Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού καθορίζονται κεντρικές αρχές προμηθειών κατά την έννοια του άρθρου 17 του Π.Δ. 60/2007.
Αρχική Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.)Άρθρο 3 – Κεντρικές Αρχές Προμηθειών
Άρθρο 3 – Κεντρικές Αρχές Προμηθειών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Κεντρικές Αρχές Προμηθειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Υποστήριξη του Ε.ΣΗ.ΔΗ.Σ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΣ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Μητρώο Εγγεγραμμένων Οικονομικών Φορέων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Ειδικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Νοεμβρίου 2012, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Δεκεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 49 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Προσέξτε στις επιτροπές να οριστούν πιτσιρικάδες με όρεξη για δουλειά οι οποίοι θα ελέγχονται έκτακτα και δειγματοληπτικά για τη ποιότητα, τη ποσότητα και τη ταχύτητα του παραγόμενου έργου τους. Εάν είναι να συγκροτηθούν δυσκίνητες επιτροπές «σοφών» με Διευθυντές και Γενικούς απλά και μόνο για να προσδώσουν κύρος στην κάθε επιτροπή το εγχείρημα είναι καμένο από χέρι.
Για την αποφυγή «συγνωστής πλάνης» εκ μέρους των Αναθετουσών Αρχών που οδηγεί πολλές φορές σε κατάτμηση, ανεξαρτήτως πρόθεσής τους, και την επιλογή της σωστής διαγωνιστικής διαδικασίας(απευθείας ανάθεση με διαπραγμάτευση, Πρόχειρος/Ανοιχτός/Διεθνής διαγωνισμός) Θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημιουργηθεί από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου, με βάση την εμπειρία της μέχρι τώρα, πίνακας σε σύνδεση με τον πίνακα ενιαίας ταξινόμησης ειδών κατά CPV ο οποίος θα ομαδοποιεί τα είδη τα οποία κατά τις συναλλακτικές αντιλήψεις και ήθη συνιστούν ξεχωριστές κατηγορίες, ετερόκλητες μεταξύ τους, τα οποία είδη παράγουν διαφορετικοί παραγωγοί και εμπορεύονται διαφορετικοί έμποροι. Ακόμη και εάν δεν μπορεί να γίνει αυτό για το σύνολο των αγαθών/υπηρεσιών θα μπορούσε να γίνει προσπάθεια ομαδοποίησης μέρους αυτών και ο εμπλουτισμός τους στη συνέχεια.
Kάτι αρκετά σημαντικό όσον αφορά τα εργαστήρια των νοσοκομείων και τις προμήθειες – διαγωνισμούς αντιδραστηρίων & αναλυτών. Από την πείρα μου στο χώρο έχω να κάνω τις εξής προτάσεις.
– όχι αγορά αλλά χρησηδάνεια στους αναλυτές.
α)Γιατί καλύπτουν τις επισκευές χωρίς χρέωση για αυτές οι εταιρίες (οι επισκευές κοστίζουν χρυσάφι στους αγορασμένους οι οποίοι είναι εκτός εγγύησης)β)Διαρκής εκσυχρονισμός υποδομών (με το που λήγει η συμβαση μπορεί να αντικατασταθεί ο αναλυτής με νεότερο μοντέλο γ)Δεν υπάρχει δέσμευση χρημάτων (δεν προβαίνει το Δημόσιο σε δέσμευση χρημάτων με την αγορά και το επιπρόσθετο κόστος σε βάθος χρόνου για την αλλαγή του μηχανήματος)
-Υπάρχει η δέσμευση αγοράς αντιδραστηρίων απο την συγκεκριμένη εταιρία η οποία προμηθεύει τον αναλυτή στον αντίποδα αλλά
α) Το κόστος μπορεί να είναι μειοδοτικό σε κάποιο βαθμό , με συνυπολογισμό βέβαια τις αξιοπιστίας.
β)Αναλυτές αποκαλούμενοι ανοικτών αντιδραστηρίων είναι κάθε αλλο παρά » ανοικτών» και εξηγώ. Το κάθε μοντέλο έχει τις δικές του παραμέτρους για κάθε εξέταση οι τις οποίες παρέχει μόνο η κατασκευάστρια . Βαθμονομίσεις και έλεγχος γίνετε μόνο από την κατασκευάστρια εταιρία , επισκευές μόνο απο αυτή… οπότε κάθε άλλο παρά ¨ανοικτών » αντιδραστηρίων είναι.
1.Κάθε Υπουργείο εκτός από την Κεντική Υπηρεσία προμηθειών θα πρέπει να συστήνει, εφόσον υπάρχουν αποκεντρωμένες Υπηρεσίες του σε όλη την Επικράτεια , Υπηρεσίες προμηθειών στις έδρες των Περιφερειών.
2.Η Εγγυητική Επιστολή Συμμετοχής να μην καταργηθεί διότι αποτελεί εχέγγυο του Δημοσίου από προμηθευτές μαϊμού.
3.Να δημιουργηθεί αρχείο ανά είδος προμήθειας(π.χ ελαιολιπαντικά, άλευρα κ.λπ), στο οποίο να εμφαίνονται οι εταιρείες που συμμετείχαν στο παρελθόν σε διαγωνισμούς , οι εταιρείες στις οποίες κατακυρώθηκαν οι προγενέστερο διαγωνισμοί, ώστε να είναι ευχερής ο έλεγχος από την Κεντρική Υπηρεσία Προμηθειών αν πρόκειται για πραγματικές εταιρείες ή απλώς εταιρείες που πλειοδοτούν ώστε να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός σε άλλη εταιρεία.
Για να μην υπάρχει πανσπερμία κεντρικών αναθετουσών αρχών να εξεταστεί ο ορισμός αποκλειστικά μίας ανά Υπουργείο ή/και ανά Περιφέρεια διότι ο κάθε φορέας θα θέλει να έχει την δυνατότητα διενέργειας προμηθειών με την αντίστοιχη αρχή η οποία θα είναι σε στενή σχέση μαζί του.
Εάν υπάρχει πραγματική βούληση να εξαλειφθούν φαινόμενα εταιριών που λειτουργούν ως ΤΡΑΣΤ ,τότε πρέπει να λάβουμε τα εξής υπόψιν:
Όλοι ξέρουμε ότι το σύνηθες είναι ,σε έναν διαγωνισμό, μια εταιρία να καταθέτει προσφορά μαζί με δυο άλλες εταιρίες του ιδίου ΤΡΑΣΤ οι οποίες πλειοδοτούν σκοπίμως ώστε να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός στην πρώτη εταιρία :
Πώς θα εξαλειφθούν τέτοια φαινόμενα;
α)Να καταργηθεί η εγγυητική επιστολή συμμετοχής ώστε να μπορούν να συμμετέχουν άπαντες.
β) Η προκήρυξη των διαγωνισμών πρέπει υποχρεωτικά να δημοσιεύεται στον ξένο τύπο ηλεκτρονικό και έντυπο ,έτσι θα αποκλειστούν οι εικονικές προσφορές που συνυποβάλλονται .
γ)Το ποσό που αναγράφεται ως προϋπολογισμός, στην προκήρυξη του διαγωνισμού ,να καταργηθεί ώστε να λειτουργήσει πραγματικά ο ανταγωνισμός .Εξάλλου αυτός που διενεργεί τον διαγωνισμό γνωρίζει ποια είναι η οροφή του προϋπολογισμού του.
δ) Το ποσό στην προκήρυξη θα πρέπει να γίνει χωρίς ΦΠΑ ώστε να αποφευχθούν οι διαστρεβλώσεις.
ε)Στις συμβάσεις θα πρέπει να υπάρχουν ρήτρα καλής εκτέλεσης , χρόνου παράδοσης, χρόνου εγγύησης με κατάθεση εγγυητικής επιστολής τραπέζης.