογηθέντων αποθεματικών ή ταμειακών διαθέσιμων που προκύπτουν από αποτελέσματα τριμήνου.
Γ) Με δέσμευση ρευστοποίησης παγίων χωρίς δυνατότητα μεταβολής μετά την υπαγωγή στα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Βασικό στοιχείο όλων των προγραμμάτων, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, πρέπει να είναι η εμπροσθοβαρής χρηματοδότηση όλων των επενδυτικών προγραμμάτων. Αυτό είναι δυνατό να γίνει μόνο με την δυνατότατα εκταμίευσης του 100% του εγκεκριμένου ποσού επιχορήγησης με την κατάθεση εγγυητικής επιστολής από οποιαδήποτε ίδρυμα ή φορέα έχει τη δυνατότητα και τη φερεγγυότητα τέτοιου είδους εγγυήσεων (πέραν δηλ. των τραπεζών) για όλα τα επενδυτικά προγράμματα και όχι περιοριστικά μόνο για τον Ν. 3299/2004. Αρωγός στην προσπάθεια αυτή πρέπει να σταθεί και το ΕΤΕΑΝ το οποίο οφείλει να ενισχυθεί με περαιτέρω κεφάλαια για να είναι σε θέση να λειτουργήσει ως ένας κρατικός φορέας εγγυήσεων και πιστώσεων, μοχλός σταθερότητας και ανάπτυξης για τη χώρα.
Οι εκταμιεύσεις της επιχορήγησης, εφόσον επιλεγεί η χρηματοδοτική, να είναι δυνατή με τους ως εξής τρόπους:
Α) 100% καταβολή της επιχορήγησης με την απόφαση υπαγωγής της επένδυσης και την κατάθεση ισόποσης εγγυητικής επιστολής προσαυξημένης κατά 10%.
Β) Ποσοστό ίσο με 25% χωρίς την κατάθεση εγγυητικής επιστολής, με την υποβολή μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των στοιχείων της επένδυσης (τιμολόγια, εξοφλήσεις, συμφωνητικά κλπ) και χωρίς την ανάγκη διεξαγωγής επιτόπιου ελέγχου. Το επόμενο 25% της επιχορήγησης με την υλοποίηση και πιστοποίηση – έλεγχο του 50% του οικονομικού και φυσικού αντικειμένου και την πιστοποίηση καταβολής του 50% της ιδίας συμμετοχής. Αντίστοιχη διαδικασία να προβλέπεται για την υλοποίηση του 75% του έργου (υποβολή στοιχείων ηλεκτρονικά για εκταμίευση της επόμενης δόσης) και του 100% του έργου (πιστοποίηση ολοκλήρωσης επενδυτικού σχεδίου και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας).
Σε περίπτωση που επιλεγεί η ενίσχυση με φορολογικά κίνητρα, να είναι δυνατή η ενίσχυση να δίνεται τουλάχιστον εντός 2 ετών από την πιστοποίηση ολοκλήρωσης της επένδυσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας. Επίσης προτείνουμε τα επιλέξιμα πάγια, κατά την υπαγωγή της επένδυσης, να απαλλάσσονται ΦΠΑ.
Οι ενδιάμεσοι επιτόπιοι έλεγχοι από μέλη του Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών πρέπει να γίνεται εντός μηνός από την γνωστοποίηση του ορισμού τους. Η κατάθεση της έκθεσης ελέγχου θα πρέπει να κατατίθεται εντός 15 ημερών από την κατάθεση εκ μέρους του φορέα της επένδυσης όλων των δικαιολογητικών και εγγράφων που ζητήθηκαν εγγράφως από το ΚΟΕ.
Η σύσταση Οργάνων Επανελέγχων των επενδύσεων από μικτό κλιμάκιο (ΣΔΟΕ, Υπουργείου Ανάπτυξης, ΤΕΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο, Όργανα της ΕΕ) μετά την πάροδο έως και 5 ετών από την ολοκλήρωση της επένδυσης, οφείλει άμεσα να τεθεί σε ισχύ.
Σε περίπτωση υιοθέτησης περιβαλλοντικών πρακτικών που προχωρούν πέραν των υποχρεώσεων της νομοθεσίας, για την εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων, τη συμπαραγωγή ενέργειας ή την χρήση ανανεώσιμων πηγών (αποκλειστικά για ιδία κατανάλωση της παραγόμενης ενέργειας), για την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση ή ανάκτηση ουσιών από απόβλητα, οι εξοπλισμοί, οι κτιριακές εγκαταστάσεις, οι μελέτες να ενισχύονται σε ποσοστό μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες δαπάνες της επένδυσης (σε κάθε περίπτωση ο Μ.Ο. του ποσοστού της επιχορήγησης να μην υπερβαίνει τα ποσοστά που έχουν προβλεφθεί από τον Ν. 3908/2011) έτσι ώστε να δοθούν κίνητρα στην περιβαλλοντική βελτίωση των επιχειρήσεων και την εξοικονόμηση πόρων άρα και τη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων.
Τέλος, θεωρούμε απαραίτητη την ενίσχυση επενδύσεων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομικής δραστηριότητας σε ποσοστό 60% των συνολικών χρηματοδοτήσεων που δίνονται ετησίως από όλα τα προγράμματα.
Στο πλαίσιο προσέλκυσης στρατηγικών επενδύσεων οφείλουμε να εξετάσουμε σοβαρά και την περίπτωση δημιουργίας ειδικών οικονομικών ζωνών. Και επειδή η επιτυχία των οικονομικών ζωνών απαιτεί κίνητρα και πολιτικές κατά πολύ ευρύτερες από αυτές που μπορούν να αφορούν το ίδιο το έργο και την περιοχή, θα πρέπει να δημιουργηθούν συνθήκες που θα επιτρέψουν τη μεταφορά της τεχνογνωσίας, της τεχνολογίας, της προσέλκυσης του εξειδικευμένου προσωπικού και της τόνωσης της επιχειρηματικότητας μέσα και πέρα από τα όρια των Ζωνών. Η δημιουργία συνθηκών για συμπράξεις και συνέργειες, θα προσφέρουν δυνατότητες για καθετοποίηση στην παραγωγή και θα ενθαρρύνουν την οικονομική ολοκλήρωση σε περιφερειακό επίπεδο όπως και τη διασύνδεση με τις διεθνείς αγορές. Άρα είναι σημαντικό να εξεταστεί η παροχή κινήτρων (π.χ. σε επίπεδο φορολογίας, δανεισμού, διοικητικής διεκπεραίωσης) στοχευμένων στην ενθάρρυνση της δημιουργίας αυτών των συνθηκών και συνεργειών εντός μίας οικονομικής ζώνης αλλά και στη διασφάλιση ενός περιβάλλοντος ανταγωνιστικότητας και πρωτοπορίας
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ. ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΨΑΧΝΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ
ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΕΔΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΝΟ. ΕΤΣΙ ΚΙ’ΑΛΙΟΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΧΑΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΦΟΡΟΑΠΑΛΑΓΗ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 70% ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΕΡΓΕΙΑ Η ΓΙΑ ΤΟΝ Α Η Β ΛΟΓΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΑ ΚΡΑΤΗ. ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΕΔΩ ΑΦΟΥ 30 ΧΛΜ. ΔΙΠΛΑ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟ 10%. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.