Άρθρο 02: Ορισμοί /Πεδίο Εφαρμογής

1. Αδειοδοτούσα Αρχή: Τα κατά τόπον αρμόδια για τις μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες Επιμελητήρια και οι ενώσεις τους σύμφωνα με το ν. 2081/1992 (ΦΕΚ Α΄154).
2. Αδειοδότηση από Επιμελητήρια: Χορηγούν άδειες εγκατάστασης, επέκτασης, εκσυγχρονισμού και λειτουργίας των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων και διενεργούν επιθεωρήσεις για τη διαπίστωση της τήρησης των όρων λειτουργίας τους.
3. Τα Επιμελητήρια παρέχουν υπηρεσίες στις μεταποιητικές επιχειρήσεις καθώς και στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν.3982/2011, αναφορικά με θέματα εγκατάστασης και λειτουργίας αυτών, καθώς και στήριξης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Για το σκοπό αυτό τα Επιμελητήρια έχουν την αρμοδιότητα:
α) Να ενημερώνουν τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για κάθε ζήτημα της αρμοδιότητας τους που ανακύπτει κατά την εφαρμογή της βιομηχανικής νομοθεσίας από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες, με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων και την παροχή διευκρινίσεων ή οδηγιών σε θέματα ερμηνείας της κείμενης νομοθεσίας.
β) Να τηρούν και να ενημερώνουν την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, σε θέματα μεταποιητικών και λοιπών επιχειρήσεων της αρμοδιότητας τους.

  • Άρθρο 2, παράγραφος 2.
    Θεωρούμε απαραίτητο να προβλεφθεί η δυνατότητα διαβάθμισης στην πιστοποίηση των Επιμελητηρίων, ως προς τις άδειες, που θα μπορούν αυτά να χορηγούν, π.χ. Επιμελητήριο, που θεωρεί ότι δεν έχει τη δυνατότητα να χορηγεί άδειες για εγκαταστάσεις σύνθετες με μεγάλες απαιτήσεις, να μην εξαιρεθεί από τη δυνατότητα, που του δίνει ο νόμος, αλλά να έχει τη δυνατότητα να πιστοποιηθεί για τη χορήγηση αδειών μικρότερων εγκαταστάσεων. Το κριτήριο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο βαθμός όχλησης της μεταποιητικής δραστηριότητας, που πρόκειται να αδειοδοτηθεί.
    Με τον τρόπο αυτό, κάθε Επιμελητήριο θα μπορεί να επιλέξει εάν θέλει να πιστοποιηθεί για τη χορήγηση αδειών όλων των μεταποιητικών δραστηριοτήτων, ανεξαρτήτως του βαθμού όχλησης, ενώ άλλο Επιμελητήριο να μπορεί να πιστοποιηθεί για τη χορήγηση αδειών μεταποιητικών δραστηριοτήτων μόνο χαμηλής ή/και μέσης όχλησης. Σε περίπτωση, που το κατά τόπον Επιμελητήριο δεν δύναται βάσει της πιστοποίησης του να εξυπηρετήσει το αίτημα μίας επιχείρησης, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από το Επιμελητήριο της έδρας της οικείας Αποκεντρωμένης Περιφέρειας.

  • Ο Σύλλογος Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης επιθυμώντας να συμβάλει στην ορθότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία αδειοδότησης των επιχειρήσεων από τα Επιμελητήρια, προς όφελος της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας, συμμετέχει στη δημόσια διαβούλευση για τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων ρύθμισης αδειοδότησης επιχειρήσεων από τα Επιμελητήρια.

    Οι κλαδικοί σύλλογοι διατηρώντας επαφή και αναπτύσσοντας τριβή σε καθημερινή βάση με τις επιχειρήσεις του χώρου τους αποτελούν το δέκτη πολλαπλών προβλημάτων, τα οποία αφορούν στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Παράλληλα, η συσσωρευμένη και εξειδικευμένη γνώση, που διαθέτουν, σε συνδυασμό με την ικανότητα αναλυτικής και δημιουργικής κρίσης τους παρέχει την δυνατότητα να διαμορφώνουν διαπιστωμένη και επικυρωμένη γνώμη.

    Εισηγούμαστε στη διαδικασία αδειοδότησης να διαδραματίζουν ενεργό ρόλο οι συλλογικές κλαδικές οργανώσεις προσφέροντας στα επιμελητήρια την επιστημονική και εμπειρική γνώση τους. Τα Επιμελητήρια με τη σειρά τους να διατηρούν τη διακριτική ευχέρεια να απευθύνονται στις συλλογικές οργανώσεις για την άντληση δεδομένων, πληροφοριών και γνώσεων, που θα τους βοηθούν στην αντιμετώπιση τυχόν δυσχερειών, που θα συναντούν στο έργο τους.

    Πιστεύουμε ότι οι προτάσεις μας για την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ συλλογικών οργανώσεων και Επιμελητηρίων για το συγκεκριμένο θέμα θα έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότερη διάρθρωση και λειτουργία της αγοράς.

    Με εκτίμηση,

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    Πέτρος Δ. Καλπακίδης

    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου

    Διεύθυνση Συλλόγου
    Φραγκίνη 5
    546 24 Θεσσαλονίκη
    Τηλ/ fax.: 2310239376
    e-mail: goldclub@in.gr

  • 12 Νοεμβρίου 2012, 11:51 | Nikolas M.

    Στην παρ. 1, του άρθρου 2 θα πρέπει να προστεθεί: «…καθώς και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα της 27.11/14.12.1926 (Α΄430).»
    Εάν είναι μόνο τα αρμόδια για τις μεταποιητικές δραστηριότητες Επιμελητήρια, τότε αμέσως εξαιρούνται τα τεχνικά επιμελητήρια.

  • 4 Νοεμβρίου 2012, 22:14 | ΣΑΛΚΑΜΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ

    Σύμφωνα με την παρ. 1 και παράγραφο 4 του άρθρου 35 του Ν.3982/2011 (Αδειδότηση από Επιμελητήρια), από τις αρμοδιότητες τους (χορήγηση αδειών εγκατάστασης, επέκτασης, εκσυγχρονισμού και λειτουργίας των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων) εξαιρούνται αρμοδιότητες που σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις και τις άδειες χρήσης νερού.
    Κατά συνέπεια αφού δεν εμπλέκονται στομπεδίο της περιβαλλοντικής αδεοδότησης πώς είναι δυνατό να υλοποιούν ελέγχους για πρριβαλλοντικά ζητήματα και να εισηγούνται πρόσθετους όρους λειτουργίας των μονάδων.
    Επιπρόσθετα στο Ν.4014/2011 δεν υπάρχει διάταξη για τα Επιμελητήρια.
    Τα σημεία που δημιουργούν κωλύματα εφαρμογής πλην εκείνου που αναφέρθηκε παραπάνω που προκύπτει από την κείμενη νομοθεσία (Ν.3982/2011 και Ν.4014/2011) είναι:
    1.Ο έλεγχος αρχιτεκτονικών,στατικών, ηλεκτρολογικών καθώς και των αντίστοιχων φορολογικών έχει μεταβιβαστεί στους Δήμους βάσει νόμου (Καλλικράτης)
    2. Δεν δύναται βάσει κείμενης νομοθεσίας να χορηγηθεί αντίγραφο φακέλου βιομηχανικής εγκατάστασης στα Επιμελητήρια
    3. Με ποια νομοθεσία θα καθοριστούν τα επαγγελματικά προσόντα υπαλλήλων των Επιμελητηρίων
    4. Δεν υπάρχουν υποδομές ηλεκτρονικής διασύνδεσης των υπηρεσιών του Κράτους όπου να τηρούνται μηχανογραφημένες όλες οι άδειες και οι εγκρίσεις των βιομηχανικών εγκαταστάσεων.