Άρθρο 01: Σκοπός

Με το παρόν προεδρικό διάταγμα καθορίζεται η διαδικασία πιστοποίησης της υπηρεσίας χορήγησης αδειών των Επιμελητηρίων τα οποία σύμφωνα με το αρ. 17 του Ν.3982/2011 ορίζονται ως αδειοδοτούσες αρχές. Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες και η διαδικασία αδειοδότησης για την χορήγηση αδειών εγκατάστασης, επέκτασης εκσυγχρονισμού και λειτουργίας των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων καθώς και το πλαίσιο διενέργειας και ανάθεσης επιθεωρήσεων από τα Επιμελητήρια.
Συγκεκριμένα καθορίζονται :
1. Η διαδικασία πιστοποίησης της υπηρεσίας χορήγησης αδειών των Επιμελητηρίων
2. Οι αρμοδιότητες των Επιμελητηρίων για την έκδοση αδειών και τη διαπίστωση της τήρησης των τιθέμενων σε αυτές όρων
3. Η διαδικασία αδειοδότησης από την υπηρεσία χορήγησης αδειών των Επιμελητηρίων
4. Η διενέργεια και ανάθεση Επιθεωρήσεων από τα Επιμελητήρια για τη διαπίστωση της τήρησης των τιθέμενων στις εκδοθείσες άδειες όρων και περιορισμών
5. Η Υπεργολαβία
6. Oι Κυρώσεις
7. Οι διοικητικές προσφυγές και οι προθεσμίες άσκησης τους
8. Τα Παράβολα
9. Η Παρακολούθηση
10. Η Έναρξη Ισχύος του παρόντος

  • Ο Σύνδεσμός μας υποδέχεται, καταρχήν, με ιδιαίτερη ικανοποίηση την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης να προχωρήσει στην εφαρμογή των διατάξεων του N. 3982/2011 και να απλοποιήσει το πλέγμα των διατάξεων που αφορούν τις επενδύσεις.
    Σε ότι αφορά τώρα το συγκεκριμένο Π.Δ. με το οποίο επιχειρείται διευκόλυνση των επενδυτών με ανάθεση του έργου των αδειοδοτήσεων και σε Επιμελητήρια, ο Σύνδεσμός μας θεωρεί την πρωτοβουλία ασφαλώς θετική αφού, με τον τρόπο αυτό λογικά μπορούν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εκδόσεως των αδειών.
    Στον ΣΒΑΠ πιστεύουμε όμως, ότι είναι πιθανόν η πρωτοβουλία αυτή να προσκρούσει σε διάφορα νομοθετικά κενά και τεχνικής μορφής εμπόδια, με συνέπεια να μην επιτευχθούν οι τελικοί στόχοι.
    Τέτοιας μορφής κίνδυνοι μπορούν να προκληθούν από τα εξής:
    ΠΡΩΤΟΝ Το αντικείμενο των αδειοδοτήσεων απαιτεί εκτός από αναπτυξιακή σκέψη και διάθεση προσέλκυσης επενδύσεων, εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις του συγκεκριμένου υπαλλήλου που θα χειρίζεται την κάθε υπόθεση. Συνεπώς εάν η ανάθεση αρμοδιοτήτων για αδειοδοτήσεις στα Επιμελητήρια δεν συνοδευθεί και από στελέχωση των Επιμελητηρίων με πρόσωπα εξειδικευμένων γνώσεων, είναι πολύ πιθανόν να έχουμε και πάλι φαινόμενα γραφειοκρατίας. Το σημείο αυτό πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ Εάν αποδειχθεί πρακτικά ανεφάρμοστη η στελέχωση των Επιμελητηρίων με πρόσωπα εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων, θα πρέπει να εξετασθεί παλαιά πρότασή μας για συνεργασία των Επιμελητηρίων με εξειδικευμένα τεχνικά γραφεία του ιδιωτικού τομέα, τα οποία θα αναλάβουν και δικαιώματα εκδόσεως αδειών.
    ΤΡΙΤΟΝ Πριν την εκκίνηση του νέου συστήματος εκδόσεως αδειών από τα Επιμελητήρια, θα πρέπει να ξεκαθαρίσει και το πλέγμα των περιβαλλοντικών αδειών του αντίστοιχου υπουργείου.
    ΤΕΤΑΡΤΟΝ ΄Οσο παραμένει σε ισχύ το άρθρο 40 του εν λόγω νόμου που απαγορεύει για τις βιομηχανίες της Αττικής όλες τις απλοποιήσεις του εν λόγω νομοθετήματος, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας, ότι μένει εκτός κινήτρων και εκτός κάθε ενδιαφέροντος το 50% του βιομηχανικού δυναμικού της χώρας, το οποίο λειτουργεί στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Συνεπώς οι απλοποιήσεις και τα κίνητρα της νέας νομοθεσίας, θα είναι στην ουσία δώρο άδωρον για το μεγαλύτερο μέρος των βιομηχανικών εγκαταστάσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα.
    ΠΕΜΠΤΟΝ Πρέπει τέλος να ερευνηθούν όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις αδειοδοτήσεις και να αφαιρεθούν εκείνα που ήδη σας έχουμε υποδείξει ως υπερβολικά και αναποτελεσματικά.
    Θεωρούμε ότι προ της εφαρμογής του νέου Προεδρικού Διατάγματος, θα πρέπει να γίνει νέος κύκλος συζητήσεων με τις ενδιαφερόμενες παραγωγικές τάξεις.

    ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ