Στις αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του Ε.Ο.Τ. που συστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 4002/2011 (Α΄180), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 148 του ν. 4070/2012 (82), δεν υπάγονται οι Στρατηγικές επενδύσεις του άρθρου 1 του ν. 3894/2010 (Α΄ 204) και του άρθρου 13 του παρόντος νόμου.
Άρθρο 13: Τουριστικές Επενδύσεις
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01: Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03: Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικών Επενδύσεων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 04: Στελέχωση των Γενικών Διεύθυνσεων Αδειοδοτήσεων και Δημόσιων Στρατηγικών Επενδύσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05: Τροποποίηση των άρθρων 1, 2 και 3 του ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06: Τροποποιήσεις Καταστατικού της «Επενδύστε στην Ελλάδα Α.Ε.»
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07:Τροποποίηση του άρθρου 14 ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τροποποίηση άρθρου 22 ν. 3894/2010 (Α΄204)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ειδικές Ρυθμιστικές Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Άδειες παραμονής αλλοδαπών στρατηγικών επενδυτώνΆρθρο 10: Άδειες παραμονής αλλοδαπών στρατηγικών επενδυτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Φερεγγυότητα Επενδυτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12: Διαχειριστική Αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Τουριστικές Επενδύσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: ΣΔΙΤ & Στρατηγικές Επενδύσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Παροχή φορολογικών κινήτρων για Στρατηγικές Επενδύσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16: ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Εταιρεία Ειδικού ΣκοπούΆρθρο 17: Εταιρεία Ειδικού Σκοπού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Δημόσιες Στρατηγικές ΕπενδύσειςΆρθρο 18: Δημόσιες Στρατηγικές Επενδύσεις
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20: Παροχή φορολογικών κινήτρων
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 21: Βελτίωση του θεσμικού πλαισίου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τροποποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Συνέργεια και Δικτύωση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24: Επιτάχυνση Διαδικασιών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25: Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Κεφάλαια ΕξωτερικούΆρθρο 26: Κεφάλαια Εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Κύρωση Υπουργικής Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης«ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΛΙΟΣ ΑΕ» με δ/τ «ΗΛΙΟΣ ΑΕ» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.»Άρθρο 27: Κύρωση Υπουργικής Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης«ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΛΙΟΣ ΑΕ» με δ/τ «ΗΛΙΟΣ ΑΕ» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28: Κύρωση Απόφασης Υπαγωγής της υπό σύσταση επιχείρησης «KAVALA FLOAT GLASS A.E.» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Κύρωση Απόφασης Υπαγωγής της επιχείρησης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ » με δ/τ«ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ » στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως ισχύει, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 : Κύρωση Απόφασης Τροποποίησης Υπαγωγής (ΤΕΜΕΣΆρθρο 30 : Κύρωση Απόφασης Τροποποίησης Υπαγωγής (ΤΕΜΕΣ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ορισμοί
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 33: Γενικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Xρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίωνΆρθρο 34: Xρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Δικαιούχοι άδειας λειτουργίας υδατοδρομίουΆρθρο 35: Δικαιούχοι άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 36: Υπηρεσία αδειοδότησης υδατοδρομίων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 38: Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 39: Επιτροπή Υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Μεταβίβαση άδειας – παραχώρηση εκμετάλλευσηςΆρθρο 40: Μεταβίβαση άδειας – παραχώρηση εκμετάλλευσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 41: Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Όροι εκτέλεσης πτήσεωνΆρθρο 42: Όροι εκτέλεσης πτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίεςΆρθρο 43: Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44: Απαγορεύσεις – περιορισμοί
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45: Ασφάλιση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 46: Τιμολόγια Υπηρεσιών Υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Τέλη Λειτουργίας ΥδατοδρομίουΆρθρο 47: Τέλη Λειτουργίας Υδατοδρομίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Πτυχία και άδειεςΆρθρο 48: Πτυχία και άδειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49: Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 50: Έλεγχοι – επιθεωρήσεις υδατοδρομίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Αναστολή και ανάκληση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίουΆρθρο 51: Αναστολή και ανάκληση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 52: Κυρώσεις
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 53: Υδάτινα πεδία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54: Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55: Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 55: Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57: Έναρξη ισχύος
- 11 ΣχόλιαΠαραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Οκτωβρίου 2012, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Νοεμβρίου 2012, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 402 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Θα ξεκινήσω το σχολιασμό γκρινιάζοντας. Υπάρχει κάποιος λογικός άνθρωπος να μας εξηγήσει πως, ενώ είναι σε εξέλιξη υποβολή αιτήσεων στα πλαίσια του αναπτυξιακού νόμου, ο υπουργός ανακοινώνει τροποποιήσεις βελτίωσης του? Δηλαδή ποιος λογικος επιχειρηματίας θα υποβάλλει πρόταση στην τρέχουσα περίοδο όταν προτείνεται π.χ τροποποίηση βάση της οποίας μπορεί να επιλέξει να πάρει ολόκληρη την επιχορήγηση και όχι σε συνδυασμό με φορολογική απαλλάγή..? Το χειρότερο είναι ότι παράλληλα αρχίζει και η περίφημη διαδρομολογία τύπου θα δοθεί παράταση κλπ, κλπ.
Επί της ουσίας τώρα πιστεύω ότι θα πρέπει επι τέλους να λυθεί τουλάχιστον ένα μέρος από τα χρόνια προβλήματα που αφορούν τον επενδυτικό νόμο και που δεν λύνονται λόγω της ατολμίας των εκάστοτε υπευθύνων.
Γενικά
•Δημιουργία helpdesk με τη μορφή FAQ ώστε να υπάρχουν δεσμευτικές απαντήσεις
•Δημιουργία μητρώου μελετητικών γραφείων με minimum υποδομή σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή. Έτσι κι αλλιώς σήμερα για να υποβληθεί μία μελέτη απαιτείται σοβαρή υποδομή σε ανθρώπους και μέσα. Η κάθε μελέτη θα πρέπει να υποβάλλεται από γραφείο του μητρώου και να υπογράφεται από τον εκπρόσωπο της μελετητικής εταιρείας. Δεν χρειάζεται η εγγραφή στο μητρώο να είναι ιδιαίτερα γραφειοκρατική, απαιτείται όμως το γραφείο να αποτελείται από άτομα που να έχουν ονοματεπώνυμο και να είναι επαγγελματίες γραμμένοι στα αντίστοιχα επιμελητήρια. Είναι σημαντικό κάποια στιγμή να κατανοήσουμε ότι η κάθε μελέτη απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Αυτό που έχει σημασία είναι η αναβάθμιση του επιπέδου των μελετών διότι υπάρχουν πολλές απαράδεκτες μελέτες με ανώνυμο συντάκτη. Ο επενδυτής σε αυτή τη περίπτωση είναι το θύμα διότι έχει πληρώσει ένα σωρό λεφτά σε χρόνο και χρήμα και ποτέ δεν μαθαίνει ότι ευθύνη είναι αποκλειστικά του μελετητή.
Σε επίπεδο υποβολής
•Από τη στιγμή που τα πάντα υποβάλλονται ηλεκτρονικά γιατί να υποβάλλεται και hard copy..? Εξαιρούνται οι υπεύθυνες δηλώσεις, τα παράβολα και γενικά ότι υποβάλλεται σε πρωτότυπη μορφή ενώ για μεγαλύτερη ασφάλεια όλα τα υπόλοιπα μπορούν να συνυποβάλλονται σε CD.
•Το θέμα της ίδιας συμμετοχής στην επένδυση έχει ταλαιπωρήσει πιστεύω οποιονδήποτε δοκίμασε να ασχοληθεί με τον αναπτυξιακό νόμο είτε σαν επενδυτής, είτε σαν νομοθέτης, είτε σαν αξιολογητής. Κάθε φορά που τροποποιείται ο νόμος ανακαλύπτεται ναι νέα πατέντα. Όλοι ξέρουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό όσων έχουν υποβάλλει πρόταση από το νόμο 1262/82 έχουν κάνει απίστευτα μαγειρέματα για να αποδείξουν ότι έχουν κάτι που δεν έχουν, τουλάχιστον την συγκεκριμένη στιγμή της υποβολής. Η τελευταία ιδέα υπάρχει στην προκήρυξη του Υπουργείου Γεωργίας την οποία παραθέτω εδώ προσαρμοσμένη σταν αναπτυξιακό νόμο.
Άξονας 1 :« βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα γεωργίας & δασοκομίας» Μέτρο 123 Β :« αύξηση της άξιας των ΔΑΣΟΚΟΜΙΚΩΝ προϊόντων». Η δυνατότητα διάθεσης των ιδίων κεφαλαίων τεκμηριώνεται με την κατάθεση εγγυητικής επιστολής ύψους ίσο με το 10% του συνολικού προϋπολογισμού του προτεινόμενου επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση που υπάρχει το ως άνω απαραίτητο δικαιολογητικό για την κάλυψη της ίδιας συμμετοχής τότε η επένδυση θα βαθμολογείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διαδικασία αξιολόγησης. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κάλυψη της ίδιας συμμετοχής θα αποδεικνύεται με την εξόφληση των παραστατικών όπως αυτή προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τον αναπτυξιακό νόμο, το επενδυτικό σχέδιο δεν θα λαμβάνει καμία επιπλέον βαθμολογία για το συγκεκριμένο πεδίο ενώ δεν θα απαιτείται η προσκόμιση κάποιου άλλου δικαιολογητικού τεκμηρίωσής της με την αίτηση ενίσχυσης..
Σε επίπεδο αξιολόγησης
•Υπάρχει ένα δόγμα στην Ελλάδα που λέει ότι όλοι οι Έλληνες είναι απατεώνες και σε όλη τους τη ζωή είναι σε αναστολή της ποινής τους. Δυστυχώς αυτό ισχύει και με τους αξιολογητές. Πως είναι δυνατόν να αξιολογηθεί μια επένδυση αν δεν μιλήσεις με τον επενδυτή και δεν δεις την επιχείρησή ..? Ένας έμπειρος αξιολογητής κάνοντας μια βόλτα σε ένα παραγωγικό χώρο και με 1 ώρα συζήτησης με τον επενδυτή έχει βγάλει τα συμπεράσματα του. Αν η υπηρεσία δεν τον εμπιστεύεται να σταματήσει τη διαδικασία αξιολόγησης από εξωτερικούς αξιολογητές. Και φυσικά θεωρώ απαράδεκτη τη διαδικασία της αξιολόγηση από τρίτο αξιολογητή όταν υπάρχει μεγάλη διαφορά βαθμολογίας. Η αξιολόγηση είναι μια άκρως αντικειμενική διαδικασία και αν υπάρχει διαφορά είναι διότι κάποιος από τους δύο έκανε λάθος ή είδε κάτι που, κακώς, δεν είδε ο άλλος. Προτείνω στην περίπτωση που υπάρχει μεγάλη διαφορά να καλούνται να τεκμηριώσουν με σαφήνεια τα σημεία της διαφοράς.
•Θεωρώ επίσης ότι στην επιτροπή θα πρέπει να συμμετέχουν οι αξιολογητές καθώς και ο επενδυτής. Σήμερα η όλη διαδικασία θυμίζει δίκη κεκλεισμένων των θυρών
Σε επίπεδο υλοποίησης
•Είναι γνωστή η έλλειψη ρευστότητας στις επιχειρήσεις. Προτείνων η εκταμίευση να γίνεται σε δύο δόσεις ανάλογα με το ποσοστό υλοποίηση και με minimum υλοποίηση το 40%. Ήτοι 40% υλοποίηση, 40% δόση, 70% υλοποίηση 70% δόση.
Σας ευχαριστώ