1. Οι Αναθέτουσες Αρχές του Δημόσιου Τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ Α΄ 247), όπως ισχύει, καθώς και της παρ. 9 του άρθρου 2 του Π.Δ. 60/2007 (ΦΕΚ Α΄ 64), υποχρε¬ού¬νται, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 9 του παρόντος, να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. σε όλα τα στάδια των διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, ήτοι από την υποβολή του αιτήματος μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, και εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας περί ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων.
2. Η υποχρέωση της ανωτέρω παραγράφου ισχύει για τους διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω του ορίου που κάθε φορά τίθεται για τον πρόχειρο διαγωνισμό.
Άρθρο 2 – Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Κεντρικές Αρχές Προμηθειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Υποστήριξη του Ε.ΣΗ.ΔΗ.Σ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΣ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Μητρώο Εγγεγραμμένων Οικονομικών Φορέων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Ειδικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Νοεμβρίου 2012, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Δεκεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 49 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Γενικό Σχόλιο:
1. Το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. όπως αναφέρετε στο άρθρο 1 είναι ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο καλύπτει όλη τη διαδικασία προμηθειών προκήρυξης, ανάθεσης, σύναψης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων προμήθειας αγαθών, παροχής υπηρεσιών και εκτέλεσης έργων με τη χρήση και εφαρμογή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα χρήσης του συστήματος των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και από ιδιώτες ειδικά στο στάδιο της διαπραγμάτευσης αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών.
Οι βασικοί λόγοι είναι η ανάπτυξη και διατήρηση του υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και η παροχή βέλτιστων πρακτικών και υπηρεσιών προς τον δημόσιο τομέα, δεδομένου ότι η υπηρεσία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών παρέχεται από ιδιωτικές εταιρείες πάνω από δέκα χρόνια έχοντας συσσωρεύσει μεγάλη εμπειρία από την οποία μπορεί να ωφεληθεί ο δημόσιος τομέας.
Οι ιδιωτικές εταιρείες είναι σε θέση να προσφέρουν συνεχώς αξιόπιστες υποδομές να αναπτύσσουν και να προσαρμόζουν τις εφαρμογές τους στις συνθήκες τις αγοράς πολύ πιο γρήγορα άρα να προσφέρουν συνεχώς βελτιωμένες υπηρεσίες στο δημόσιο τομέα, έχουν αποδείξει ότι η διεξαγωγή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών συμβάλλει στην διαφάνεια, το αδιάβλητο της διαδικασίας και σε μεγάλη εξοικονόμηση κόστους, που είναι βασικοί στόχοι και του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.
Σχόλια για το άρθρο 2:
1. Θα πρέπει να προβλεφθεί η μη αποκλειστική χρήση του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ από αναθέτουσες αρχές Δημοσίου Τομέα ειδικότερα έως ότου αναπτυχθεί η Οργανωτική, Λειτουργική και Τεχνολογική υποδομή του υπουργείου, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών ώστε να υποστηρίξουν τόσο τους φορείς του δημοσίου όσο και τους εμπλεκόμενους προμηθευτές και ειδικότερα έως ότου υλοποιηθούν οι προϋποθέσεις που θέτει η προβλεπόμενη από το άρθρο 7.1 Υπουργική Απόφαση.
Δεδομένου ότι σήμερα παρέχονται από ιδιωτικές εταιρείες οι εν λόγω υπηρεσίες σε φορείς του δημοσίου (πχ. ηλεκτρονικών πλειστηριασμών (e.Auctions), παραγγελειοδοσίας κλπ). Ειδικότερα δε μετά τα σημαντικά οφέλη (υπολογίζονται σε πάνω από €60.000.000 μόνον από 65 διαγωνισμούς της ΕΠΥ με την εταιρία μας) που έχουν φανεί από τη χρήση της υπηρεσίας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών (e.Auction) από φορείς του δημοσίου τα τελευταία δύο (2) χρόνια.
Επίσης στο άρθρο 7.1 θα πρέπει να προβλεφθεί ότι η σχετική Υπουργική Απόφαση θα περιέχει όχι ενδεικτικά αλλά τουλάχιστον τις ακολούθως στο ίδιο άρθρο αναφερόμενες υπό (α) έως (στ) πληροφορίες. Η ουσιαστική έναρξη εφαρμογής του νόμου δεν θα καταστεί δυνατή χωρίς αυτό, παρά τις προθεσμίες που τίθενται στο άρθρο 8.
2. Θα πρέπει η υποχρέωση της χρήσης του συστήματος να ισχύει για όλους τους διαγωνισμούς που εκτελούν οι δημόσιοι φορείς και όχι για τους διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω του ορίου που κάθε φορά τίθεται για τον πρόχειρο διαγωνισμό.
Πιστεύω ότι είναι σωστό το χρηματικό όριο που τίθεται (κατώφλι) για την εφαρμογή του συστήματος. Ας τρέξει αρχικά με μικρότερο αριθμό διαγωνισμών και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα όταν θα έχουν λυθεί οι δυσλειτουργίες που θα παρουσιαστούν μπορεί να κατέβει ή και να εξαλειφθεί το κατώφλι αυτό (το οποίο για όσους δεν ξέρουν αφορά μικρές αλλά κυρίως επείγουσες διαδικασίες).
1. Σχόλιο ως προς το υψος προυπολογισμού που θα ενταχθούν στο συστημα.
Οι Αναθέτουσες Αρχές του Δημόσιου Τομέα, εχουν διαφορετικές ανάγκες και υψη προυπολογισμών. Αν τεθεί το οριο του πρόχειρου, ειναι βέβαιο οτι με μαθηματική ακρίβεια θα γίνονται κατατμήσεις προϋπολογισμών και θα αυξηθούν οι πρόχειροι διαγωνισμοί. Επίσης θα εξαιρεθούν η πλειονότητα των διαγωνισμών των μικρών ΟΤΑ αλλά και των Νοσοκομείων, δηλ εκεί οπου υπάρχει κατασπατάληση και κατακερματισμός.
2. Σχόλιο ως προς την χρήση εφαρμογών
Πουθενά δεν ειναι εμφανές οτι μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτόνομα οι διαφορετικές εφαρμογές και συστήματα. Για παραδειγμα, μία αγορά αξονικού τομογράφου δεν απαιτεί το σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών, και τιμολογίων, αλλά μόνο τα στάδια πρίν την συναψη σύμβασης (ηλεκτρονική κοινοποίηση, ανάθεση και δημοπρασία).
3. Σχόλιο ως προς το αποκλειστικά και υποχρεωτικά
Αναφέρεται οτι οι Δημόσιες Αρχές υποχρεούνται να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το ΕΣΗΔΗΣ κλπ. Δηλαδή, οι υφιστάμενοι πάροχοι που έδώ και χρόνια παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών δημοπρασιών προς φορείς του Δημοσίου (βλέπε πλειστηριασμούς στην Υγεία και οφέλη) αποκλείονται της περαιτέρω δραστηριοποίησης τους στο δημόσιο τομέα ?
Οι εταιρίες που σήμερα παρέχουν ηλεκτρονική τιμολόγιση, δεν θα μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες, αν ενας των συμβαλλομένων ειναι το Δημόσιο και ο αλλος η εταιρία που θέλει να αποστείλλει τα τιμολόγια της ηλεκτρονικά ?
Θεωρώ οτι ο ορος «υποχρεωτικά» και «αποκλειστικά» πρέπει να απαλοιφεί και να επιτρέψει το δημόσιο να λειτουργήσει η αγορά και ο υγιής ανταγωνισμος.
4. Σχόλιο για την εφαρμογή του
Αν κάτι πρέπει να ειναι υποχρεωτικό, θα πρέπει να εκδοθεί οδηγός εφαρμογής για τις κατηγορίες προμηθειών που υποχρεωτικά θα γίνονται μέσω του συστήματος και των αντιστοίχων εφαρμογών του, καθώς και τις συνέπειες που θα εχουν οι διοικητές των οργανισμών , αν δεν το εφαρμόσουν.
5. Σχόλιο για ο χρονοδιάγραμμα
Σε οτι αφορά το χρονοδιάγραμμα, γιατί αυτές ολες οι καθυστερήσεις που φθάνουν για εναρξη της χρήσης εως και το τέλος του 2015 ?
Οσο δεν λειτουργεί, το Δημόσιο δεν εχει οφελος και μείωση κόστους.
θα προτεινα , οταν αναφερσθε σε νόμους, παραγραφους νόμων ή γενικα όταν γινεται καποια παραπομπη αυτη να παρατιθεται σαν υπερσυνδεση με το σχετικο κειμενο. Ειναι χρονοβορο να ανατρεχεις σε τοσα σχετικα για να καταλαβεις το κάθε κείμενο προς θεωρηση.
Πρέπει να επεκταθεί η εφαρμογή σε όλες τις δημόσιες συμβάσεις, ανεξαρτήτως ποσού, ώστε να παταχθεί το νοσηρό φαινόμενο των απ ευθείας αναθέσεων.
Να μην υπάρχει κανένα παραθυράκι.
Αν ο στόχος του νομικού πλαισίου είναι η διαμόρφωση οικονομιών κλίμακας θα πρέπει να σχεδιαστεί με τρόπο που να έχει εφαρμογή σε όλους τους διαγωνισμούς, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
Οι εξαιρέσεις που διατυπώνονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 (πρόχειροι διαγωνισμοί και κάτω) αφήνουν το περιθώριο για κακοδιαχείριση στις υπηρεσίες και έλλειψη σχεδιασμού. Η δικαιολογία δε, περί ευελιξίας του νομικού πλαισίου δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για να τεθούν οι ως άνω εξαιρέσεις, αφού θα αποτελέσει παράθυρο διαφθοράς και κακοδιοίκησης. Στόχος είναι η ακαιρεότητα, η διαφάνεια και ο έλεγχος σε όλες τις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
Παράλληλα, εκτιμώ ότι εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει τις υπηρεσίες σε καλύτερο σχεδιασμό των δαπανών τους, αφού χρόνο με τον χρόνο από το πληροφοριακό σύστημα που θα δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση ΕΣΗΔΗΣ, θα διατίθενται στατιστικά των δαπάνων των Υπηρεσιών και με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να γίνει καλύτερη πρόβλεψη, για την εκπόνηση διαγωνισμών μεγάλου προϋπολογισμού (και όχι το φαινόμενο του κατακερματισμού) και την τελική επίτευξη καλύτερων τιμών και οικονομικών κλίμακας.
Αν πρόκειται να υπάρξει εξαίρεση για τους πρόχειρους διαγωνισμούς από το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.). δεν θα πρέπει για κανένα λόγο να υπάρχει καταστρατήγηση των διαδικασιών που αυτό υιοθετεί και να αναιρεθεί ο σκοπός δημιουργίας του. Δεν πρέπει δηλαδή η διενέργεια του πρόχειρου διαγωνισμού να γίνει ο κανόνας για την αποφυγή χρήσης του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ καθόσον θα καταλήξουμε να έχουμε επί το πλείστον μόνο πρόχειρους διαγωνισμούς . Προς αποφυγή τέτοιων φαινομένων θα ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ οι φορείς-οργανισμοί-αυτόνομες μονάδες που θα διενεργούν πρόχειρους διαγωνισμούς να ενημερώνουν το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. συμπληρώνοντας κάποια πεδία (π.χ. CPV, KAE,ΑΔΑ δημοσίευσης στο Διαύγεια) για να ελέγχεται το φαινόμενο κατάτμησης δαπανών. Κατά συνέπεια δεν θα μπορούν να διενεργούν ανεξέλεγκτους πρόχειρους διαγωνισμούς αλλά λόγω της δυνατότητας του ελέγχου τους θα υποχρεωθούν να κάνουν ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ για επιτευχθούν τελικά οικονομίες κλίμακας.
Θα πρέπει όλες οι συμβάσεις ανεξαρτήτος τρόπου εκτέλεσης (πρόχειρος διαγωνισμός, ανάθεση, τακτικός διαγωνισμός) να καταχωρούνται στην βάση δεδομένων της Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ ώστε να είναι δυνατός ο υπολογισμός του ανεκτέλεστου κάθε εργοληπτικής εταιρείας. Επίσης οι βεβαιώσεις εμπρόθεσμου και ανεκτέλεστου θα ήταν πολύ χρήσιμο να καταχωρούνται απευθείας στην βάση δεδομένων από τον επιβλέπων μηχανικό με ψηφιακή υπογραφή δική του και του προϊσταμένου του, να δίνεται ένα μοναδικός αριθμός (όπως ο ΑΔΑ στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ) για κάθε βεβαίωση και να υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης του
Σύμφωνα με την 2 παράγραφο έχει εφαρμογή μόνο σε τακτικούς και διεθνείς διαγωνισμούς, γιατί να μην εφαρμόζεται στις διαδικασίες διαπραγμάτευσης – απευθείας ανάθεσης και στους πρόχειρους διαγωνισμούς?
Θα εξαιρεθούν τα πρότυπα διακηρύξεων Διαχειριστών Αρχών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, όπως π.χ. της Ψηφιακής Σύγκλισης ή του Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση?
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ Η ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Χ,Ψ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΑΛΛΟΥ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΛΟΤΙΚΑ.ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΝΑ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ.