Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου νοούνται :
1. «δημόσιες υπεραστικές μεταφορές επιβατών» : οι μεταφορές επιβατών που εκτελούνται με κατάλληλα αυτοκίνητα οχήματα (λεωφορεία) εκτός των αστικών περιοχών, προσφέρονται αδιακρίτως και σε συνεχή βάση στο επιβατικό κοινό έναντι κομίστρου, ακολουθούν προκαθορισμένες διαδρομές (υπεραστικές γραμμές) και επιτρέπουν την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών σε προκαθορισμένα σημεία (στάσεις).
2. «δίκτυο δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών» : το σύνολο των προκαθορισμένων υπεραστικών γραμμών εντός μιας καθορισμένης γεωγραφικής περιοχής, στο οποίο περιλαμβάνονται και υπεραστικές γραμμές που έχουν την αφετηρία ή το τέρμα τους στην περιοχή αυτή.
3. «δημόσιες αστικές οδικές μεταφορές επιβατών» : οι μεταφορές επιβατών που εκτελούνται με κατάλληλα αυτοκίνητα οχήματα (λεωφορεία) εκτός περιοχών που έχουν χαρακτηριστεί ως αστικές ή περιλαμβάνουν γραμμές που έχουν χαρακτηριστεί ως αστικές, ακόμα και αν εκτείνονται πέραν των αστικών περιοχών.
4. «Ρυθμιστική Αρχή» : η Εθνική Ρυθμιστική Αρχή Χερσαίων Μεταφορών που προβλέπεται από τον παρόντα νόμο.
5. «Περιφέρεια» : οι Περιφέρειες ως δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως προβλέπονται από το Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄)
6. «υπεραστική γραμμή» : η προκαθορισμένη διαδρομή, την οποία ακολουθούν τα οχήματα που εκτελούν δημόσιες υπεραστικές μεταφορές επιβατών και η οποία περιλαμβάνει την αφετηρία, τις ενδιάμεσες στάσεις και το τέρμα, ακόμα και όταν πρόκειται για κυκλικές διαδρομές.
7. «υπεραστικές γραμμές ελεύθερης επιλογής» : αφορούν δρομολόγια πέραν του υφισταμένου δικτύου δημοσίων οδικών υπεραστικών μεταφορών επιβατών, για τα οποία χορηγείται άδεια της ρυθμιστικής αρχής και διεξάγονται σε καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού.